PDA

View Full Version : Cutten en training?



Shytown
02-03-2005, 15:17
Hallo,

anaf maandag heb ik een eetschema om te gaan cutten. Mijn vraag is of ik ook qua krachttraining veranderingen moet gaan doorvoeren, ik kan me zo voorstellen dat de nadruk nu op cardio komt te liggen?
Ik gebruik het eerder door Unreggy opgestelde schema.

Iemand tips?

Thanx!

Unregistered
02-03-2005, 19:52
Mja intensiteit iets omlaag toch, zo vaak voluit gaan kan opzich al niet omdat je herstel toch een stuk minder is. Hoe bevalt het schema tot nu toe? Is het niet TE zwaar?

Cardio KUN je idd wat meer nadruk op gaan leggen, maar zou eerst langzaam gaan zakken in Kcal en dan pas cardio erbij voegen etc. Andere optie is natuurlijk meer cardio zonder veel minder te gaan eten. Cardio zou ik vrij simplen houden, zou gewoon voor interval training gaan, kost minder tijd en is net zo al dan niet meer effectief dan langzame lange cardio. Verder zou ik voor hardlopen gaan en niet voor een fiets of step , omdat dat veel meer verbrand, veel explosiever is, dynamischer, meer spiergroepen, en omdat het meer druk op de gewrichten zet (ja dat zie ik in veel gevallen als een voordeel, zodat deze zich ook aanpassen).

Iig succes!

Shytown
02-03-2005, 20:27
Unreggy, je schema is zeker pittig m.n. voor de rug. Ik ben zo vrij geweest om enkele oefineningen aan te passen,maar voor de rest :thumbs:
Ikzelf ben altijd fan van de crosstrainer,maar kan dus beter voor het (saaie) hardlopen gaan?

Bedankt!

Unregistered
02-03-2005, 23:08
Och waarom doe je het niet buiten? Rug wordt idd zwaar aangepakt in het schema, maar ik vind rug ook zeer belangrijk, erector / quadratus voor stabilisatie en vooral de lattisimus voor de slagkracht.

Crosstrainer zou ook kunnen, maar persoonlijk vind ik het niet optimaal :)

Good luck!!!