PDA

View Full Version : Nog 3,5 weken tot mijn eerste partij......



Ralph
22-02-2005, 20:15
.... en ik moet en zal winnen! Hoe delen jullie je training in vanaf deze tijd tot de partij? Stoppen met krachttraining, meer/minder cardio, meer/minder sparren, meer/minder technieken trainen? Help a forumbrother out. Oja.... het is muay thai btw. En ik hoef niet echt op mijn gewicht te letten; ik ben toch al HW.

Peete
22-02-2005, 20:34
Wel als loyd van dams je voorbeeld is, 3 maal daags trainen bij de KFC :wink:

Octavius
22-02-2005, 20:40
Krachttraining stoppen en meer wedstrijd gericht trainen. Dus korter trainen maar hogere intensiteit. Oppassen voor overtraining. Succes

Elysium
22-02-2005, 22:46
Absoluut vanaf nu noppes meer van krachttraining!! Cardio daarentegen zou ik wel doen (!! Zoals Octavius ook stelt : "Oppassen voor overtraining" !!) Ik zou me voledig toespitsen om eventuele foutjes in de dekking weg te werken...meer technieken zou ik me niet op concentreren, dat kan je off-season doen!

Is het in D-klasse Muay Thai of is de wedstrijd MMA ? Laat ons weten hoe je het stelt en don't forget : Als er iemand is dat je kamp filmt..posten die handel hé bro!!

GOOD LUCK !! :thumbs:

Dalgliesh
22-02-2005, 23:10
ik train tot 4 dagen voor mij partij krachttraining! Is wel speciefiek voor mma, maar het is wel krachttraining, niks mis mee.

Shytown
22-02-2005, 23:20
ik train tot 4 dagen voor mij partij krachttraining! Is wel speciefiek voor mma, maar het is wel krachttraining, niks mis mee.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe die soecifieke krachttraining voor MMA eruit ziet...wat is je schema als ik mag vragen?

Unregistered
22-02-2005, 23:26
Ben het ook met Dalseigh eens, waarom krachttraining eruit gooien als je dat in de eerste plaats sterk heeft gemaakt?

Shytown
22-02-2005, 23:55
Toevallig heb ik ooit ergens gezien/gelezen dat Joop Kasteel 6 weken voor de wedstrijd stopt met krachttraining. Het komt dus vaker voor,maar de logica snap ik er ook niet van.

Octavius
22-02-2005, 23:59
Ja oke maar je moet meer gericht een wedstrijd trainen. En als je nog eens fulltime werkt en of school volgt dan is het anders dan dat je full time pro fighter bent.

Dalgliesh
23-02-2005, 00:52
Ik train nooit met zware gewichten hoor, en de training word steeds aangepast als je dichter bij je wedstrijd komt.

Leon
23-02-2005, 08:43
Succes met je wedstrijd, ik zal voor je duimen! :thumbs:

Elysium
23-02-2005, 10:35
Op zich is er idd niks mis met krachttraining tot een paar dagen voor de wedstrijd, als je die training dan ook effectief aanpast zoals jullie zeggen, want ik zou het persoonlijk niet aan kunnen om 4x in de week thai training te hebben én nog es volledige krachttraining te doen zoals ik nu doe :cry:

ff of-topic : Kent er toevallig iemand van jullie Cem Senol en Jaap Poel van Kamakura? Is maar omdat ik die mannen bezig gezien heb in Zwevegem in Januari en moet zeggen dat ik onder de indruk was... :thumbs:

Fr3ddy
23-02-2005, 13:26
Tot een week voor je partij buffelen en je normale trainingsschema volgen. De laatste week lekker op je eigen gevoel invullen en de laatste dag/ 2 dagen rust nemen. Het is in mijn geval afhankelijk hoe ik me lichamelijk en geestelijk voel die laatste week.

Wat ik zelf meestal doe:
als ik bijv. zondag een wedstrijd heb, dan train ik t/m woensdag heel intensief.
Donderdag neem ik dan een dagje rust.
Vrijdag doe ik dan meestal om ff het 'gevoel' te krijgen een korte intensieve zaktraining gevolgd door wat lichte cardio (fietsen).
Zaterdag neem ik dan rust.

Maar luister naar de signalen van je lichaam. Soms is wat meer rust juist bevordelijker!

Nickuraba
23-02-2005, 13:44
bij ons gaat men 3,5 weken voor de training wat harder trainen. Niet alleen het tempo hoger leggen, maar ook de stoten naar het hoofd harder maken zodat men hier weer ff mee bekend wordt. Maarjah dat is voor zover ik weet. 1 week van te voren gaan men weer rustig, of traint men niet, ivm eventuele kans op blessures

Ralph
23-02-2005, 14:04
Bedankt voor alle info! :thumbs:

kyokushin
23-02-2005, 19:29
conditie (interval & op de zak) trainen, technisch trainen (combinaties oefenen en sparren)

redjuh
23-02-2005, 19:48
maarre Ralph... daar heb je toch een trainer voor om je dat te vertellen?

Ralph
23-02-2005, 20:20
Mijn trainer zit nog voor anderhalve week in Thailand. Nu neemt een andere trainer het over. Die geeft wel goed training, maar heeft niet zoveel wedstrijdervaring. Vandaar mijn vraag hier......

Shytown
23-02-2005, 22:56
Waar draai je die eerste pot?

redjuh
24-02-2005, 00:57
Mijn trainer zit nog voor anderhalve week in Thailand. Nu neemt een andere trainer het over. Die geeft wel goed training, maar heeft niet zoveel wedstrijdervaring. Vandaar mijn vraag hier......

duidelijk... succes iig gozer!

Ralph
24-02-2005, 01:40
Waar draai je die eerste pot?

Het is op zaterdag 19 maart bij TB Den Haag. Ik weet nog niet eens wie mijn tegenstander wordt...... ben nu al een beetje zenuwachtig.


Trouwens even off topic: komende zaterdag 26 februari geeft Fred Royers een 3 uur durende seminar op het sportcentrum van de TU Delft (van 10.00 tot 13.00 uur). Eigenlijk was het alleen bedoeld voor studenten aan de TU, maar de inschrijving loopt niet overdreven hard. Dus er kunnen nog mensen bij! Ben je in de buurt en heb je hier zin in: PM me even, dan zal ik het regelen. Voor de kosten hoef je het niet te laten: 6 euro voor die 3 uur!!!

Anonymous
24-02-2005, 02:05
Elysium,


Ik KEN Cem Senol niet, maar ik heb m wel een keer in 'actie' gezien bij het RINGS gala in Enschede afgelopen November. Daar ging hij keihard KO tegen Roy Dijkshoorn.

Maar verder niet negatief bedoeld of zo tegen Cem Senol, maar dat is het enige wat ik van hem heb gezien.

Elysium
24-02-2005, 09:14
np kerel, iedereen kan keihard KO gaan..maar wat ik van hem zag, vindt ik hem wel een harde noot om kraken!

ICON
24-02-2005, 18:48
Waar draai je die eerste pot?

Het is op zaterdag 19 maart bij TB Den Haag. Ik weet nog niet eens wie mijn tegenstander wordt...... ben nu al een beetje zenuwachtig.



bij nieuwelinge partijen hoor je t vaak pas op de dag zelf. hoe zwaar en hoe lang ben je precies??
succes!

Ralph
24-02-2005, 19:46
Ik ben 1.86 m en weeg ongeveer 97 kilo. En bedankt!

Unregistered
24-02-2005, 23:50
Succes!!! Laat je niet kennen he!

Zoals mn sig al aangeeft: Strength and honour :D

Pwan
24-02-2005, 23:55
Ik train nooit met zware gewichten hoor, en de training word steeds aangepast als je dichter bij je wedstrijd komt.

Wat zijn voor jou geen zware gewichten Dave?
Svp voorbeelden
bv bankdrukken / legpress / etc

Unregistered
25-02-2005, 01:35
Hoe wil je ooit legpresses met elkaar gaan vergelijken? OVERAL zijn die anders, en je moet al heel gauw een van hetzelfde type hebben om het te vergelijken