PDA

View Full Version : Afvallen



Kato
10-03-2005, 12:08
Het is natuurlijk wel een afgezaagde topic , maar waarom is afvallen zo moeilijk.
Ik moet in 3 maanden van mezelf 10 kilo afvallen, alleen ben ik nu al een maand bezig en er gaat maar niks af.

Ben begonnen met ontbijten, wat ik vroeger nooit deed. (een shake van slimfast o.i.d. met soja melk)

2 uur later een appel en een anders stuk fruit.

Lunch 6 bruine boterhammen met kipfilet of rosbief of runderrollade

Als tussendoortje 2 rijstewafels

en als diner gewoon wat de pot schaft (wel een kleinere portie)

Dan train ik 3 a 4 per week Dan doe ik gem 50 minuten Cardio en dan wat aan de gewichten.


Weet iemand wat ik verkeerd doe waarom ik niet afval of hebben jullie nog tips??

HUNTER
10-03-2005, 12:14
is natuurlijk moeilijk om te zeggen als je geen gegevens hebt als gewicht, lengte, vetpercentage e.d.

Maar ff algemeen: ga wat minder cardio'en en iets meer zware krachttraining doen.... dan verbrand je meer.

Octavius
10-03-2005, 12:16
Slimfast :twak:

Te weinig eten is ook niet goed. 3 factoren zijn belangrijk:

ETEN
BEWEGING
RUST

Kato
10-03-2005, 12:21
is natuurlijk moeilijk om te zeggen als je geen gegevens hebt als gewicht, lengte, vetpercentage e.d.

Maar ff algemeen: ga wat minder cardio'en en iets meer zware krachttraining doen.... dan verbrand je meer.

Ja sorry je hebt gelijk:

Lengte 191 cm
Gewicht 108
Vet percentage gemeten op een weegschaal met vetmetingL 28.5%

Ik wordt er al depresief van als ik het type

Kato
10-03-2005, 12:24
Slimfast :twak:

Te weinig eten is ook niet goed. 3 factoren zijn belangrijk:

ETEN
BEWEGING
RUST

Dus geen slimfast meer?????

Maar als ontbijt gewone bruine boterhammen?

Dalgliesh
10-03-2005, 12:33
Slimfast :twak:

Te weinig eten is ook niet goed. 3 factoren zijn belangrijk:

ETEN
BEWEGING
RUST

Dus geen slimfast meer?????

Maar als ontbijt gewone bruine boterhammen?
Ik ga voor in de ochtend vroeg hardlopen, uit bed, kleren aan en gaan, op je eigen tempo. Is je foto van je avatar lang geleden??

Kato
10-03-2005, 12:38
Slimfast :twak:

Te weinig eten is ook niet goed. 3 factoren zijn belangrijk:

ETEN
BEWEGING
RUST

Dus geen slimfast meer?????

Maar als ontbijt gewone bruine boterhammen?
Ik ga voor in de ochtend vroeg hardlopen, uit bed, kleren aan en gaan, op je eigen tempo. Is je foto van je avatar lang geleden??

Ja toen ik nog mooi en jong was en nog een meisje.....
The good old days

Dalgliesh
10-03-2005, 12:40
:D Maar probeer het eens met hardlopen, wordt je echt droog van.

Kato
10-03-2005, 12:47
Ik ga morgen de wekker een uurtje eerder zetten en dan ga ik een tijdje te harlopen.

Bedankt voor de tip!
:wink:

Shytown
10-03-2005, 13:05
Ik ben geen kenner,maar wat tips:

* drink zoveel mogelijk water
* groene thee drinken (vies,maar schijnt te helpen)
* laat 's avonds je stukje vlees staan (af en toe)
* appel en ander stuk fruit spreiden, niet tegelijk
* lunch van 6 bruine boterhammen spreiden over de dag

Simpel: je lunch is 6 bruine boterhammen met kipfilet, en als tussendoortje neem je rijstewafels. Als je die 6 boterhammen eet krijg je een "piek" terwijl het, om af te vallen, beter is dergelijke pieken te voorkomen en voeding meer te spreiden over de dag.

Als je je hier echt in wilt verdiepen staat er op dit forum een formule om je onderhoud te berekenen, maw het aantal calorieen wat je lichaam nodig heeft om normaal te functionere. Zie daarvoor deze topic:

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6427

Succes!

Shytown
10-03-2005, 13:10
Ik ga voor in de ochtend vroeg hardlopen, uit bed, kleren aan en gaan, op je eigen tempo

Je eet dus niet voor je gaat hardlopen?

Johan
10-03-2005, 13:17
Dus je wilt in 3 maanden 10 kilo afvallen? Ben je in 3 maanden tijd ook 10 kilo aangekomen dan? Mijn inziens is dat wat er langzaam aankomt er ook langzaam af moet. Dan heb je meer kans dat het er af blijft. Ik ben in 10 maanden 15 kilo afgevallen en veel sterker geworden (dus eigenlijk meer dan 15 kg kwijt geraakt), door
-minder te gaan eten
-gezonder te gaan eten
-meer te gaan bewegen cardio en kracht
-minder te zuipen

Shytown
10-03-2005, 13:21
Volgens mij is maximaal één kilo per week afvallen gezond.

Unregistered
10-03-2005, 13:41
Ik ben geen kenner,maar wat tips:

* drink zoveel mogelijk water
* groene thee drinken (vies,maar schijnt te helpen)
* laat 's avonds je stukje vlees staan (af en toe)
* appel en ander stuk fruit spreiden, niet tegelijk
* lunch van 6 bruine boterhammen spreiden over de dag

Simpel: je lunch is 6 bruine boterhammen met kipfilet, en als tussendoortje neem je rijstewafels. Als je die 6 boterhammen eet krijg je een "piek" terwijl het, om af te vallen, beter is dergelijke pieken te voorkomen en voeding meer te spreiden over de dag.

Als je je hier echt in wilt verdiepen staat er op dit forum een formule om je onderhoud te berekenen, maw het aantal calorieen wat je lichaam nodig heeft om normaal te functionere. Zie daarvoor deze topic:

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6427

Succes!

Vlees zou ik absoluut neit laten staan. En rijstewavels, zitten die niet vol suiker? Ik zou om af te vallen wat lager in je KH gaan zitten, eiwit hoog houden (altijd, anders ga je spiermassa verliezen wat weer een hoger vet% tot gevolg heeft. Tis idd belangrijk om alles te spreiden over de dag, zon 5 a 6 maaltijden. Maar voordat je dat doet eerst ff je dagelijkse gebruik uitrekenen mbv de link die Shytown gaf.

O en Shytown.... GROENE THEE IS NIET VIES 8) :D

Unregistered
10-03-2005, 13:45
Wat de snelheid van afvallen betreft, meestal val je in de eerste weken vrij snel af, omdat je veel vocht verliest en je spierglycogeen voorraden kleiner worden. Er vanuitgaande dat iemand een goed dieet heeft, training in orde en goed rust, is er denk ik niet zo snel een limiet aan de vetmassa die je verliezen mag (tenzij je een heel laag vet % hebt), maar zorg er dan wel voor dat het puur VET verlies is en geen SPIERMASSA. Spiermassa verliezen is het laatste wat je wilt, je wordt er slapper door, je vet % gaat er door omhoog (vet % is immers de balans tussen vet en spier), en je metabolisme gaat er door omlaag waardoor je uiteindelijk na het dieëten minder kunt eten. Daardoor kom je weer eerder aan.

Kato
10-03-2005, 15:24
Oke bednakt voor de tip!
Ik ga even mijn onderhoud berekenen en ik spreidt mijn lunch over de gehel dag.
Daarbij drink ik zoveel mogenlijk water en ga laag in de KH zitten en hoog in de eiwitten.
Maar kan iemand me vertellen waar veel eiwitten inzitten die niet slecht zijn voor je cholesterol?
Ik dacht ok dat 1 kilo per week afvallen wel redelijk was...mee eens

Dalgliesh
10-03-2005, 15:36
Ik ga voor in de ochtend vroeg hardlopen, uit bed, kleren aan en gaan, op je eigen tempo

Je eet dus niet voor je gaat hardlopen?
Nee, ik eet helemaal niks, mijn laatste voeding is in de avond, en ik loop op een nuchtere maag.

Unregistered
10-03-2005, 15:48
Oke bednakt voor de tip!
Ik ga even mijn onderhoud berekenen en ik spreidt mijn lunch over de gehel dag.
Daarbij drink ik zoveel mogenlijk water en ga laag in de KH zitten en hoog in de eiwitten.
Maar kan iemand me vertellen waar veel eiwitten inzitten die niet slecht zijn voor je cholesterol?
Ik dacht ok dat 1 kilo per week afvallen wel redelijk was...mee eens

Ga langzaam lager in KH, niet ineen keer superveel. De Kcal berekeningen zijn niet altijd accuraat, omdat ze niet rekening houden met de persoon. Daarom eerst ff op het aantal Kcal gaan zitten wat de formule aangeeft, en dan per week gaan veranderen daaruit. Komt er bijv 2500 kcal uit, dan ga je eerst daar een week op zitten, en val je af dan blijf je erop. Val je niet af of kom je zelfs aan, dan ga je heel rustig ongeveer 5 - 10 % lager per week, net zolang tot je wel afvalt.

En hoezo zouden eiwitten slecht zijn voor je cholestorol?

Kato
10-03-2005, 17:45
@ unregistered,

Ik denk bij eiwitten altijd aan eieren en van eieren mag je geloof ik maar 1 per week anders krijg je een hoog cholesterol....Althans dat is mij verteld.

Of heb ikhet mis?

Gulo gulo
10-03-2005, 19:12
Ik zou niet te veel aandacht besteden aan de weegschalen met vetpercentagemeting, 99 van 100 werken niet goed. Het gaat er vooral om hoe je je in je vel voelt zitten.

Aaronk
10-03-2005, 19:19
Slimfast :twak:

Te weinig eten is ook niet goed. 3 factoren zijn belangrijk:

ETEN
BEWEGING
RUST

Dus geen slimfast meer?????

Maar als ontbijt gewone bruine boterhammen?
Ik ga voor in de ochtend vroeg hardlopen, uit bed, kleren aan en gaan, op je eigen tempo. Is je foto van je avatar lang geleden??

ik doe het zo, uit bed, gaan en dan pas me kleren aan helpt mee aan de vetverbranding

RNLMC
10-03-2005, 19:26
Ik denk bij eiwitten altijd aan eieren en van eieren mag je geloof ik maar 1 per week anders krijg je een hoog cholesterol....Althans dat is mij verteld.


zie dit topic http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9085

Vincent
11-03-2005, 00:01
is natuurlijk moeilijk om te zeggen als je geen gegevens hebt als gewicht, lengte, vetpercentage e.d.

Maar ff algemeen: ga wat minder cardio'en en iets meer zware krachttraining doen.... dan verbrand je meer.

Cardio doe je toch juist voor vetverbranding, of niet?

Leon
11-03-2005, 09:06
Ja maar cardio vergt minder van je lichaam dan krachttraining, dus uiteindelijk is krachttraining wel effectiever

Octavius
11-03-2005, 11:34
Ja maar cardio vergt minder van je lichaam dan krachttraining, dus uiteindelijk is krachttraining wel effectiever

Verklaar nader.

yas
11-03-2005, 13:42
met KT ontwikkel je spiermassa = kost energie = verbrandt meer calorien + verhoging stofwisseling = :thumbs:

Op langer termijn is KT een goede investering; je wordt namelijk sterker en droger. zorg wel voor dat je explosief traint! (vergeet niet voldoende eiwitten tot je te nemen)

rijstwafels kunnen evt. wel, maar neem dan bv de versie van zonnatura (meergranen of zilvervlies/mais)

groene thee is lekker, je hebt veel soorten. probeer eens groene thee met citroen!

Aaronk
11-03-2005, 21:16
ook krachtraining korte sets, hoge reps. cardio en dieet. zo moeilijk is het verdomme niet.

Unregistered
11-03-2005, 21:38
zo moeilijk is het verdomme niet.

Zozo Aaronk, zware nacht gehad? :wink:

Anonymous
15-03-2005, 18:51
helpt sauna om af te vallen

RNLMC
15-03-2005, 18:58
helpt sauna om af te vallen

tijdelijk ja, je verliest nl alleen maar vocht en dit drink je er later weer bij,dus het heeft alleen zin vlak voor de wegingen(bij wedstrijden) bijv.

Unregistered
15-03-2005, 20:51
Opzich zorgt verhoogte hitte van het lichaam voor extra verbranding hoor! Je verliest idd ook veel vocht, dus staar je aub niet blind op de weegschaal.

Kato
23-03-2005, 10:15
Jongens een kleine update over het afval proces van ondergetekende...

Ben nu een kleine 2 weken bezig geweest met alle goede tips van jullie en ben maar liefst 3 kilo kwijt geraakt!!!!

Jongens bedankt voor de tips..........

Ik ga lekker door........

Unregistered
23-03-2005, 14:26
Goezo! Kun je eens posten hoe je nu eet? Trouwens, niet TE snel laag gaan in je kcal, zodat je metabolisme niet verlaagt, je er een beetje aan gewend raakt, maar bovenal, zodat het schok is waardoor je massa gaat verliezen.

Veel succes met het dieeten verder!

Anonymous
10-04-2005, 16:12
Mijn mening is toch nog wel steeds dat veel sporten toch echt t beste is.. Ik heb lang gestuntelt met allemaal dieeten en eetpatronen waardoor ik n totaal ontwrichte spijsvertering had... Tuurlijk moet je bepaalde dingen wel en niet eten maar mijn tip is luister naar je lichaam minder in de vetten en sport veel en heeeel belangrijk wil niet te snel want vaak is het zo dat als he gewicht er snel af is het er drie keer zo snel bijkomt als je stopt met het dieeten.. Succes allemaal nog iig met afvallen!!

miss_me
10-04-2005, 18:49
De moeder van een vriendin van mij wou ook afvallen.. die had een duitse kuur gekregen. dit is voor hoever ik het nog weet..

's ochtends:
2 ligt besmeerde beschuitjes met jam of iets anders.
1 kop groene thee..

's middags:
2 sneetjes bruin volkkoren brood met mager beleg..
1 kopje groene thee..

's avonds:
rijst met kipfilet en groenten..

en tussen door heel veel water drinken..

en ze moest min. 2 maal in de week sporten..
(alleen zei ging vetverbranding doen op apperateur)

Octavius
10-04-2005, 21:23
Duitse kuur?????? Waar vandaan en van wie?

missgroen
12-04-2005, 12:27
Ik schat zo in uit duitsland :lol: 8)

miss_me
12-04-2005, 13:38
Duitse kuur?????? Waar vandaan en van wie?

dat zei ze.. ze had die via d'r huisarst geloof.. maar van wie dat weet ik niet cker..

Unregistered
12-04-2005, 14:01
LOL wat een bullshit dat dieet. Veeel te weinig kcal wat je stofwisseling naar beneden haalt, weinig eiwit wat dus snel spiermassaverlies, bijna geen groenten, geen gezonde vetten (helemaal geen vet zelfs, wat ONGELOVELIJK ongezond is voor bijv het endocriene systeem, hormoonstelsel).

miss_me
12-04-2005, 14:49
LOL wat een bullshit dat dieet. Veeel te weinig kcal wat je stofwisseling naar beneden haalt, weinig eiwit wat dus snel spiermassaverlies, bijna geen groenten, geen gezonde vetten (helemaal geen vet zelfs, wat ONGELOVELIJK ongezond is voor bijv het endocriene systeem, hormoonstelsel).

Ach ja .. zoals ik al zei ik weet niet cker of dit wel goed is.. maarja
...

er schijnt ook iets te zijn van Herbal... weet iemand hier meer over.? of is dat ook Bullshit.? Unregistered.??

Octavius
12-04-2005, 15:03
Herballife is maffia. Veel geld voor blabla

miss_me
12-04-2005, 15:05
Herballife is maffia. Veel geld voor blabla

ik weet wel dat het duur is iets van €70 voor 30 pillen.. maar of het werkt.?!?!

Unregistered
12-04-2005, 20:12
Hmmm ik zou zo niet weten wat erin zit, Herbalife. Wat voor soort pillen zijn het, welke ingrediënten, heb je misschien een link of informatie over wat er in zit?

Ik heb er iig al een slecht voorgevoel over :D

Octavius
12-04-2005, 20:25
Hmmm ik zou zo niet weten wat erin zit, Herbalife. Wat voor soort pillen zijn het, welke ingrediënten, heb je misschien een link of informatie over wat er in zit?

Ik heb er iig al een slecht voorgevoel over :D

Unreggy je kent Herbalife niet?

Dat is een pyramidespel opzet.

www.herballife.nl
www.health-style.nl

Veel geld voor iets wat 20x goedkoper kan bij een ander merk. Of gewoon normaal eten.

mama
12-04-2005, 20:37
ik heb het ook niet zo op dat soort produkten
gewoon gezond eten.
niet snoepen, geen alcohol, chips, weinig sauzen, snacks enz.
als je dat laat staan ga je zeker afvallen
veel water, groene thee drinken.

en geloof me ik weet alles ondertussen van afvallen. maar 1 ding is zeker. je moet het wel willen. anders gaat ut nooit lukken

}|^-_-^|{
12-04-2005, 21:20
jaja, mama weet hoe je van iemands gelukkige leven een hel kunt maken :wink:

Unregistered
13-04-2005, 13:43
Hmmm ik zou zo niet weten wat erin zit, Herbalife. Wat voor soort pillen zijn het, welke ingrediënten, heb je misschien een link of informatie over wat er in zit?

Ik heb er iig al een slecht voorgevoel over :D

Unreggy je kent Herbalife niet?

Dat is een pyramidespel opzet.

www.herballife.nl
www.health-style.nl

Veel geld voor iets wat 20x goedkoper kan bij een ander merk. Of gewoon normaal eten.

Opzich ken ik het wel qua naam, alleen ken ik de ingredieënten van de waarschijnlijke troep niet.

kimberly-astrid-de jury
17-04-2005, 21:19
Je kunt ook kijken op www.vitalinea.nl vul het vitallinea plan in, dan kan je alles invullen wat je eet en beweegt dan meet een dieettiste je een plan aan en dan krijg je per week precies wat je moet eten om aftevallen!!! Het is ons ook goed gelukt!!!! Succes :D

Silat
17-04-2005, 22:23
Kimberly je zal er top uit vandaag...




uche uche... :P

Anonymous
20-04-2005, 09:44
Kijk allen ook eens op WWW.VOEDINGSCENTRUM.NL

Unregistered
20-04-2005, 20:36
Voedingscentrum lijkt wel omgekocht door unilever, nomineren de domste en ongezondste dingen tot product van het jaar. Vitalinea is imo ook puur commercieel, maarja het verkoopt he?

Octavius
20-04-2005, 21:13
Voedingscentrum lijkt wel omgekocht door unilever, nomineren de domste en ongezondste dingen tot product van het jaar. Vitalinea is imo ook puur commercieel, maarja het verkoopt he?

MARKETING.

ibbie
20-04-2005, 23:14
Wat bij mij geholpen heeft is:
Geen frisdrank, maar water
Wanneer je zin hebt in een tussendoortje ofzo, neem dan een appel ;)
s'Ochtend hardlopen
En s'avonds gewoon wat de pot schaft inderdaad, maar vermijd voornamelijk de mayonaise en dergelijke zo veel mogelijk.

ICON
21-04-2005, 18:00
gewoon normaal eten. niet teveel vette zooi eten. niet te veel alcohol veel water en fruit
en lekker veel trainen.
ik woog half februari 109 kg
nu rond de 98 kg

Anonymous
21-04-2005, 21:56
Euhm... het voedingscentrum wordt volledig gefinancierd door de Nederlandse Overheid en accepteert geen financiële bijdragen van bedrijven en/of instellingen.

Dus... geen gesponsor door UNILEVER!!!

Alles over eten, afvallen en de waarheid hieromtrent vind je op:

WWW.VOEDINGSCENTRUM.NL

Octavius
21-04-2005, 23:20
Dan nog.