PDA

View Full Version : vette horrorfilm: the grudge



MB667
21-02-2005, 22:46
Mijn vriendin is nu een beetjepanisch. Echt wel een chill filmpje. Aanrader!

Lijkt veel op the ring

Een Amerikaanse verpleegster werkt in Tokio. Ze komt oog in oog te staan met een mysterieus en bovennatuurlijk virus. Een virus dat een mens verandert in een razende moordmachine, daarna zijn slachtoffer doodt en overslaat naar een volgende....


http://www.filmtotaal.nl/images/bios/covers/2243.jpg

Hidman
21-02-2005, 22:54
jah hij is idd erg goed! :thumbs:
je schrikt je echt vaak te pletter! :mrgreen:

ICON
21-02-2005, 23:07
ja idd vette film. deze moet je echt zien met t geluid op hard!. ik vond t alleen te veel te zelfde. in t begin was t nog eng. maar op een gegeven moment weet je t onderhand wel.

Highline
21-02-2005, 23:09
ik zelf had er meer van verwacht maar dat betekent niet dat hij niet goed is. :thumbs: aanrader om ene keer te kijken

redjuh
22-02-2005, 00:27
beetje laat maar idd leuke film...

ik w8 met smart op 2 soortgelijke films
-boogyman
-en hoe heettie met robert di nero ook alweer, iig vet

Leon
22-02-2005, 07:23
ik vond hem echt teringkut, wat een klote film. Kon er vrij weinig uit opmaken en ook nog flinterdun verhaallijn!
(familie is daar doodgegaan/doodgemaakt door vader en daarna rust er vloek op het huis)

Saai! :twak:

Leon
22-02-2005, 07:24
Boogeyman heb ik trouwens ook al gezien, ook zo saai :twak:

Kim
22-02-2005, 07:58
De grudge had echt een zware anticlimax. Ook heb je totaal geen feeling met de karakters dus het interesseert je geen moer dat ze dood gaan. Typische Japanse horror maar vaak is het niet eng als er niks aan de eigen verbeelding over wordt gelaten. Ook is het een beetje typisch dat zij levend uit het huis komt dat zij voor haar eigen voeten in brand steekt terwijl de geest van de vrouw haar probeert te vermoorden.... 'S avonds is het wel ff griezelen in bed maar dat was het dan ook weer. Vond er niks aan.

TommySoprano
22-02-2005, 08:02
Ik vond t een goede film :thumbs:
Had de oude (japanse)versie ook gezien die was beduidend minder, maar deze vond ik echt goed,net zoiets als de 1e Scream toendertijd :lol:

Mike
22-02-2005, 08:09
vond dit een van de slechtse films sinds tijden. Geen moment genoten en de schrikmomenten zijn zo voorspelbaar. echt baggerfilm imo

micha
22-02-2005, 09:04
ik vind BUFFY lekker :twisted:

Pieter mulder
22-02-2005, 09:12
Ben samen met een meisj naar die film geweest !!
Zij wou eerst naar Oceans 12. Had daar niet veel leuks over gehoord, dus hadden we besloten maar naar The Grudge gegaan.

Voordeel: ze zat lekker dicht bij me.
Nadeel: heb daarna nooit meer van haar gehoord.

Kan aan mij gelegen hebben, of ze heeft in haar kledingkast gekeken !! :mrgreen:

Anonymous
22-02-2005, 09:12
Ik d8 al: Ik ken dat wijf ergens van.

Mickey
22-02-2005, 09:52
ik vind BUFFY lekker :twisted:
Toch is Charisma Carpenter beter ;)

Tsuki
22-02-2005, 09:54
ik vind BUFFY lekker :twisted:
Toch is Charisma Carpenter beter ;)



mickey is zo correct

Sjaak
22-02-2005, 10:02
Wat een rukfilm zeg, totaal geen verhaal en een klote eind.

Het enige leuke aan de film is Buffy :roll: Zware tegenvaller

Anonymous
22-02-2005, 10:40
Ag ja, ik vond hem niet slecht. De japanse versie moet veel enger zijn.

Pieter mulder
22-02-2005, 10:47
Ik von dhem ook niet slecht. Heb een paar keer met kippevel zitten kijken. Echt schrikken vond ik het niet maar wel onzettend spannend

carlito
22-02-2005, 10:50
Ik vond hem behoorlijk tegenvallen. :( Behalve Sarah Michel Gellar :maskills:

lady in red
22-02-2005, 13:15
ik vond die geest eng...of eerder vies maar ik schrok er wel iedere keer van :oops:

sebastiaan
22-02-2005, 14:34
vondt de japanse juist wel aardig,Gellar vindt ik zo'
n butt actrice.

redjuh
22-02-2005, 14:48
ze zou een bud-actrice moeten zijn!

Paganstars
22-02-2005, 20:52
Ik zal dan wel weer watje zijn... maar ik ben er toen naar toe geweest met anouk.... zij had naderhand een paar flinke handafdrukken van mij in haar been... zij zat 8er me rug verstopt en ik moest verplicht kijken :(

Highline
22-02-2005, 23:48
Ik zal dan wel weer watje zijn... maar ik ben er toen naar toe geweest met anouk.... zij had naderhand een paar flinke handafdrukken van mij in haar been... zij zat 8er me rug verstopt en ik moest verplicht kijken :(

pussy! ;)

redjuh
23-02-2005, 09:50
dat kwam daarna waarschijnlijk wel hehehe

Jay Hoov
23-02-2005, 11:38
Ik vond em wel ok!!!

Dat kind is wel fucking eng !!!

Leon
23-02-2005, 13:57
Welk kind, naar mijn weten zijn er 2 of 3 van die lopende lijken

Impulse
23-02-2005, 14:01
heb hem gisterenavond gekeken, zat totaal geen logica in die hele film niet, als je er ff niet bij bent dan snap je er al geen ruk meer van. Er zaten wel wat stukken in waar je je helemaal de tering schrok, maar op een gegeven moment werdt het voor mij wel heel erg voorspelbaar Verder zag ik er heel van stukjes in die wat overeenkwamen met de ring.

ben dr dus nog niet helemaal over uit wat ik er echt van vondt, moet hm denk maar nog een keer bekijken. :roll:

Leon
23-02-2005, 14:23
Je kan er ook niets aan snappen, zit flinterdun verhaaltje in. Echt je hebt niets fout gedaan :wink:

Leon
23-02-2005, 14:25
Trouwens The Ring vond ik eigenlijk ook een brakke film, want waarom vermoord dat
kind iedereen die de film kijkt. Hoezo is dat gefilmt en waarom pakt ze niet gewoon
die vader aan? Er zitten nog zoveel dingen aan die film die ik niet snap? maar dat ligt
dan denk ik aan mij :|

Jay Hoov
23-02-2005, 14:35
Trouwens The Ring vond ik eigenlijk ook een brakke film, want waarom vermoord dat
kind iedereen die de film kijkt. Hoezo is dat gefilmt en waarom pakt ze niet gewoon
die vader aan? Er zitten nog zoveel dingen aan die film die ik niet snap? maar dat ligt
dan denk ik aan mij :|

Ligt niet aan jou..Ik snap die shit ook niet!!! :thumbs:

Impulse
23-02-2005, 14:38
@ Leon Zo d8 ik ook over de ring. En The Grudge, tja waarom wordt iedereen vermoord die voet in dat huis gezet heeft? Vaag vaag vaag

Leon
23-02-2005, 14:48
Ja snap ik ook niet. Wil je die blonde stoot opzoeken, word je door een krijsend ventje vermoord! :twak:

lady in red
23-02-2005, 21:26
@ Leon Zo d8 ik ook over de ring. En The Grudge, tja waarom wordt iedereen vermoord die voet in dat huis gezet heeft? Vaag vaag vaag

omdat er een vloek over dat huis was... :roll:

Impulse
23-02-2005, 23:18
@ Leon Zo d8 ik ook over de ring. En The Grudge, tja waarom wordt iedereen vermoord die voet in dat huis gezet heeft? Vaag vaag vaag

omdat er een vloek over dat huis was... :roll:

ja er heerst een vloek op het huis duz...... verklaart nog steeds niet waarom iedereen die voet in dat huis zet vermoord wordt! Whatever, blijft een vage film met schrik effecten

Leon
24-02-2005, 08:23
Ik schrok alleen toen dat mens zonder onderkaak een nat spoor achterliet en die gast over
die drap uitgleed :lol:

Anonymous
24-02-2005, 08:56
Ag ja, tis maar een film, als je elke film gaat analyseren klopt er van geen ene film alles. Het was een leuke film om te kijken, zeker als je niks te doen hebt. Tijdverdrijf!

Ko Hops
24-02-2005, 10:17
Ik heb het nog niet gezien maar ik hoor dat je de moeite waard is.

Leon
24-02-2005, 10:22
als je van vage onduidelijke films houd waar je weing uit op kan maken is dit de film voor jou :wink:

jojo
24-02-2005, 11:39
ik vond hem vet gaaf haha sommige stukjes zijn alleen verradelijk dat dat mens komt zeg maar maar soms schrik je je ook dood :mrgreen: daar hou ik wel van

Jay Hoov
24-02-2005, 12:25
Ik heb het nog niet gezien maar ik hoor dat je de moeite waard is.

Dat HET de moeite waard is ...en ja, gewoon kijken!!!

Remco
04-07-2005, 10:21
Is niemand het met me eens dat het erg goed gefilmd is? Er worden steeds hele goede camerastandpunten ingenomen en de hele sfeer is gewoon goed. Alle beelden hebben dezelfde groenige kleur.

Ik vond het echt een topper en werd er veel meer door gegrepen dan door The Ring. Vooralsnog vond ik horrorfilms vaak vervelend: waarom zou je een film maken zodat mensen zich slecht voelen? Nu heb ik gemerkt dat 'griezelen' ook leuk kan zijn.

Ronny
04-07-2005, 11:22
Ik heb alleen de japande versie gezien en daar zaten een paar gruwelijke scene's in.

Het verschil tussen de versie's zit em in du subtiliteit. In Japanse films gaan ze veel subtieler om met angst en andere emoties. Gedachten worden niet of heel soms uitgesproken. In westerse films hoor je nog net geen voice-over die de boel nog eens eventjes helemaal uitlegt.

Die film die waarschijnlijk bedoelt wordt door redjuh is God send. en dat is wel zo'n beetje 1 van de slechtse films die ik ooit heb mogen aanschouwen. Tuurlijk er zijn slechtere, maar die huur/kijk ik niet.

RoyMuayThai
04-07-2005, 14:00
Check out SAW dat is een horror movie met een leuk verhaal.

PigDog
04-07-2005, 15:24
Voor de liefhebbers: www.sonypictures.com/movies/thegrudge/site/flash/ een vereselijk gave flash over deze film..........

mama
04-07-2005, 15:27
ze draaien alle 2 op lowlands dit jaar
:roll:

Judas
04-07-2005, 19:16
Ik heb alleen de japande versie gezien en daar zaten een paar gruwelijke scene's in.

Het verschil tussen de versie's zit em in du subtiliteit. In Japanse films gaan ze veel subtieler om met angst en andere emoties. Gedachten worden niet of heel soms uitgesproken. In westerse films hoor je nog net geen voice-over die de boel nog eens eventjes helemaal uitlegt.

Die film die waarschijnlijk bedoelt wordt door redjuh is God send. en dat is wel zo'n beetje 1 van de slechtse films die ik ooit heb mogen aanschouwen. Tuurlijk er zijn slechtere, maar die huur/kijk ik niet.

Ik denk eerder dat hij Hide and Seek bedoelt
The grudge was wel ok

mama
04-07-2005, 19:21
hide and seek was leuk.
en spannend

Ronny
04-07-2005, 21:01
Ik heb alleen de japande versie gezien en daar zaten een paar gruwelijke scene's in.

Het verschil tussen de versie's zit em in du subtiliteit. In Japanse films gaan ze veel subtieler om met angst en andere emoties. Gedachten worden niet of heel soms uitgesproken. In westerse films hoor je nog net geen voice-over die de boel nog eens eventjes helemaal uitlegt.

Die film die waarschijnlijk bedoelt wordt door redjuh is God send. en dat is wel zo'n beetje 1 van de slechtse films die ik ooit heb mogen aanschouwen. Tuurlijk er zijn slechtere, maar die huur/kijk ik niet.

Ik denk eerder dat hij Hide and Seek bedoelt
The grudge was wel ok

o ik was al erg verbaasd

miss_me
05-07-2005, 21:08
ik vind hem nog wel mee vallen.. wel een mooi verhaal..
ik schrok alleen wel in het begin verder niet..