PDA

View Full Version : Militairen op de vuist met politie



PigDog
15-04-2005, 16:50
***************************************
Militairen op de vuist met politie

***************************************
WEERT Een groep militairen is afgelopen
nacht op de vuist gegaan met de politie
van Weert.De politie van Noord-Limburg
moest de hulp in roepen van de korpsen
van Zuid-Limburg en Oost-Brabant om de
orde te herstellen.

Het incident begon tijdens een ruzie in
een kroeg.Toen de ruzie ontaardde in
een vechtpartij,werd een militair
gearresteerd.Daarop koelden andere
militairen hun woede op de politie.Vier
agenten werden in elkaar geslagen.

Toen de militairen het politiebureau
belegerden,riep de politie de hulp in
van andere korpsen.Mogelijk volgen nog
meer arrestaties.
***************************************

Don't fuck with the krijgsmacht........

Anarchie !

shyne
15-04-2005, 16:56
een agent mag een militair of marinier toch niet arresteren?

ibbie
15-04-2005, 16:57
Hahaha, mietjes ook die politieagenten... ZOu me niks verbazen als ze alleen maar met hun gummie knuppels hebben ''geprobeerd'' terug te vechten...

Anonymous
15-04-2005, 16:59
***************************************
Militairen op de vuist met politie

***************************************
WEERT Een groep militairen is afgelopen
nacht op de vuist gegaan met de politie
van Weert.De politie van Noord-Limburg
moest de hulp in roepen van de korpsen
van Zuid-Limburg en Oost-Brabant om de
orde te herstellen.

Het incident begon tijdens een ruzie in
een kroeg.Toen de ruzie ontaardde in
een vechtpartij,werd een militair
gearresteerd.Daarop koelden andere
militairen hun woede op de politie.Vier
agenten werden in elkaar geslagen.

Toen de militairen het politiebureau
belegerden,riep de politie de hulp in
van andere korpsen.Mogelijk volgen nog
meer arrestaties.
***************************************

Don't fuck with the krijgsmacht........

Anarchie !

Ze zouden de krijgmacht moeten opheffen, ze presteren toch niets fatsoenlijks... :lol:

PigDog
15-04-2005, 17:00
een agent mag een militair of marinier toch niet arresteren?

Jawel, bij sommige delicten wel, alleen moeten ze daarna overgedragen worden aan de marechaussee, voor verhoor en opsluiting....


Ze zouden die anonieme reacties moeten "opheffen" :wink:

Deuce
15-04-2005, 17:01
Die jongens worden alleen berecht via een andere rechtbank...die een stuk strenger is :wink:

Anonymous
15-04-2005, 17:03
een agent mag een militair of marinier toch niet arresteren?

Jawel, bij sommige delicten wel, alleen moeten ze daarna overgedragen worden aan de marechaussee, voor verhoor en opsluiting....


Ze zouden die anonieme reacties moeten "opheffen" :wink:

hahaha, veteraan? :lol:

PigDog
15-04-2005, 21:15
Wel ja, de guest wordt nog kinky ook!

Nee, ik heb geen veter aan, ik draag gewoon onderbroeken

everlast
15-04-2005, 21:20
Die militairen zijn waarschijnlijk in opleiding om onderofficier te worden.
wij betalen belasting om die gasten een leidinggevende functie te laten vervullen.Ik vind het echt te triest voor woorden.

Sjaak
16-04-2005, 00:39
een agent mag een militair of marinier toch niet arresteren?

Jawel, bij sommige delicten wel, alleen moeten ze daarna overgedragen worden aan de marechaussee, voor verhoor en opsluiting....



PigDog heeft helemaal gelijk, ben ook wel is in me diensttijd gearresteerd en moest toen wachten tot de marechaussee verbaal op kwam maken en toen kon ik pas naar huis.

Strakke aktie trouwens van die militairen :thumbs:

Ik ben allergisch voor politie :x

max mulder shihan
16-04-2005, 00:39
Die mannen komen dus in arnhem voor de militeraire kamer , en dat zijn geen makelijke mannen , dat word nieuwersluis .

Anonymous
16-04-2005, 08:43
Strakke aktie trouwens van die militairen :thumbs:

Ik ben allergisch voor politie :x

En als het door een groep Marrokanen gebeurt?

MadEd
16-04-2005, 09:14
Strakke aktie trouwens van die militairen Thumbs

Ik ben allergisch voor politie Mad

Oh ja dus iedereen die bij de politie zit is zomaar een eikel? Sjonge jonge denk eens na gozer.

Jochem
16-04-2005, 09:45
Strakke aktie trouwens van die militairen Thumbs

Ik ben allergisch voor politie Mad

Oh ja dus iedereen die bij de politie zit is zomaar een eikel? Sjonge jonge denk eens na gozer.

vond het anders een redelijk intelligente opmerking. en een politieagent heb er nog nooit een horen maken

ashihara
16-04-2005, 10:27
politie moet niet zo zeiken het enigste waar die mongolen goed voor zijn is je bekeuren omdat je 3 km te hard reed.
zie dit als een goede les voor die rakkers.

MadEd
16-04-2005, 11:32
politie moet niet zo zeiken het enigste waar die mongolen goed voor zijn is je bekeuren omdat je 3 km te hard reed.
zie dit als een goede les voor die rakkers.

Ja en denk je dat ze zelf niet anders willen? De heren in Den Haag geven daar opdracht toe, zij maken het beleid niet :twak: Wat is er nou strak aan? Een militair behoort altijd een militair te zijn en niet oridinair te gaan vechten, als die wordt opgepakt moet die niet zeiken en moeten zijn collega's al helemaal geen agenten meppen.

Wheelie
16-04-2005, 11:36
Strakke aktie trouwens van die militairen :thumbs:

Ik ben allergisch voor politie :x

En als het door een groep Marrokanen gebeurt?

goeie vraag ;)

Anonymous
16-04-2005, 11:52
politie moet niet zo zeiken het enigste waar die mongolen goed voor zijn is je bekeuren omdat je 3 km te hard reed.
zie dit als een goede les voor die rakkers.

En als jij nou op je flikker zou krijgen van een groep millitairen? Niet komen zeiken dan hé, het enigste waar jij goed voor bent is achterlijke opmerkingen op een forum dus ja.

Judas
16-04-2005, 11:58
politie moet niet zo zeiken het enigste waar die mongolen goed voor zijn is je bekeuren omdat je 3 km te hard reed.
zie dit als een goede les voor die rakkers.

Ja en denk je dat ze zelf niet anders willen? De heren in Den Haag geven daar opdracht toe, zij maken het beleid niet :twak: Wat is er nou strak aan? Een militair behoort altijd een militair te zijn en niet oridinair te gaan vechten, als die wordt opgepakt moet die niet zeiken en moeten zijn collega's al helemaal geen agenten meppen.

Nee maar je ziet ze vaak genoeg genieten van dat beleid. Niet iedereen hoeft het van ze te pikken :twak:

MadEd
16-04-2005, 13:15
Schreven ze nu een bekeuring uit dan Judas? Nu waren ze juist correct beleid aan het uitvoeren nl ingrijpen bij ruzies.

Judas
16-04-2005, 14:00
Schreven ze nu een bekeuring uit dan Judas? Nu waren ze juist correct beleid aan het uitvoeren nl ingrijpen bij ruzies.

Ik had het niet over dit geval, MadEd. Als je wel es met ze in aanraking geweest bent, weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Niet allemaal, maar de meesten genieten van hun machtspositie en schrijven de bon met plezier en zijn ook niet te beroerd om dat aan je te laten merken.
Dus als ze vanuit D.H. te horen krijgen om mierenneukerig gedrag te vertonen, is 1 ding, maar ervan genieten is een tweede.

MadEd
16-04-2005, 15:43
Ik had het niet over dit geval, MadEd. Als je wel es met ze in aanraking geweest bent, weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Niet allemaal, maar de meesten genieten van hun machtspositie en schrijven de bon met plezier en zijn ook niet te beroerd om dat aan je te laten merken.
Dus als ze vanuit D.H. te horen krijgen om mierenneukerig gedrag te vertonen, is 1 ding, maar ervan genieten is een tweede.

Ja ik ben weleens bekeurd door een agent vanwege door rood rijden, ook weleens gehad dat ik een kaartje was vergeten in de trein etc. Er zijn er idd bij die ervan genieten, en die zou je het liefst een ros voor zijn muil verkopen ik weet het, maar dat geldt niet voor iedere agent. Maar zelfs degenen die genieten verkoop je alsnog geen klap, en daarbij denk je ach jij hebt het maar tot straatagentje geschopt....Maar ja, als je je gewoon normaal gedraagt, zal je ook nooit met ze in aanraking komen. Kom je eenmaal met ze in aanraking moet je ook niet zeuren over de gevolgen :D

Sjaak
16-04-2005, 16:16
Strakke aktie trouwens van die militairen Thumbs

Ik ben allergisch voor politie Mad

Oh ja dus iedereen die bij de politie zit is zomaar een eikel? Sjonge jonge denk eens na gozer.

Hey andere popi jopi gozer :roll: nee niet iedereen bij de politie is een eikel maar wel het grootste part :x

Kijk is om je een en kijk is hoeveel gezag die geweldige jongens tegenwoordig uitstralen :roll:

Sjaak
16-04-2005, 16:21
Strakke aktie trouwens van die militairen :thumbs:

Ik ben allergisch voor politie :x

En als het door een groep Marrokanen gebeurt?

Dan is het ook een strakke aktie en als het door lilliputters gebeurd is het nog strakker, geeft weer is aan waar onze politie staat in Nederland :roll:

Laten ze een voorbeeld nemen aan de Guardia Civiel, daar valt niet mee te spotten of je nu Militair, Marokaan, Nederlander of Lilliputter bent. Die gasten zijn superhandig met hun lange latten en zo hoort het als je de orde wilt handhaven en groepen niet willen luisteren :thumbs:

MadEd
16-04-2005, 17:05
Sjaak hoe kun je nou beweren dat het merendeel van de politieagenten grote eikels zijn? Er zijn ook met meer intellect dan de gemiddelde parkeerwout :twak: En ik weet dat jij graag een keiharde politie zou willen zien, maar dat heeft echt niet altijd zo zijn voordelen. Actie = reactie. Hoe harder de politie optreedt, hoe harder er teruggeslagen wordt door de criminelen zelf. Beveiligers van geldtransporten hier hebben bijv. geen wapen. Het aantal beveiligers van geldtransporten wat omkomt bij zijn werk ligt desalniettemin veel lager dan in omringende landen, waar ze wel pistolen hebben, en criminelen al sneller op hen schieten. En tenslotte, als de politie harder optreedt krijg je ook dat je voor niks wordt gemept zoals in Amerika, en willen we dat? Is het daar veiliger?

Sjaak
16-04-2005, 17:45
En tenslotte, als de politie harder optreedt krijg je ook dat je voor niks wordt gemept zoals in Amerika, en willen we dat? Is het daar veiliger?

En met meppen is niks mis als het om criminelen gaat en om je vraag te beantwoorden, ja ik wil dat !! . En beter 1 x teveel gemept dan 100 x te weinig :lol:

Hoe is het met de veiligheid in Spanje ?

Anonymous
16-04-2005, 17:49
Laten ze een voorbeeld nemen aan de Guardia Civiel, daar valt niet mee te spotten of je nu Militair, Marokaan, Nederlander of Lilliputter bent. Die gasten zijn superhandig met hun lange latten en zo hoort het als je de orde wilt handhaven en groepen niet willen luisteren

Krijg je dat weer. Deze agenten lieten anders ook niet met zich spotten, ze pakte mooi een millitair op terwijl hij in gezelschap was van een heleboel dienstmaatjes. Vervolgens vallen die millitairen de agenten aan, maar dat is natuurlijk top want we hebben zelf in dienst gezeten!

Anonymous
16-04-2005, 17:58
Oh enne, Sjaak, als ik even een quote van je zou mogen aanhalen, uit het topic over 'agenten mishandeld door groep marrokanen':


Met 20 man 2 gasten in elkaar raggen is altijd fout of het nu blanke, donkere, gele of paarse allochtonen of autochtonen zijn.

En hierboven zeg je dat je het ook een goede aktie zou vinden als het Marrokanen geweest waren? Hmm...

Judas
16-04-2005, 18:07
Ik had het niet over dit geval, MadEd. Als je wel es met ze in aanraking geweest bent, weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Niet allemaal, maar de meesten genieten van hun machtspositie en schrijven de bon met plezier en zijn ook niet te beroerd om dat aan je te laten merken.
Dus als ze vanuit D.H. te horen krijgen om mierenneukerig gedrag te vertonen, is 1 ding, maar ervan genieten is een tweede.

Ja ik ben weleens bekeurd door een agent vanwege door rood rijden, ook weleens gehad dat ik een kaartje was vergeten in de trein etc. Er zijn er idd bij die ervan genieten, en die zou je het liefst een ros voor zijn muil verkopen ik weet het, maar dat geldt niet voor iedere agent. Maar zelfs degenen die genieten verkoop je alsnog geen klap, en daarbij denk je ach jij hebt het maar tot straatagentje geschopt....Maar ja, als je je gewoon normaal gedraagt, zal je ook nooit met ze in aanraking komen. Kom je eenmaal met ze in aanraking moet je ook niet zeuren over de gevolgen :D

Is niet helemaal waar wat je zegt. Je kan nu degelijk wel in aanraking met ze komen zonder iets verkeerds gedaan te hebben. Door die geweldige legitimatieplicht(of hoe het ook mag heten) kunnen ze je zomaar aanspreken op straat en erom vragen. En vaak gebeurt dat niet op een al te vriendelijke manier. En als iemand je bijdehand benadert, reageer je hier natuurlijk op, ongeacht of hij een blauw pakkie aanheeft of niet. Gevolg is wel dat als het tot een woordenwisseling komt, dat jij mooi de lul bent en hij weer een arrestatie achter zijn naam heeft staan(ja hier worden onderling ook poultjes om gelegd).

PigDog
16-04-2005, 19:09
Krijg je dat weer. Deze agenten lieten anders ook niet met zich spotten, ze pakte mooi een millitair op terwijl hij in gezelschap was van een heleboel dienstmaatjes. Vervolgens vallen die millitairen de agenten aan, maar dat is natuurlijk top want we hebben zelf in dienst gezeten!

Nou, het muisje had nog een staartje, want het leger rukte op naar het politiebureau om hun maat te ontzetten. Er moesten uit andere provincies politie-eenheden komen, anders hadden ze het niet gered.....

Nu moesten ze even werken voor hun geld :wink:

MadEd
16-04-2005, 19:19
En met meppen is niks mis als het om criminelen gaat en om je vraag te beantwoorden, ja ik wil dat !! . En beter 1 x teveel gemept dan 100 x te weinig :lol:

Hoe is het met de veiligheid in Spanje ?

Je geeft het zelf al aan ; als het om criminelen gaat. Maar hierbij zijn altijd andere mensen de lul en daarom is het maar goed dat een agent niet zomaar iemand een tik mag verkopen. Bovendien, als je wou gaan beweren dat landen als Spanje, Frankrijk etc. veilig zijn zou ik toch maar ff snel die oogkleppen afzetten. De ETA is volop aanwezig, criminaliteitscijfers liggen stukken hoger daar (waarom denk je dat de politie harder optreedt), er zijn wijken waar de politie zich überhaupt niet meer durft te vertonen etc. Harder mepbeleid zegt niks over hoe veilig een land is. In Amerika rossen agenten ook sneller dan in Nederland, maar is Amerika zo veilig dan :thumbs:

}|^-_-^|{
16-04-2005, 20:23
ik snap niet dat die agenten niet geschoten hebben... :roll:

Anonymous
16-04-2005, 21:25
ik snap niet dat die agenten niet geschoten hebben... :roll:

Dan zouden ze hier als 'teringlijers' bestempeld worden.

Het getuigt gewoon van een vrij treurige gedachtegang wanneer je plezier beleefd aan het gegeven dat deze politieagenten in elkaar geslagen zijn. Het is hun werk om bij kroegruzies op te treden en relschoppers te arresteren. Doen ze het een keer, i.p.v mensen bekeuren die nooit een bekeuring hadden gehad als ze zich gewoon aan de snelheid zouden houden, dan word er om het hardst geschreeuwt omdat het nu een millitair is. 'Ja, kijk eens naar de Spaanse politie, daar sol je niet mee'. En zoals ik al eerder zei, hadden de agenten geschoten op die millitairen (wat men hier als een teken van 'niet met de politie sollen' ziet, dan zouden ze hier alsnog gaan zeiken.
En dan dat hypocriete gelul van 'ja,als het door Marrokanen was gebeurt had ik het ook een goede zaak gevonden'. Nee, dan had je om een 'nekschot' gevraagd. Rot toch op zeg.

Sjaak
16-04-2005, 21:40
Oh enne, Sjaak, als ik even een quote van je zou mogen aanhalen, uit het topic over 'agenten mishandeld door groep marrokanen':


Met 20 man 2 gasten in elkaar raggen is altijd fout of het nu blanke, donkere, gele of paarse allochtonen of autochtonen zijn.

En hierboven zeg je dat je het ook een goede aktie zou vinden als het Marrokanen geweest waren? Hmm...

Beetje goed lezen aub voordat je commentaar geeft, volgens de berichten waren de politiemensen met zijn 8-en maar toen het matten werd rende er vier weg en 4 kregen tikjes.

Dus dit was geen 20 tegen 1 maar een groep militairen tegen een groep politiemensen dus je vergelijking gaat geheel mank.

Waarom haal je trouwens precies het woord Marokanen uit mijn betoog en niet bv lilliputters, pure stemmingmakerij. Oh ja en btw rot zelf lekker op :thumbs:

Onze politie zijn mietjes :maskills: en als het kerels waren geweest hadden ze het netjes pratend kunnen oplossen maar ze willen hier graag stoer doen en mensen arresteren die lol maken en mensen bekeuren die 3 km te hard rijden ipv achter de penose aan te gaan.

Sjaak
16-04-2005, 21:43
[quote=}|^-_-^|{]ik snap niet dat die agenten niet geschoten hebben... :roll:

Dan zouden ze hier als 'teringlijers' bestempeld worden.

Het getuigt gewoon van een vrij treurige gedachtegang wanneer je plezier beleefd aan het gegeven dat deze politieagenten in elkaar geslagen zijn.

Die zelfde politieagenten beleven toch zoveel plezier aan hun werk als ze met 4 man achter bosjes met een laser automobilisten staan te naaien, nu heb ik plezier, boontje komt altijd om zijn loontje :lol:


Het is hun werk om bij kroegruzies op te treden en relschoppers te arresteren. Doen ze het een keer,

Precies zoals je zegt doen ze het "een keer" :thumbs: waarom doen ze het niet altijd ? Kom maar op geef maar antwoord, je bent toch zo bijdehand en politie minded. Misschien willekeur of afhankelijk van andere factoren ?

Anonymous
16-04-2005, 23:10
Beetje goed lezen aub voordat je commentaar geeft, volgens de berichten waren de politiemensen met zijn 8-en maar toen het matten werd rende er vier weg en 4 kregen tikjes.

Dus dit was geen 20 tegen 1 maar een groep militairen tegen een groep politiemensen dus je vergelijking gaat geheel mank.


In dit topic zie ik de informatie die jij geeft nergens staan, maar goed. Dus met mijn lezen is eigenlijk niets mis. Gelukkig zijn er nog insiders zoals jou.


Waarom haal je trouwens precies het woord Marokanen uit mijn betoog en niet bv lilliputters, pure stemmingmakerij.

Het lijkt me niet nodig om dat uit te leggen. Jij kiest voor het woord 'stemmingmakerij', ik voor 'hypocriet'.


Die zelfde politieagenten beleven toch zoveel plezier aan hun werk als ze met 4 man achter bosjes met een laser automobilisten staan te naaien, nu heb ik plezier, boontje komt altijd om zijn loontje

Ah, je kent de agenten die ze de puinpoeier in geslagen heb persoonlijk? Ik ga er niet eens op in verder.


Precies zoals je zegt doen ze het "een keer" waarom doen ze het niet altijd ? Kom maar op geef maar antwoord, je bent toch zo bijdehand en politie minded. Misschien willekeur of afhankelijk van andere factoren ?

Oh, je standaard discussie-strategie. Word Sjaak in het nauw gedreven, dan gaat-ie op de man spelen. Voorspelbaar. Overigens, ik ben helemaal niet politie-minded, maar ik ben ook geen voorstander van het aftuigen van een politie-agent omdat ze je een keer bekeurt hebben. 'Boontje komt om z'n loontje'; iemand bekeuren staat volgens jou in verhouding tot iemand aftuigen? En jij had het over een van mijn vergelijkingen die geheel mank zou staan. Als je nou een politieagent zou hebben die graag onschuldige mensen een tik met de wapenstok zou geven, dan zou ik zeggen ja; geef die maar eens een harde kleun terug. Maar ik betwijfel of de agenten die nu gemolesteerd zijn dat soort streken hadden.
Oh, enne, ik heb politieagenten met 8 man 'sterk' een huilend meisje van nog geen 10 jaar oud als een crimineel de politiewagen in zien slepen (op last van de 'kinderbescherming'). Ik stond laatst in mijn favoriete kledingszaak waar ze voor de gein twee in politie-uniformen geklede paspoppen in de etalage hadden staan toen er twee juten binnenkwamen om er vervolgens als kleine kinderen over te gaan zeiken. Toch heb ik respect voor een politieagent, want je weet nooit wat deze persoon voor deze maatschappij gedaan heeft en wat voor shit hij of zij tussen het boetes doorschrijven heeft meegemaakt.

shyne
16-04-2005, 23:18
dit is echt een discussie waar ik uren over door zou kunnen gaan...

maar ik laat het liever hierbij, als je een vak kiest weet je wat hiervan de inhoud is. dus om dan achteraf te zeggen dat je alleen orders volgt slaat nergens op. Straks gaat de vuilnisman ook nog klagen dat hij vuilniszakken moet ophalen.

Daarnaast zijn het gewoon hypocriete poepstampers want om mij te bekeuren maken ze zelf 3x zoveel overtredingen.
ze geilen gewoon op hun "macht" omdat ze die als persoon niet kunnen krijgen.

En wat betreft het mishandelen van onschuldigen, daar lusten de agenten hier ook pap van. Heb het vaak genoeg zelf mogen aanschouwen.

Mocht je alsnog tegen onze "dienders" opkijken, zet op de donderdag avond zo rond 20:30 SBS6 eens op. misschien dat dat je van gedachte doet veranderen.

Als ze zogenaamd zo gesteld zijn op handhaving van de wet moet je zelf niet door rood rijden om vervolgens op de stoep bij de snackbar te kunnen parkeren om een patatje te bestellen.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik door 2 man besprongen werd voor een politie busje en toen ik mijzelf verdedigde door die gasten kapot te slaan werd ik door 5 agenten gearresteerd, goed werk jongens :thumbs:

De laatste keer dat ik was vergeten wat een flikkers het zijn en gewoon met een agent een woordenwisseling had, werd ik de volgende morgen wakker om een bekeuring onder mijn ruitenwisser te vinden.
nou respect zullen ze van mij dus never nooit meer krijgen.

Sjaak
16-04-2005, 23:56
[quote]Waarom haal je trouwens precies het woord Marokanen uit mijn betoog en niet bv lilliputters, pure stemmingmakerij.

Het lijkt me niet nodig om dat uit te leggen. Jij kiest voor het woord 'stemmingmakerij', ik voor 'hypocriet'.

Ik wil hier wel even op reageren hoor want je probeerd niet allen stemming te kweken je wordt ook weer is persoonlijk zoals we wel van jou gewend zijn als je het moeilijk krijgt in een discussie. Jou manier van de discussie een andere manier op sturen is bekend en zo doorzichtig dat een kind van 10 dat nog kan doorzien. Ga maar lekker door met Marokanen offensief ventje :maskills: Over hypocriet gesproken, pfff.


Ah, je kent de agenten die ze de puinpoeier in geslagen heb persoonlijk? Ik ga er niet eens op in verder.

In de puinpoeier, nou nou een had er een bloedneus en een ander een melktandje door zijn lip maar dat zegt al genoeg over wat voor watje jezelf bent, niks gewend jochie, ga is een vechtsport beoefenen. En kon jij die militairen die zo gewelddadig waren. Voor mij zijn het geweldige gasten die terecht voor hun maat opkwamen toen die helden heel demonstratief met een hele groep agenten een militair arresteerde.


Oh, je standaard discussie-strategie. Word Sjaak in het nauw gedreven, dan gaat-ie op de man spelen. Voorspelbaar.

Haha dat zegt iemand die zelf eerst iemand beledigd, wat heb jij een verschrikkelijke plaat voor je harsens zeg.


Overigens, ik ben helemaal niet politie-minded, maar ik ben ook geen voorstander van het aftuigen van een politie-agent omdat ze je een keer bekeurt hebben.

Ik ben er ook geen voorstander van maar ik kan er totaal niet mee zitten als het wel gebeurd bij een groep politieagenten en niet bij 1 politieagent zoals jij nu suggereert. Als het kerels zijn knokken ze terug maar zoals ik al zei, ze zijn stoer achter hun lasergunnetje maar als er groepen knokken houden ze zich fijn afzijdig en ja dat heb ik al diverse malen meegemaakt.


'Boontje komt om z'n loontje'; iemand bekeuren staat volgens jou in verhouding tot iemand aftuigen?

Ach als ik zie dat een agent mij stoer 125 euro geeft omdat ik per ongeluk over een doorgetrokken streep rijdt met 2 wielen dan verdiend zo'n diender wel een tikje voor zijn kop hoor (is waarschijnlijk in jou contex weer aftuigen) en ik kan daar helemaal niet mee zitten.


En jij had het over een van mijn vergelijkingen die geheel mank zou staan. Als je nou een politieagent zou hebben die graag onschuldige mensen een tik met de wapenstok zou geven, dan zou ik zeggen ja; geef die maar eens een harde kleun terug. Maar ik betwijfel of de agenten die nu gemolesteerd zijn dat soort streken hadden.

Jij betwijfeld dat of je verondersteld dat en wellicht was het zo en misschien wel niet zo of toch. Ik kan je een ding garanderen, als een agent mij slaat, sla ik terug, dan maar effe de cel in maar ik laat me door niemand slaan en zeker niet door die geuniformde patsers :x


Oh, enne, ik heb politieagenten met 8 man 'sterk' een huilend meisje van nog geen 10 jaar oud als een crimineel de politiewagen in zien slepen (op last van de 'kinderbescherming').

Stoer :thumbs:


Ik stond laatst in mijn favoriete kledingszaak waar ze voor de gein twee in politie-uniformen geklede paspoppen in de etalage hadden staan toen er twee juten binnenkwamen om er vervolgens als kleine kinderen over te gaan zeiken.

Stoer :thumbs:

En ik kan ook nog wel een stuk of 50 voorbeelden geven ........... :evil:


Toch heb ik respect voor een politieagent, want je weet nooit wat deze persoon voor deze maatschappij gedaan heeft en wat voor shit hij of zij tussen het boetes doorschrijven heeft meegemaakt.

Iedereen doet wel is wat goeds voor de maatschappij en iedereen maakt in zijn leven shit mee maar daardoor hoeven die eikels dat nog niet af te reageren op normale burgers. Dat foute machtsvertoon tonen ze alleen aan de zwakkeren en tegen penose of grote groepen zijn ze gewoon niet thuis.

Ik blijf het geweldige scheiters vinden en voor enkele heb ik wel degelijk respect zoals me partner op de sportschool en de politieagenten die ik les geef, maar het merendeel vind ik zielige mietjes die zich heel wat vinden als ze zo'n pet opzetten :x

Judas
17-04-2005, 00:44
dit is echt een discussie waar ik uren over door zou kunnen gaan...

maar ik laat het liever hierbij, als je een vak kiest weet je wat hiervan de inhoud is. dus om dan achteraf te zeggen dat je alleen orders volgt slaat nergens op. Straks gaat de vuilnisman ook nog klagen dat hij vuilniszakken moet ophalen.

Daarnaast zijn het gewoon hypocriete poepstampers want om mij te bekeuren maken ze zelf 3x zoveel overtredingen.
ze geilen gewoon op hun "macht" omdat ze die als persoon niet kunnen krijgen.

En wat betreft het mishandelen van onschuldigen, daar lusten de agenten hier ook pap van. Heb het vaak genoeg zelf mogen aanschouwen.

Mocht je alsnog tegen onze "dienders" opkijken, zet op de donderdag avond zo rond 20:30 SBS6 eens op. misschien dat dat je van gedachte doet veranderen.

Als ze zogenaamd zo gesteld zijn op handhaving van de wet moet je zelf niet door rood rijden om vervolgens op de stoep bij de snackbar te kunnen parkeren om een patatje te bestellen.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik door 2 man besprongen werd voor een politie busje en toen ik mijzelf verdedigde door die gasten kapot te slaan werd ik door 5 agenten gearresteerd, goed werk jongens :thumbs:

De laatste keer dat ik was vergeten wat een flikkers het zijn en gewoon met een agent een woordenwisseling had, werd ik de volgende morgen wakker om een bekeuring onder mijn ruitenwisser te vinden.
nou respect zullen ze van mij dus never nooit meer krijgen.


Je hebt helemaal gelijk.
Tijdje terug wou ik de straat oversteken, waarbij ik bijna omver gekegeld werd door politie-auto. Ik zei er wat van en kreeg meteen een grote smoel van die eikels en merkte dat ze opgefokt waren over iets en duidelijk op zoek waren om zich af te reageren.Zag de bui al hangen en besloot het erbij te laten. Op het moment dat ik achter de auto langs loop, zet die gore rat de auto vol in zn achteruit, waardoor ik opzij moet springen en nog geraakt word. Ik was natuurlijk behoorlijk kwaad en liet dat ook merken, maar wel binnen de perken. Niet gescholden o.i.d
Wou geen reden tot aanhouding geven, aangezien ze daar nogal op gebrand waren. Stappen die smerissen uit en zeggen dat ik moet instappen. Ik ga geen 6 uurtjes voor niks zitten en weiger. Voor ik het weet wordt mijn hele bek volgespoten met pepperspray. Niet of 2 keer, maar zeker 6 keer. M'n broertje ziet het gebeuren en wil er wat van zeggen. Spuit die k*anker hoer ook zijn porem vol. Wij natuurlijk schelden en tieren en wild om ons heen meppen, maar niemand geraakt. Ze zijn namelijk ook wel weer zo heldhaftig om verderop te gaan staan.
We hoorden zowat het hele korps aankomen, gezien de vele sirenes en besloten weg te rennen. Mijn broertje besloot paar minuten later terug te gaan. Hij had tenslotte al helemaal niks gedaan.
Op moment dat hij aan komt lopen, geeft hij zich meteen over als hij hoort dat hij is aangehouden. Gaat netjes met zn handen gespreid tegen de muur staan. Wordt ie alsnog door 5 man tegen de grong gewerkt, in de boeien gezet. Terwij hij geboeid is, wordt nog effe zn keel tijd dicht geknepen, in zn rug getrapt, en nog paar keer op zijn kop gepepperd.

Dan willen ze van mensen nog respect gaan krijgen??Van mij krijgen ze dat nooit meer. Heb zelfs gore bloedhekel aan ze gekregen.
Als ik tot 2 keer aan toe op smeris in zou rijden, zou ik lang moeten zitten voor poging tot doodslag. Als ik zou zien hoe ze mijn broertje hadden toegetakeld en sloeg er een paar met een knuppel op hun kop, kreeg ik poging tot doodslag. Terwijl iedereen dat in die situatie zou doen.
Mooiste van het hele gebeuren is dat ik niet lang erna een proces verbaal thuis gestuurd krijg, met de mededeling dat ik word aangeklaagd wegens beledigen van een ambtenaar in functie en verzet bij arrestatie. Dus je mag ook niet schelden als je om niks 6 keer gepepperd wordt :thumbs:
Voortaan als ik dus lees dat ze klappen krijgen, voelt dat heeeeerlijk. Ook al heb je de gedachte dat ze vast niet allemaal zo zijn.
Kijk je ook meteen anders tegen berichten in de media aan. "man slaat zomaar in op agenten", dan denk ik jaja zomaar...

MadEd
17-04-2005, 00:44
In de puinpoeier, nou nou een had er een bloedneus en een ander een melktandje door zijn lip maar dat zegt al genoeg over wat voor watje jezelf bent, niks gewend jochie, ga is een vechtsport beoefenen. En kon jij die militairen die zo gewelddadig waren. Voor mij zijn het geweldige gasten die terecht voor hun maat opkwamen toen die helden heel demonstratief met een hele groep agenten een militair arresteerde.

Ah we praten met iemand die erbij is geweest :thumbs:


Ik ben er ook geen voorstander van maar ik kan er totaal niet mee zitten als het wel gebeurd bij een groep politieagenten en niet bij 1 politieagent zoals jij nu suggereert. Als het kerels zijn knokken ze terug maar zoals ik al zei, ze zijn stoer achter hun lasergunnetje maar als er groepen knokken houden ze zich fijn afzijdig en ja dat heb ik al diverse malen meegemaakt.

Zij maken hun eigen beleid wou je beweren? Dankzij de fijne heren uit Den Haag zitten zij met prestatiecontracten opgescheept en moeten ze wel gaan flitsen....


Ach als ik zie dat een agent mij stoer 125 euro geeft omdat ik per ongeluk over een doorgetrokken streep rijdt met 2 wielen dan verdiend zo'n diender wel een tikje voor zijn kop hoor (is waarschijnlijk in jou contex weer aftuigen) en ik kan daar helemaal niet mee zitten.

Jij rijdt over de streep, moet je ook niet zeuren over de consequenties.


Jij betwijfeld dat of je verondersteld dat en wellicht was het zo en misschien wel niet zo of toch. Ik kan je een ding garanderen, als een agent mij slaat, sla ik terug, dan maar effe de cel in maar ik laat me door niemand slaan en zeker niet door die geuniformde patsers Mad

Ah en hier spreek je jezelf aardig tegen. Eerst wil je dat agenten er flink op losmeppen en als ze het een keer bij jou flikken laat je je dat niet gebeuren. Dus zolang ze op anderen hard meppen is het goed, maar als ze het op jou flikken zijn het mietjes :thumbs:


Ik blijf het geweldige scheiters vinden en voor enkele heb ik wel degelijk respect zoals me partner op de sportschool en de politieagenten die ik les geef, maar het merendeel vind ik zielige mietjes die zich heel wat vinden als ze zo'n pet opzetten Mad

Ik zie geen verschil tussen iemand met een pet op die hoog van de toren blaast en iemand met een gi aan die hoog van de toren blaast...

Edit: Ik ben zeker niet pro-politie, er zijn er inderdaad die het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar er zijn ook conducteurs en leraren etc. die dat kunnen. Naar aanleiding van het andere topic mbt mishandeling dat agenten vaak niet komen opdagen bij een vechtpartij. Helaas waar, maar ook dat valt aan de regelgeving toe te schrijven. Als een agent ingrijpt bij een vechtpartij en daarbij zelf klappen uitdeelt loopt hij een groot risico geschorst of erger te worden en dat risico willen ze vaak niet nemen.

Sjaak
17-04-2005, 01:02
[quote="MadEd"]Zij maken hun eigen beleid wou je beweren? Dankzij de fijne heren uit Den Haag zitten zij met prestatiecontracten opgescheept en moeten ze wel gaan flitsen....

Natuurlijk, beleid kan jezelf invullen en je kan ook iemand bekeuren die hard langs een school rijdt maar daar zie je die belastinginners niet want 1 iemand die 40 km te hard rijdt langs een school leverd niet lang niet zoveel op als 100 "hardrijders die wel 4 km te hard voor bij racen :evil:


Jij rijdt over de streep, moet je ook niet zeuren over de consequenties.

Speel jij wel is buiten of zit je altijd opgelosten thuis. Ik zou zeggen pak is je fiets en rij is rond door een middelgrote of grote stad en kijk is om je heen wat je ziet gebeuren zoal op een doordeweekse dag en misschien dat je je dan is afvraagd waarom de politie dan niet optreedt.


Ah en hier spreek je jezelf aardig tegen. Eerst wil je dat agenten er flink op losmeppen en als ze het een keer bij jou flikken laat je je dat niet gebeuren.

Yep tegen criminelen, tegen junks die auto's openbreken, tegen grote groepen hangjeugd die mensen lastig vallen, tegen winkeldieven, tegen draaideurcriminelen enz. En ja je hebt dat goed, dat laat ik niet gebeuren want ik val in geen van die categorien.


Dus zolang ze op anderen hard meppen is het goed, maar als ze het op jou flikken zijn het mietjes :thumbs:

Het is alleen goed als ze de juiste figuren zouden aanpakken maar dat durven ze niet.


Ik zie geen verschil tussen iemand met een pet op die hoog van de toren blaast en iemand met een gi aan die hoog van de toren blaast...

Ik zal je effe helpen jongen met het verschil, als ik hoog van de toren blaas kost jou dat geen geld en hoef je niet bang te zijn dat er iets met je gebeurd maar als zo'n pet dat doet kost het je of heel veel geld voor niks of ze arresteren je voor dingen die ze ter plekke verzinnen of vanwege machtmisbruik. Opzouten met die rotte appelen in ons korps.


Edit: Ik ben zeker niet pro-politie, er zijn er inderdaad die het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar er zijn ook conducteurs en leraren etc. die dat kunnen. Naar aanleiding van het andere topic mbt mishandeling dat agenten vaak niet komen opdagen bij een vechtpartij. Helaas waar, maar ook dat valt aan de regelgeving toe te schrijven. Als een agent ingrijpt bij een vechtpartij en daarbij zelf klappen uitdeelt loopt hij een groot risico geschorst of erger te worden en dat risico willen ze vaak niet nemen.

M.a.w. het zijn watjes want als het kerels zouden zijn zouden ze wel ingrijpen en daar worden ze trouwens ook voor betaald. Als je alleen politieagent wil zijn om bonnetjes uit te schrijven ben je niet geschikt voor politieagent maar moet je bij de plaatselijke Super de Boer gaan werken :maskills:

PigDog
17-04-2005, 08:34
Naar aanleiding van het andere topic mbt mishandeling dat agenten vaak niet komen opdagen bij een vechtpartij. Helaas waar, maar ook dat valt aan de regelgeving toe te schrijven. Als een agent ingrijpt bij een vechtpartij en daarbij zelf klappen uitdeelt loopt hij een groot risico geschorst of erger te worden en dat risico willen ze vaak niet nemen.

En het op een afstandje bekijken van een schietpartij? Heeft mijn inziens niets met regelgeving te maken maar met moed. Als ik 2000 euri p.m. kan verdienen met bonnetjes schrijven, zou ik me ook niet zo druk maken bij acties, waar ik zelf letsel bij op kan lopen. Ik kan hier boeken over schrijven, maar die smoes van de regelgeving komt daar niet in voor.......

MadEd
17-04-2005, 08:43
En het op een afstandje bekijken van een schietpartij? Heeft mijn inziens niets met regelgeving te maken maar met moed. Als ik 2000 euri p.m. kan verdienen met bonnetjes schrijven, zou ik me ook niet zo druk maken bij acties, waar ik zelf letsel bij op kan lopen. Ik kan hier boeken over schrijven, maar die smoes van de regelgeving komt daar niet in voor.......

Maar zijn het er veel die dat doen?


Ik zal je effe helpen jongen met het verschil, als ik hoog van de toren blaas kost jou dat geen geld en hoef je niet bang te zijn dat er iets met je gebeurd maar als zo'n pet dat doet kost het je of heel veel geld voor niks of ze arresteren je voor dingen die ze ter plekke verzinnen of vanwege machtmisbruik. Opzouten met die rotte appelen in ons korps.

Nou ik zal je maar ff uit je droom helpen, maar bij de door jou zo geliefde Guardia Civil zijn zulk soort dingen orde aan de dag en nog veel sterker aanwezig...

Sjaak
17-04-2005, 10:53
Nou ik zal je maar ff uit je droom helpen, maar bij de door jou zo geliefde Guardia Civil zijn zulk soort dingen orde aan de dag en nog veel sterker aanwezig...

En dan zal ik jou effe uit je droom halen, ik kom al 25 jaar lang 3 maanden per jaar in Spanje en je kan veel over ze zeggen maar het ontbreekt die gasten niet aan moed. Heb diverse malen zelf meegemaakt dat er gigantische knokpartijen ontstond in kroegen en /of disco's en dan kwamen er bv 4 agenten aan en die rende zo de groep in zonder maar 1 moment na te hoeven denken en ze meppen er gewoon op los en er is niemand die daar terug slaat, niemand !!! Zo los je problemen op en zo dwing je groot respect af en daar kan onze Nederlandse politie nog is wat van leren.

Heb het hier nog nooit meegemaakt dat 4 agenten een groep van 30 vechtende gasten in stormen en ze van elkaar scheiden, nee ze blijven dan lekker op een afstandje staan kijken, ik bedoel maar. Zijn ze beter getraind ? Zijn ze beter uitgerust ? Zijn ze sterker ? Zijn ze groter ? Ik weet het niet, denk persooonlijk dat het aan de instelling ligt maar goed zoek zelf de verschillen.

En iedereen die vaak in Spanje komt weet hoe de Spaanse cultuur is wat betreft kwa weggebruik, moet daar een paradijs zijn voor onze Nederlandse belastinginners want je kan daar op 1 halve dag gemakkelijk je quote halen van 300 bonnen maar toch zie die jongens zelden of nooit hun bonnenboekje trekken.

PigDog
17-04-2005, 12:18
En het op een afstandje bekijken van een schietpartij? Heeft mijn inziens niets met regelgeving te maken maar met moed. Als ik 2000 euri p.m. kan verdienen met bonnetjes schrijven, zou ik me ook niet zo druk maken bij acties, waar ik zelf letsel bij op kan lopen. Ik kan hier boeken over schrijven, maar die smoes van de regelgeving komt daar niet in voor.......

Maar zijn het er veel die dat doen?



Nou, de meesten ( meer dan 50%) komen niet door de schiettest heen, dus mogen ze hun wapen niet dragen......
Ook zoiets...

MadEd
17-04-2005, 13:13
Je kan er wel omheen draaien Sjaak, maar in landen waar de politie harder optreedt bedenken ze ook alles om je op te pakken als je bijdehand bent. Sterker nog, ik durf wel te beweren dat je sneller wordt opgepakt als je daar bijdehand bent en dat je meer genaaid wordt dan hier. En een harder beleid betekent nog niet altijd veiliger. Ik heb van mijn vaders en mijn moeders kant familie in Spanje wonen (Pamplona en Malaga) en volgens hen is de overlast van bepaalde Noord-Afrikanen daar nog groter dan hier. Bovendien ik ben het ook wel met je eens dat de politie hier wel eens wat harder zou mogen optreden, maar zoals jij het schetst kan het niet. Wel junks en criminelen meppen, maar niet willen accepteren dat je zelf dan ook sneller klappen krijgt als je bijdehand bent. Oh en trouwens, de Franse politie staan er ook bekend om geen zachte doetjes te zijn, maar ook daar zijn er wijken waar de politie zich allang niet meer vertoont, omdat ze weggejaagd worden door een bepaalde bevolkingsgroep. En ik heb nog wel een leuk filmpje voor je van een Brusselse wijk (Molenbeek) waar de Belgische politie volkomen onmachtig is tegenover diezelfde bepaalde bevolkingsgroep:

http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel1_2.asx

Ik ben trouwens wel van mening dat de agenten verplicht 2 keer per week naar de sportschool zouden moeten om hun conditie etc. bij te werken, want sommigen worden door een oude oma nog voorbijgesprint :twak:

Sjaak
17-04-2005, 13:30
[quote="MadEd"]Je kan er wel omheen draaien Sjaak, maar in landen waar de politie harder optreedt bedenken ze ook alles om je op te pakken als je bijdehand bent. Sterker nog, ik durf wel te beweren dat je sneller wordt opgepakt als je daar bijdehand bent en dat je meer genaaid wordt dan hier.

Ben nog nooit opgepakt in Spanje en ik doe daar heus wel is dingen waar je hiervoor gelijk een gigantische bon krijg of voor wordt opgepakt, maar dat kleine vergrijpjes en geen criminele zaken :wink:


En een harder beleid betekent nog niet altijd veiliger. Ik heb van mijn vaders en mijn moeders kant familie in Spanje wonen (Pamplona en Malaga) en volgens hen is de overlast van bepaalde Noord-Afrikanen daar nog groter dan hier.

Noor Afriaknen zijn een bekend probleem in alle Europese landen en het is daar zeker niet erger als hier, kom is een dagje met me mee zou ik zeggen naar Rotterdam en ik kan je wijken laten zien waar je je dan echt in buitenland voelt en waar je maar sporadisch Nederlands hoort spreken en ja dit is waar en ik kom er iedere week


Bovendien ik ben het ook wel met je eens dat de politie hier wel eens wat harder zou mogen optreden, maar zoals jij het schetst kan het niet. Wel junks en criminelen meppen, maar niet willen accepteren dat je zelf dan ook sneller klappen krijgt als je bijdehand bent.

Volgens mij is er een heel GROOT verschil tussen bijdehand doen en CRIMINELEN en JUNKS die auto's slopen, het een is verboden het andere mag of is op het randje :wink: En ik blijf er bij dat de politie veel harder moet optreden en respect moet gaan afdwingen.

Oh en trouwens, de Franse politie staan er ook bekend om geen zachte doetjes te zijn, maar ook daar zijn er wijken waar de politie zich allang niet meer vertoont, omdat ze weggejaagd worden door een bepaalde bevolkingsgroep. En ik heb nog wel een leuk filmpje voor je van een Brusselse wijk (Molenbeek) waar de Belgische politie volkomen onmachtig is tegenover diezelfde bepaalde bevolkingsgroep:

http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel1_2.asx

Grappig maar ik kan wijken in Rotterdam waar het nog veel erger is en waar geen politie meer te vinden is.


Ik ben trouwens wel van mening dat de agenten verplicht 2 keer per week naar de sportschool zouden moeten om hun conditie etc. bij te werken, want sommigen worden door een oude oma nog voorbijgesprint :twak:

Conditie heeft er niets mee te maken, het gaat om instelling, moed, lef en gedrevenheid en daar ontbreekt het helaas ons politekorps aan. Waar ze wel heel mee zijn is hun bonnenboekje trekken, volgens mij trainen ze daar dagelijks op :evil:

MadEd
17-04-2005, 13:42
Overigens Sjaak ik ben het in grote mate wel met je eens met het harder beleid etc. Maar dan zul je imho toch echt moeten accepteren dat als je zelf een keer over de schreef gaat je ook met dat hardere beleid te maken krijgt. Maar ik snap nog steeds niet waarom je het fun vindt dat die agenten zijn gemept :wink:

Trouwens heb je het hele filmpje wel gezien? Volgens mij gebeurt het in NL niet dagelijks dat er molotovcocktails naar politieagenten worden gegooid etc. etc. ;) En over die wijken van R'dam, R'dam kan er ook wat van idd, eerste keer dat ik daar met de metro ging gelijk al zo'n junk achter me aan :twak:

En mbt het bijdehand voorbeeldje. Mijn moeder was vroeger een keer op schoolreis in Parijs en iemand uit haar klas stak voor de grap een middelvinger op naar een agent, die mocht gelijk 2 (!) dagen brommen. Dat bedoel ik dus met harder beleid mbt bijdehand, een vergrijp als een middelvinger opsteken vind ik niet zo erg (zeker niet als het gewoon een eikel is de politieagent :lol: ) en zeker niet 2 dagen brommen waard, hoogstens een boete.

Sjaak
17-04-2005, 14:12
Overigens Sjaak ik ben het in grote mate wel met je eens met het harder beleid etc. Maar dan zul je imho toch echt moeten accepteren dat als je zelf een keer over de schreef gaat je ook met dat hardere beleid te maken krijgt. Maar ik snap nog steeds niet waarom je het fun vindt dat die agenten zijn gemept :wink:

Ik zal je dat nog is haarfijn uitleggen, die gasten hebben me al zo vaak genaait dat wil je niet weten en toen ik ze nodig had bij een inbraak en tijdens een vechtpartij en tijdens een burgerarrestatie kwamen ze pas nadat ik het zelf al geregeld had en toen ik is een keer een junk netjes afleverde op het politiebureau die ik uit me wagen had getrokken toen die aan het inbreken was zat ik 4 uur vast terwijl die dief al na 1 uur vrij buiten liep :evil:

dus niet menselijks is mij vreemd en enig enig leedvermaak is hier dus wel op zijn plaats :lol:

Trouwens heb je het hele filmpje wel gezien? Volgens mij gebeurt het in NL niet dagelijks dat er molotovcocktails naar politieagenten worden gegooid etc. etc. ;)

Haha Ed, je wil niet geloven wat ik heb meegemaakt, molotovcocktails naar het politiebureau gooien, schieten op de politie, politiewagens kantelen voor het politiebureau, politie die achterna werd gezeten door groepen jongen bij het uitgaan van de disco, politiemensen die door het raam van een caferuit werden gesmeten enz, ik kan er 5 boeken mee vullen en sommige dingen zijn te gek voor woorden.

[quote]En over die wijken van R'dam, R'dam kan er ook wat van idd, eerste keer dat ik daar met de metro ging gelijk al zo'n junk achter me aan :twak:

Dan heb je nog geluk gehad dat je niet beroofd en in elkaar geslagen bent :lol:



En mbt het bijdehand voorbeeldje. Mijn moeder was vroeger een keer op schoolreis in Parijs en iemand uit haar klas stak voor de grap een middelvinger op naar een agent, die mocht gelijk 2 (!) dagen brommen. Dat bedoel ik dus met harder beleid mbt bijdehand, een vergrijp als een middelvinger opsteken vind ik niet zo erg (zeker niet als het gewoon een eikel is de politieagent :lol: ) en zeker niet 2 dagen brommen waard, hoogstens een boete.

Kijk dat vind ik nu bijdehand doen en zeker geen 2 dagen cel waard maar dat is harder beleid op een makkelijke manier. Ik zie liever harder beleid tegen agressievelingen zoals nu bij Feijenoord - Ajax want daar lopen honderden gasten te knokken, stenen te gooien en winkels en auto's te slopen en als we geluk hebben pakt de polite er misschien 10 op. Waarom de rest niet ????

shyne
17-04-2005, 14:31
bottum line is gewoon dat je in Nederland als burger/slachtoffer als crimineel behandeld wordt. Terwijl criminelen als koning behandeld worden.

en daarnaast zijn die "agenten" nog pootjes ook. Fuckin hypocriet en totaal niet integer.

En wat betreft veiligheid, ik denk dat dat vrijwel overal hetzelfde is. nee in Irak niet natuurlijk :wink:
je moet het allemaal in perspectief bekijken, in de VS wonen veel meer mensen, er is veel meer armoede...dus logisch als de misdaad cijfers ietwat hoger liggen. maar daar ging het hier geloof ik niet om.

Robbie
17-04-2005, 18:28
een agent mag een militair of marinier toch niet arresteren?

Een agent mag een militair ALTIJD oppakken maak niet uit voor welk delict!!!

Als de militair op het bureau is en er zijn verder geen vragen van de politie word hij overgedragen aan de KMAR (marchausee)

Robbie
17-04-2005, 18:30
politie moet niet zo zeiken het enigste waar die mongolen goed voor zijn is je bekeuren omdat je 3 km te hard reed.
zie dit als een goede les voor die rakkers.

Ja en denk je dat ze zelf niet anders willen? De heren in Den Haag geven daar opdracht toe, zij maken het beleid niet :twak: Wat is er nou strak aan? Een militair behoort altijd een militair te zijn en niet oridinair te gaan vechten, als die wordt opgepakt moet die niet zeiken en moeten zijn collega's al helemaal geen agenten meppen.

Vind ik ook gelijk met oneervol ontslag sturen die (Pleunen) landmachters!!!

Anonymous
17-04-2005, 19:04
Ik wil hier wel even op reageren hoor want je probeerd niet allen stemming te kweken je wordt ook weer is persoonlijk zoals we wel van jou gewend zijn als je het moeilijk krijgt in een discussie.
Jou manier van de discussie een andere manier op sturen is bekend en zo doorzichtig dat een kind van 10 dat nog kan doorzien. Ga maar lekker door met Marokanen offensief ventje :maskills: Over hypocriet gesproken, pfff.


Dit is geloof ik de eerste discussie op mixfight.nl waar ik me écht mee bemoei, dus ik vind het bewonderingswaardig dat je het nu al van me gewend bent. �ls ik persoonlijk word, dan is dit met een goede reden en niet alleen omdat ik een andere mening ben toebedeeld. Als je me zo goed kent als je beweerd dan kan je dit beamen. Maar goed, met deze uitspraak bevestig je weer eens waar ik je van 'beschuldigd' had wat betreft het discussie voeren. Ik weet het, jij weet, IEDEREEN weet het hier en op andere fora. Maar blijf vooral ontkennen en beweren dat ik op een voor jou vreemde manier in gesprek ga.


In de puinpoeier, nou nou een had er een bloedneus en een ander een melktandje door zijn lip maar dat zegt al genoeg over wat voor watje jezelf bent, niks gewend jochie, ga is een vechtsport beoefenen. En kon jij die militairen die zo gewelddadig waren. Voor mij zijn het geweldige gasten die terecht voor hun maat opkwamen toen die helden heel demonstratief met een hele groep agenten een militair arresteerde.


Helaas Sjaak, helaas, momenteel zit ik even op mijn centen en krap bij tijd waardoor ik mijn vechtsportcarriëre tijdelijk stop heb moeten zetten. Maar dat komt wel weer goed. Ik denk dat ik dan op karate ga, want daar leer je blijkbaar technieken om via woordjes op een site te kunnen bepalen of iemand een 'watje' is. Dat kon Pendekar Ray niet eens!
In de puinpoeier is wat overdreven gekozen (als datgene wat je zegt ook waar zou zijn), maar punt is dat je gewoon je jatten thuis hoort te houden in een dergelijke situatie. Ook al ben je een millitair die de schurft heeft aan politie. Juist als millitair hoor je discipline op te kunnen brengen om je handen thuis te houden in dergelijke situaties. Het is sowieso fucking stom aangezien ze nu voor een millitair gerechtshof komen waar ze niet zo makkelijk zijn. Ach, dan had je gewoon niet moeten gaan knokken. En kom nou niet met bullshit van 'oh, jij bent er zo eentje die over zich heen laat lopen blablabla'; dat is nou eenmaal het respect wat ik van thuis heb meegekregen. Ik ga er ook vanuit dat je je leerlingen verteld dat het beter is om te praten dan te knokken, of niet?




Haha dat zegt iemand die zelf eerst iemand beledigd, wat heb jij een verschrikkelijke plaat voor je harsens zeg.


Ach, weet je ook eens hoe het voelt.

Laat ik er even op wijzen dat ik geen liefhebber van politie ben, dat ik genoeg verhalen heb gehoord over wangedrag door agenten die thuis door hun vrouw onder de duim gehouden worden en op hun werk de man uithangen en van mening bent dat er veels te veel politiebanen door mietjes met overgewicht worden bezet. Maar er zitten ook genoeg integere gasten bij die hun werk goed vervullen. En om die reden sta ik niet te juichen wanneer ik hoor dat er een agent op z'n bek is geslagen, is doodgeschoten of wat dan ook. Want voor hetzelfde geld is het zo'n integere, goede diender die op z'n bek word geslagen. Datzelfde valt te zeggen voor wanneer een allochtoon door een paar man in elkaar gestampt word. Misschien is het wel zo'n etter, en als je er slechte ervaringen mee heb dan is het naar je eigen zeggen 'waarschijnlijk' i.p.v 'mischien' (generalisatie heet dat); maar het kan ook een hardwerkende, beschaafde jongen zijn. Een verdere toelichting lijkt me niet nodig, je snapt wat ik bedoel. Of je daar begrip voor kan of wil opbrengen, dat lijkt me duidelijk. Mijn punt is inmiddels duidelijk geworden en bewezen, ik bespaar mezelf de moeite en trek me terug uit deze discussie. Succes verder!

Wacht even, ik zal je voor zijn:
'ja trek je maar terug uit de discussie, lafbek :evil: Dat zijn we wel van je gewend :maskills:'
8)

Sjaak
17-04-2005, 19:50
ik bespaar mezelf de moeite en trek me terug uit deze discussie. Succes verder!


:thumbs: :maskills:

instructor
17-04-2005, 21:55
zo jammer dat er weer een discussie onstaat over de politie (kijk naar discussie met die marokkanen)....bijna iedereen praat en ziet slechte dingen van de politie maar de dingen die ze goed doen komt punt 1 niet in beeld en punt 2 word nooit overgesproken...denk je dat dat niet frustrerend is voor de agenten....er worden bijvoorbeeld regelmatig bossen bloemen bezorgd door echtgenote's e.d naar het buro dat hun man/vrouw gereanimeerd is, kind van de verdrinkingsdood gered, en dat soort dingen wat dacht je daar van...dus ga niet lopen zeiken dat je bekeurd bent omdat je door het rode licht deed...je hebt die prent dus niet voor jan lul gekregen..zeik niet over een ander en let op jezelf....je hoeft ook helemaal niet bevriend te zijn met jan en alleman maar respect hebben voor mekaar dat is het!! :!: :thumbs:

}|^-_-^|{
17-04-2005, 23:56
instructor is correct, in iedere bedrijfstak heb je foute mensen op foute plekken.
ik ben persoonlijk nog nooit ten onrechte bekeurd, sterker nog: ik ben nog nooit een agent tegengekomen zoals sjaak beschrijft. ik ben oprecht blij met de politie :thumbs:

PigDog
18-04-2005, 19:01
Ben het met de laatste reacties eens (paul en instructor). Als je kiest voor een baan bij de politie kies je relatief voor best een klotebaan voor best een klotesalaris.

Tip: Kies voor een baan, waar je schaamteloos voor uit durft te komen op een feestje, ofzo.........

effe terug on topic:
***************************************
Acht sergeants vast na geweld Weert

***************************************
WEERT De marechaussee heeft in totaal
acht militairen opgepakt na de massale
vechtpartij vorige week in Weert.Bij
die vechtpartij tussen militairen en de
politie raakten vier agenten gewond.

De arrestanten zijn tussen de 25 en 45
jaar en gelegerd in Weert.Daar werden
zij opgeleid tot sergeant.De problemen
ontstonden op een afzwaaifeest,toen een
van de militairen ruzie kreeg met een
burger.

Toen de politie een 33-jarige militair
wilde arresteren,richtte de woede zich
op de agenten.De politie moest andere
korpsen te hulp roepen om het belegerde
politiebureau in Weert te ontzetten.
***************************************