PDA

View Full Version : 10 dagen dieet



jojo
03-03-2005, 11:12
10 dagen dieet



sommigen zeggen dat dit dieet afkomstig is van een Zuid-Duitse hartkliniek, maar tegenwoordig beweert men van alle diëten dat ze afkomstig zijn van een of andere kliniek/ziekenhuis, dus dat laat ik in het midden)



Men zou met dit dieet in 10 dagen 5 kg afvallen, zo niet heb je het dieet niet strikt gevolgd.



Basisregels :



- Water, koffie en thee, zonder suiker of melk, mag je onbeperkt drinken.

- Je moet minstens 2,5 liter drinken per dag.

- Je mag alleen mager vlees eten en vetvrij braden.

- Neem geen grote sneden brood, liefst volkorenbrood.

- Boter vervangen door margarine.

- Geen mayonaise bij de sla, alleen dressing.

- Geen sausjes bij de groenten.

1 eerste dag:
Ontbijt:
1 - 2 koppen koffie of thee, 1 boterham(boter dun uitsmeren), 1 gekookt ei, 1 appel

Lunch:
2 boterhammen, 100 gram ham (zonder vet), 1 zure augurk, 1 glas sap (sinaasappel, grapefruit, citroen)

Diner:
1 sinaasappel, 100-120 gram vlees, 2 soeplepels groente, 2 kleine aardappelen, 1 glas karnemelk of magere kwark.

2de dag:
Ontbijt:
1 - 2 koppen koffie of thee, 2 boterhammen, 1 eetlepel konfituur.

Lunch:
1 banaan, twee boterhammen, 250 gram magere kwark, 1 glas sap

Diner:
1 appel, 1 magere schnitzel of 2 plakken lever (met weinig boter braden), 2 eetlepels aardappelsalade, 1 grote portie sla, 1 glas sap

3de dag:
Ontbijt:
1 - 2 koppen koffie of thee, 1 boterham, 50 gram magere worst, 1 sinaasappel

Lunch:
2 boterhammen, 100 gram mager vlees, 1 grote portie sla, 1 glas sap

Diner:
2 soeplepels groentemacedoine

4de dag :
Ontbijt:
1 -2 koppen koffie of thee, 1 boterham, 1 plak magere kaas, 1 gekookt ei

Lunch:
2 boterhammen, 100 gram magere worst, 1 kop thee of koffie, 1 klein broodje of Knackebrood

Diner:
1 sinaasappel, 100 gram vlees, 1 soeplepel rijst, 1 grote portie sla

5de dag:
Ontbijt:
1 - 2 koppen thee, 2 boterhammen, 100 gram magere kaas

Lunch:
1 banaan, 2 koppen thee of koffie, 1 stuk appeltaart (zonder slagroom), 1 broodje van gistdeeg.

Diner:
100 gram vis of vlees, 3 eetlepels aardappelsalade of 2 kleine aardappelen, 1 portie sla, 1 klein glas bier of cola

6de dag:
Ontbijt:
1 - 2 koppen thee, 1 plak brood, 2 gekookte eieren

Lunch:
2 broodjes, 100 gram magere worst

Diner:
1 soeplepel goulashvlees (mager), 2 aardappelen, 1 grote portie sla, 1 glas sap

7de dag:
Ontbijt:
1-2 koppen thee, 2 boterhammen, 1 eetlepel konfituur

Lunch:
2 boterhammen, 50 gram magere kaas, 1 zure augurk, 2 koppen koffie, 1 stuk appeltaart of kwarktaart

Diner:
Half haantje, 2 eetlepels aardappelsalade, klein portie sla, 5 halve perziken (zonder sap), 1 glas sap

8ste dag:
Ontbijt:
1-2 koppen thee, 2 broodjes, 20 gram boter, 1 eetlepel honing

Lunch:
1 sinaasappel, 2 boterhammen, 250 gram magere kwark, 1 kop thee

Diner:
1 tartaartje (100 gram), 2 soeplepels groenten, 2 kleine aardappelen, 1 glas sap

9de dag:
Ontbijt:
1-2 koppen thee of koffie, 1 boterham, 50 gram magere worst, 1 gekookt ei

Lunch:
2 boterhammen, 100 gram ham, 1 zure augurk, 1 glas sap

Diner:
3 knakworstjes, 1 plak bloedworst, veel zuurkool, 2 kleine aardappelen, 1 (sinaas)appel

10de dag:
Ontbijt:
1-2 koppen thee, 1 boterham, 50 gram magere kaas, 1 appel

Lunch:
2 boterhammen, 100 gram magere worst, 1 ei, 1 kop thee of koffie

Diner:
100 gram mager vlees, 1 soeplepel spaghetti, 1 grote portie sla, 1 glas karnemelk of sap.



Smakelijk en Succes !

Vincent
03-03-2005, 12:03
Niet dat ik moet afvallen, maar als ik zo kijk lijkt het me voor mij erg weinig op een dag =P
Volgensmij is dit gewoon met echt het minimale in leven blijven ofzo, haha =P

Osu

Anonymous
03-03-2005, 12:18
Je valt wel af, maar reken maar er maar niet op dat het vet is.

Op deze manier raak je juist spiermassa (en wat vocht) kwijt.

Op het moment dat je weer normaal begint te eten, is het verloren gewicht weer snel terug, maar dan in vetvorm...

jojo
03-03-2005, 19:13
jah ik vond het ergens dus d8 voor de liefhebbers

Unregistered
03-03-2005, 20:27
Vind het ook BS dit dieët. Persoonlijk zou ik de boter zeker niet vervangen door margarine. Ook is het idioot dat dit niet afgesteld is op de persoon zelf, belachelijk dat iedereen evenveel kcal zou eten. Iemand met een wat hoger onderhoud heeft het gewicht er zo weer aan, en waarschijnlijk is het alleen maar negatief op de lange termijn.

Octavius
03-03-2005, 22:37
Blablablablabla dieet. Hoeveel namen dit al niet gehad heeft.

Unregistered
04-03-2005, 00:24
Haha :D

Boem Boem
04-03-2005, 15:20
Een citroen kuurtje is beter; uitgeperste citroenen met water en dan 5 dgn lang alleen maar water + citroensap drinken.....wel zwaar maar zeker effectief!!

Unregistered
04-03-2005, 16:29
LOL wat een bull. Verneukt je hele metabolisme. Absoluut gezien val je misschien aardig wat af, maar meestal vrij veel spiermassa en vocht, en naar verhouding weinig vet. Belachelijk dat mensne nog steeds in dit soort idiote dingen geloven. Met zo'n instelling bereik je nooit een laag vet % en verzwak je jezelf alleen maar. Goede training in combinatie met een goed gebalanceerd dieet OP DE PERSOON met voldoende rust zorgt voor veel betere resultaten dan dit soort korte termijn oplossingen. Juist veel mensen zou ik om af te vallen juist meer maar vooral BETER te gaan eten om af te vallen. Je ziet mensen die door verhoging van de kcal en verbetering van het voedingspatroon zelfs veel spiermassa aankomen in combinatie met het verliezen van vet.