PDA

View Full Version : Femke Halsema: CDA en VVD voeden angst



Guru
14-03-2005, 09:52
Halsema: 'CDA en VVD voeden angst'


Door onze redacteur René Moerland

DEN HAAG, 12 MAART. De fractieleiders Verhagen en Van Aartsen van CDA en VVD ,,stapelen angstbeeld op angstbeeld'' over het gevaar van islam en terrorisme. Dit zegt GroenLinks-leider Femke Halsema vandaag in een gesprek met NRC Handelsblad.

Zij meent dat zich van de grootste coalitiepartijen ,,een grote mate van hysterie'' meester heeft gemaakt, die zij als ,,volstrekt onverantwoord'' karakteriseert.

Halsema wil dat alle politici ,,bij zichzelf te rade gaan hoe om te gaan met de angst onder de bevolking''. De fractieleider van GroenLinks in de Tweede Kamer heeft zelf een periode van bezinning ingelast toen zij eind vorig jaar door het politieke klimaat gedurende enige maanden in een persoonlijke 'dip' kwam. Een vakantie bestempelt zij als ,,mijn redding'' om door te gaan in de politiek. Zij stoorde zich in deze periode onder meer aan het in haar ogen liefdeloze optreden van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken), die onder meer een ,,discriminerende opmerking'' maakte over het lagere incasseringsvermogen van moslims. ,,Ik verwijt haar dat zij stigmatiseert en kwetst.''

Volgens Halsema past de ,,hysterie'' van de regeringspartijen in een ,,neoconservatieve agenda'', waarbij grondrechten in toenemende mate ,,een politiek instrument in handen van de macht'' worden. ,,Het gaat gepaard met nieuwe hiërarchische verhoudingen, met de roep om nieuw leiderschap. Zij geven uitdrukking aan een cultuur die geen nieuwkomers verdraagt.''

Halsema levert ook kritiek op de wijze van optreden van Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD): ,,Wat zou het een verademing zijn als zij eens wat meer anti-man werd en wat minder anti-islam.''


12 maart 2005

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1110521185933.html

http://home.hetnet.nl/~elkevlasveld/GroenLinks.jpg

Ja Femke, koest maar, braaf, zit en pootje geven toe maar!!!

Anonymous
14-03-2005, 11:03
een beetje gelijk heeft ze wel!

Anonymous
14-03-2005, 11:52
Ach kom nou! Femke is naief en ziet het leven door een fijne roze moederkoek.

Anonymous
14-03-2005, 12:05
tja, zonder types als haar zouden we nu overgeleverd zijn aan figuren zoals Wilders en dat lijkt me ook geen pretje. Op deze manier houden we mooi een soort balans, zodat geen van de partijen kan doorslaan. :thumbs:

Deuce
14-03-2005, 12:06
Femke moet gewoon een keer had geneukt worden....

Anonymous
14-03-2005, 12:11
Femke moet gewoon een keer had geneukt worden....

ze heeft net een tweeling geworpen man! Ik denk manlief eens ouderwets haar mond moet spoelen met zaad.

Deuce
14-03-2005, 12:14
Tot de rand toe vol :thumbs:

Anonymous
14-03-2005, 16:34
zie je wel dat jullie fans van d'r zijn :mrgreen:

Muay Thai Elite
14-03-2005, 16:50
Femke is een naieve kuthoer......

Guru
15-03-2005, 09:47
Nou jongens, be my guest!

Ik doe het liever met Hirsi Ali! 8)

Anonymous
15-03-2005, 10:09
Ik doe het liever met Hirsi Ali! 8)


mag ik even een emmertje.... :?

Guru
15-03-2005, 10:35
Ik weet trouwens zeker dat het een knappere baby wordt dan Amalia...
Maar goed, dat is niet moeilijk te overtreffen. :lol:

Anonymous
15-03-2005, 10:57
Zij is toch in Somalie besneden waarbij ze al het 'loszittend vlees' hebben verwijderd?...vind je daar beneden dus een groot gapend gat....heerlijk :mrgreen: