PDA

View Full Version : Elke dag een eitje???



Anonymous
03-03-2005, 17:03
Ben sinds kort begonnen met elke ochtend
een eitje te eten bij t ontbijt. Ten eerste gewoon lekker!
Ten tweede zou het volgens Men's Health zeer goed zijn.
Niet alleen voor de potentie en de zaadproductie :lol: maar ook voor
spieropbouw en dergelijke, bovendien bevat een ei
"relatief" weinig calorien. Klopt dit allemaal en kan iemand me
hier iets meer over vertellen, over de voor-nadelen van het
eten van eieren en eventueel met welke frequentie.

Thanks :thumbs:

lunatic
03-03-2005, 17:15
Volgens mij kan het wel.
Alleen ik zou niet elkedag het eigeel opeten.
Zeer slecht.

RNLMC
03-03-2005, 17:16
Alleen ik zou niet elkedag het eigeel opeten.
Zeer slecht.


more info please!??

redjuh
03-03-2005, 17:16
het is een fabeltje wat betreft de kwaliteit en de hoeveelheid sperma. ook heeft het geen invloed op de potentie. dan zou je beter tomaten kunnen eten. maar idd als je het eigeel weglaat, zijn een paar eieren zeker goed voor spierherstel enevt. opbouw

Ton
03-03-2005, 17:33
Wat is er met het ei geel dan?

En hoezo zit het met cholestorol?

lunatic
03-03-2005, 17:35
door het eigeel krijg je een te hoog cholestorol gehalte.

Leon
03-03-2005, 17:46
maar ook dat is een fabeltje, want het blijkt dat het goed cholerstorol is. En dat je er niets aan overhoud.
Wil je echt super spier -herstel/behoud dan raad ik 3/4 eieren aan bij elke maaltijd

Ufuk
03-03-2005, 18:27
dan zou je beter tomaten kunnen eten


Pcies! tomaten zitten vol met lypoceen, fill your balls with it man!!!! :mrgreen:

Als je echt gezond eet en drinkt en goed beweegt en alle schadelijke invloeden buiten laat, heb je al cum van topkwaliteit, dus, kdenk dat dat de basis is :thumbs:

Unregistered
03-03-2005, 19:10
Een in de zoveel tijd komt het cholestorol verhaaltje weer eens naar boven ivm eieren. Vind persoonlijk dat er NIETS mis is met eieren, en er zijn meerdere studies (LANGDURIGE STUDIES) die een cholestorol VERLAGEND effect laten zien van eieren.

Misschien is het handig dat je soms wat wetenshap raardpleegt zonder meteen iets aan te nemen.



Nutritional contribution of eggs to American diets.

Song WO, Kerver JM.

Food and Nutrition Database Research Center, Department of Food Science and Human Nutrition, Michigan State University, East Lansing 48824-1224, USA. [email protected]

OBJECTIVES: The main purposes of this study were (1) to assess the nutritional significance of eggs in the American diet and (2) to estimate the degree of association between egg consumption and serum cholesterol concentration. METHODS: Data from the most recent National Health and Nutritional Examination Survey (NHANES III, 1988-94) were utilized to compare the nutritional quality indicators of diets that contained eggs (USDA food grouping system) with those that did not. Nutrient intake (from 24-hour dietary recall), egg intake (from food frequency questionnaire), sociodemographic data and blood cholesterol levels of subjects who met inclusion criteria (n = 27,37 were grouped according to the occurrence and frequency of egg consumption and were analyzed using SUDAAN.

RESULTS: Daily nutrient intake of egg consumers (EC) was significantly greater than that of nonconsumers (NC) for all nutrients studied (except dietary fiber and vitamin B6). Eggs contributed < 10% of daily intake of energy and vitamin B6, 10% to 20% of folate and total, saturated and polyunsaturated fat, and 20% to 30% of vitamins A, E and B12 in EC. Compared to EC, NC had higher rates of inadequate intake (defined by Estimated Average Requirements (EAR) or < 70% Recommended Dietary Allowance (RDA)) for vitamin B12 (10% vs. 21%), vitamin A (16% vs. 21%), vitamin E (14% vs. 22%) and vitamin C (15% vs. 20%). After adjusting for demographic (age, gender and ethnicity) and
lifestyle variables (smoking and physical activity), dietary cholesterol was not related to serum cholesterol concentration. People who reported eating > or = 4 eggs/wk had a significantly lower mean serum cholesterol concentration than those who reported eating < or = 1 egg/wk (193 mg/dL vs. 197 mg/dL, p < 0.01). More frequent egg consumption was negatively associated with serum cholesterol concentration (beta = -6.45, p < 0.01).


CONCLUSIONS: In this cross-sectional and population-based study, egg consumption made important nutritional contributions to the American diet and was not associated with high serum
cholesterol concentrations.

Unregistered
03-03-2005, 19:11
maar ook dat is een fabeltje, want het blijkt dat het goed cholerstorol is. En dat je er niets aan overhoud.
Wil je echt super spier -herstel/behoud dan raad ik 3/4 eieren aan bij elke maaltijd

True! En door eieren te combineren met andere eiwitbronnen gaat de biologische waarde ook goed omhoog!

Unregistered
03-03-2005, 19:11
dan zou je beter tomaten kunnen eten


Pcies! tomaten zitten vol met lypoceen, fill your balls with it man!!!! :mrgreen:

Als je echt gezond eet en drinkt en goed beweegt en alle schadelijke invloeden buiten laat, heb je al cum van topkwaliteit, dus, kdenk dat dat de basis is :thumbs:

Lypoceen heeft idd ook een LDL Cholestorol verlagend effect.

RNLMC
03-03-2005, 19:12
:thumbs: thnx unregistered

Unregistered
03-03-2005, 20:30
Jij ook bedankt voor je compliment ! :d

Chico
05-03-2005, 02:06
vis en noten waren toch goed voor de hdl??

Leon
05-03-2005, 08:59
(Cashew)noten zijn bijna altijd goed, ze hebben de juiste vetten die je lichaam nodig heeft.
Als ik jou was zal ik een eetschema opzetten (als je die nog niet hebt) en krijg je tussendoor trek
neem dan maar een zakje cashewnootjes.

Chico
05-03-2005, 15:43
hmm

wat ik nu doe...

ochtend... qruslie (of hoe je het ook schrijft) met magere yogurt (geen (extra) suiker)

middag fruit of broodje

's avond groente en vlees (weinig tot geen koolydraten)

en als ik beetje honger krijg.. paar pinda's en water.. en wat light producten...

maar doe dit pas een week... :? (met uitzondering woensdag, had eters en had spagetti gemaakt en gister kip masala met roti.. ook lekker.. vanavond weer aan de groente met kip :mrgreen: )

maar voel me nu wel lekkerder in me vel zitten nu

Unregistered
05-03-2005, 18:27
Vis / noten etc zijn HDL bevorderend idd. Chachewnoten zijn ook ok!

Highline
05-03-2005, 21:48
mijn broer is afgelopen week begonenn met 4 gekookte eieren per dag te eten :shock:. hij wil dit doen in combinatie met fitness. is dit wel veranderd of wat? vooral mijn ouders wilen het graag weten :D

Unregistered
05-03-2005, 21:59
Verantwoord? Ja zeker wel. Ik heb eens aan 100 eieren per week gezeten, en eet er nu nog wel vrÃ*j veel per week, iets van 40 a 50, maar verschillend per dag. Eieren zijn zeer gezond imo, de beste qualiteit eiwitten die er zijn, gezonde vetten, en heel veel vitaminen en mineralen. Volgens mij is ook al aangetoont dat mensen die eieren eten een LAGER cholestorol gehalte hebben.

Leon
06-03-2005, 04:28
100 eieren? dat kan niet goed zijn!!! :shock:

Unregistered
06-03-2005, 15:53
Tis redelijk veel idd, maarja teveel is nooit goed he :). Ach to each his own

Elysium
07-03-2005, 11:45
Toch blijf ik er persoonlijk bij dat zoveel eigeel zeker en vast niet goed kan zijn als je op redelijk hoog niveau BB doet ofzo..ikzelf eet er ongeveer een 6 Ã* 7 daags, maar dat is 1 eigeel en 7 witten...

Leon
07-03-2005, 14:21
geel zitten helaas voor jou de meeste eiwitten in, plus nog heel veel goede vetten en andere dingen

marc181982
07-03-2005, 20:10
hoeveel gram eiwit mag een mens per dag ong eten? ik drink al 2 ltr melk per dag en 500 gram kwark, plus wat kipfilet, ben bang dat ik op het laatst teveel eiwitten binnen krijg

Leon
07-03-2005, 21:32
Melk is voor volwassen/volgroeide mensen helemaal niet echt gezond hoor ik hier en daar zeggen,
je kan dat beter vervangen voor melkeiwitten in suplementen. En teveel eiwitten binnenkrijgen lijkt
me heel erg sterk als je ziet dat Unregistered er weleens 100 per week heeft genomen :lol:

Unregistered
07-03-2005, 23:08
Wat is er mis met melk? Snap echt niet wat mensen er tegen hebben. Lactose is geweldig als je er tegen kunt, geen insulinepiek of niets! Eiwitten in melk bestaan voor 20 % uit whey en 80 % casseine (wat dus ook in de supps zit in verarmde versie), en heeft na hele eieren de hoogste biologische waarde.

Maarja ik heb tijdenlang 100 eieren per week gegeten. Op dit moment minder. Maarja net als met ei heb ik ook grote hoeveelheden melk naar binnen gewerkt en doe het nu nog steeds.

Unregistered
07-03-2005, 23:12
hoeveel gram eiwit mag een mens per dag ong eten? ik drink al 2 ltr melk per dag en 500 gram kwark, plus wat kipfilet, ben bang dat ik op het laatst teveel eiwitten binnen krijg

Ligt aan veel dingen, oa hoeveel je verbruikt, hoe je traint, eiwitinname waar je aan gewend bent, metabolisme, somatype, hoeveelheid spiermasa, etc.

Maarja vaak zitten mensen niet snel te hoog. Denk dat jij rond de 150 gram zit met de dingen die je nu opnoemt, dus het zal wel niet veel hoger dan 200 gram komen in totaal (als je al je andere voedingsbronnen erbij optelt)