PDA

View Full Version : 'Million Dollar Baby' grootste Oscar-winnaar



Nicky
28-02-2005, 11:55
De film 'Million Dollar Baby' van regisseur Clint Eastwood heeft de Oscar voor beste film gekregen. De belangrijkste filmprijzen van de wereld werden zojuist uitgereikt in Los Angeles. Daarnaast kreeg Eastwood ook de Oscar voor de beste regisseur en kreeg actrice Hillary Swank de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol. Aan deze film zit nog een klein Nederlands tintje: oud-kickboks kampioene Lucia Rijker speelt een kleine rol en trainde ook hoofdrolspeelster Swank.

De prijs voor de beste mannelijke hoofdrol was weggelegd voor acteur Jamie Foxx, voor zijn rol als Ray Charles, in de film 'Ray' een biopic over deze legendarische zanger.

Een andere grote winnaar was de film 'The Aviator'. Deze film, met hoofdrolspeler Leonardo Di Caprio, kreeg de prijs voor de beste Art Direction, het beste kostuumontwerp, de beste montage, de beste filmkunst en actrice Cate Blanchett ontving de Oscar voor de beste vrouwelijke bijrol in deze film.

De Oscar voor beste buitenlandse film ging naar de Spaanse produktie 'The Sea Inside'. De Duitse film 'Der Untergang' zag de Oscar daardoor aan zich voorbij gaan.

Ronald
28-02-2005, 12:21
Van www.telegraaf.nl:

Lucia Rijker is ook een beetje winnaar

AMSTERDAM - Kickbokskampioene en actrice Lucia Rijker is "best wel emotioneel" nadat Million Dollar Baby, de film van Clint Eastwood waarin zij een belangrijke bijrol vertolkt, in de nacht van zondag op maandag de belangrijkste Oscars in de wacht sleepte.

"Ik ben eigenlijk een heel verlegen meisje", bekende ze in de auto, op weg naar het Oscarfeest van zanger Elton John. "Ik heb echt geen idee hoe ik met al deze aandacht om moet gaan."

Rijker volgde de ceremonie op het feest van het blad Esquire in Los Angeles. "Ik was het enige castlid daar aanwezig: iedereen stormde na de uitreiking op mij af om me te feliciteren. Het leek bijna als0f ik zelf een beeldje had gewonnen. De grootste acteurs kenden mijn naam en omhelsden me: iedereen was opeens mijn vriend."
De 38-jarige wereldkampioene kickboksen speelt in viervoudig Oscarwinnaar Million Dollar Baby de tegenstandster van de boksende serveerster Maggie, gespeeld door Oscar-winnares Hilary Swank.

"Ik speel echt maar een klein rolletje, maar dat betekent al zo veel als een film Oscars wint", vertelt Rijker. In eerste instantie twijfelde de actrice of ze de ceremonie ging volgen. "Ik hoef niet zo nodig op de voorgrond te staan als ik er niet zoveel voor gedaan heb. Dat hele prijzencircus in Hollywood zei me eigenlijk niet zoveel: iedereen staat daar op de rode loper toch vooral zichzelf te verkopen. Ik zag mezelf nog niet in zo'n achterlijke jurk rondlopen, een beetje aandacht trekken om met m'n kop op tv te komen."

Toch heeft de bokskampioene er geen spijt van dat ze zich toch in het feestgedruis heeft begeven. "Deze aandacht betekent heel veel voor me, besefte ik me toen de laatste Oscars werden uitgereikt."

cactusdre
28-02-2005, 12:56
Go Lucia! Wie weet krijgt ze een leuk rolletje in een aktiefilm. Ik zie haar wel iets leuks doen met the Rock.

Jay Hoov
28-02-2005, 14:33
Toch maar ff kijken die film, ben benieuwd!!!

Wheelie
28-02-2005, 18:48
Ik heb betere films gezien ;)

Heel klein rolletje voor Lucia, zag er goed uit.

Highline
28-02-2005, 23:20
ik heb vanavond de film gekeken en heb hem naar een uur afgezet. ik vond hem niet ecth boeiend. kijk hem morgen wel af

@ wheelie hoe lang duurt die?

Ralph
28-02-2005, 23:41
Ik vond het echt een goeie film! Terecht dat ie zoveel heeft gewonnen (ik The Aviator trouwens nog niet gezien..... schijnt ook wel goed te zijn).

Sjaak
01-03-2005, 01:01
Vond het wel een goede film, alleen het einde is behoorlijk langdradig, wat een kutwijf speelt Lucia zeg :roll:

Sjaak
01-03-2005, 01:02
Two Brothers is een hele mooie film, echt ongelofelijk goed gefilmt zeg :thumbs:

Jochem
01-03-2005, 09:23
The aviator is typisch scorsese en leonardo. VEEL te lang voor zoweinig verhaal.

Wheelie
01-03-2005, 09:29
Two Brothers is een hele mooie film, echt ongelofelijk goed gefilmt zeg :thumbs:

Dan ga ik die binnekort ook maar eens kijken

TommySoprano
01-03-2005, 10:51
ik heb Million dollar baby sinds t weekend zal m straks er es in pleuren dan :thumbs:

Anonymous
01-03-2005, 11:48
2 Brothers? is toch met die tijgers. Die heb ik al een maand thuis liggen maar die leek me nix aan. Toch maar ef kijken dan.

Ik wil Spongebob the movie nederlands gesproken zien. Spongy rules.

Wheelie
01-03-2005, 12:40
dat is inderdaad met die 2 tijgers

Sjaak
01-03-2005, 13:17
Je moet er van houden maar een ding is zeker, de opnames zijn prachtig en het is ongelofelijk hoe ze die film met die 2 kanjers hebben opgenomen.

Nickuraba
13-03-2005, 21:19
ff omhoog gehaald deze topic :P
ik heb um gezien en ik moet zeggen dat ik het een hele mooie film vond. De boksscenes waren mooi en zagen er goed uit, iig beter dan willy in Ali. Mooi verhaal en mooi einde! een topper, en die gym zag er gewoon perfect uit!