PDA

View Full Version : Zouden jullie een mobieltje via internet aanschaffen?



Daniel
22-02-2005, 19:45
Graag zou ik van jullie willen weten of jullie een gsm toestel i.c.m een abonnement via internet zouden aanschaffen? Zoja waarom en zonee waarom niet? Voor mij is dit best belangrijke informatie, dus graag serieus op antwoorden :thumbs:

Octavius
22-02-2005, 19:53
De korting hoofdzakelijk.

www.telecomvergelijker.nl

Daniel
22-02-2005, 19:54
maar je zou het wel doen?

Biiyen
22-02-2005, 20:03
Ik niet, omdat ik zaken met garantie in de winkel wil kopen waar ik terug kan gaan als het kapot gaat. Als je het via internet koopt dan moet je je toestel gaan opsturen en moet je maar hopen dat het goed komt. In de winkel kun je toch net iets meer druk opleggen.

Laatst heb ik nog gemerkt hoe lastig winkeliers gaan doen als het om 'garantie' gaat. Moet je bijna de manager wurgen voordat die doet waar je RECHT op hebt. Via brief of telefoon(dat je ook nog eens klauwen met geld kost) en vast aanspreekpersoon wordt het alleen maar lastiger. Je krijgt telkens andere aan de telefoon die moeten uitzoeken wat er nu precies is afgehandeld ja en nee.

payap
22-02-2005, 20:31
Ja. Heb het ook al enkele malen gedaan. Moet toegeven dat ik 2 x heb gedaan met een mobieltje en de rest met cashback. Gelukkig waren die gsm's steeds goed.

Voor mn vriendin heb ik onlangs een samsung e800 geregeld en dat is toch een bagger ding. God zij dank was die net via de primafoon geregeld. (waar ie nu voor de 3e keer in korte tijd is :evil: )

Maar op internet kan je goed geld opleveren. Neem anders een met een hoge cashback en koop zelf de gsm van dat geld!

tip : altijd een 1 jaar abo nemen !

Mack
22-02-2005, 20:34
Heb die van mij besteld icm abo bij http://www.gsmweb.nl/ Was een stuk goedkoper uit en doet het nog steeds erg goed...

Paganstars
22-02-2005, 20:36
Heb het vaker gedaan via gsmweb.nl nog nooit probs mee gehad!!

payap
22-02-2005, 20:49
@ Sjaak : hoe is het met dat akkefietje van jou met die online gsm aanbieder toen afgelopen ?

Ronald
22-02-2005, 20:56
Ik zou het ook niet doen. Idd ook vanwege die garantie.

redjuh
22-02-2005, 21:36
ik zou het niet doen, omdat ik veel waarde hecht aan het persoonlijke contact. uiteindelijk kost het met toch een euro of 3000

Paganstars
22-02-2005, 21:37
mmm... zo had ik het nog nooit bekeken... vond het gewoon goedkoop!!

Silat
22-02-2005, 23:28
Via telecom.nu heb ik een nokia met T-mobile afgesloten, dit jaar telefonisch verlengt.

Maar in winkel sceelt je een hoop gezeik, geloof me..

Joris
23-02-2005, 00:45
nee

Sjeanef
23-02-2005, 10:04
Nee, veel te duur, kan ze goedkoper via de winkel krijgen :wink: MET garantie... Alhoewel het personeel wel zwaar brak is en ik ze nog wel es wat kan leren :mrgreen:

Daniel
23-02-2005, 10:42
ik ben namelijk bezig met het opzetten van een online telecom shop, i.c.m servicepunten. In het begin komt er alleen een servepunt te zitten in Noord-holland en mocht het aanslaan komen er ook servicepunts door de rest van het land. Vandaar dat ik graag wil weten wat mensen de eventuele nadelen vinden van het aanschaffen van een gsm via internet. Juist op de nadelen willen we gaan inspelen. Alvast bedankt voor de reacties en mogen er nog vele volgen.. :thumbs:

Jay Hoov
23-02-2005, 11:33
Nope....Garantie!!!!

Daniel
23-02-2005, 12:21
en wat bedoelen julie dan met garantie?

Mack
23-02-2005, 12:26
en wat bedoelen julie dan met garantie?

Als er iets kapot gaat, moet je je mobiel terugsturen en hopen dat het goed terug komt. Alle communicatie verloopt via mail en telefoon. Als je iets in de winkel koopt, kun je alles persoonlijk oplossen hetgeen meestal een stuk beter werkt dan via mail en/of telefoon.
Maar aan de andere kant. Ik bestel bijna alles via internet voor de computer en zo ook m'n mobiel. Tot nu toe ben ik altijd goed behandeld, als er iets kapot ging.

Nickuraba
23-02-2005, 12:46
Nee, precies dat gedoe met terugsturen zit ik persoonlijk niet op te w8en. Ik wil dan snel ff langs de winkel en die fiksen het dan maar ff snel

Sjeanef
23-02-2005, 14:37
Eigenlijk moet je een online verkoop hebben met dealers in heel nederland... Dit is een vrijwel niet op te lossen probleem... WANT internet = goedkoop vanwege een schakel minder en Dealers zijn duurder maar bieden meer zekerheid voor een klant. Zelfde als vroeger Primafoon (daar werkt daantje nu) Toen waren we duur, maar wie er binnenkomt betaalt er ook gewoon voor en zeikt nie.

Ronald
23-02-2005, 14:56
Met garantie bedoel ik o.a. ook het terugsturen. Dat vind ik ook een groot nadeel.

Daarnaast ben je over het Internet meer afhankelijk van een ander. Stel je bijvoorbeeld voor dat je een of andere vage klacht hebt. De telefoon valt bijvoorbeeld 1 op de 10 keer uit. Als alles over de post en per mail gaat kunnen ze veel makkelijker zeggen: "We konden niets vinden".
Als een verkoper dat face to face tegen me zegt kan ik 'm veel makkelijker duidelijk maken dat ik daar niet mee geholpen ben en dat ie er toch echt iets aan zal moeten doen.

Daniel
23-02-2005, 17:29
Ondanks dat de meningen verschillend zijn neem ik aan dat zodra mijn winkel online is iedereen voortaan zijn mobieltje bij mij haalt :thumbs: Zoniet :twak:

Sjeanef
23-02-2005, 18:16
Ben je weg bij Dickkie Dick dan?

Daniel
23-02-2005, 21:52
nee blijf ik in het begin erbij doen. Dicky mag dus ook absoluut niks weten

Sjeanef
24-02-2005, 09:31
Moet je het vooral hier posten eend... Markt die kijkt nooit stiekem mee als jullie weer niets doen daaro? Maar ik zeg niets hoor voor 25% VD WINST :roll:

Ko Hops
24-02-2005, 10:02
op www.sitel.nl hebben ze inderdaad goeie deal. check it out als je een gsm nodig hebt.

Daniel
24-02-2005, 10:05
nee zodra mijn site de lucht in is zal ik jullie even een echte sitelink geven

Ossie
24-02-2005, 22:41
Ik werk zelf ook in een telefoonwinkel (Primafoon Hengelo) als bijbaan naast de studie.
Ik zou zelf ook nooit een telefoon via het internet halen. Het is weliswaar iets goedkoper dan wanneer je het in de winkel koopt, maar de service is vaak ook ronduit ruk. Als er iets aan kapotgaat ben je vet lang bezig om het probleem op te lossen. Als het bedrijf er mee kapt, heb je niemand die je ergens op aan kunt spreken. Zo zijn er wel meer redenen om het niet via internet te regelen.
Ik krijg vaak genoeg klanten in de winkel die hun mobiel via internet hebben gekocht en er spijt van hebben.
Het is dus maar net waar je voor gaat, een goedkopere prijs of een betere service.

Ik zeg dit absoluut niet omdat ik zelf in een telefoonwinkel werk, maar gewoon om jullie te attenderen op de mogelijke risico's die het kopen via internet met zich meebrengen.

A-team
24-02-2005, 23:12
Ik koop bijna alles op internet! Heb nooit problemen gehad, dus.........Ja!