PDA

View Full Version : Grondconditie



Chico
08-04-2005, 17:07
ik weet dat je voor staand werk conditie kunt opbouwen door schaduwboksen, touwtje springen, interval hardlopen enzo..

maar zijn er ook manieren om voor grondvechten conditie op te bouwen zonder echt te vechten dan zeg maar... kheb heel vaak dat in het grondgevecht mijn rustmomenten moet zoeken (als ik controle heb dus)... wil daar eigenlijk wel vanaf..

Octavius
08-04-2005, 17:25
ik weet dat je voor staand werk conditie kunt opbouwen door schaduwboksen, touwtje springen, interval hardlopen enzo..

maar zijn er ook manieren om voor grondvechten conditie op te bouwen zonder echt te vechten dan zeg maar... kheb heel vaak dat in het grondgevecht mijn rustmomenten moet zoeken (als ik controle heb dus)... wil daar eigenlijk wel vanaf..

Lekker stoeien met zo pop.

Chico
08-04-2005, 18:41
true... maar om nou zo'n pop te gaan regelen voor bij mij thuis?

ik dacht meer aan dingen die je buiten de gym kan doen

toch bedankt :mrgreen:

Octavius
08-04-2005, 21:13
true... maar om nou zo'n pop te gaan regelen voor bij mij thuis?

ik dacht meer aan dingen die je buiten de gym kan doen

toch bedankt :mrgreen:

Deense dog kopen. Stoeien met de te dikke buurvrouw.

Unregistered
09-04-2005, 00:05
In de Gym zou je wel je trainingen erop aan kunnen passen qua gewichtsttraining, maarja dan moet ik wel eerst zien hoe zon gevecht eruit ziet qua bewegingen anders kun je nog moeilijk advies geven :D

Nek / Middel lijken me iig heel erg belangrijk, bij het middel vooral de rotaties / zijwaartskantelingen, nek de statische kracht. Gebruik je ook veel je handen bijv voor het vasthouden van de tegenstander of is het puur slaan etc?

Benen lijken me niet echt super van belang op de grond.

Ronny
09-04-2005, 00:43
je doet wel erg veel met je benen hoor (controle houden, armklemmen,triangle's, guard, butterfly guard..etc..)

...tenminste als je het een beetje kan :wink:

Unregistered
09-04-2005, 00:52
je doet wel erg veel met je benen hoor (controle houden, armklemmen,triangle's, guard, butterfly guard..etc..)

...tenminste als je het een beetje kan :wink:

Haha ok! LOL, ik heb nog nooit echt zon grondgevecht gezien dus dan kun je ook moeilijk alles qua bewegingen analyseren :). Die klemmen etc, zijn die puur of kracht / snelheid?

Anonymous
09-04-2005, 10:21
Van Martijn de Jong geleerd...


met partner, vanaf de guard een armklem maken. Je ligt dus 90 graden op je partner, dan zwaai je buitenste been naar de andere kant en zet je af met je andere been van z'n lichaam af zodat je 180 graden draait naar de andere kant voor de armklem daar. Als je het door hebt kun je dit in hoog tempo doen. Dit is heel goed voor je buikspieren en je abductoren. (binnenkant been).

Dit kan je dus ook met triangle doen en vele andere technieken.
Vitor Belfort heeft een cardioworkoutvideo voor op de grond.

Succes gegarandeerd.

En gewoon heel veel worstelen. Als maar doorgaan met positie verbeteren zonder subs, of de een houdt de ander zo lang mogelijk op de grond en de ander doet er alles aan op op te staan. verzin het maar....

Doe wat je doet en dan wordt je er vanzelf heel goed in.

Anonymous
09-04-2005, 10:28
je kan ook je bokszak op de grond leggen en daarmee stoeien, stompen, ellebogen, knieen en stamps.
gebruik je fantasie

Chico
10-04-2005, 15:33
thx silat

B3 lik3 M3
11-04-2005, 09:00
Van Martijn de Jong geleerd...


met partner, vanaf de guard een armklem maken. Je ligt dus 90 graden op je partner, dan zwaai je buitenste been naar de andere kant en zet je af met je andere been van z'n lichaam af zodat je 180 graden draait naar de andere kant voor de armklem daar. Als je het door hebt kun je dit in hoog tempo doen. Dit is heel goed voor je buikspieren en je abductoren. (binnenkant been).

Dit kan je dus ook met triangle doen en vele andere technieken.
Vitor Belfort heeft een cardioworkoutvideo voor op de grond.

Succes gegarandeerd.

En gewoon heel veel worstelen. Als maar doorgaan met positie verbeteren zonder subs, of de een houdt de ander zo lang mogelijk op de grond en de ander doet er alles aan op op te staan. verzin het maar....

Doe wat je doet en dan wordt je er vanzelf heel goed in.

Hehe Silat = 100% correct..
Die oefeningen herhalen we heel vaak. Je krijgt er echt een superconditie van en het is zooo goed voor je buitenste buikspieren..