PDA

View Full Version : Handschoenen....



Ossie
14-04-2005, 21:04
Na een flinke poos intensief gebruik van mijn handschoenen is het nu echt tijd voor een setje nieuwe..
Wie kan mij info geven over de kwaliteit van verschillende merken/modellen bokshandschoenen??

Ik heb het forum al een beetje doorgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Het artikel van Muay Thai magazine heb ik doorgelezen, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.
Ook heb ik op veel verschillende sites gekeken, en ik heb gemerkt dat de prijzen echt heel erg uit elkaar lopen voor dezelfde producten.

De handschoenen waar ik zelf aan denk en tussen zit te twijfelen zijn de volgende:

Super Pro (model Mexico) materiaal is leer (volgens Asahi Enschede zelfs beter dan die van Twins)

Fairtex (met zebra of evt. andere print) materiaal is leer

Twins (de welbekende handschoenen van Twins met klittebandsluiting)


Die van fairtex vind ik zelf wel lachen, maar ik hoor zowel positieve als negatieve berichten over de kwaliteit van Fairtex. (binnenhandscoen niet goed??)

Die Super Pro Mexico weet ik bar weinig van, behalve dat ik ze ook wel vaak in wedstrijden heb gezien

En Twins weet ik ook weinig van, maar ik vind de sluiting van Twins handschoenen iets minder.

Wie o wie kan me info geven over welke handschoen ik moet nemen en bij winkel/internetshop ik ze moet halen??

Alvast bedankt voor de tips, Ossie.

Jay Hoov
14-04-2005, 21:18
Ik gebruik twins, en uh....nooit klachten, zitten goed, en ze zijn nog mooi ook!

Ps Enb ze gaan erg lang mee.....Succes met je keus!!!

bryan
14-04-2005, 23:57
goede vraag ik twijfel ook nog steeds..

heb nu superpro maar twijfel nu tussen fairtex, twins en muay...

kom op mensen met een paar GOEDE adviezen

RNLMC
15-04-2005, 16:20
fairtex handschoenen vind ik zelf te breed, muay heb ik geen ervaring mee en met twins kun je bijna nooit fout zitten

Ronny
15-04-2005, 16:22
yo ik zou gaan voor de TWINS special handschoenen.. lekkere vuist, prettig comfort en zien er mooi uit.

www.martialartsstore.nl


oja...ik heb ze daar ook besteld

Ossie
15-04-2005, 19:42
Ja, die Special van Twins vind ik ook gaaf, maar ze zijn zo duur. (ik gellof zo'n 90 E?)
Ik wacht op een antwoord van Justinian, die kon ze voor goedkoper krijgen.
Die Fairtex handschoenen zijn te koop bij Bangkok in den Haag voor 75 E.
Dus ik zit te twijfelen tussen Fairtex en Twins.

Ik hoop dat Justi me gauw een PM stuurt of dit leest.

Jeru
15-04-2005, 19:43
Ja, die Special van Twins vind ik ook gaaf, maar ze zijn zo duur. (ik gellof zo'n 90 E?)
Ik wacht op een antwoord van Justinian, die kon ze voor goedkoper krijgen.
Die Fairtex handschoenen zijn te koop bij Bangkok in den Haag voor 75 E.
Dus ik zit te twijfelen tussen Fairtex en Twins.

Ik hoop dat Justi me gauw een PM stuurt of dit leest.

Je kan natuurlijk ook hem een PM sturen :wink:

Highline
15-04-2005, 23:39
ik heb 3 merken handschoenen gehad:

dominator (in het prille begin)
Windy
Twins (tegenwoordig)

die twins handschoenen heb ik nu een jaar en zien er nog perfect uit. mijn windy handschoenen waren binnen het jaar kapot

tot nutoe vind ik twins het beste, comfortabelste en ook het mooist :). ze waren btw 69 euro...

Ossie
17-04-2005, 03:01
Ja, die Special van Twins vind ik ook gaaf, maar ze zijn zo duur. (ik gellof zo'n 90 E?)
Ik wacht op een antwoord van Justinian, die kon ze voor goedkoper krijgen.
Die Fairtex handschoenen zijn te koop bij Bangkok in den Haag voor 75 E.
Dus ik zit te twijfelen tussen Fairtex en Twins.

Ik hoop dat Justi me gauw een PM stuurt of dit leest.

Je kan natuurlijk ook hem een PM sturen :wink:

Ik had hem al een PM gestuurd, maar heb niets terug gekregen. Misschien is er iets foutgegaan.
Dus heb ik m net weer n PM gestuurd.
Maar heeft verder niemand een ideetje??

lil´kickboxer
17-04-2005, 10:08
Twins handschoenen bevallen mij goed.

Anonymous
17-04-2005, 23:02
Bij Sportdrogist Bangkok in Den Haag verkopen we zowel Twins als Fairtex. (zowel Handschoenen als broekjes). Maakt het vergelijken een stuk makkelijker, een en ander houd voornamelijk af van de vorm van je hand. Ik persoonlijk vind de Twins niet lekker zitten, te smal voor me maar iemand met smallere handen vind deze misschien wel lekker zitten. Fairtex zit mij toch lekkerder en hebben ook diverse mooie prints. Kwaliteit van zowel synthex (kunstleder) als echt leder is gewoon goed, binnenhandschoen en sluiting trouwens ook. (van twins is de sluiting inderdaad wat minder goed) Ook sportshop Peter Jan heeft beide merken trouwens te koop. Prijstechnisch ontloopt het elkaar niet veel. Succes met je keuze.

bryan
18-04-2005, 14:11
wat is er anders met die sluiting van twins dan ?
geen klitteband ?

Ossie
18-04-2005, 16:13
Twins heeft wel klittenband, maar anders dan vele andere handschoenen. Bij die van bijvoorbeeld Super Pro en Fairtex gaat het klittenband zeg maar 'een keer rond je pols'. Bij Twins is dit niet het geval.

Loen
18-04-2005, 18:00
Hoe zijn die Cusley handschoenen???

bryan
18-04-2005, 22:05
Twins heeft wel klittenband, maar anders dan vele andere handschoenen. Bij die van bijvoorbeeld Super Pro en Fairtex gaat het klittenband zeg maar 'een keer rond je pols'. Bij Twins is dit niet het geval.

zitten ze wel goed strak dan ?

Ossie
18-04-2005, 23:14
Geloof het wel, maar ik vind het systeem van Fairtex en Super Pro toch iets 'vertrouwder'.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen De Fairtex (wit met vlammen) of de Twins (ook wit met vlammen).
Ik hoor vaker over de Fairtex dat de binnenhandschoen niet zo heel goed is.
Ik wacht nu op de reactie van Justinian, of hij de Twins kan krijgen of niet. Als hij ze kan krijgen, koop ik die. Zoniet, ga ik effe naar Bangkok allebei uitproberen en kijken welke fijner zit.

bryan
19-04-2005, 09:28
kan me nog steeds niet ff voorstellen hoe die twins dan zitten...

Anonymous
19-04-2005, 22:51
Geloof het wel, maar ik vind het systeem van Fairtex en Super Pro toch iets 'vertrouwder'.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen De Fairtex (wit met vlammen) of de Twins (ook wit met vlammen).
Ik hoor vaker over de Fairtex dat de binnenhandschoen niet zo heel goed is.
Ik wacht nu op de reactie van Justinian, of hij de Twins kan krijgen of niet. Als hij ze kan krijgen, koop ik die. Zoniet, ga ik effe naar Bangkok allebei uitproberen en kijken welke fijner zit.

Je bent van harte welkom, en hierbij verzeker ik je als er iets mis zou gaan met de binnenhandschoen krijg je van ons een ander paar. We zijn nu ruim 4 jaar bezig met Fairtex en geloof me ik heb al heel wat handschoenen verkocht maar ik heb nog nooit iemand terug gezien met klachten over de binnenhandschoen. We hebben trouwens ook net nieuwe broekjes binnengekregen waaronder die met de Punisher. Kan trouwens ook alle Twins voor je krijgen dus ook wit met vlammen.

Ossie
20-04-2005, 21:37
Oke Henk, bedankt. Heb je een adres of zo waar ik heen kan mailen? Of een nummer of zo? (je mag het ook een PM sturen, als je niet wilt dat iedereen je nummer of email heeft).
Ik heb namelijk at vragen die ik misschien beter persoonlij kan stellen, anders gaan we offtopic.
Ik wilde jou al PMen, maar ja, das moeilijk zonder profiel.

Krijg ik wel een vriendeprijsje, aangezien ik 2 uur moet reizen om jou shop te bezoeken? :wink:

jojo
20-04-2005, 23:12
ik heb muay handschoenen gewoon 14 oz en bij mij zitten ze goed !!!! aan het begin gewoon lekker stevig om je hand heen maja na elkedag te dragen worden ze in de loop van na wat zal het zijn 4 maanden wat wijder zeg maar maar goed ze geven de juiste steun bij mij

Anonymous
22-04-2005, 09:13
Oke Henk, bedankt. Heb je een adres of zo waar ik heen kan mailen? Of een nummer of zo? (je mag het ook een PM sturen, als je niet wilt dat iedereen je nummer of email heeft).
Ik heb namelijk at vragen die ik misschien beter persoonlij kan stellen, anders gaan we offtopic.
Ik wilde jou al PMen, maar ja, das moeilijk zonder profiel.

Krijg ik wel een vriendeprijsje, aangezien ik 2 uur moet reizen om jou shop te bezoeken? :wink:

[email protected]
er valt met ons altijd te onderhandelen onder het mom van nee heb je ...

CAPO58
23-04-2005, 14:38
ik heb muay handschoenen gewoon 14 oz en bij mij zitten ze goed !!!! aan het begin gewoon lekker stevig om je hand heen maja na elkedag te dragen worden ze in de loop van na wat zal het zijn 4 maanden wat wijder zeg maar maar goed ze geven de juiste steun bij mij

Ik heb ook muay handschoenen van 14 oz(gouden kleur 8) )..Ze zitten idd in het begin beetje strak om je hand heen, maar na een tijdje voelt het perfect aan..twinshandschoenen zijn ook wel fijn, maar de sluiting van de handschoen(klitterband) is niet echt goed, ong. 3 jongens van de sportschool hebben problemen ermee ..ik zou persoonlijk voor muay kiezen..

Marit
26-04-2005, 00:25
Cusley=top

Anonymous
03-05-2005, 12:51
Yoh Ossie, toch voor Fairtex gekozen, veel plezier met je Handschoenen.

Henk

Ossie
04-05-2005, 11:38
Hey Henk, bedankt. Uiteindelijk dus idd. toch maar voor Fairtex gekozen, zaten echt veel fijner dan Twins.
Ook nog een goede prijs gekregen van Henk, dus dat was ook weer mooi meegenomen.
Vanavond eerste training met de Fairtex, laat je wel weten hoe ze zaten.

Anonymous
04-05-2005, 15:41
Ik had windy die was echt slecht.....
En Ea Bokser die was nog nepper
En Twins is het best :)

BLONDIE
04-05-2005, 16:23
Ik heb Twins Special.. zijn echt super.. :)
Ronin vind ik een afrader...

Anonymous
04-05-2005, 17:43
Ik had windy die was echt slecht.....
En Ea Bokser die was nog nepper
En Twins is het best :)

tot dat je Fairtex hebt geprobeerd :wink: