PDA

View Full Version : Wat zijn goede oefeningen om je onderrug spieren te trainen?



viCo
11-04-2005, 17:17
Nou?

Anonymous
11-04-2005, 18:07
Deadlifts
Goodmornings

Anonymous
11-04-2005, 18:51
Met je buik plat op de tafel gaan liggen, beiden handen het tafelblad vasthouden dan je linkerbeen schuin de lucht in heffen, 10 tellen vasthouden, dan ontspannen, dan rechts hetzelfde.
Deze oefening versterkt echt je onderrug goed!
Heb er zelf ook veel last van gehad, en gaat nu stukke beter, oa. door die oefening!

Succes

Robert
11-04-2005, 19:22
Is ff proberen heb zelf ook zwakke rug

thnx :wink:

viCo
11-04-2005, 22:40
tnx Sambuca, ik weet alleen niet of ik hem goed door heb, waarom kan dat niet gewoon op de grond? moet je andere been op tafel rusten?

welke spiergroepen train je trouwens vooral, wanneer je op je buik op de grond ligt met je handen onder je kin en dan je hoofd/schouders omhoog en omlaag beweegt?


edit: http://www.bullz-eye.com/furci/2004/exercise_of_month/deadlift.htm deadlifts, ik heb alleen beschikking tot 2 dumbbells thuis, maar zal het daar es mee proberen

http://www.hardcorebodybuilding.com/goodmornings.htm goodmornings, kan ik dus niet doen, want ik heb geen barbell

Tsuki
12-04-2005, 16:37
parachuteren .......................

viCo
12-04-2005, 18:28
say what?

Tsuki
13-04-2005, 01:36
op je buik liggen en armen en benen tegelijk naar het plafond brengen zoals je bij parachute springen in de lucht ziet hangen ;-)

Unregistered
13-04-2005, 13:46
Probleem daarbij is dat je hyperextensie creërt, waardoor de druk op de wervels erg toeneemt (de rug is in een overdreven holle positie), en ten tweede pakt het de rugspier maar over een heel kleine bewegingsbaan, 1/4 of 1/5 deel maar, omdat de rug niet vanuit volledige vooroverkanteling (flexie) naar extensie wordt gebracht.

Tsuki
13-04-2005, 16:28
Probleem daarbij is dat je hyperextensie creërt, waardoor de druk op de wervels erg toeneemt (de rug is in een overdreven holle positie), en ten tweede pakt het de rugspier maar over een heel kleine bewegingsbaan, 1/4 of 1/5 deel maar, omdat de rug niet vanuit volledige vooroverkanteling (flexie) naar extensie wordt gebracht.

als je de beweging niet overdrijft voeltie prima

Leon
14-04-2005, 15:27
Hebben we het hier niet al eerder over gehad?

Unregistered
14-04-2005, 20:12
Mja wat je voelt zegt niet vaak wat over de resultaat van de oefening. Als ik van 3 hoog uit een raam spring is dat ook wel zwaar voor mn benen maar het zegt niet meteen dat het een goede oefening is, of dat je er sterker van wordt. Beetje overdreven natuurlijk, maar neemt niet weg dat je met die oefening die hiervoor aangegeven werd je niet de spier traint door de volledige bewegingsbaan.