PDA

View Full Version : Home trainer of lekker rennen in buitenlucht?



Anonymous
04-04-2005, 18:43
Wat zou beter zijn, 40 minuten op de home-trainer,
of 25-30 minuten hardlopen in de buitenlucht?

Ik heb het over gewichts verlies, geen conditie-opbouw?

Leon
04-04-2005, 19:17
Sowieso is buiten lopen beter, omdat als je hard loopt op de
hometrainer je een heel onnatuurlijke houding aanneemt, dit
vanwege het feit dat niet jij de snelheid bepaald maar het
apparaat, verder is buiten lopen ook leuker omdat je nog eens
wat tegenkomt en het is beter dan die airco lucht in je longen

Deuce
04-04-2005, 19:24
Als gericht wilt afvallen doe je dat met een hartslagmeter, een hometrainer kan dan de snelheid cq hartslag regelen.

Blessureakans is minder groot op een loopband.

Octavius
04-04-2005, 19:47
Hoe goed is je conditie nu. Dat is ook belangrijk als je wilt afvallen namelijk. Heb je een goede conditie zou ik op een hoge intensiteit gaan lopen.

Anonymous
05-04-2005, 00:21
Mijn conditie is op dit moment, goed ( heb net wedstrijd achter de rug, dus hij was heel goed, nu lichtelijk afgebouwd, straks weer opbouwen).
Dus volgens jou Octavius kan ik beter snel lopen dan rustig( lage hartslag), ik dacht dat ik juist als ik sneller loop aan mijn conditie werk, en lagere intensiteit aan vetverbranding................

Octavius
05-04-2005, 11:33
Mijn conditie is op dit moment, goed ( heb net wedstrijd achter de rug, dus hij was heel goed, nu lichtelijk afgebouwd, straks weer opbouwen).
Dus volgens jou Octavius kan ik beter snel lopen dan rustig( lage hartslag), ik dacht dat ik juist als ik sneller loop aan mijn conditie werk, en lagere intensiteit aan vetverbranding................

Hoge intensiteit lopen verbrand meer maar de meeste kunnen dat niet lang genoeg volhouden vanwege een slechte of mindere conditie. Maar je zegt dat je conditie goed is. Dan zou ik juist op een hoge intensiteit gaan lopen. Uiteindelijk verbrand je meer.
Vergeet niet als je loopt een klein flesje water mee te nemen. Onderweg beetje drinken.
Succes ermee.

Anonymous
05-04-2005, 13:50
Thanks Octavius !!!

Ga het dan zo eens proberen!!

@ rappe rik, interval doe je meestal de laatste twee weken
voor een partij, voor conditie naar hoger niveau te brengen
en voor de explosiviteit, tenminste dat heb ik altijd geprobeerd!

Ronny
06-04-2005, 11:26
Wanneer je conditioneel aan het werk ben, verbrand je minder vet. Je moet zorgen dat je net onder het niveau zit van conditie opbouw.. Het is namelijk heel belangrijk dat je lichaam voldoende zuurstof overhoudt om te gebruiken bij de verbranding in je lichaam. Wanneer je dus te hard traint, zal het lichaam al zijn zuurstof nodig hebben, om het te doen functioneren (hersenen, organen.) Wanneer je lichaam dus wat overhoudt, gaat dat ten gunste van de verbrandingsmotor.

ja dat is leuk, maar hoe weet je dat je op een verbrandingsniveau zit?

heel simpel en je hebt er geen hartslagmeter bij nodig. Als het je lukt om rustig te kunnen praten, zonder helemaal buiten lucht te raken (nu heb ik het niet over hele lange zinnen achter elkaar, maar zinnen met onderbrekingen zoals: Ik.....moet....maar ...vaker...naar ...ronny....luisteren.) dan zit je goed.

Octavius
06-04-2005, 11:46
Als ik ga hardlopen doe ik eerst effe een warming up. Daarna gelijk knallen voor die 4km. Doel was hem elke keer sneller te lopen. Me hartslag was rond de 175 a 180 en de tijd 22 min. Ik had zeker geen adem problemen. Maar ik moest ook niet lager in vet % gaan zitten.

Wil je afvallen zal je zeker eerst naar je voeding moeten kijken. Maar als je conditie goed is moet je zeker niet op lage intensiteit (120 bpm bv.) gaan lopen.

Anonymous
07-04-2005, 14:27
Bedankt !!