PDA

View Full Version : Rellen in Bossche 'SBS6-wijk'



Wheelie
08-04-2005, 16:59
Rellen in Bossche 'SBS6-wijk'

Het is vannacht tot relletjes gekomen in de Graafsewijk in Den Bosch na een uitzending van de omstreden SBS6-serie 'Probleemwijken'. Bij twee woningen zijn ruiten ingegooid. Ook werd er huisraad op straat gesmeten en in brand gestoken.

De politie van Den Bosch heeft één stenengooier aangehouden. Kennelijk vermoedde men vóór de uitzending van het programma al problemen, want de betrokken bewoners waren reeds ergens anders ondergebracht. In het programma kwam onder meer een man aan het woord die verklaarde pedofiel te zijn.

De Graafsewijk kwam in 2000 ook al in het nieuws toen er hevige rellen uitbraken nadat de politie Pierre Bouleij, die lid was van de harde kern van supporters van FC Den Bosch, in zijn huis had doodgeschoten.

Update 08:58
De man wiens huisraad werd vernield, ene Willem, vertelde in het SBS6-programma dat hij in het verleden seks had gehad met zijn 8-jarige stiefdochter. De politie, die op de hoogte was van de uitzending, had de man vooraf al geadviseerd onder te duiken.

In het programma kwamen ook boze inwoners van Den Bosch aan het woord die hun huis waren uitgezet omdat ze een wietplantage op zolder of in de schuur hadden. Daarbij voerden de bewoners voor de SBS6-camera acties bij het huis van CDA-burgemeester Rombouts, en spraken ze met een wethouder. Dit gesprek verliep niet naar tevredenheid van de bewoners, waarop ze harde acties aankondigden. De boze bewoners verwijten de burgemeester een asociaal beleid. Ze vinden dat pedofielen en verkrachters beter behandeld worden dan mensen bij wie een wietplantage in huis is aangetroffen. Bij uitzetting wegens wietteelt hebben de huurders drie jaar lang geen recht meer op een nieuwe huurwoning in Den Bosch.

Ralph
08-04-2005, 17:22
Scheiss! Gemist deze aflevering. Echt 1 van mijn meest favoriete tv-programma's. Wanneer wordt het ook alweer herhaald?

Biiyen
08-04-2005, 17:30
LOL! wat een mongool dat hij dat op de tv zegt.... jammer dat ik het gemist heb gisteren.

Ossie
08-04-2005, 17:33
Die aso's zijn ook lekker. Het is algemeen bekend dat wanneer je een wietplantage thuis hebt staan, je geen woning meer kan huren (in het geval van Den Bosch). Lui worden genaaid met een wietplantage, gaan ze zeuren en 'harde acties' aankondigen. Daar hadden ze dan mooi van tevoren aan moeten denken. Wat een fucking bullshir lui zijn het.
Als het aan mij ligt weet ik het wel: geef ze meteen 3 jaar onderdak in de bajes.

p diddy
08-04-2005, 17:35
rare mongolen zijn het

Wheelie
08-04-2005, 18:00
Scheiss! Gemist deze aflevering. Echt 1 van mijn meest favoriete tv-programma's. Wanneer wordt het ook alweer herhaald?

word volgende week woensdag herhaald, ik kijk wel effe of ik 'm kan uploaden

Gulo gulo
08-04-2005, 18:30
Dit is waarschijnlijk de mafste aflevering tot nu toe, omdat die mensen gewoon denken dat ze normaal zijn :shock:

p diddy
08-04-2005, 18:39
Scheiss! Gemist deze aflevering. Echt 1 van mijn meest favoriete tv-programma's. Wanneer wordt het ook alweer herhaald?

word volgende week woensdag herhaald, ik kijk wel effe of ik 'm kan uploaden

dat zou vet zijn thx wheelie

Anonymous
08-04-2005, 18:48
net goed dat ze die vent terroriseren, moet ie maar van kinderen afblijven.

Makijs
08-04-2005, 18:59
Heb je nou als SBS ook nog enigszins een verantwoordelijkheid voor hetgeen je uitzendt?
Ik kom er niet uit. Aan de ene kant zijn die lui verantwoordelijkheid voor hun eigen daden en woorden. Aan de andere kant kun je jezelf afvragen of zij de consequenties daarvan wel kunnen overzien.
SBS kan natuurlijk wel op zijn vingers natellen dat hier 100% zeker problemen van komen. Ik begrijp dat ze voor de kijkcijfers gaan (natuurlijk heb ik zelf ook wel eens een aflevering gezien), maar zitten er grenzen aan hoe ver je daarvoor mag gaan?

KO TKO
08-04-2005, 19:11
net goed dat ze die vent terroriseren, moet ie maar van kinderen afblijven.

Je hebt gelijk. Ze moeten die pedofielen hard aanpakken, want de politie doet het niet.

Deuce
08-04-2005, 19:13
Beetje maffe aflevering ook...

Waarom bleef dat wijf in godsnaam bij die kerel, die haar dochter had verkracht en dus nu ook spoorloos is omdat ze niks met hun te maken wil hebben....raar he? :?

Vuile pedo is het....en ik snap het wel dat die wiettelers hem flippen, wel lachen dat die kerel van 68, oude opa, ook zn plantjes had haha en er nu uit moet....

Octavius
08-04-2005, 20:17
De Graafsewijk kwam in 2000 ook al in het nieuws toen er hevige rellen uitbraken nadat de politie Pierre Bouleij, die lid was van de harde kern van supporters van FC Den Bosch, in zijn huis had doodgeschoten.


Die woonde in Hambaken. Dat was de overbuurman van Beatrice.

A-team
08-04-2005, 22:55
Die aso's zijn ook lekker. Het is algemeen bekend dat wanneer je een wietplantage thuis hebt staan, je geen woning meer kan huren (in het geval van Den Bosch). Lui worden genaaid met een wietplantage, gaan ze zeuren en 'harde acties' aankondigen. Daar hadden ze dan mooi van tevoren aan moeten denken. Wat een fucking bullshir lui zijn het.
Als het aan mij ligt weet ik het wel: geef ze meteen 3 jaar onderdak in de bajes.

helemaal mee eens :evil:

TommySoprano
09-04-2005, 00:14
Ik zie hier gewoon op straat eerlijk gezegd iedere dag wel een aflevering :lol:

ashi76
09-04-2005, 02:12
De man wiens huisraad werd vernield, ene Willem, vertelde in het SBS6-programma dat hij in het verleden seks had gehad met zijn 8-jarige stiefdochter.

Die gasten die deze zieke hond aangepakt hebben verdienen een medaille !!! :thumbs:

Wheelie
09-04-2005, 07:53
Scheiss! Gemist deze aflevering. Echt 1 van mijn meest favoriete tv-programma's. Wanneer wordt het ook alweer herhaald?

word volgende week woensdag herhaald, ik kijk wel effe of ik 'm kan uploaden

dat zou vet zijn thx wheelie

Hier is die (228 MB)

http://s29.yousendit.com/d.aspx?id=24YHBGL0MOM7N2LJP7YV9S552L

phranq
09-04-2005, 08:03
http://s29.yousendit.com/d.aspx?id=24YHBGL0MOM7N2LJP7YV9S552L

Tnx Wheelie!

micha
09-04-2005, 08:52
[.


Die woonde in Hambaken. Dat was de overbuurman van Beatrice.[/quote]


is miss mixifght een bosch bol?? zie je wel de mooiste mensen komen uitr brabant :wink:

micha
09-04-2005, 08:54
Dit is zeker geen uitzondering ! Ongeveer 2 jaar geleden kwam Willibrord Frequin in Breda verhaal halen bij iemand die hond had doodgeschopt,
Dit had ongeveer hetzelfde resultaat alleen waren er bij ons geen rellen met de politie :wink: :lol: 8)

Wheelie
09-04-2005, 09:19
40 arrestaties in probleemwijk Den Bosch
In de Graafsewijk in Den Bosch zijn zeker 40 mensen opgepakt na charges van de ME. De bewoners zorgden voor de tweede avond op rij voor onrust.
Bekogeld
Patrouillerende politie-agenten werden door bewoners bekogeld met stenen, flessen en vuurwerk. Daarop werd de ME ingezet, die ook werd bekogeld en zich uiteindelijk gedwongen zag de straten schoon te vegen.

Misbruikt
De onrust in de wijk ontstond na een een uitzending van SBS6. Een bewoner vertelde daarin dat hij zijn stiefdochter had misbruikt. Anders bewoners trokken vervolgens naar zijn huis en vernielden dat. Daarop stelde Den Bosch een samenscholingsverbod in.

Wiet
De bewoners zijn vooral boos omdat deze man in de wijk mag blijven wonen, terwijl mensen die wiet telen hard worden aangapakt. Den Bosch zet bewoners van de Graafsewijk die worden betrapt met wietplanten direct uit hun woning.

Anonymous
09-04-2005, 10:13
De man wiens huisraad werd vernield, ene Willem, vertelde in het SBS6-programma dat hij in het verleden seks had gehad met zijn 8-jarige stiefdochter.

Die gasten die deze zieke hond aangepakt hebben verdienen een medaille !!! :thumbs:

Nee, die gasten verdienen een container in de Noordzee als nieuwe woning aangezien het net zoals die Willem psychisch ontspoorde, maatschappij naar de klote helpende stinkasocialen zijn.

harry
09-04-2005, 16:23
Scheiss! Gemist deze aflevering. Echt 1 van mijn meest favoriete tv-programma's. Wanneer wordt het ook alweer herhaald?

word volgende week woensdag herhaald, ik kijk wel effe of ik 'm kan uploaden

dat zou vet zijn thx wheelie

Hier is die (228 MB)

http://s29.yousendit.com/d.aspx?id=24YHBGL0MOM7N2LJP7YV9S552L

Thanks wheelie!

Shit man :?

Menno
09-04-2005, 18:22
Ik vind het eigenlijk nogal overdreven om iemand die een wietplantage op zolder heeft meteen het huis uit te zetten. Volgens mij wordt er hierbij ook helemaal niet goed gekeken naar de omvang van de plantage.

Als ik het mij goed herinner is er enige tijd geleden een uitspraak van de hoge raad geweest waarin gesteld werd dat bij het hebben van een wietplantage de woning gebruikt zou worden voor bedrijfsmatige doeleinden en dat de plantage zou leiden tot beschadiging van de woning (vocht, etc). Het lijkt mij sterk dat er al beschadiging aan de woning toegebracht zou worden bij een kastje met 50 plantjes erin, maar dit soort mensen worden wel hun huis uitgezet.

Het gevolg is dus dat mensen op straat komen te staan en de eerste 3 jaar bij geen enkele woningbouwvereniging kans maken op een nieuwe woning. Op meer daklozen en alle daaruit voortvloeiende problemen zitten we in nederland ook niet te wachten denk ik.

Veel zinvoller lijkt mij om deze problemen per geval te bekijken, geef een boete, laat eventuele schade aan de woning vergoeden door de bewoner en als dat allemaal niets oplevert kun je de mensen altijd nog op straat zetten.

Makijs
09-04-2005, 18:56
Een boete lijkt mij meer dan terecht, zeker als ze ook nog eens illegaal stroom aftappen. Ook de schade moet vergoed worden en eventuele overlast voor buren e.d..
Misschien is het handiger het kweken van wiet eindelijk te legaliseren en dus beter te reguleren. In verband met Europa zal dat niet zo snel lukken.
Bovendien is er dan wel weer iets anders waar bepaalde figuren op een onwettige manier geld mee kunnen verdienen.

Gulo gulo
09-04-2005, 19:27
De hele wijk is nu afgegrendeld er mag niemand meer in (behalve de bewoners) en er mag niemand meer uit. De ME trekt straks naar binnen. :?

p diddy
09-04-2005, 20:26
thx wheelie

max mulder shihan
09-04-2005, 20:59
Beetje een bewijs van onvermogen voor B en W van den Bosch .

Gulo gulo
09-04-2005, 22:52
Beetje een bewijs van onvermogen voor B en W van den Bosch .

Weet ik niet Max, moeten ze de bewoners dan de hele wijk laten slopen.

Octavius
09-04-2005, 22:58
KUBO city.

Guru
09-04-2005, 23:02
Prima dat ze die wijk helemaal afsluiten.
Van mijn part bouw je het om tot een hele gevangenis afgesloten van de maatschappij.
Zo lossen we het cellenprobleem hier op!

Octavius
09-04-2005, 23:25
Prima dat ze die wijk helemaal afsluiten.
Van mijn part bouw je het om tot een hele gevangenis afgesloten van de maatschappij.
Zo lossen we het cellenprobleem hier op!

Maken we er zone A en B van. En scheiden we mannen van de vrouwen en stellen er een Kampf Fuhrer aan. :twak:

Guru
09-04-2005, 23:30
Prima dat ze die wijk helemaal afsluiten.
Van mijn part bouw je het om tot een hele gevangenis afgesloten van de maatschappij.
Zo lossen we het cellenprobleem hier op!

Maken we er zone A en B van. En scheiden we mannen van de vrouwen en stellen er een Kampf Fuhrer aan. :twak:

Dat zijn jouw woorden.
Alleen het gezegde luidt..

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

En het lijdend voorwerp is Nederland en veiligheid en de justitie die telkens weer faalt.

max mulder shihan
09-04-2005, 23:52
Beetje een bewijs van onvermogen voor B en W van den Bosch .

Weet ik niet Max, moeten ze de bewoners dan de hele wijk laten slopen.

Het is een moeilijk geval Gulo , ben ik met je eens ,maar hier had van sf het begin een ander beleid moeten worden gevoerd , bv door gebiedagenten [en dan nier van die metro sexsuele] maar jongens die de klappen van de zweek kennen ,en die de taal van dat volk spreken ,daar hebben ze namelijk wel respect voor ,eerlijke harde kerels maar ook met een stuk menselijkheid in hun donder die zaken op een voor die mensen begrijpelijke wijze oplossen . Je weet wel over welke dienders ik praat.

Octavius
10-04-2005, 00:12
Prima dat ze die wijk helemaal afsluiten.
Van mijn part bouw je het om tot een hele gevangenis afgesloten van de maatschappij.
Zo lossen we het cellenprobleem hier op!

Maken we er zone A en B van. En scheiden we mannen van de vrouwen en stellen er een Kampf Fuhrer aan. :twak:

Dat zijn jouw woorden.
Alleen het gezegde luidt..

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

En het lijdend voorwerp is Nederland en veiligheid en de justitie die telkens weer faalt.

Jij denkt dat opsluiten het probleem oplost. Als je er zo probleem mee heb over Nederland en zijn beleid. Ga AUB de politiek in en doe er dan wat aan.

Het gezegde luidt.

"Beste stuurlui staan aan de wal"

Gulo gulo
10-04-2005, 12:44
Het is een moeilijk geval Gulo , ben ik met je eens ,maar hier had van sf het begin een ander beleid moeten worden gevoerd , bv door gebiedagenten [en dan nier van die metro sexsuele] maar jongens die de klappen van de zweek kennen ,en die de taal van dat volk spreken ,daar hebben ze namelijk wel respect voor ,eerlijke harde kerels maar ook met een stuk menselijkheid in hun donder die zaken op een voor die mensen begrijpelijke wijze oplossen . Je weet wel over welke dienders ik praat.

Max heeft gelijk, het is nu geëscaleerd, maar dat is natuurlijk een sluimerend proces. Steeds worden de grenzen opgezocht en steeds worden ze verlegd. Het is net als met kinderen opvoeden "nee is nee" en niet misschien.

ROIDRAGE
10-04-2005, 14:36
De Graafsewijk kwam in 2000 ook al in het nieuws toen er hevige rellen uitbraken nadat de politie Pierre Bouleij, die lid was van de harde kern van supporters van FC Den Bosch, in zijn huis had doodgeschoten.


Die woonde in Hambaken. Dat was de overbuurman van Beatrice.

Hambaken is cool

Guru
10-04-2005, 14:56
Prima dat ze die wijk helemaal afsluiten.
Van mijn part bouw je het om tot een hele gevangenis afgesloten van de maatschappij.
Zo lossen we het cellenprobleem hier op!

Maken we er zone A en B van. En scheiden we mannen van de vrouwen en stellen er een Kampf Fuhrer aan. :twak:

Dat zijn jouw woorden.
Alleen het gezegde luidt..

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

En het lijdend voorwerp is Nederland en veiligheid en de justitie die telkens weer faalt.

Jij denkt dat opsluiten het probleem oplost. Als je er zo probleem mee heb over Nederland en zijn beleid. Ga AUB de politiek in en doe er dan wat aan.

Het gezegde luidt.

"Beste stuurlui staan aan de wal"

Inderdaad, Ik verwacht een telefoontje uit Den Haag binnenkort en er schijnt weer een vacature open te staan omdat een mafkees van D'66 het niet meer aan kon.

Biiyen
10-04-2005, 15:17
Thanx Wheelie!!

pff net gezien dus... terecht dat ze die vieze vent hebben aangepakt als buurt zijnde. "Ik heb 10 maanden straf gehad" zegt hij.... 10 maanden.... dat is toch geen straf voor het misbruiken van een 8 jarig meisje??? Daarbij had hij al eens 2,5 jaar gezeten... dus dan ben je als rechter wel een hele erge naïve mongool om maar 10 maanden te geven. Het rechtsysteem deugt van geen ene kant, dat wordt iedere week pijnlijk duidelijk.

DK
10-04-2005, 17:29
die man dan die problemen had met de nuon, vanwege een betlaingsachterstand. wat doe je dan als je stroom wordt afgesloten. nou dan tap ik het wel af van eeb lantaarnpaal of een meterkast van de gemeente dan zet ik er een paar klemmetjes op. volgens mij was dit dezelfde die zijn tiefdochter misbruikt had en ook nog eens begon te vertellen dat hij zijn vrouw regelmatig mishandelde als die over het misbruik begon. hij gaf haar dan een flinke peer op haar ogen zodat ze goed dicht zaten. :twak:

Biiyen
10-04-2005, 18:08
die man dan die problemen had met de nuon, vanwege een betlaingsachterstand. wat doe je dan als je stroom wordt afgesloten. nou dan tap ik het wel af van eeb lantaarnpaal of een meterkast van de gemeente dan zet ik er een paar klemmetjes op. volgens mij was dit dezelfde die zijn tiefdochter misbruikt had en ook nog eens begon te vertellen dat hij zijn vrouw regelmatig mishandelde als die over het misbruik begon. hij gaf haar dan een flinke peer op haar ogen zodat ze goed dicht zaten. :twak:

idd was dezelfde fraas haas.

max mulder shihan
10-04-2005, 19:43
Thanx Wheelie!!

pff net gezien dus... terecht dat ze die vieze vent hebben aangepakt als buurt zijnde. "Ik heb 10 maanden straf gehad" zegt hij.... 10 maanden.... dat is toch geen straf voor het misbruiken van een 8 jarig meisje??? Daarbij had hij al eens 2,5 jaar gezeten... dus dan ben je als rechter wel een hele erge naïve mongool om maar 10 maanden te geven. Het rechtsysteem deugt van geen ene kant, dat wordt iedere week pijnlijk duidelijk.

Heeft die gast maar 10 maanden vastgezeten , snap je nou waarom ik absolut GEEN vertrouwen in de 'overheid' heb , 10 jaar was dichter in de buurt gekomen, alhoewel dat voor een misdaad van deze soort eigenlijk veel te weinig is , 9 mm pil is de eenige gepaste straf voor dit soort beesten :twak:

Anonymous
11-04-2005, 12:40
Jij denkt dat opsluiten het probleem oplost. Als je er zo probleem mee heb over Nederland en zijn beleid. Ga AUB de politiek in en doe er dan wat aan.

Het gezegde luidt.

"Beste stuurlui staan aan de wal"

Loop niet zo te zwammen man, Guru=correct
Waar stem je zelf op...Groen Links?

Octavius
11-04-2005, 17:14
Jij denkt dat opsluiten het probleem oplost. Als je er zo probleem mee heb over Nederland en zijn beleid. Ga AUB de politiek in en doe er dan wat aan.

Het gezegde luidt.

"Beste stuurlui staan aan de wal"

Loop niet zo te zwammen man, Guru=correct
Waar stem je zelf op...Groen Links?

Ik stem zeker niet op Groen-Links. Maar dat kortzichtig gedoe vanachter de geraniums is zeker geen beleid waar ik 80 me wil worden.

Wheelie
12-04-2005, 19:36
SBS6 gaat de twee laatste afleveringen op woensdag- en donderdagavond in de omstreden serie Probleemwijken niet uitzenden. De uitzending van woensdag was een herhaling over de Scheveningse wijk Duindorp van enkele weken geleden. De uitzending van donderdag zou een compilatie te zien zijn van enkele uitzendingen.

In plaats van de compilatie op donderdag komt er om 21.55 uur een 'speciale' aflevering. In deze slotaflevering wordt volgens SBS6 ingegaan op de commotie, die ontstaan is naar aanleiding van de programmareeks. Burgemeesters en Haagse politici zullen aan het woord gelaten worden.

Na rellen in de Graafse wijk in Den Bosch kondigden de burgemeesters Rombouts van Den Bosch en Sakkers van Eindhoven dat ze schadeclaims in gaan dienen bij SBS6. Burgemeester Sakkers eiste van SBS6 dat ze geen beelden meer laten zien, die in Eindhoven zijn opgenomen.

SBS6 sluit echter niet uit dat in de aflevering van donderdag toch beelden van Eindhoven te zien zijn om 'om het gespreksonderwerp te illustreren'. De kritiek van de burgemeesters zou niets te maken hebben met deze beslissing.

ibbie
12-04-2005, 21:48
Ik vind het wel jammer dat ik het niet gezien heb :lol:

}|^-_-^|{
13-04-2005, 21:38
zou iemand (heel heel heel graag) die aflevering nog even willen uploaden. heel veel dank.