PDA

View Full Version : Veel döner kebab niet erg fris



Octavius
24-02-2005, 17:03
Wie broodjes döner kebab bij eettentjes bestelt moet er rekening mee houden dat nogal wat broodjes te veel bacteriën bevatten. Dat stelt de Consumentenbond op basis van een onderzoek onder 35 kebabzaken. Volgens de bond overschrijdt 33% van de zaken de norm voor bacteriën. Tijdens het onderzoek trof de bond onder andere beschimmeld vlees aan.

De Consumentenbond zegt dat de grote hompen vlees in de kebabzaken vaak niet heet genoeg verwarmd worden om bacteriën te doden. Ook trof men onder meer rauw vlees aan tussen bereide producten en gebruikte vleesrollen die op de grond in de vriezer lagen. In een artikel haalt de Bond enkele voorbeelden aan van overtredingen in de zaken. Zo zat in een pand in Utrecht een papegaai in een kooi bij de vleesopslag. Bij een andere verkoper in die stad hing volgens de bond groen beschimmeld vlees in een koelcel. Volgens de uitbater ging het hier om een Turkse specialiteit. Bij een andere zaak werd een briefje 'verboden handen te wassen' aangetroffen.

Van de 35 onderzochte zaken kwam Nijmegen Döner Kebab als beste uit de bus.

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft shoarmazaken al langer in de peiling. Bij eerdere inspecties bleek 50% van de bedrijven zich niet te houden aan de regels van de hygiënecode voor de horeca. Vuile bedrijfsruimten en te hoge bewaartemperaturen van vlees komen het meest voor. Dit jaar wil de inspectiedienst alle 1.400 shoarmabedrijven, die bij de VWA bekend zijn, "minimaal eenmaal" controleren.
Bron: ANP / Consumentenbond

king
24-02-2005, 17:05
:shock: maar ja, dat vermoeden we allemaal al...

cactusdre
24-02-2005, 17:09
Nu weet ik waarom het döner heet. Omdat je er de dunne spuitpoep van krijgt.
Ik ben blij dat ik dit nog nooit gegeten heb.

king
24-02-2005, 17:12
Op de zwarte markt in Beverwijk hebben ze de lekkerste döner van Nederland!!!

KO TKO
24-02-2005, 17:36
Ik vind Donner kebab lekker.

redjuh
24-02-2005, 18:20
ik niet... vlees met water... doe mij maar shoarma

Biiyen
24-02-2005, 18:22
Daarom heb ik shoarma zaken afgezworen, heb al echt lang geen shoarma of iets dergelijks meer gegeten. Vertrouw ze allemaal niet. Hoe kun je iemand vertrouwen die een hekel heeft aan varkensvlees maar het wel voor je klaarmaakt? uhuh

Ronny
24-02-2005, 18:46
shoarma is niet van varkens en doner ook niet!!!

ontzettend lichtpunt

Biiyen
24-02-2005, 19:06
shoarma is niet van varkens en doner ook niet!!!

ontzettend lichtpunt

nee tuurlijk niet..... het is van schapenvlees.

http://66.102.9.104/search?q=cache:i21c3_PmklcJ:www.iens.nl/restaurantsVan/Rotterdam/restaurant.htms%3Fr%3D5995+shoarma+varkensvlees&hl=en&lr=lang_nl&client=firefox-a

"Lekkere varkensvlees-smaak. Toch dacht ik dat échte shoarma van lamsvlees gemaakt wordt en niet van varkensvlees. Jaffa meldt wel netjes op hun kaart dat hun shoarma van varkensvlees is, dus 'bedonderd' word je niet."


dag drol!

Octavius
24-02-2005, 19:09
Varkens vlees is cheap.

Judas
24-02-2005, 19:11
Woustraat in de Pijp heeft lekkere donner(leehman)

Judas
24-02-2005, 19:11
Van Woustraat uiteraard

Jay Hoov
24-02-2005, 20:30
Woustraat in de Pijp heeft lekkere donner(leehman)

Probeer de Oosterpark straat een keer!!!!

Ralph
24-02-2005, 20:36
Daarom vreet ik die shit ook alleen maar als ik knetterlam ben. De meeste bacteriën gaan dan toch wel dood door de hoeveelheid alcohol in mijn lichaam en de dag daarna zit je toch aan de dunne, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

payap
24-02-2005, 20:51
Echte fijnproevers gaan naar Hanniah Shalom in Nijkerk !! 8)


Wat jou Silat ? :thumbs:

stefan112
24-02-2005, 20:55
Van döner krijg je buikpijn en moet je flink schijten

ashi76
24-02-2005, 23:34
Ik was trouwens gisteren op inspectie in een shoarma zaak..

Ik heb zelden zo'n smerige keuken gezien zeg. :evil:

Ik haal enkel nog maar shoarma in zaken met een open keuken.

Joris
25-02-2005, 01:28
doe mij maar een broodje tiptop

Silat
25-02-2005, 01:38
Hahah payap :thumbs:

Vaak is shoarma half om half. Half lam, half varken. Ook bij Hanian. Zelf eten ze het niet, zij eten kebab.
Vraag ook altijd of ze het extra voor je doorbakken, vooral als het spits is want dan willen ze nog wel eens snel, snel, snel werken.. en ik heb een hekel aan een broodje babi pangang snappie?

Ze hebben daar ook een open keuken en laten altijd zien of ik het doorgebakken genoeg vind. :thumbs:


Ik heb in Oss bij Wheelie wel eens Donerkebab gegeten, dat was echt super lekker!

Maar ik zag gister op tv bij Riply's, een kerel die at bedorven vlees. hij liet het zeker een kjaar rotten in een potje en deed elke keer de deksel open zodat er nieuwe zuurstof bij kon. Ingewanden en vlees wat alle kleuren van de regenboog had gekregen at ie gweoon heerlijk op. Hij werd daar beter van. OP z'n 8ste jaar kreeg hij Lymfklierkanker ofzo. Toen is hij naar de noordpool vertrokken en daar kreeg hij bij de eskimo's zwaar bedorven vlees als medicijn. Sindsdien eet ie alleen maar rot vlees. Hij is nu een jaar op 45 en word er nog steeds sterker van. Hij heeft een super imuun systeem.

Het is alleen niet aan te raden voor gezonde mensen, maarja als je toch een terminale ziekte heb, is het wel een optie.... bah.

cactusdre
25-02-2005, 08:39
shoarma is niet van varkens en doner ook niet!!!

ontzettend lichtpunt

nee tuurlijk niet..... het is van schapenvlees.

http://66.102.9.104/search?q=cache:i21c3_PmklcJ:www.iens.nl/restaurantsVan/Rotterdam/restaurant.htms%3Fr%3D5995+shoarma+varkensvlees&hl=en&lr=lang_nl&client=firefox-a

"Lekkere varkensvlees-smaak. Toch dacht ik dat échte shoarma van lamsvlees gemaakt wordt en niet van varkensvlees. Jaffa meldt wel netjes op hun kaart dat hun shoarma van varkensvlees is, dus 'bedonderd' word je niet."


dag drol!


Nice set-up Raziel. LMAO. :lol: :lol: :lol:

Muay Thai Elite
25-02-2005, 17:16
Echte fijnproevers eten geen doner...

TommySoprano
25-02-2005, 17:26
whahah zit ik toch goed hier in Nijmegen gelijk ff 1tje bestellen met yoghurtsaus :mrgreen:

PigDog
27-02-2005, 17:41
Ik moest meteen aan Justi denken met z'n Dönerix in deventer.
Raar dat hij nog geen commentaar heeft gegeven.
Of staat hij al 2 dagen z'n tanden te poetsen? :mrgreen:

Anonymous
17-02-2006, 17:58
Echte fijnproevers gaan naar Hanniah Shalom in Nijkerk !! 8)




Er is hier iemand die het snapt! :thumbs:

Ossie
17-02-2006, 18:43
shoarma is niet van varkens en doner ook niet!!!

ontzettend lichtpunt

Doner is van schapenvlees en shoarma is van varkenvlees!
Soms is zelfs de doner van varkensvlees (dan word je dus dik genaaid).

Tip: kijk of het vlees 'halal' is. Halal is voor moslims net zoiets als wat koosjer voor joden is. Aangezien moslims geen varkensvlees eten, moet dit wel van schaap zijn.

En nog een tip voor de mensen uit Enschede en omstreken: Grillroom Royal aan de Oliemolensingel! Echt netjes, hygienisch en lekker. (nee, dit is geen familie o.i.d. van mij :lol: )

Silat
18-02-2006, 08:35
Ik weet wel waar ik vanavond nog even heen ga!!!