PDA

View Full Version : Kindermoordenaar in het openbaar opgehangen



king
16-03-2005, 15:26
Kindermoordenaar in het openbaar opgehangen

Uitgegeven: 16 maart 2005 14:44
Laatst gewijzigd: 16 maart 2005 14:45

AMSTERDAM - Een 23-jarige Iraniër is woensdag voor een menigte van vijfduizend toeschouwers opgehangen, na eerst honderd zweepslagen te hebben ontvangen. De man was ter dood veroordeeld wegens verkrachting en moord op zestien jongens.

De veroordeelde, Mohammed Bijeh, werd opgehangen in de plaats Pakdasht, waar hij de moorden pleegde. Sommige toeschouwers gooiden stenen naar hem, toen hij de zweepslagen kreeg. Een nabestaande van een van de slachtoffers slaagde erin door het kordon te breken dat de politie had gevormd en stak de veroordeelde met een mes in zijn rug.

Bijeh pleegde de moorden tussen maart en september vorig jaar. Zijn slachtoffers waren tussen de acht en vijftien jaar oud. Een tweede verdachte is vrijgesproken van betrokkenheid bij de moorden, maar is wel tot vijftien jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat hij een aantal van de slachtoffers hielp ontvoeren. De moorden leidden tot grote verontwaardiging in Iran. Zestien politieagenten zijn berispt wegens nalatigheid in het onderzoek naar de moorden.

:shock: Damn, ze laten er daar geen gras over groeien :shock:

Iwan
16-03-2005, 15:30
Way to go...
Kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Hier wordt je nog net niet tot Ridder geslagen als je de wet overtreed.
Tenzij je een hardwerkende doorsnee burger bent natuurlijk...

RNLMC
16-03-2005, 16:14
Kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

idd top deze actie :thumbs:

Mickey
16-03-2005, 16:23
Goddamn..
Dat is wel erg bruut..

Jochem
16-03-2005, 16:25
Een nabestaande van een van de slachtoffers slaagde erin door het kordon te breken dat de politie had gevormd en stak de veroordeelde met een mes in zijn rug.

:roll:

Anonymous
16-03-2005, 16:27
Een nabestaande van een van de slachtoffers slaagde erin door het kordon te breken dat de politie had gevormd en stak de veroordeelde met een mes in zijn rug.

:roll:

Tja, als ze aan je kinderen komen, doe je rare dingen :evil:

bryan
16-03-2005, 16:28
kijk ....dat doen ze dan wel weer goed....

Anonymous
16-03-2005, 16:29
elk nadeel heb ze voordeel :lol:

Wheelie
16-03-2005, 16:44
heb je hier ook beelden van king ? 8)

Anonymous
16-03-2005, 16:45
heb je hier ook beelden van king ? 8)

wordt aan gewerkt :lol:

Wheelie
16-03-2005, 16:46
cool

Anonymous
16-03-2005, 17:19
De manier waarop het is gegaan vind ik wel behoorlijk extreem. 5000 schreeuwende mensen die allemaal voor een opebare executie komen. Het lijken wel middeleeuwse taferelen. :?

stefan112
16-03-2005, 17:33
De manier waarop het is gegaan vind ik wel behoorlijk extreem. 5000 schreeuwende mensen die allemaal voor een opebare executie komen. Het lijken wel middeleeuwse taferelen. :?
Ik zal er niet mee zitten. Als hij echt 16 kinderen vermoord en verkracht heeft is het z'n verdiende loon.

Guru
16-03-2005, 18:20
De manier waarop het is gegaan vind ik wel behoorlijk extreem. 5000 schreeuwende mensen die allemaal voor een opebare executie komen. Het lijken wel middeleeuwse taferelen. :?

Het lijkt niet alleen zo, het is de middeleeuwen daar!

Is het op Pay Per View verkrijgbaar?
Ik zal zo even zoeken op Shareaza! 8)

carlito
16-03-2005, 18:59
heb je hier ook beelden van king ? 8)

wordt aan gewerkt :lol:

Hieronder een aantal beelden.

http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-12.jpg
http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-11.jpg
http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-08.jpg
http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-10.jpg
http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-03.jpg
http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-02.jpg
http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-05.jpg
http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/resim/814-20050316-01.jpg

Wheelie
16-03-2005, 19:00
Cool man, ook nog een filmpje misschien ? :maskills:

Leon
16-03-2005, 19:03
1 woord: terecht!

I couldn't agree less, kinderen tussen 8 en 15? ik bedoel kom op man.
Wat ben je dan voor zielige lul, deze aanpak vind ik zeker niet verkeerd!
(alhoewel het me wel gruwelijk lijkt om bij te wonen)

Ton
16-03-2005, 19:06
Damn...! Die doet het iig niet weer :twak:

Leon
16-03-2005, 19:08
Damn...! Die doet het iig niet weer :twak:

Zou je denken? :lol:

max mulder shihan
16-03-2005, 19:12
Ziet er behoorlijk afschrikwekkend uit, lekker middeleeuws.

carlito
16-03-2005, 19:12
1 woord: terecht!

I couldn't agree less, kinderen tussen 8 en 15? ik bedoel kom op man.
Wat ben je dan voor zielige lul, deze aanpak vind ik zeker niet verkeerd!
(alhoewel het me wel gruwelijk lijkt om bij te wonen)

Bedoel je dan niet "I couldn't agree more"? :mrgreen:

Je bent goed wakker vandaag. :thumbs:

Leon
16-03-2005, 19:14
1 woord: terecht!

I couldn't agree less, kinderen tussen 8 en 15? ik bedoel kom op man.
Wat ben je dan voor zielige lul, deze aanpak vind ik zeker niet verkeerd!
(alhoewel het me wel gruwelijk lijkt om bij te wonen)

Bedoel je dan niet "I couldn't agree more"? :mrgreen:


LOL @ scherpe observatievermogen van Ton ;)

I couldn't agree more inderdaad maar ik bedoelde eigenlijk I couldn't care less

Nickuraba
16-03-2005, 20:01
weetje, toen ik de beelden zag van de onthoofdingen, of de moord op een soldaat werd ik echt helemaal misselijk. Ik voelde me toen fucked up...

maar dit...

dit doet me echt helemaal niks, net goed, vuile hufter

Gulo gulo
16-03-2005, 20:06
Kan ik weinig aan toevoegen, wie zijn billen brandt.................

payap
16-03-2005, 20:17
Is idd wel erg bruut dit.

Alleen ophangen was al meer dan genoeg geweest.

Overigens in Iran hangen ze je ook nog lekker op. Niet van boem met een valluik en dat je een metertje of 3 na beneden val maar ze hijsen je langzaam op. En dan duurt het ook een stukje langer dan je nek breken.

redjuh
16-03-2005, 20:27
volkomen terecht. ze hadden wat mij betreft ook zijn lul en ballen af mogen binden en eraf trekken...

new movie in Iran makes boxoffices explode...

mohammed bijeh, 4 time golden sand award winner, starring in:

The last wank

DK
16-03-2005, 22:38
Vind dat een overheid dit soort straffen niet meer kan en mag uitdelen.

Zelf denk ik natuurlijk ook net goed voor die klootzak, maar dan vind ik dat de ouders van die kinderen in zo´n geval gewoon eigen rechter moeten gaan spelen en dat de politie daar dan niet echt werk van maakt. Maar als je realistisch bent dan kunnen dit soort straffen natuurlijk niet meer.

Highline
16-03-2005, 22:58
ik heb er geen medelijde mee... ok het is extreem maar lang niet zo erg als datgene wat die kinderen destijds meemaakte en hun ouders de rest van hun leven nog voelen

KO TKO
16-03-2005, 23:42
Goede gedaan van de Iraanse regering. :thumbs: :thumbs:

Het is mischien middeleeuws maar het is wel goed, want die klootzak zal geen kinderen meer vermoorden en verkrachten. Het is beter dan die moderne nederlandse beleid, waarbij de kindermoordenaar en/of kinderverkrachter naar een bepaald aantal jaren weer vrij komt en dan weer nieuw slachtoffers maakt.

Kim
17-03-2005, 08:26
net goed! idd, hier krijg je tbs en vijf jaar gevangenisstraf en een week later verkracht en vermoord je er weer een. Van de week nog op het nieuws geloof ik.... deze aanpak ligt mij wel, alleen zou ik er niet naar willen kijken.

Jay Hoov
17-03-2005, 09:00
Ja, aanpakken die verkrachters... :evil: :evil: !!!

a.s.c.
17-03-2005, 09:12
als ze de juiste persoon te pakken hebben juich ik dit soort initiatieven echt wel toe :lol: dan laten potentieele daders het de volgende keer uit hun hoofd maar wat als hun opsporingsmethoden daar net zoals de strafmethoden middeleeuws zijn en dit gebeurd bij iemand die er niks mee te maken heeft?

Kim
17-03-2005, 11:16
ja daar heb je gelijk in. de double standard is kut.

carlito
17-03-2005, 12:06
Ik lees dat iedereen het over middeleeuwen heeft, maar dan zie ik foto's met een hijskraan, die hadden ze toen nog helemaal niet mensen, is niet te vergelijken :D .
Weet niet wat ik ervan moet denken eigenlijk, in dit geval is het mi wel gerechtvaardigt, maar ze vermoorden daar ook meisjes die verkracht zijn, omdat ze niet meer als maagd het huwelijk in gaan en de familie ten schande maken, dus het blijven daar gewoon een stelletje debielen.

You are correct. :thumbs:

Leon
17-03-2005, 12:43
Ik lees dat iedereen het over middeleeuwen heeft, maar dan zie ik foto's met een hijskraan, die hadden ze toen nog helemaal niet mensen, is niet te vergelijken :D .
Weet niet wat ik ervan moet denken eigenlijk, in dit geval is het mi wel gerechtvaardigt, maar ze vermoorden daar ook meisjes die verkracht zijn, omdat ze niet meer als maagd het huwelijk in gaan en de familie ten schande maken, dus het blijven daar gewoon een stelletje debielen.

Right!!! Me eens, die lui in het oosten sporen niet helemaal, onze westerburen kunnen er ook wat van trouwens! :twak:

MadEd
17-03-2005, 13:47
Nou nou, en wat nou als die man op die foto onschuldig is?
Daar kan je bij wijze van je spreken je buurman nog de doodstraf laten krijgen als je zegt dat je hem de Koran als pleepapier hebt zien gebruiken :twak: Sinds ze daar ook meisjes van 8 die verstandelijk gehandicapt zijn de doodstraf geven heb ik er niet echt vertrouwen in dat ze daar zulke goede politie onderzoeken doen.

p diddy
17-03-2005, 15:05
hij vermoord niemand meer!!!

Paganstars
17-03-2005, 15:20
Beetje vreemd om te zien maar het maakt me totaal niet misselijk zoals die onthoofdingen... maar ik vraag me echt af of die man een eerlijk proces heeft gehad en of er überhaupt een degelijk gerechterlijk onderzoek is geweest!!

Leon
17-03-2005, 15:36
Beetje vreemd om te zien maar het maakt me totaal niet misselijk zoals die onthoofdingen... maar ik vraag me echt af of die man een eerlijk proces heeft gehad en of er überhaupt een degelijk gerechterlijk onderzoek is geweest!!

Hebben die jongens een eerlijk proces doorleefd door die vent?
Nee dacht het niet! Wat gij niet wilt dat u geschiet, doe dat ook een ander niet!
Met andere woorden: "Eigen schuld, dikke bult"

MadEd
17-03-2005, 15:41
Hebben die jongens een eerlijk proces doorleefd door die vent?
Nee dacht het niet! Wat gij niet wilt dat u geschiet, doe dat ook een ander niet!
Met andere woorden: "Eigen schuld, dikke bult"

Oh en alleen omdat het er staat is die al schuldig en is er geen onderzoek nodig :twak: Man het is Iran, een door en door corrupte staat, als je daar wordt gemarteld voor een bekentenis net zoals de inquisitie deed beken je echt wel hoor! Nou als de man daadwerkelijk de dader is vind ik iig de doodstraf terecht (de manier waarop vind ik ook weer te overdreven), maar ja zonder degelijk onderzoek is het natuurlijk maar onzeker of hij ook echt de dader is.

Leon
17-03-2005, 15:43
Hebben die jongens een eerlijk proces doorleefd door die vent?
Nee dacht het niet! Wat gij niet wilt dat u geschiet, doe dat ook een ander niet!
Met andere woorden: "Eigen schuld, dikke bult"

Oh en alleen omdat het er staat is die al schuldig en is er geen onderzoek nodig :twak: Man het is Iran, een door en door corrupte staat, als je daar wordt gemarteld voor een bekentenis net zoals de inquisitie deed beken je echt wel hoor! Nou als de man daadwerkelijk de dader is vind ik iig de doodstraf terecht (de manier waarop vind ik ook weer te overdreven), maar ja zonder degelijk onderzoek is het natuurlijk maar onzeker of hij ook echt de dader is.

Pech, heel veel van die lui zijn daar ziek. Ik ben niet anti-mensenrechten
ofzoiets maar wat die lui daar met elkaar doen kan me echt vrij weinig schelen

Paganstars
17-03-2005, 15:44
Hebben die jongens een eerlijk proces doorleefd door die vent?
Nee dacht het niet! Wat gij niet wilt dat u geschiet, doe dat ook een ander niet!
Met andere woorden: "Eigen schuld, dikke bult"

Oh en alleen omdat het er staat is die al schuldig en is er geen onderzoek nodig :twak: Man het is Iran, een door en door corrupte staat, als je daar wordt gemarteld voor een bekentenis net zoals de inquisitie deed beken je echt wel hoor! Nou als de man daadwerkelijk de dader is vind ik iig de doodstraf terecht (de manier waarop vind ik ook weer te overdreven), maar ja zonder degelijk onderzoek is het natuurlijk maar onzeker of hij ook echt de dader is.

x2

Sjaak
17-03-2005, 19:42
Denk dat zulke straffen uit de tijd van Ben Hur zeker afschrikwekkend zijn