PDA

View Full Version : Bekeuring uitgedeeld voor 'Ali el B'-sticker



MB667
04-03-2005, 14:09
Weblog GeenStijl introduceerde enige dagen geleden een van de eerste ontwerpen voor een nieuwe generatie bumperstickers en zoals te verwachten viel, leverde dat nogal wat commotie op.

Een gehandicapte vrouw, die de afbeelding had uitgeprint en op haar elektrische rolstoel had geplakt is door de politie verbaliseerd met een boete van 45 euro, wegens 'opruiend gedrag'.

http://images.fok.nl/upload/050128_15576_GSgeeftgas.gif

Het gewraakte stickerontwerp, zoals weblog GeenStijl dat introduceerde

Sjaak
04-03-2005, 14:28
Ik geef ook gas voor me tas, lijkt me niet meer dan normaal, krijg ik nu ook een bekeuring :roll: Hebben die geweldige politiemensen van ons weer niks anders te doen dan gehandicapte mensen lastig vallen, ga gvd criminelen aanpakken stelletje hufters :evil:

Virus
04-03-2005, 14:31
Verbaal uitschrijven is idd wat overdreven, maar effe met mevrouw d`r over babbelen is geen probleem lijkt mij...

Onnozele sticker trouwens!

@ Sjaak... Politie zal zich ook heus wel met andere dingen bezig houden vermoed ik...

Wheelie
04-03-2005, 14:41
zielig man

redjuh
04-03-2005, 14:42
moet ze voral doen... dat volk kent gen grenzen dus wordt ze zo gepakt

Dennis
04-03-2005, 14:43
Straks mag je op de deur van je huis ook geen sticker van een hond meer oplakken met "Hier waak ik"

Sjaak
04-03-2005, 14:44
Bonnen meer verscheuren

Arnhemse parkeercontroleurs mogen geen bonnen meer verscheuren van politiemensen die met hun privé - auto in de fout zijn gegaan. Een 'bekeurinkje regelen' is er niet meer bij. De directeur van het parkeerbedrijf keurt het niet goed, maar kan zich voorstellen dat een deel van de parkeerwachters zich moreel verplicht voelt om parkeerbonnen voor politiemensen te vernietigen. Zij willen politiemensen graag 'te vriend' houden.

Politioneel incassobureau

Ruim een week geleden kwam de Nederlandse Politiebond met de mededeling dat er dit jaar door politieagenten 180.000 bekeuringen méér moeten worden uitgeschreven dan vorig jaar. Dat zou vastgelegd zijn in een zogenaamd ’prestatiecontract’ dat gesloten is tussen de politie en minister Remkes van Binnenlandse Zaken. Er worden zo veel wetten en regels overtreden dat iedere agent met gemak zijn jaarlijks quotum van 300 bekeuringen kan halen.
Opbrengst Er moet dan zoveel miljoen euro per jaar méér binnengehaald worden. Of dat nu wél of nÃ*ét de veiligheid van de burger bevordert, is geen primaire vereiste. Als het maar geld oplevert.

Er wordt jaarlijks steeds meer 'verdiend' aan bekeuringen.

Er wordt al vele jaren steeds vaker bekeurd en er wordt jaarlijks steeds meer 'verdiend' aan bekeuringen. Vele miljoenen. Door de flitspalen bijvoorbeeld, die verantwoordelijk zijn voor tweederde van alle verkeersboetes. En het meerendeel van die boetes valt ook nog eens in de laagste categorie dus overschreidingen van 3-10 km te hard rijden. Lees in het boek Blauwe Plekken maar hoeveel bekeuringen er worden geschreven. Ik ben het met eens dat we ons niet moeten richten op die ordinaire burger, maar op de eikels die onze maatschappij verzieken.

Quote van 300 --> 900 bekeuringen per jaar.

De verklaring van hoofdinspecteur Riessen dat er met een minimum aantal van 300 bekeuringen getracht word om de mentaliteit bij de diender om te zetten. Zelf gaf hij aan dat dit minimum ook wel op 900 gezet kon worden.

KO TKO
04-03-2005, 14:50
Sjaak heb jij die informatie van een betrouwbare bron ?

redjuh
04-03-2005, 14:52
sjaak is zelf undercover officer

Sjaak
04-03-2005, 14:55
Sjaak heb jij die informatie van een betrouwbare bron ?

Ik weet het niet, ik heb het van een politieman die bij mij op les zit, zeg het zelf maar :lol:

KO TKO
04-03-2005, 15:06
Sjaak heb jij die informatie van een betrouwbare bron ?

Ik weet het niet, ik heb het van een politieman die bij mij op les zit, zeg het zelf maar :lol:

Ja dat is wel betrouwbaar :D

Jay Hoov
04-03-2005, 15:17
Rammen met die banaan... :evil:

MadEd
04-03-2005, 15:26
Bonnen meer verscheuren

Arnhemse parkeercontroleurs mogen geen bonnen meer verscheuren van politiemensen die met hun privé - auto in de fout zijn gegaan. Een 'bekeurinkje regelen' is er niet meer bij. De directeur van het parkeerbedrijf keurt het niet goed, maar kan zich voorstellen dat een deel van de parkeerwachters zich moreel verplicht voelt om parkeerbonnen voor politiemensen te vernietigen. Zij willen politiemensen graag 'te vriend' houden.


Niet om het goed te praten ofzo, maar ik denk dat de meeste mensen met connecties dit nou eenmaal zouden doen. Als jij de kans krijgt om een bekeuring te laten verscheuren zou jij dat ook doen. En het beleid van de politie wordt nog altijd door de hoge heren in Den Haag bepaald, niet door de politie zelf, dus zij kunnen er in feite weinig aan doen.

Tsuki
04-03-2005, 15:54
net goed , aanpakken die gehandicapten ........................

redjuh
04-03-2005, 16:31
precies... er is genoeg te halen bij die gasten

max mulder shihan
04-03-2005, 16:48
Da's lekker makkelijk ,een gehandicapte vrouw aan te houden en dan een bekeuring uitschrijven voor opruiend gedrag , waarom pakken ze nou niet die gasten in dure bmw's en mercedes enz die knapen van een jaar of 22, 23 die een uitkering hebben en ondertussen crimineele zaken uithalen waar de honden geen brood van lusten, hebben ietsie en pietsie van de politie geen lef meer? of mag het soms niet van'hogerhand' ? Weet een ding in iedergeval wel ,dat mijn vertrouwen in de 'overheid tot een zeer laag punt gezonken is ,dit gelt speciaal voor onze 'wetshandhavers'. Ik zou mij diep schamen als je heden ten dage bij politie of het om werkt. Kun je nog beter achter een vuilniswagen lopen is in mijn ogen een meer gerespecteert beroep, doe je teminste nog wat positiefs voor de Nederlandse samenleving.

PigDog
04-03-2005, 21:22
Maar wel bij opsporing verzocht smeken om tips bij de kijkers, wie Martin H. ( veroordeeld voor moord op Hans B.) heeft vermoord, toen hij op proefverlof was. Als je moet kiezen tussen het criminele milieu overhoop halen met alle risico's van dien, of een oud invalide vrouwtje bekeuren, dan is het voor de meeste dienders een makkelijke keus.
Waarom risico lopen voor je 2000 eurootjes in de maand?
Ik heb 12 jaar aan de deur gewerkt, en weet wat voor schijtbakken de meesten zijn.

Ik zou mij diep schamen als je heden ten dage bij politie of het om werkt. Kun je nog beter achter een vuilniswagen lopen is in mijn ogen een meer gerespecteert beroep, doe je teminste nog wat positiefs voor de Nederlandse samenleving.


Osu

redjuh
05-03-2005, 01:57
nou sorry hoor... zij had dat ding niet op moeten plakken, want het is wel degelijk opruiend. wat nou gehandicapt... ja lichamelijk misschien, maar verstandelijk nog zo in orde dat ze de sticker met zijn context wel begrijpt. niet iedere smeris is bezig met heavy zaken vriendjes en vriendinnetjes... er zijn ook nog agenten in opleiding. die worden vaak met dit soort bonnenwerk opgezadeld. ik vind het argument vanne ga boeven vangen, en dergelijke ONZIN en kortzichtig. lullen om het lullen.

Leon
05-03-2005, 08:04
haha dan ben je flink genaaid als oud vrouwtje. denk je mee te gaan met de mode word je bekeurd

max mulder shihan
05-03-2005, 11:29
Red, ff dit als er een, laten we voor het gemak maar een voorbeeld halen uit de islamitische wereld, ik heb nog niet zo lang geleden iemand zien rondrijden die een veelkleurige sticker op zijn kofferbak had waar in het arabisch het volgende op stond, dood aan de ongelovigen. dit werd ons verteld door een van mijn arabisch sprekende leerlingen en vriend, nou kan ik mij voorstellen dat de gemiddelde Nederlandse diender geen woord arabisch spreekt [de meesten spreken zowie zo weinig meer dan Nederlands] maar er lopen tegen woordig ook nogal wat dienders van arabische afkomst rond. Die auto rijd nog steeds met die sticker rond, en is vast wel eens door een arabisch sprekende diender gezien ,selectief lezen mischien? Red laat het duidelijk zijn , de Nederlandse politie is een niet erg vertrouwen wekkende organisatie meer ,die tot een soort tollenaars verworden zijn om de schat kist te spekken. Ik heb mijn vertrouwen in de Nederlandse wetshandhavers al een tijdje geleden verloren , heb te veel negatieve en slechte zaken gezien. :(

Italian*Berlusconi*
05-03-2005, 11:48
lol @ max zn typische inhoudelijke reacties... :lol: :lol: :lol: :lol:

ashi76
05-03-2005, 11:57
Max.. heb je het kenteken van die auto ??

Anonymous
05-03-2005, 13:20
ACAB!

max mulder shihan
05-03-2005, 17:23
Max.. heb je het kenteken van die auto ??


Nee ,jammer genoeg niet.

max mulder shihan
05-03-2005, 17:28
lol @ max zn typische inhoudelijke reacties... :lol: :lol: :lol: :lol:

:lol: En Berlusconi zijn typische andwoorden :lol: :lol: :lol:

Leonardo
06-03-2005, 21:41
Ik mot niet veel van die petten hebben :x

redjuh
06-03-2005, 23:07
Red, ff dit als er een, laten we voor het gemak maar een voorbeeld halen uit de islamitische wereld, ik heb nog niet zo lang geleden iemand zien rondrijden die een veelkleurige sticker op zijn kofferbak had waar in het arabisch het volgende op stond, dood aan de ongelovigen. dit werd ons verteld door een van mijn arabisch sprekende leerlingen en vriend, nou kan ik mij voorstellen dat de gemiddelde Nederlandse diender geen woord arabisch spreekt [de meesten spreken zowie zo weinig meer dan Nederlands] maar er lopen tegen woordig ook nogal wat dienders van arabische afkomst rond. Die auto rijd nog steeds met die sticker rond, en is vast wel eens door een arabisch sprekende diender gezien ,selectief lezen mischien? Red laat het duidelijk zijn , de Nederlandse politie is een niet erg vertrouwen wekkende organisatie meer ,die tot een soort tollenaars verworden zijn om de schat kist te spekken. Ik heb mijn vertrouwen in de Nederlandse wetshandhavers al een tijdje geleden verloren , heb te veel negatieve en slechte zaken gezien. :(\

conclusie: dezelfde als die van mij... verbieden en een boeten ogeacht wie of wat je bent

max mulder shihan
07-03-2005, 11:17
Als we daaraan gaan beginen is het eind zoek Red , er bestaat gelukig nog steeds de vrijheid van woord en geschrift, alhoewel die ook al aardig uitgehold word. Wat ik wil zeggen is het volgende of je het nu over Nederlandse vlaggetjes op tassen of jassen hebt of over stikcers met teksten die volgens ietsie en pietsie van de politie opruiend zijn, een verbod op zulke zaken houd in dat de mensen monddood gemaak gaan worden , er mag in Nederland al veel te veel niet meer gezegt worden,laten we oppassendat de normen en waarden cultuur die dit kabinet voorstaat geen verstikende deken word van regeltjes en wetjes die de vrijheid van meningsuiting verstiken.

Anonymous
07-03-2005, 14:36
politieagenten zijn schijterds! :twak: