PDA

View Full Version : Vraagje aan onze juristen op Mixfight.nl



Octavius
22-02-2005, 21:34
Heb een vraagje.
Je wordt tijdens je proeftijd ontslagen. Nu krijg je pas 3 maanden later je loonstrook en daar staat op dat je tot die maand in dienst bent geweest. Tevens hebben ze geld ingehouden voor kleding waarvan ze pas achteraf vertelde dat je het moest betalen (staat nergens in het contract dat je moet betalen en is ook niet medegedeeld bij aanvang van het werk).

Heb hun al reeds 2x een brief gestuurd waarvan de laatste aangetekend. Hierop heb ik na 10 dagen nog steeds geen gehoor gehad. Ik had gesomeerd tot het betalen van het loon + wettelijke rente en vertragingsrente. Dit op art 7: 623 BW en hem 7 dagen de tijd te geven om op deze brieg te reageren.

Maar nu is mijn vraag. Doordat er staat op het loonstrookje dat je pas uit dienst bent kan ik hem daarop nog aanspreken? Zoals loon betalen voor die 3 maanden bv. Was ik die tijd nog officieel in dienst.

redjuh
22-02-2005, 21:40
perhaps mister Benzino can help

Paganstars
22-02-2005, 21:46
staat er dat je die 3 maanden in dienst bent geweest, of hebben ze de daadwerkelijke ontslag datum vermeld??

Dalgliesh
22-02-2005, 22:08
Met je vuist op het buro slaan, dat hielp ook bij de gasten waar ik een badkamer kocht, opeens is alles in 2 dagen geregeld.

Paganstars
22-02-2005, 22:33
whahaha... geweld is nit altijd de oplossing dave :P

Octavius
22-02-2005, 22:50
staat er dat je die 3 maanden in dienst bent geweest, of hebben ze de daadwerkelijke ontslag datum vermeld??

Ze hebben in de proeftijd gezegt dat ze weg moest. Maar wilde eerst niet op brief zetten. Maar naar aandringen gebeurt. Maar pas 3 maanden later na paar brieven enz kreeg ze een loonstrook waar op stond dat ze die maand pas uit dienst was.
Tevens hebben ze nog niks overgemaakt en hebben ze dr in de hoogste schaal gezet van loonbelasting O_o

Dalgliesh
22-02-2005, 23:55
whahaha... geweld is nit altijd de oplossing dave :P
Helemaal waar! Maar deze heren van de firma C.B, sanitair waren even iets te ver gegaan. Ik ben altijd aardig en vriendelijk, tot ze een stapje te ver gaan, en dan is het verdomd makkelijk dat ze weten dat je een "freefighter" bent.

redjuh
23-02-2005, 07:48
nou daar gaat het vriendelijke imago van de sport...

madmax
23-02-2005, 10:50
Je mag iemand in de proeftijd ontslaan.
Het gaat erom hoe ze is aangenomen, ik ga er van uit dat ze een contract heeft gekregen en niet voor onbepaalde tijd is aangenomen.
Als het contract voor 3 maanden is geweest is het ook logisch dat de eind datum van het ontslag 3 maand later is gedateerd.
Ze moet dan ook gewoon voor die 3 maand door worden betaald, dat ze is ingeschaald in de hoogtste schaal van de loonbelasting is lullig, maar ook niet aan te doen, ze krijgt dat geld toch volgend jaar wel terug van de belasting.
Tegenwoordig worden bedrijven steeds asocialer, wat dat betreft ben ik het dan ook wel met Dave eens.
Je kunt een advocaat of een deurwaarder inhuren, maar dat kost weer geld.
Bedrijven weten dat ook en "spelen" daarom met sommige ex werknemers.
Als een bedrijf daar laten mee in de problemen dreigt te komen, betalen ze alsnog wel en is er voor een rechter niets aan de hand.
Een andere manier is uit te zoeken waar het "baasje" woont en daar sávonds even op de koffie te komen voor uitleg.
Schijnbaar is de beste meneer overdag te druk om je van dienst te zijn en dan moet het maar in de avond.
Dit is een beproefde methode die bijna altijd werkt.

Jay Hoov
23-02-2005, 11:35
Madmax=correctemundo!!!

Octavius
23-02-2005, 12:05
Ze had een contract van een half jaar. Maar moeten ze nu betalen tot de datum 'uit dienst'?

En over die kleding staat niks in het contract. Waar ik me vooral aan erger is dat ze gewoon niet reageren op aangetekende brieven.

}|^-_-^|{
23-02-2005, 13:13
nou daar gaat het vriendelijke imago van de sport...

Dat is al verloren gegaan toen een bijgoochem het freefight besloot te noemen, dat verkocht zo lekker.

redjuh
23-02-2005, 13:19
die bijgoochem... was dat niet bas boon?

madmax
23-02-2005, 13:31
Ik ken haar contract niet en weet niet hoe het c.a.o van het bedrijf werkt en wat de reden voor het ontslag is.
Wel een loonstrook, maar geen geld?
Als haar contract nog niet is afgelopen kan ze beter in de ziektewet gaan, dan krijgt ze toch nog geld en kan ze op een rustige manier proberen het andere geld van haar werkgever te krijgen.
Kleding geld zal in het c.a.o geregeld zijn en zal wel "verborgen" in haar contract staan.
Ziektewet wordt de eerste 6 weken door werkgever betaalt en daar kunnen ze niets tegen doen.
Blijft een vervelende kwestie
succes ermee, en wat je ook verstuurt blijf het aangetekend doen ook al reageren ze niet.
Als het tot een rechtzaak komt, wordt dit hun zwaar aangerekend

}|^-_-^|{
23-02-2005, 18:29
die bijgoochem... was dat niet bas boon?

weet ik niet, weet alleen dat het marketingtechnisch beter had gekund.

redjuh
23-02-2005, 18:53
tja MMA dus...

Octavius
23-02-2005, 19:16
TTT