PDA

View Full Version : UPC komt met Chello Extreme: 20 Mbps



Wheelie
06-04-2005, 10:43
UPC komt met Chello Extreme: 20 Mbps
Dinsdag 5 April 2005 - 16:27 - Bron: ANP

Onder de naam 'Chello Extreme' lanceert UPC op 1 mei een nieuw abonnement met een downloadsnelheid van maximaal 20 Megabit per seconde (Mbps). Daarmee is UPC de eerste internetprovider die grootschalig de grens van 10 Mbps doorbreekt.

Chello Extreme is bedoeld voor 'die-hard' internetters en voor gebruikers, zoals families, die met meerdere PC's tegelijk online willen zijn zonder concessies aan snelheid te doen.
Het nieuwe abonnement krijgt een prijs van 79,95 euro per maand voor een downloadsnelheid van 20 Mbps en een uploadsnelheid van 1 Mbps. Gedurende de introductie periode is dit zelfs inclusief een basis telefonie-abonnement. Voor een vergelijkbare prijs bieden andere internetproviders via ADSL snelheden rond de 8 Mbps. Gelijktijdig met de introductie van Chello Extreme op 1 mei verlaagt UPC de prijs van Chello Plus met tien euro tot 69,95 euro.

ADSL2+
Na een succesvolle ADSL-test gedurende een aantal maanden, heeft UPC besloten om per 1 mei dit nieuwe supersnelle abonnement ook buiten haar netwerk te introduceren. Op termijn wordt een verdere uitrol van ADSL-producten buiten het kabelnetwerk voorzien.
Om dergelijke snelheden via ADSL te realiseren, maakt UPC gebruik van ADSL2+. Hiermee zijn snelheden tot 24 Mbps mogelijk. UPC sloot volgens ingewijden maandag een overeenkomst met KPN voor het gebruik van ADSL2+.

Diederik Karsten, managing director van UPC Nederland: "Met onze internetproducten willen we op het gebied van snelheid leidend zijn. In lijn met deze kabelinternetfilosofie om de nieuwe norm in up- en downloaden te willen bieden, wordt het 20 Mbps product zowel via het kabelnetwerk als via ADSL aangeboden. Onderzoek toont aan dat veel gebruikers interesse hebben in ultrasnelle internetproducten. Met Chello Extreme laten we zien dat we klaar zijn voor de toekomst."
Over het UPC-kabelnetwerk zijn nu al snelheden tot 30 Mbps mogelijk, zo bleek vorig jaar uit een test in Almere. Ook is een test in Amsterdam aangekondigd met snelheden tot 50 Mbps.

TommySoprano
06-04-2005, 10:53
wauwie das snel :)

NTT-FX
06-04-2005, 11:26
Casema haald al met veel pijn en moeite de 10mbit ( met een overbooking van 1:70 ofzo... ) dus wat moet dat van UPC wel niet worden op de kabel...

De beschikbaarheid van het product op adsl2 in Utrecht lijkt me enigzins uit de lucht gegrepen aangezien de dslam waar de pilot op draait pas net actief is...
Toekomstmuziek dus.

ashi76
06-04-2005, 12:20
wtf ik zit nu op 3,2 Mbps :shock:

Ik denk er nu toch serieus aan planet vaarwel te zeggen.....

p diddy
06-04-2005, 12:22
niet normaal :wink:

Paganstars
07-04-2005, 16:26
Geef mij mar liever adsl dan chello.... wat een K*Tbedrijf en blegh!!

Ossie
07-04-2005, 22:08
Ik wacht liever totdat een andere provider dit aanbiedt. Zoals KPN, Planet, etc. Of nog beter, XS4all.
Chello is zwaar zuigend.
Maar lijkt me echt ruig man, zo'n verbinding.

Sjaak
08-04-2005, 00:26
UPC komt met Chello Extreme: 20 Mbps
Dinsdag 5 April 2005 - 16:27 - Bron: ANP

Onder de naam 'Chello Extreme' lanceert UPC op 1 mei een nieuw abonnement met een downloadsnelheid van maximaal 20 Megabit per seconde (Mbps). Daarmee is UPC de eerste internetprovider die grootschalig de grens van 10 Mbps doorbreekt.

Chello Extreme is bedoeld voor 'die-hard' internetters en voor gebruikers, zoals families, die met meerdere PC's tegelijk online willen zijn zonder concessies aan snelheid te doen.
Het nieuwe abonnement krijgt een prijs van 79,95 euro per maand voor een downloadsnelheid van 20 Mbps en een uploadsnelheid van 1 Mbps.

Interessant dit want ik betaal dit nu ook bij HCC extreem.

Wheelie
08-04-2005, 09:10
Met zo'n snelheid stromen de DVD'S binnen :P

Leon
08-04-2005, 09:19
Kan je inderdaad je DVD's in paar uurtjes binnen halen (of minuutjes :D)

NTT-FX
08-04-2005, 12:20
Mits je sources hebt die dat ondersteunen... :roll:
10 mbit is wat dat betreft voorlopig meer dan plenty.

Helemaal als je overbooking ruck is ( en dat is ie bij sjellow... :x ) en je upload relatief krap..