PDA

View Full Version : "Groot" maar toch snel?



Vincent
11-03-2005, 01:02
Ik vraag me al een tijd af of je snelheid verliest als je veel aan krachttraining doet. Er is vast wel iemand die me dat kan vertellen :P

Thx alvast

Leon
11-03-2005, 09:05
als je 'Groot' bent zoals je schrijft is het maar hoe je het ziet, als je jezelf groot traind,
dan word je inderdaad slomer en trager dan voorheen, maar je kan het ook weer
rechttrekken door weer bepaalde explosieve oefeningen te doen :thumbs:

Fr3ddy
11-03-2005, 10:18
Massa = traag, dat is logisch.. dus rest de vraag: wil je groot of wil je snel zijn?

Het ligt er natuurlijk ook aan over hoeveel massa je het hebt.. Bovendien vind ik timing belangrijker dan snelheid.

Vincent
11-03-2005, 11:53
Nou ik heb niet veel massa hoor, maar ik wil wat meer aan krachttraining gaan doen. Dus ik denk dat ik het maar hou op explosieve training :)

Thx voor de reply's!

Anonymous
11-03-2005, 13:28
Mike Tyson had beide. Daarom was hij ook de beste!

Octavius
11-03-2005, 13:33
Denk dat techniek ook helpt.

madmax
11-03-2005, 14:00
Als je met gewichten gaat trainen en vooral als je zwaar traint zul je langzamer worden.
Door kracht training te combineren ( ene dag kracht andere dag sportspecifiek) kun je dit voorkomen.
Als je daarnaast aan b.v kickboksen doet zul je dat ook gewoon vol moeten blijven houden.
Een nadeel van dat erbij te doen is dat je langzamer zult groeien, een voordeel is dat je bijna niets aan snelheid verliest.

Octavius
11-03-2005, 14:03
Ik ben door krachttraining nog nooit langzamer geworden.

Unregistered
11-03-2005, 15:10
Ik ook niet, VEEEL sneller juist. En denk dat het nu toch ook wel duidelijk is dat je er alleen maar sneller van kunt worden mits je het goed toepast. Tenzij je natuurlijk erg veel massa aankomt, maargoed een persoon van 140 kg massa kan idd nooit zo snel zijn als iemand van 60 kg, als je naar het potentioneel kijkt.

Johan
11-03-2005, 16:03
Ik ben door mijn krachttraining ook niet langzamer geworden. Zit nu zo rond de 91 kg. Veel beginnelingen denken dat je zo enorm groeit en log wordt, maar dat is dus niet zo. Als je gewoon je cardio erbij doet en regelmatig rekt en strekt na de training of gewoon op dagen van rust (voorkomt kortere spieren) dan weet ik zeker dat je niet langzamer wordt. Mocht je toch je bedenkingen hebben ga dan wat lager in het gewicht zitten met wat meer herhalingen. Heeft ook met rode en witte spiercellen te maken.

Vincent
11-03-2005, 17:15
Dus komt er eigenlijk op neer dat je gewoon krachttraining kan doen, zolang het maar niet té wordt zeg maar en daardoor de andere training vergeet =P

Thx all =)

Octavius
11-03-2005, 17:25
Krachttraining niet je hoofdtraining maken. Is wel belangrijk maar is niet het belangrijkst.

Periodiseren.

The Bulldog
11-03-2005, 18:32
:twisted: balans vinden :twisted:

Ik doe 2 maal per week krachttraining ter ondersteuning.
2 oefeningen per spiergroep, 1 basis en 1 isolatie oefening. 3 a 4 sets op 12/15 herhalingen.

tijdens kickboxen veel aandacht voor combinatie snelheid en kracht in de combo`s

Grond trainingen veel op techniek nagenoeg niet op kracht...

vooruitrgang gaat lekker.. merk meer kracht in de explosieve actie`s en meer uithoudingsvermogen in de spieren bij bijvoorbeeld pad training.

Totale training houd dan in
2 x per week 1,5 uur kracht.
3 keer per week 1,5 uur kickboxen voor gegaan door 30 minuten cardio.
2 keer een uur grond training..


Blijft toch per individu wisselend denk ik. :) .

Unregistered
11-03-2005, 18:42
Ik ben door mijn krachttraining ook niet langzamer geworden. Zit nu zo rond de 91 kg. Veel beginnelingen denken dat je zo enorm groeit en log wordt, maar dat is dus niet zo. Als je gewoon je cardio erbij doet en regelmatig rekt en strekt na de training of gewoon op dagen van rust (voorkomt kortere spieren) dan weet ik zeker dat je niet langzamer wordt. Mocht je toch je bedenkingen hebben ga dan wat lager in het gewicht zitten met wat meer herhalingen. Heeft ook met rode en witte spiercellen te maken.

Vind niet dat je verkorte spieren van krachttrianing in het algemeen krijgt. Verkorte spieren krijg je van verkeerde oefeningenkeuze, of halve bewegingen. Als je gewoon alles door de volledige beweging uitvoert wordt krijg je absoluut geen verkorte spieren.

Unregistered
11-03-2005, 18:44
Krachttraining niet je hoofdtraining maken. Is wel belangrijk maar is niet het belangrijkst.

Periodiseren.

:thumbs:

Unregistered
11-03-2005, 18:51
:twisted: balans vinden :twisted:

Ik doe 2 maal per week krachttraining ter ondersteuning.
2 oefeningen per spiergroep, 1 basis en 1 isolatie oefening. 3 a 4 sets op 12/15 herhalingen.

tijdens kickboxen veel aandacht voor combinatie snelheid en kracht in de combo`s

Grond trainingen veel op techniek nagenoeg niet op kracht...

vooruitrgang gaat lekker.. merk meer kracht in de explosieve actie`s en meer uithoudingsvermogen in de spieren bij bijvoorbeeld pad training.

Totale training houd dan in
2 x per week 1,5 uur kracht.
3 keer per week 1,5 uur kickboxen voor gegaan door 30 minuten cardio.
2 keer een uur grond training..


Blijft toch per individu wisselend denk ik. :) .

Een paar dingen wat ik persoonlijk vindt:

30 minuten cardio, waarom doen mensen dit in godsnaam? Volgens mij staan bij de meeste gevechtsporten de deelnemers zeker niet 30 minuten achter mekaar in de ring, maar werken ze met ronden.

Verder weer.. isolatie heb je bijna niets aan voor kracht, enige voordeel wat je ermee kunt behalen is dat je disbalans in de spieren kunt oplossen. Voorbeeld zijn bijvoorbeeld de externe rotatoren van de schoudergordel. Zou toch wel 80 % compound / basis bewegingen aanhouden. Ook herhalingen anders maken, misschien sets van 12 - 15 als ondersteuning maar het moet imo zeker niet regel worden! 12-15 keer Achter mekaar slaan zonder rust komt imo ook niet echt voor. Zou de herhalingen wat lager maken zodat je meer aan de intervallen van je sport zit, bijv sets van 3 of 5. Alhoewel grondgevechten ook aardig langdurig kunnen zijn of niet (never saw one :D)?

Iig succes!!

Anonymous
11-03-2005, 23:15
Ik ken iemand van 122 kilo en 1.92 mtr die sneller en leniger is als menig personen van 60 kg.

Als je mij vertelt hoe ik moet uploaden dan kan ik wat beelden laten zien. Het is namelijk mijn neefje.

Lex

Ton
12-03-2005, 00:01
www.yousendit.com ! uploaden die handel ;)

Unregistered
12-03-2005, 00:04
Ik ken iemand van 122 kilo en 1.92 mtr die sneller en leniger is als menig personen van 60 kg.

Als je mij vertelt hoe ik moet uploaden dan kan ik wat beelden laten zien. Het is namelijk mijn neefje.

Lex

Agreed! Zware mensen zijn totaal niet perse sloom.

Anonymous
13-03-2005, 22:49
:twisted: balans vinden :twisted:

Ik doe 2 maal per week krachttraining ter ondersteuning.
2 oefeningen per spiergroep, 1 basis en 1 isolatie oefening. 3 a 4 sets op 12/15 herhalingen.

tijdens kickboxen veel aandacht voor combinatie snelheid en kracht in de combo`s

Grond trainingen veel op techniek nagenoeg niet op kracht...

vooruitrgang gaat lekker.. merk meer kracht in de explosieve actie`s en meer uithoudingsvermogen in de spieren bij bijvoorbeeld pad training.

Totale training houd dan in
2 x per week 1,5 uur kracht.
3 keer per week 1,5 uur kickboxen voor gegaan door 30 minuten cardio.
2 keer een uur grond training..


Blijft toch per individu wisselend denk ik. :) .

Een paar dingen wat ik persoonlijk vindt:

30 minuten cardio, waarom doen mensen dit in godsnaam? Volgens mij staan bij de meeste gevechtsporten de deelnemers zeker niet 30 minuten achter mekaar in de ring, maar werken ze met ronden.

Verder weer.. isolatie heb je bijna niets aan voor kracht, enige voordeel wat je ermee kunt behalen is dat je disbalans in de spieren kunt oplossen. Voorbeeld zijn bijvoorbeeld de externe rotatoren van de schoudergordel. Zou toch wel 80 % compound / basis bewegingen aanhouden. Ook herhalingen anders maken, misschien sets van 12 - 15 als ondersteuning maar het moet imo zeker niet regel worden! 12-15 keer Achter mekaar slaan zonder rust komt imo ook niet echt voor. Zou de herhalingen wat lager maken zodat je meer aan de intervallen van je sport zit, bijv sets van 3 of 5. Alhoewel grondgevechten ook aardig langdurig kunnen zijn of niet (never saw one :D)?

Iig succes!!

HE unreg.

Ben met je eens betreft de cardio...daarom is die van mij verdeeld in blokken. gekoppeld aan het vechten. 3 minuten hoog tempo 1 minuut rustig tempo meer weerstand..

Wat betreft je opmerking over de setjes kracht... tja het boksen en grondvechten is een vreemde combi... ik ben eerder een wedstrijd BB geweest dus basis kracht training en de lage reps die je voorsteld begrijp ik.... was het niet zo dat mijn spieren volschoten in de langere duur inspanning zoals op de grond...

Toch altijd prettig een andere blik op je trainings schema te krijgen..laat je nadenken..

Groeten :thumbs:

Anonymous
13-03-2005, 22:50
ehm sorry...

Dat was ik....

Unregistered
14-03-2005, 00:11
Ah ok is goed :thumbs:

Good luck!