PDA

View Full Version : Afvallen voor wedstrijd!



Anonymous
23-03-2005, 14:38
Heeft iemand van jullie, nog tips om
( snel ) +- 1 kilo af te vallen?

Ik zit in mij wedstrijdvoorbereiding, dus nu
gaan duurlopen of fietsen heeft geen zin.

Iemand tips? Ervaringen?

Weet wel dat pruimen altijd wel helpen :lol:

Biiyen
23-03-2005, 14:48
Heeft iemand van jullie, nog tips om
( snel ) +- 1 kilo af te vallen?

Ik zit in mij wedstrijdvoorbereiding, dus nu
gaan duurlopen of fietsen heeft geen zin.

Iemand tips? Ervaringen?

Weet wel dat pruimen altijd wel helpen :lol:

naar de sauna! neem je dikke trui, lange broek en plastic regenjas ook maar mee. Mensen zullen je raar aankijken maar whatever.

lil´kickboxer
23-03-2005, 15:04
Die 1 kg zou ik me niet zo druk over maken. Die ben je normaal van de zenuwen op de dag zelf ook wel kwijt! :wink:

Jochem
23-03-2005, 15:11
een keer goed poepen

bryan
23-03-2005, 15:20
en anders kan je al die andere topics lezen voor dat je WEER een nieuwe afval topic begint....

Octavius
23-03-2005, 15:46
Heeft iemand van jullie, nog tips om
( snel ) +- 1 kilo af te vallen?

Ik zit in mij wedstrijdvoorbereiding, dus nu
gaan duurlopen of fietsen heeft geen zin.

Iemand tips? Ervaringen?

Weet wel dat pruimen altijd wel helpen :lol:

naar de sauna! neem je dikke trui, lange broek en plastic regenjas ook maar mee. Mensen zullen je raar aankijken maar whatever.

Allemaal aan in de sauna? :shock:

Beetje nadenken plz. Dit is geen advies om af te vallen maar om dood te gaan.

1kg is niet zo veel. Die ene kg zal je wel kwijt zijn voor de weging.

Unregistered
23-03-2005, 21:42
Sauna is iets minder imo, veel vocht verliezen zorgt ook indirect voor een lagere KH reserve omdat elke gram KH aan 4 gram vocht bindt. Zorgt dus voor verminderde werking van je energiesystemen die je bij vechtsport gebruikt :)

jojo
23-03-2005, 22:28
ik heb hetzelfde probleem maar ik maak me niet zo druk ik woon vanmorgen 62,9 en ik moet zaterdag 62kg zijn dus net ff gecardio't en morgen weer ff dan is het klaar :wink:

HUNTER
23-03-2005, 23:05
als ik gewicht kwijt moet voor een wedstrijd doe ik meestal t volgende:

1) zoutloos eten. zout houdt vocht vast

2) vaker eten. normaal eet ik 3 keer per dag, maar vlak voor n wedstrijd eet ik vaak 6 keer per dag (wel kleinere porties uiteraard).

3) iig twee liter water per dag drinken


en als ik op de dag zelf niet door de weging kom dan ga ik vaak n half uurtje hardlopen met veel kleding aan en n regenpak

Octavius
24-03-2005, 01:06
Je eigen inpakken met regenjas of vuilniszak. :twak: Je verliest vocht, te weinig vocht in je lichaam verminderd je prestatievermogen. 2% aan vocht verliezen van je totale lichaamsgewicht kan een vermindering van 20% op het prestatie vermogen geven. Te weining vocht in je lichaam betekend ook dat je je warmte door transpireren niet kwijt kan en dus oververhit raakt.

Oke je zal je gewicht verliezen voor de wegingn en je vochtgehalte op pijl proberen te hebben voor je wedstrijd.

Op gewicht komen moet je niet aan beginnen 2 dagen voor je wedstrijd maar geleidelijk naar toe leven.

redjuh
24-03-2005, 01:42
bobby southworth (de lul) was mooi wel 9 kilo kwijt in 24 uur. daarna kon ie weer volop eten en drinken tot de match. dan pak je zo wer een kilo of 4 terug

BIG_MAN
24-03-2005, 10:39
9 kilo in 24 uur? Moet dus 9 liter vocht zijn. Vind ik knap!
Zeg maar rustig onmogelijk.

Octavius
24-03-2005, 10:57
Zal zich vast fit gevoeld hebben voor ze wedstrijd. :roll:

Jeru
24-03-2005, 12:35
Zal zich vast fit gevoeld hebben voor ze wedstrijd. :roll:

Hij won wel :lol: