PDA

View Full Version : Trainingsschema



tYrone
06-04-2005, 19:22
Hallo,
Alleereerst wil ik zeggen dat dit forum echt heel vet is!

Ik had graag wat adviezen voor mijn nieuwe trainingsschema(KT)
Mijn stats: 192cm 103Kg BF14%

Sindskort ben ik begonnen met kickboxen en ik wil m'n trainingsschema(KT) aanpassen zodat deze beter aansluit bij het kickboxen dus ipv trainen voor massa meer trainen voor snelheid,explosiviteit, en uithouidingsvermogen.

Ik heb een jaar lang zwaar aan de gewichten gehangen dus alle namen ken ik wel echter heb ik geen idee hoeveel reps en etc ik nu zou moeten gebruiken.
Mijn trainingsweek gaat er grofweg zo uitzien

Maandag: KT - Borst,Biceps.Triceps
Dinsdag: Kickboxen
Woensdag: Zwemmen/Rust
Donderdag: Kickboxen
Vrijdag: Rug,Schouder,Benen
Zaterdag & Zondag: Rust

Voor de meeste oefeningen hanteerde ik 3x 10 reps tot failure.

Alle adviezen/voorbeeldschema zijn welkom.
:)

Leon
06-04-2005, 19:47
Ik zou rug en biceps in 1 training doen omdat ze elkaar aanspreken,
alsmede als de borst en triceps. Verder zou ik benen onderverdelen
in plaats van het grofweg gewoon benen te noemen, aangezien je
normaliter ook niet gewoon armen trained maar die ook splitst in
biceps en triceps, dus zowel voor voorkant als voor je achterkant
aparte training nemen. Ik weet verder niet veel over specifiek
trainen voor MMA of Kickboxen (in jou geval) maar dat kan je
terugvinden in een ander topic dat hier ook wel ergens staat

Leon
06-04-2005, 19:48
hier is de topic over sportspecifieke krachttraining:

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=10091

tYrone
06-04-2005, 20:34
ok thx!

tYrone
06-04-2005, 21:30
Nog meer reacties?

Ralph
06-04-2005, 21:52
Ik zou je indeling van spiergroepen juist zo houden zoals je ze nu hebt. Borst en triceps bijvoorbeeld spreken elkaar wel aan, maar als je op een training flink je borstspieren te grazen neemt, kan je niet meer helemaal voluit op je triceps. Verder zou ik je reps afwisselen. Bv. 2 weken 3 X 10 tot failure zoals je nu doet en dan 2 weken de gewichten omlaag en het aantal reps + tempo omhoog, of een tempotraining er tussendoor. Afwisseling is goed. De botte krachttraining heeft je sterk gemaakt dus hoef je niet te laten, maar explosiviteit is met meerdere reps en tempotraining goed te trainen.

tYrone
06-04-2005, 22:13
Ok Ralph thx voor je reply.

Jij zou dus geen 'speciale' aanpassingen maken aan dit schema hoogstents reps en gewicht aanpassen?

Doe jij ook aan KT en Kickboxen?

Silat
07-04-2005, 00:51
ik zou mijn benen wel compleet pakken samen met onderug en buik. Ze werken nl allemaal samen. Onderrug en buiks wel aan het eind voor de veiligheid ivm squatten.

Met squatten gebruik je ook je bilspieren die ook weer ssamen werken met je hamstrings en die weer met je kuiten.

das mijn advies.

Schouders zou ik niet appart trainen. Schouders zijn een centraal punt in je bovenlichaam en werken met zowel je rug mee als je borst. daar verlies je tijd mee.

Ikzelf train alleen maar met mijn bovenlichaam duwende en trekkende bewegingen. Het is ook niet meer dan dat.

Duwen doe ik: plat, schuin en rechtop en plat smal met een geleide stang handpalmen naar je toe ellebogen strak langs lichaam voor de triceps. en dippen soms tussen 2 stangen.

Trekken doe ik: optrekken breed (en smal als laatste voor de biceps), op schouderhoogte breed en naar de buik smal. 3 setjes biceps erbij.

Benen: squatten met stang of dumbles, uitstappen voorwaards en zijwaards. Deadliften. Hamstrings op een schuine plank waar ik mijn voeten onder kan klemmen als ik op mijn knieen zit en dan iemand mijn handen laten steunen en dan je lichaam uitstrekken en weer optrekken met je hamstrings. Echt een zware oefening. Kuiten op 1 been met dumble.
Zware buikspieren en wat onderrug, maar die pakt je al veel bij squatten en deadliften.

Alles met losse gewichten.

Eerst kracht opbouwen en later versnellen met lichtere gewichten enz.

das wat ik doe zo'n beetje en voor mij werkt het verdomd goed.

Train function only.