PDA

View Full Version : Moslimleerlingen starten met chr. gebed



carlito
02-03-2005, 12:22
Bron: De Telegraaf (restricted editie)

Gepubliceerd: woensdag 2 maart 2005 @ 09:14

De leerlingen van de protestants-christelijke school De Heemde II in Almelo beginnen de dag met een christelijk gebed en het zingen van christelijke liederen. Op zich niet vreemd, ware het niet dat de school sinds enige jaren geen enkele autochtone leerling meer bevat en slechts bevolkt wordt door islamitische leerlingen.

Volgens schooldirecteur Theo Plezier bestond de school vroeger enkel uit protestantschristelijke leerlingen. Hij zegt dat de moslimleerlingen, allen van Turks-islamitische komaf, er geen probleem mee hebben om de dag volgens protestants-christelijke leer te beginnen met liedgezang en voorlezen uit de bijbel. Plezier wijst er bovendien op dat wanneer ouders hun kinderen aanmelden, ook nadrukkelijk verteld wordt dat men de dag protestants-christelijk begint.

carlito
02-03-2005, 12:29
Ik vind het op zich geen probleem. Ouders weten het van te voren.

Jay Hoov
02-03-2005, 13:47
Wat een bullshit dit zeg. Ik heb 2 jaar op een christelijk lyceum gezeten, waar ze ook gebedstoestanden deden, daar hoefde ik nooit aan mee te doen. Dus lijkt me onzin dat als er helemaal niemand meer naar luisterd zoiets nog doorgang moet vinden.

:thumbs: :thumbs:

harry
02-03-2005, 16:15
Je word toch moe van al dat geloofs gezeik...

Leon
03-03-2005, 16:23
ik poep op geloof, al dat gedonder en die conflicten (heilige oorlogen) ook altijd :twak:

ROIDRAGE
03-03-2005, 20:19
neem je dan wel wc papier mee?

Nickuraba
03-03-2005, 20:23
ik vind persoonlijk al het geloofsgedoe bullshit, je kan wel iets rekening houden ook met ongelovigen bijv. Geef men gewoon de keus of men die gebeden wil bijwonen of niet. We leven niet meer in het jaar nul

PigDog
03-03-2005, 22:08
Sorry Carlito,

Als het niet gaat over het afzeiken van moslims, ben je hier met je positieve knipseltje aan het verkeerde adres......

Moeten we maar weer wachten tot er één een tasje steelt of zo.........zucht :roll:

carlito
05-03-2005, 12:00
Sorry Carlito,

Als het niet gaat over het afzeiken van moslims, ben je hier met je positieve knipseltje aan het verkeerde adres......

Moeten we maar weer wachten tot er één een tasje steelt of zo.........zucht :roll:

Ik denk dat je het gelijk hebt. :?

Mike
05-03-2005, 12:52
Sorry Carlito,

Als het niet gaat over het afzeiken van moslims, ben je hier met je positieve knipseltje aan het verkeerde adres......

Moeten we maar weer wachten tot er één een tasje steelt of zo.........zucht :roll:

haha wat een onzin zucht...... knuffelaar

tis gewoon niet een boeiend bericht. Wat is er zo positief aan dit bericht? Dat ze van t ene debiele geloof in t andere vallen? Daarnaast is t uit de telegraaf dus je kan je af vragen of er in werkelijkheid echt door al die gasten wordt gebeden . Tis gewoon nonsens dit , dus wat verwacht je dan voorn reacties?

Ik zou t eerder sneu vinden voor die moslims dat ze christelijke gebeden moeten dan van school. Maar kennelijk vind jij het positief :?

Positief zou zijn als er veel meer scholen waren waar er geen godsdienst is, althans geen verplichte vorm. Al die geloven veroorzaken alleen maar problemen.