PDA

View Full Version : Krijgt iedereen €200 terug?



king
21-03-2005, 10:51
Bos: geef burgers geld terug

AMSTERDAM (DFT) - PvdA-leider Bos wil dat het kabinet alle burgers dit jaar 200 euro teruggeeft, schrijft De Telegraaf maandag. "Nederlanders hebben er recht op hun geld terug te krijgen".
Bos noemt de teruggave gerechtvaardigd, omdat het kabinet met zijn begrotingstekort binnen de Europese normen blijft. "Het kabinet heeft de Brusselse begrotingregels altijd gebruikt als argument voor extra lastenverhogingen. Dan moet het ook eerlijk zijn en het geld weer teruggeven, nu blijkt dat een deel daarvan niet nodig was".
Bos stelt voor om een kwart van de extra bezuinigingen van de afgelopen tijd terug te geven. Dat zou neerkomen op ongeveer 1,5 miljard euro. Naast de 200 euro teruggave voor iedereen in de vorm van een compensatie van de ziektekostenpremie, wil Bos het geld besteden aan steun aan werkende gezinnen. Ook wil hij extra geld inzetten voor de jeugdzorg, het vmbo-onderwijs en verpleeghuizen. "Iedereen ziet daar de schrijnende tekorten".

Bos :thumbs: Helaas heeft hij het momenteel niet voor het zeggen :cry:

Leon
21-03-2005, 11:10
GELD GELD GELD!!! HEBBEN HEBBEN HEBBEN!!!

micha
21-03-2005, 15:48
gaat toch niet door

Aaronk
21-03-2005, 15:54
ik heb het toch niet nodig. ik heb geld genoeg

Biiyen
21-03-2005, 16:19
ik heb het toch niet nodig. ik heb geld genoeg

idd, ik heb meer geld dan ooit tevoren... en dan zeggen ze dat iedereen minder heeft? Ik snap het echt niet. Ik heb nog aan mijn baas gevraagd of het niet wat minder kon maar daar had hij geen boodschap aan. Je verdiend wat je verdiend zegt hij. Dus ja, wie ben ik dan om te gaan klagen dat ik teveel krijg?

Aaronk
21-03-2005, 16:21
ik heb het toch niet nodig. ik heb geld genoeg

idd, ik heb meer geld dan ooit tevoren... en dan zeggen ze dat iedereen minder heeft? Ik snap het echt niet. Ik heb nog aan mijn baas gevraagd of het niet wat minder kon maar daar had hij geen boodschap aan. Je verdiend wat je verdiend zegt hij. Dus ja, wie ben ik dan om te gaan klagen dat ik teveel krijg?

ik verdien een goede boteram.. ik ga die 200 euro geven aande armen

Biiyen
21-03-2005, 16:22
ik heb het toch niet nodig. ik heb geld genoeg

idd, ik heb meer geld dan ooit tevoren... en dan zeggen ze dat iedereen minder heeft? Ik snap het echt niet. Ik heb nog aan mijn baas gevraagd of het niet wat minder kon maar daar had hij geen boodschap aan. Je verdiend wat je verdiend zegt hij. Dus ja, wie ben ik dan om te gaan klagen dat ik teveel krijg?

ik verdien een goede boteram.. ik ga die 200 euro geven aande armen

ik geef het ook aan mijn beide armen

TheSkindo
21-03-2005, 18:00
Yeah right!! 'k zit nog steeds te wachten op dat kwartje van kok (ofzoiets).......

redjuh
21-03-2005, 19:59
pff korting me reet. dat merk je toch niet

cactusdre
22-03-2005, 08:27
Als we het krijgen moet je het aan het eind van het jaar via allerlei k*tbelastingregeltjes dubbel terugbetalen.

Dennis
22-03-2005, 10:01
Vreemd, we hebben nog steeds een begrotings tekort.
Oftewel de staat geeft meer uit dan er binnenkomt.

Dan gaat Bos nog ff voor Sinterklaas spelen ook

Anonymous
22-03-2005, 10:28
Vreemd, we hebben nog steeds een begrotings tekort.
Oftewel de staat geeft meer uit dan er binnenkomt.

Dan gaat Bos nog ff voor Sinterklaas spelen ook

Nee, het zit anders.

Eerst hebben ze allerlei lasten verhoogd omdat we binnen de europese begrotingsdoelstellingen moesten blijven en een forse lastenverhoging daarvoor zogenaamd de enige manier was.

Nu blijkt dat de economie beter gaat en we zowiezo (ruim) binnen de europese doelstellingen blijven. Het is dan ook logisch dat de lastenverhogingen weer worden teruggegeven nu ze niet nodig blijkt te zijn. Blijkbaar zijn onze centjes al lang uitgegeven aan andere dingen en valt er niets meer terug te geven. :evil:

Hetzelfde was aan de orde met het kartje van Kok. Eerst is het ingevoerd omdat het slecht met de economie ging. Je zou denken dat later toen het weer goed met de economie ging het kwartje weer afgeschaft zou worden, maar nee....

Zo worden we elke keer weer genaaid :?

Dennis
22-03-2005, 12:07
Vreemd, we hebben nog steeds een begrotings tekort.
Oftewel de staat geeft meer uit dan er binnenkomt.

Dan gaat Bos nog ff voor Sinterklaas spelen ook

Nee, het zit anders.

Eerst hebben ze allerlei lasten verhoogd omdat we binnen de europese begrotingsdoelstellingen moesten blijven en een forse lastenverhoging daarvoor zogenaamd de enige manier was.

Nu blijkt dat de economie beter gaat en we zowiezo (ruim) binnen de europese doelstellingen blijven. Het is dan ook logisch dat de lastenverhogingen weer worden teruggegeven nu ze niet nodig blijkt te zijn. Blijkbaar zijn onze centjes al lang uitgegeven aan andere dingen en valt er niets meer terug te geven. :evil:

Hetzelfde was aan de orde met het kartje van Kok. Eerst is het ingevoerd omdat het slecht met de economie ging. Je zou denken dat later toen het weer goed met de economie ging het kwartje weer afgeschaft zou worden, maar nee....

Zo worden we elke keer weer genaaid :?

Binnen de Europese doelstelling betekent dat het tekort niet meer mag zijn dan 3%. Nu hebben we nog steeds een tekort wat onder de 3% ligt. Echter dit betekent nog steeds dat we teveel geld uitgeven en dan denkt Bos ineens dat ie voor Sinterklaas kan gaan spelen

Anonymous
22-03-2005, 13:04
Tuurlijk hebben we een begrotingstekort, dat heeft vrijwel ieder land. Dat is ook helemaal niet erg, als je de economen mag geloven. Vooral in tijden dat het minder gaat moet je als regering juist meer uitgeven zodat de economie weer nieuwe impulsen krijgt.

Maar, geld dat je van de bevolking afneemt met het doel een probleem op te lossen moet je teruggeven als dat probleem er niet blijkt te zijn. Daar gaat het om!