PDA

View Full Version : unreggy en anderen...



Virus
04-03-2005, 01:30
Dit las ik op Ironlife "trainingsforum"

The workout should last no longer than 45 minutes! Plan your rest between sets accordingly so that you finish in this time period. Studies have shown that after 47 ½ minutes of intense weight training, your cortisol levels shoot up. This means that the longer you workout AFTER 47 minutes, the LESS results you will get and the more likely you will overtrain. So get in the gym, lift hard, stay focused, and get out."
http://www.bodybuilding.com/fun/hitworkout.htm

I heard of training longer than 1 hour being more harmful than good due to intensity level dropping, latic acid buildup, and cortisol production, but never heard that it was as little as 45 minutes? Anyone else heard this before and what do you think of it?



Zit daar wat in denken jullie? Lijkt mij sterk...

Unregistered
04-03-2005, 01:45
Klopt, maar is van meer dingen afhankelijk, zoals hoe je traint ( training met HELE zware gewichten met lange rust ertussen heeft dit effect bijv niet zo), de mate van pomp tijdens de training en tolerantie ervan, rust tussen de sets, oefeningenkeuze etc. Maartoch is het wel grotendeels waar hoor wat er staat! Meestal is het aan te raden je trainingen onder een uur te houden, alhoewel er wel mensen zijn die goed gaan op veel langere trainingen (meestal geen beginners). Ik vind dat voor de meeste mensen een uur wel genoeg is, mits je het goed plannt en niet steeds staat te praten tussen de sets door (Wat ik ook doe als die verdomde LOCO in de gym is :D), en je je gewoon goed aan je programma houdt.

Leon
04-03-2005, 11:55
Als je overigens goed traint (lees zwaar voor jou doen) dan hoor je
met een half uur kapot te zijn, dus maak je niet druk over 3 kwartier

bras
04-03-2005, 12:25
ik ben altijd binnen een uur klaar met trainen!
ik praat met niemand ik zet mn mp3tjes aan en trainen tot ik kapot ben!
en dat is inderdaad na ong. half uur 3 kwartier...

Unregistered
04-03-2005, 14:16
Als je overigens goed traint (lees zwaar voor jou doen) dan hoor je
met een half uur kapot te zijn, dus maak je niet druk over 3 kwartier

Niet helemaal mee eens, je moet je afvragen of helemaal kapot wel zo effectief is, de kwaliteit van de training hoog is, en of het wel resultaat oplevert. Pijn staat bijv zeker niet garant voor succes.

Leon
04-03-2005, 14:43
waar komt het gezegde "No Pain, No Gain" dan vandaan?

Unregistered
04-03-2005, 16:25
BBers.. achja pijn in normale mate is wel goed. Maar overdrijven kan ook.

Misschien is dit eens leuk om te doen als je zo graag pijn wilt:


The "All-Pain, No-Gain" Workout Program

Now, as I said earlier, I do realize that if I don't give you what you're looking for, you'll just go to someone else who will. The following is a lower body workout that will REALLY trash you. Trust me on this one.

Note: at the commencement of each workout, I recommend picking up the phone, putting the reciever off the hook, and dialing "9" and "1." In this way, should circumstances dictate, all you'll need to do is to dial the last "1" for immediate medical assistance.

(Lower Body ? Mondays, Wednesdays, and Fridays)

A: Depth Jumps

10 sets of 10 reps. Rest: 15 seconds

Notes: Select a box that is 66% of your height. For example, an athlete who stands 6 feet tall should use a 4 foot tall box. Use bare feet and land onto concrete surface wearing a 50 pound weight vest. Upon impact, tense up as hard as possible, visualizing that you are trying to drive your feet through the concrete.

B: Downhill Running on Stairmaster "Gauntlet"

10 intervals of 3 minutes duration each. Rest: 30 seconds

Notes: This is the Stairmaster unit that reseambles an escalator. Most people use it improperly ? here's the right way: face backwards and step down 3 steps at a time- you'll have to basically jump down from step to step, due to the distance between the 3 steps. Continue for 3 minutes or until your tibea shatters and punctures through the skin on your shins. Rest 30 seconds and repeat.

C: Super-Slow Stiff-Legged Deadlift (100's)

1 set of 100. Tempo: 30-0-30

Notes: That's right ? 100 reps where each rep lasts 60 seconds. Look, if you want just "average" pain, follow some one else's program. If you want REAL pain, professional level pain, this will do the job. Stand on a bench and make sure to touch your shoelaces with your knuckles in the bottom position (rounding your low back will be necessary to accomplish this).

Cool-down: take a one hour Tae-Bo class immediately after your work sets. That's it. Don't waste precious time twitching around on the floor trying to stave off a coma?those muscles need lycopene, and they need it NOW!

Post-workout meal: 6 sliced tomatoes with hot fudge sauce. The lycopene ingestion must be immediate (the hot fudge delivery system will help to speed it to your muscle cells).

Feels just like Deca. Well, kind of.

But it won't get you anywhere if you want any kind of results. "All pain, no gain". Tot falen trainen is niet een goede optie imo, en alsje het al doet, doe het dan met mate en slim. Keihard trainen kan bij lange na niet op tegen slim trainen, alhoewl hard trainen ook een vereiste is. Pijn moet je in zekere mate hebben, maar niet tot je flauwvalt bijv.

Mack
04-03-2005, 19:00
Hoe komt het trouwens dat sommige mensen lopen te kotsen na de training?

Unregistered
04-03-2005, 19:44
Weet ik niet waarom ze dat doen? Ach dat iemand het doet maakt mij niet uit, maar het is verre van optimaal imo. Alles in de sport draait om het RESULTAAT, niet om de pijn. Een squat tot falen lijkt misschien stoer, en zwaar, en dat is het ook, doe 30 reps tot falen en je kotst maar je komt er niet ver mee. De barsnelheid neemt bijv af, waardoor je minder snelheid gaint, lactaatopbouw is ZEER hoog waardoor het herstel in de weg staat en de verdere training ook. Verder wordt het centraal zenuwstelsel overbelast, spreek je niet de juiste spiervezels aan, ben je bijna aerobisch bezig, maarja je hebt wel pijn zonder er veel voor terug te krijgen :lol:

Dat is ook de reden waarom ik bijv in het schema dat Ton nu aan het gebruiken is aanraad om bijna nooit tot falen te gaan en er van weg te blijven.

Silat
05-03-2005, 00:10
Een lichaam heeft een glycogeen voorraad in de lever en in en rondom de spieren.
Het ligt aan het niveau van de sporter + de trainingsintensiteit hoe lang hij daar op kan teren.

Het gemiddelde is geloof ik rond de 45 min. (lees bij een optimale training).

Daarna gaat het lichaam cortisol aanmaken. Das een stresshormoon. Dat hebben we gekregen om plotseling weg te rennen voor een tijger ofzo :wink:

Vaak wordt er fructose aan het einde van de training genomen om nieuwe energie te krijgen.

Als je dagelijks dik 2 uur traint wordt je een stuk meer prikkelbaar, met kans op van overtraining

Unregistered
05-03-2005, 00:49
Wat wil je ooit met fructose bereiken aan de eind van de training? Alhoewel het wel een hoge GI heeft, is de opname toch vrij traag, en vult het alleen het leverglycogeen aan en niet het spierglycogeen.

Ton
05-03-2005, 02:45
fructose moet dextrose zijn na eind van training ? Toch?

Anonymous
05-03-2005, 09:50
Ik niks Unreggy :wink:

Maar ik las het op een keer op het DBB-forum. En zoals je stelt is het opzich niet helemaal fout dus, voor je herstel...

Elysium
07-03-2005, 11:59
Niet helemaal mee eens, je moet je afvragen of helemaal kapot wel zo effectief is, de kwaliteit van de training hoog is, en of het wel resultaat oplevert. Pijn staat bijv zeker niet garant voor succes.

Volledig mee eens!! Ik train meestal tot failure en ben dan nog niet kapot na een training...hangt imo van persoon tot persoon af. En pijn is zeker geen garantie, integendeel!!


Hoe komt het trouwens dat sommige mensen lopen te kotsen na de training?

Meestal zie je dat alleen maar bij een hevige squat-sessie en dat komt doordat ze extreem zwaar gaan, waardoor al het bloed uit het hoofd naar de quadriceps trekken, waar het nodig is om de krachtuitbarsting te creëren...door het te weining bloed in het hoofd wordt je misselijk, maar imo is dat een klotemanier om trainen, want hoe kun je nu in hemelsnaam maximale groei hebben als je al je voedingsstoffen van een 2-tal uur ver, er zomaar trug uitkotst??!


fructose moet dextrose zijn na eind van training ? Toch?


Moet idd Dextrose zijn, of ook Maltodextrine...

Unregistered
07-03-2005, 14:43
Ik train nooit tot failure en zie het nut er ook niet van in.

Mja idd of een combinatie van Dextrose / maltodextrine.

Leon
07-03-2005, 14:45
Ik train wel tot ik niet meer kan, maar om dan te zeggen dat ik echt niets meer kan... nee, niet echt eigenlijk.
Kan me niet meer normaal afdrogen maar na een tijdje rust en flink vreten etc gaat het wel weer, tot echt falen
doe ik nooit!!!