PDA

View Full Version : Schouder uit de kom



Illuminati
08-04-2005, 20:53
Aantal jaar terug heb ik moeten stoppen met thai-boksen omdat mijn schouder regelmatig uit de 'kom' vloog. Ik heb daar fysio voor gehad maar verder niet echt meer iets mee gedaan.

Nu wil ik weer aan een vechtsport gaan beginnen maar ik heb t gevoel dat mijn schouder niet zo sterk is als mijn andere schouder. Daarom dat ik deze wat extra wil trainen.

Weet iemand, naast opdrukken natuurlijk, goede oefeningen hiervoor???

Bedankt vast
8)

Octavius
08-04-2005, 21:13
Aantal jaar terug heb ik moeten stoppen met thai-boksen omdat mijn schouder regelmatig uit de 'kom' vloog. Ik heb daar fysio voor gehad maar verder niet echt meer iets mee gedaan.

Nu wil ik weer aan een vechtsport gaan beginnen maar ik heb t gevoel dat mijn schouder niet zo sterk is als mijn andere schouder. Daarom dat ik deze wat extra wil trainen.

Weet iemand, naast opdrukken natuurlijk, goede oefeningen hiervoor???

Bedankt vast
8)

Elke keer je schouder uit de kom is niet goed. Je rekt je banden elke keer verder. Je kan wel je spiercorset eromheen sterker maken maar je banden blijven 'slap'. Beste oplossing. Operatie en je banden laten "inkorten". Paar maanden revalitdatie.

Door dat mijn banden van me schouder ook te 'los' waren kreeg ik een SLAP laesie en scheurde me bicepspees in de lengte.

bras
09-04-2005, 00:21
Door dat mijn banden van me schouder ook te 'los' waren kreeg ik een SLAP laesie en scheurde me bicepspees in de lengte.

pijnlijk :?

Illuminati
09-04-2005, 02:39
Wow, klinkt pijnlijk ja.

Maar is er niet een manier om de spieren die zijn uitgerekt weer wat steviger te maken?

ashi76
09-04-2005, 03:00
Mijn beste maat heeft hier ook last van.

Bij de simpelste bewegingen (schoenen aantrekken oid) vliegt zijn schouder uit de kom.

Hij heeft in beide schouders al schroeven zitten, maar dit helpt niet echt. Ook fysio en fitnes heeft niet geholpen...
Echt een schijtblessure !!!
Nu gaat hij waarschijnlijk ook zijn banden laten inkorten.

Octavius
09-04-2005, 11:02
Mocht je dicht bij de Belgische grens wonen dan is er in Antwerpen een hele goede orthopeed. http://www.ortho-spm.be/
Ik zelf ben hier ook behandeld. Binnen 12 weken hadden ze foto's, echografie, MRI scan en operatie gehad. Super snel dus. Na operatie kreeg ik versneld programma voor revalidatie omdat je serieus bent met sporten (ze vragen je niveau van sporten en zijn er echt serieus in). Zo moest ik 6 weken met een sling lopen. Daarna mocht ik voorzichtig dagelijkse dingen gaan doen. Terug op controle en moest toen krachttrainig doen. Ik was er binnen 6 maanden volledig vanaf.

PigDog
10-04-2005, 14:20
Ook ik ken een vechter die in Duitsland wel is geholpen aan een inkorting van de banden, terwijl dat hier in NL niet werd uitgevoerd. Hij moest het wel zelf betalen, maar heeft weer meer als 90 % van zijn functies en kracht terug....

Octavius
10-04-2005, 14:40
Ook ik ken een vechter die in Duitsland wel is geholpen aan een inkorting van de banden, terwijl dat hier in NL niet werd uitgevoerd. Hij moest het wel zelf betalen, maar heeft weer meer als 90 % van zijn functies en kracht terug....

Kreeg alles betaald en heb alle functies terug. Operatie was 1500 bij elkaar ong.

PigDog
11-04-2005, 16:03
Ook ik ken een vechter die in Duitsland wel is geholpen aan een inkorting van de banden, terwijl dat hier in NL niet werd uitgevoerd. Hij moest het wel zelf betalen, maar heeft weer meer als 90 % van zijn functies en kracht terug....

Kreeg alles betaald en heb alle functies terug. Operatie was 1500 bij elkaar ong.

Goed voor jou!
De man waar ik het over had, wilden ze hier niet opereren (geen noodzaak), dus kreeg hij niks vergoed. In Duitsland zijn ze (soms) iets verder met topsportchirurgie en vooral de revalidatie is daar veeeel beter dan hier. Zijn werk heeft de operatie betaald, omdat die er ook baat bij hadden dat hij weer een gezonde schouder heeft.....
Omdat hij in Duitsland ook de revalidatie deed, was het iets duurder dacht ik...

Silat
16-04-2005, 09:58
Aantal jaar terug heb ik moeten stoppen met thai-boksen omdat mijn schouder regelmatig uit de 'kom' vloog. Ik heb daar fysio voor gehad maar verder niet echt meer iets mee gedaan.

Nu wil ik weer aan een vechtsport gaan beginnen maar ik heb t gevoel dat mijn schouder niet zo sterk is als mijn andere schouder. Daarom dat ik deze wat extra wil trainen.

Weet iemand, naast opdrukken natuurlijk, goede oefeningen hiervoor???

Bedankt vast
8)

Check Ubeda vs Sakmonkol in het MMF, die thai vecht de wedstrijd gewoon door met z'n schouder uit de kom :?