PDA

View Full Version : Bas Rutten MMA Carreer dvd cover...



Anonymous
18-04-2005, 12:24
Heeft iemand deze cover?? of kan iemand hem ff'ies inscannen??
thanx mucho.....

Italian @ copland...

raveboy
18-04-2005, 12:30
ja , die wil ik ook graag hebben .
Ik heb de film net , en zoek ook het hele internet af naar deze cover

Wheelie
18-04-2005, 13:30
Ik heb de film net , en zoek ook het hele internet af naar deze cover

zat deze DVD in een hoesje zonder cover toen je 'm kocht :shock: :shock:

Deuce
18-04-2005, 13:45
--------//Deuce//--------

Jongens er mag niet illegaal gekopieerd worden, allemaal een waarschuwing.

--------//Deuce//--------

Anonymous
18-04-2005, 13:55
hahaha... lol @ deze reacties...en Wheelie's zn film collectie is net zo legaal als onze mma collectie raverboy!! ;)
Come on... iemand heeft hem vast origineel die hem ff kan inscannen... :P

Wheelie
18-04-2005, 14:04
en Wheelie's zn film collectie is net zo legaal als onze mma collectie raverboy!! ;)


:wink:

TheSkindo
18-04-2005, 14:16
kopieren is niet illigaal en downloaden ook niet........

Italian*Berlusconi*
22-04-2005, 18:15
ttt.... iemand heeft hem toch wel origineel die ff een scannetje kan maken.....
zet ik wat leuks op mm.... 8) :wink:

Jochem
22-04-2005, 19:51
kopieren is niet illigaal en downloaden ook niet........

raar maar wel waar. het SHAREN is verboden. Althans met muziek. film e.d. ben ik niet van op de hoogte

shyne
25-04-2005, 13:12
kopieren, downloaden en sharen is wel degelijk illegaal.

als je aangehouden wordt met een gekopieerde cd in je auto, zou je technisch gezien een boete ofzo kunnen krijgen.

maar aangezien iedereen het doet wordt het lastig om het te controleren.

TheSkindo
25-04-2005, 13:28
kopieren, downloaden is niet verboden, alleen sharen. En het kopieren van software is verboden. muziek en films is geen verbod op, sterker nog er is een heffing op cd-r's/dvd-r's. :

stichting de thuiskopie int auteursrechtelijke vergoedingen voor het thuiskopiëren van beschermd materiaal op moderne gegevensdragers. Voorbeelden hiervan zijn het kopiëren van een film op een videoband, een liedje op een cd of artikelen op een dvd.

Wanneer is een kopie geen 'thuiskopie'?
als er meer dan één of enkele kopieën worden gemaakt
als er een commerciële bedoeling is
als er voor ander dan strikt persoonlijk gebruik gekopieerd wordt

Voor iedere blanco gegevensdrager die voor privégebruik is bestemd, wordt een bescheiden toeslag betaald, de thuiskopievergoeding. De auteursrechthebbenden lopen veel inkomsten mis doordat hun werk door consumenten massaal gekopieerd wordt. De Thuiskopievergoeding beoogt de rechthebbenden gedeeltelijk te compenseren voor deze inkomstenderving.

Stichting de Thuiskopie keert deze vergoedingen ieder kwartaal uit aan de rechthebbenden:

de auteurs: componisten, scenarioschrijvers, beeldend kunstenaars, fotografen en tekstdichters
de uitvoerend kunstenaars: muzikanten en acteurs
de producenten van films, platen en cd's

kijk voor meer info hier: http://www.cedar.nl/thuiskopie/faq.html

Tsuki
25-04-2005, 13:30
kopieren, downloaden is niet verboden, alleen sharen. En het kopieren van software is verboden. muziek en films is geen verbod op, sterker nog er is een heffing op cd-r's/dvd-r's. :

stichting de thuiskopie int auteursrechtelijke vergoedingen voor het thuiskopiëren van beschermd materiaal op moderne gegevensdragers. Voorbeelden hiervan zijn het kopiëren van een film op een videoband, een liedje op een cd of artikelen op een dvd.

Wanneer is een kopie geen 'thuiskopie'?
als er meer dan één of enkele kopieën worden gemaakt
als er een commerciële bedoeling is
als er voor ander dan strikt persoonlijk gebruik gekopieerd wordt

Voor iedere blanco gegevensdrager die voor privégebruik is bestemd, wordt een bescheiden toeslag betaald, de thuiskopievergoeding. De auteursrechthebbenden lopen veel inkomsten mis doordat hun werk door consumenten massaal gekopieerd wordt. De Thuiskopievergoeding beoogt de rechthebbenden gedeeltelijk te compenseren voor deze inkomstenderving.

Stichting de Thuiskopie keert deze vergoedingen ieder kwartaal uit aan de rechthebbenden:

de auteurs: componisten, scenarioschrijvers, beeldend kunstenaars, fotografen en tekstdichters
de uitvoerend kunstenaars: muzikanten en acteurs
de producenten van films, platen en cd's

kijk voor meer info hier: http://www.cedar.nl/thuiskopie/faq.html


ik heb het al vaker gezegd jongen , jij hebt veelste veel vrije tijd ...........

adhdavy
25-04-2005, 14:03
kopieren, downloaden is niet verboden, alleen sharen.
Dus met andere woorden ik werd 2 maanden geleden op schiphol voor jan lul aangehouden en m'n laptop met muziek (ik dj) is ook voor jan kut in beslag genomen. Van alle MP3's die ik er op had staan heb ik de originele 12 inches, maar dat intressert ze gewoon geen reet. Ik had die shit nodig voor m'n werk en dat intresseert ze nog minder. Het zelfde is gebeurd met Luke Slater, Michel de Heij en andere collega's van me.

Tsuki
25-04-2005, 14:10
kopieren, downloaden is niet verboden, alleen sharen.
Dus met andere woorden ik werd 2 maanden geleden op schiphol voor jan lul aangehouden en m'n laptop met muziek (ik dj) is ook voor jan kut in beslag genomen. Van alle MP3's die ik er op had staan heb ik de originele 12 inches, maar dat intressert ze gewoon geen reet. Ik had die shit nodig voor m'n werk en dat intresseert ze nog minder. Het zelfde is gebeurd met Luke Slater, Michel de Heij en andere collega's van me.

behoorlijk lullig zoiets damn ..........................

shyne
25-04-2005, 16:16
skindo dat klopt niet, die bijdrage staat toch totaal niet in verhouding met de kosten van bijv. een CD.
die stichting thuiskopie is om het enigzins te compenseren, maar het gaat nergens over.

sharen en downloaden zijn net zo strafbaar alleen is sharen te controleren en downloaden moeilijker. dan moeten ze namelijk gegevens via de server krijgen en de meeste servers mogen die gegevens niet vrijgeven ivb overeenkomsten met hun klanten.

TheSkindo
25-04-2005, 18:09
Waar is justianus als je 'm nodig hebt....... :P

TheSkindo
25-04-2005, 18:16
http://www.tweakers.net/reviews/544

Legaliteit van het up- en downloaden
In een eerder verslag over een auteursrechtensymposium werd uitgebreid ingegaan op de mogelijkheden en beperkingen van auteursrechten en de DRM-problematiek. Daaruit blijkt dat de Auteurswet, die bedoeld is om rechthebbenden een 'return on investment' te waarborgen en creativiteit te stimuleren, met enkele problemen te maken krijgt door de toenemende populariteit van het internet. In maart werd in het Europees Parlement nog een richtlijn aangenomen die rechthebbenden heel wat mogelijkheden biedt om illegale downloaders aan te pakken. Om te voorkomen dat er echter een heksenjacht georganiseerd zou worden, werd bepaald dat consumenten die 'in goed vertrouwen' downloaden niet aangepakt mogen worden indien zij voor persoonlijk gebruik downloaden.

Voor downloadende thuisgebruikers is overigens de uitspraak van de rechter in een rechtszaak tegen Zoekmp3.nl van belang. De wetgever bepaalde in zijn uitspraak namelijk dat 'het kopiëren van een inbreukmakend/illegaal mp3-bestand voor eigen gebruik geen strijd met de Auteurswet oplevert'. Op basis van de regeling voor de thuiskopie blijkt het in Nederland dus volkomen legaal te zijn bestanden voor persoonlijk gebruik te downloaden. Het wordt echter een ander verhaal als de bestanden niet alleen voor persoonlijk gebruik gedownload worden, wanneer de gebruiker de muziek op zijn beurt weer verder verspreidt, of wanneer het om downloads van software gaat. Hoewel de muziekindustrie hier knarsetandend tegenaan kijkt, lopen muziekdownloaders dus nog niet meteen gevaar voor de rechter te moeten verschijnen.

Tot zover het verhaal over het verspreiden van muziek, waarvan niet ontkend kan worden dat het illegaal is. Een heel ander verhaal wordt het met sites als Zoekmp3, een specifieke zoekmachine die enkel links naar mp3-bestanden aanbood en ter verdediging aanvoerde dat het net zoals Google niet meer deed dan informatie opzoeken en gemakkelijker toegankelijk maken voor de gebruikers. Stichting Brein was het hier echter niet mee eens en begon een rechtszaak tegen de de uitbaters van de site. De rechter besliste daarentegen dat deze door mochten gaan met hun website, maar verplichte hen wel tot het verwijderen van links naar illegale bestanden wanneer zij daartoe verzocht werden door rechthebbenden of door Stichting Brein. Onlangs nog kwamen sites als Releases4u en Shareconnector, waar eDonkey-links naar illegale downloads uitgewisseld werden, in het nieuws toen hun servers door het FIOD in beslag genomen werden. De sites zouden namelijk niet gereageerd hebben toen ze benaderd werden over de plaatsing van illegale links, maar in deze zaak is nog geen uitspraak door een rechter gebeurd.

De vergoedingen op lege media

Om tot een consensus te komen tussen de wet, die het maken van een kopie voor persoonlijk gebruik toestaat, en de wens van de platenmaatschappijen en artiesten die liever zien dat consumenten een origineel exemplaar aanschaffen, zijn verschillende heffingen in het leven geroepen. De thuiskopievergoeding werd in 1991 ingevoerd en zorgt voor een vergoeding bij elke cd-r, beschrijfbare dvd, lege videoband of andere opnamemedia. Het gaat hierbij niet om een belasting, maar om een vergoeding die door de Stichting Thuiskopie geïnd wordt en verdeeld wordt onder de rechthebbenden en culturele projecten. Tegenstanders van deze vergoedingen stellen dan weer dat het om een verkapte vorm van belastingen gaat, die geïnd worden door een particuliere instantie.

Volledigheidshalve moet vermeld worden dat deze heffingen al bestonden op audiocassettes en videobanden en dus niet in het leven geroepen zijn voor beschrijfbare cd's en dvd's. Het is dan ook de wetgever die de Stichting Thuiskopie aangesteld heeft om deze vergoedingen te innen voor cd's en dvd's, net zoals dat voorheen al voor andere lege media gebeurde. Desondanks is deze heffing niet 'bevrijdend', zodat men uit het betalen ervan niet meer rechten kan ontlenen dan het maken van een kopie voor persoonlijk gebruik. De verdeelsleutels voor de geïnde vergoedingen zijn overigens afhankelijk van het type medium.

Zo krijgen auteurs via de Stemra veertig procent van de vergoeding op audiocassettes en krijgen de uitvoerders en de producenten elk dertig procent. Wanneer het gaat om beschrijfbare cd's, verdeelt de NVPI-I veertien procent van de inkomsten uit vergoedingen, wordt zevenenzeventig procent verdeeld volgens de regels van audiocassettes en wordt de resterende negen procent besteed volgens de regels voor videomateriaal. We merken dus op dat er telkens honderd procent van de inkomsten uit vergoedingen rechtstreeks of indirect naar rechthebbenden lijkt te gaan, zodat er geen geld over lijkt te blijven voor culturele projecten. Bovendien, zo blijkt, gaat niet het volledige bedrag naar de rechthebbenden. Om te beginnen wordt er bijvoorbeeld vijftien procent van het totaalbedrag afgeroomd om de stichting zelf te financieren, zo lezen we bij Cedar, waar de Stichting Thuiskopie bij ondergebracht is.

Het resterende bedrag wordt vervolgens, via de eerder vermelde sleutels, aan de andere organisaties gestort die op hun beurt verantwoordelijk zijn voor de uitbetaling aan rechthebbenden. Deze rechthebbenden kunnen echter ook niet zomaar aanspraak maken op het geld dat hen zou toekomen. Bedrijven die audioproducten produceren bijvoorbeeld, moeten zich daarvoor eerst aansluiten bij het NVPI. Deze aansluiting is bovendien niet gratis, maar bestaat uit een vaste bijdrage met daarbovenop een percentage van de omzet van het bedrijf. Hoe het NVPI de vergoedingen onder zijn leden verdeelt, is ook niet helemaal duidelijk, maar het lijkt dan ook niet onredelijk om te veronderstellen dat ook zij een deel van het geld reserveren om zichzelf in stand te houden.

Opvallend is overigens ook de lagere heffing voor DVD+R's ten opzichte van DVD-R-schijfjes. Volgens de stichting stelt de Europese richtlijn dat er rekening gehouden moet worden met de kopieergevoeligheid van media bij het bepalen van de hoogte van de vergoeding. Aangezien uit onderzoek gebleken zou zijn dat DVD+R zo goed als niet te kopiëren is wanneer er beveiligingstechnologieën gebruikt worden, is de vergoeding voor een DVD+R-schijfje lager vastgesteld dan voor de DVD-R-technologie. Kwade tongen beweren echter dat Philips, dat lid is van de commissie die de aanbevelingen omtrent deze vergoedingen moest doen, hiermee zijn eigen standaard probeert te bevoordelen ten opzichte van de concurrentie.

Bovendien kunnen professionele gebruikers, die bijvoorbeeld dagelijkse backups of eigen materiaal op dvd wensen te branden, geen vrijstelling krijgen voor het betalen van deze vergoeding. Enkel op DVD-RAM wordt vooralsnog geen heffing betaald omdat deze standaard volgens de SONT vooral door bedrijven gebruikt wordt voor professionele doeleinden, in tegenstelling tot DVD+R en DVD-R waar hoofdzakelijk gedownloade films op gebrand zouden worden. Sinds mei 2004 zijn er echter enkele uitzonderingen ingevoerd, waardoor 'audiovisuele productiebedrijven' deze heffing niet hoeven te betalen. Deze uitzonderingsmaatregel is wel aan strenge voorwaarden onderworpen.

Deuce
25-04-2005, 18:20
Ik meen dat justi op dit onderwerp is afgestudeerd...dus die zal het wel effe in 5 zinnen kunne vertellen ipv hele wetboeken te kopieeren..

OVerigens vind ik het hondsbrutaal dat Skindo het toestaat dat zijn rukvoorbeeld hier bestolen wordt door illegale copieeen...

Slechte zaak skindo...je bent geen echte bas rutten fan en niet VC de groot waardig.....Iwan is al ingelicht hierover...

shyne
25-04-2005, 19:31
het is maar goed dat deze topic nog niet bestond ten tijde van het Bas Rutten seminar :wink:

maar damn wat een tekst! heb het maar ff globaal doorgelezen en weet je wat je hebt gelijk :D

conclusie is dat ik niet meer mag sharen, maar dan krijg ik ook geen download (zonder upload) :?

begint een beetje op het wiet verhaal te lijken, je mag het wel verkopen en kopen maar niet telen :roll:

Wheelie
25-04-2005, 19:38
conclusie is dat ik niet meer mag sharen, maar dan krijg ik ook geen download (zonder upload) :?


je mag inderdaad niks sharen maar downloaden is bij mijn weten niet illegaal.
alle providers adverteren met snel films en muziek binnen halen :wink:
je kan wel degelijk downloaden zonder te sharen, ik doe niet anders 8)
dit i meer voor off-topic dus ik verplaats 'm effe

Sjaak
25-04-2005, 19:41
Een kopie maken voor eigen gebruik is wettelijk toegestaan, vraag maar aan Justi :wink: voor een ander is zogenaamd strafbaar :lol:

Wheelie
25-04-2005, 19:43
kopieren, downloaden is niet verboden, alleen sharen.
Dus met andere woorden ik werd 2 maanden geleden op schiphol voor jan lul aangehouden en m'n laptop met muziek (ik dj) is ook voor jan kut in beslag genomen. Van alle MP3's die ik er op had staan heb ik de originele 12 inches, maar dat intressert ze gewoon geen reet. Ik had die shit nodig voor m'n werk en dat intresseert ze nog minder. Het zelfde is gebeurd met Luke Slater, Michel de Heij en andere collega's van me.


Mag ik als DJ gekopieerde cd's en/of dvd's gebruiken tijdens mijn optredens?
Volgens de uitzondering op de auteurswet 1912 is het toegestaan een kopie te maken voor eigen gebruik. Dit eigen gebruik wordt in de wet als volgt omschreven: 'voor eigen oefening, studie en gebruik'. U mag de kopie dus alleen voor uzelf kopiëren en gebruiken. Het gebruik van zelfgemaakte kopieën in openbare gelegenheden zoals bijvoorbeeld de horeca (openbaarmaken) is dan ook niet toegestaan.


dit komt van de site van brein

Wheelie
25-04-2005, 19:52
Wat mag (niet)?
Het auteursrecht is een soort eigendomsrecht: Intellectueel Eigendom. De maker (of auteur) van een werk is de enige die mag bepalen wat er met zijn werk gebeurt.

Auteursrecht: verveelvoudigen en openbaar maken.
Het auteursrecht geeft de maker van een werk (bijvoorbeeld een muziekstuk, een film of een videospel) het recht dat werk tegen betaling uit te baten. Zonder toestemming van de auteur, de maker, mag je diens werk niet verveelvoudigen of openbaar maken. Auteursrecht is dus een verbodsrecht. Voor het geven van toestemming (een licentie) aan exploitanten van muziek, film en videospellen kan de maker geld (royalties) vragen. De exploitanten verdienen op hun beurt geld door het werk tegen betaling te verspreiden bijvoorbeeld door er dvd’s of downloads van te verkopen of kaartjes voor een voorstelling. Als zij geen geld verdienen kunnen ze ook de maker niet betalen. Overigens hebben artiesten en producenten zelf ook een soort auteursrechtelijke bescherming dat naburig recht wordt genoemd.

Piraterij: zonder toestemming verveelvoudigen en openbaar maken.
Piraterij is het zonder toestemming van de maker verveelvoudigen (kopiëren, downloaden) en openbaar maken (verspreiden: verhandelen, weggeven, ruilen, uploaden) van diens werk. Daar lijdt die maker en zijn exploitant schade van want er valt minder voor ze te verdienen als het werk door piraten op dvd wordt verkocht of door gebruikers van een p2p uitwisseldienst gratis op het internet wordt weggegeven. Als je wat maakt dan heb je wat, behalve als je het niet kunt beschermen. Vandaar dat piraterij wordt bestreden door zowel de rechthebbenden (makers, artiesten en exploitanten) als de overheid. In Nederland treedt stichting BREIN namens de rechthebbenden op tegen piraterij en werkt daarin onder meer samen met de FIOD-ECD en het Openbaar Ministerie.

Een kopie maken of downloaden voor eigen gebruik mag (niet).
De simpele regel is dat een kopie maken of downloaden mag als het uitsluitend voor jezelf is en nooit voor anderen. Voor software (videospellen) geldt: nooit een kopie maken of downloaden, dus ook niet alleen maar voor jezelf.

De regels op een rijtje.
1. Een kopie maken van muziek of film (cd of dvd) mag als die uitsluitend voor jezelf bestemd is. Van een videospel of andere software mag je geen kopie maken, ook niet voor eigen gebruik.
2. Het omzeilen van een beveiliging op een cd of dvd mag niet, ook niet om een kopie voor jezelf te maken. Je mag een omzeilingsmiddel ook niet verspreiden, bijvoorbeeld op een cd of dvd of als bestand op het internet.
3. Een kopie weggeven, ruilen of verkopen mag niet.
4. Een internetbestand (met muziek of een film) downloaden mag. Maar pas op met p2p uitwisseldiensten, want als je daarmee downloadt wordt je automatisch uploader, dat is "ter verspreiding aanbieden" en dat mag niet. Software downloaden mag niet.
5. Een bestand uploaden mag niet. Dus ook niet "sharen" of delen via een p2p uitwisseldienst. Je mag ook geen dvd "rippen" en de inhoud als bestand op het internet plaatsen.
6. Openbaar vertonen mag niet, behalve in huiselijke kring.

Als je opzettelijk een inbreuk op auteursrecht maakt dan is dat strafbaar als misdrijf. Onder opzet valt ook als je beter had horen te weten en eigenlijk bewust het risico neemt dat je inbreuk maakt.

Straffen kunnen oplopen tot 4 jaar gevangenisstraf en 45.000 euro boete

Sjaak
25-04-2005, 19:56
Een kopie maken voor eigen gebruik is wettelijk toegestaan, vraag maar aan Justi :wink: voor een ander is zogenaamd strafbaar :lol:

Sjaak is correct :thumbs:

Wheelie
25-04-2005, 20:10
Een kopie maken voor eigen gebruik is wettelijk toegestaan, vraag maar aan Justi :wink: voor een ander is zogenaamd strafbaar :lol:

Sjaak is correct :thumbs:

inderdaad !

shyne
25-04-2005, 20:33
Straffen kunnen oplopen tot 4 jaar gevangenisstraf en 45.000 euro boete

:shock:

Sjaak
25-04-2005, 20:35
Straffen kunnen oplopen tot 4 jaar gevangenisstraf en 45.000 euro boete

:shock:

Als je iemand vermoord krijg je minder in dit kutland met zijn kutregels :x

shyne
25-04-2005, 20:38
hahaha daar zeg je wat! en dan gaan ze vervolgens zeiken dat de topmannen teveel verdienen, maar zodra je aan hun geld komt ben je de lul :P

ik vind het een goede zaak dat ze het afschrikken maar het staat totaal niet in verhouding. en het enige wat echt schade oplevert zijn denk ik de mensen die het nog eens door verkopen ook.

TheSkindo
26-04-2005, 00:32
Slechte zaak skindo...je bent geen echte bas rutten fan en niet VC de groot waardig.....Iwan is al ingelicht hierover...
Lol, mag hoor...ik zou idd alles van Bas kunnen kopieren en verkopen op de sportschool aar dat doe ik niet, vraag maar aan Iwan.....


het is maar goed dat deze topic nog niet bestond ten tijde van het Bas Rutten seminar
Hehehe, wees gerust man, het grootste deel van mijn kollectie bestaat uit gekocht, legale dvd's. Ik heb ook gekopieerde, maar dat is meestal omdat de koopdvd nog niet uit is. (En dan koop ik 'm dus nog) Ik wil nl het mooie beeld, surround geluid, alle extras en making of's hebben als ik een film echt goed vind. Ik vind dvd's over het algemeen hun prijs ook wel waard. Alleen muziek cd's vind ik schandalig duur en ik kopieer die dan dus ook gewoon.....

Kim
26-04-2005, 10:04
ik heb m wel, kope?

Anonymous
26-04-2005, 12:35
ik heb m wel, kope?

een hoesje??? scan die ff dan!!! plzzz...

Wheelie
26-04-2005, 12:37
als ik 'm had dan had ik 'm wel gescanned voor je

shyne
26-04-2005, 15:50
het is maar goed dat deze topic nog niet bestond ten tijde van het Bas Rutten seminar
Hehehe, wees gerust man, het grootste deel van mijn kollectie bestaat uit gekocht, legale dvd's. Ik heb ook gekopieerde, maar dat is meestal omdat de koopdvd nog niet uit is. (En dan koop ik 'm dus nog) Ik wil nl het mooie beeld, surround geluid, alle extras en making of's hebben als ik een film echt goed vind. Ik vind dvd's over het algemeen hun prijs ook wel waard. Alleen muziek cd's vind ik schandalig duur en ik kopieer die dan dus ook gewoon.....

Hey je hoeft je tegen over mij niet te verontschuldigen hoor :D

Anonymous
27-04-2005, 13:50
heb hem al....

Kim
27-04-2005, 14:04
ik heb m wel, kope?

een hoesje??? scan die ff dan!!! plzzz...

hahahaha

raveboy
27-04-2005, 14:41
ik heb de cover gevonden , samen met alle UFC's en Pride en K1 covers !!

Hier is de cover , ongeveer 30% verkleinen , dan is hij de goede maat

http://members.chello.nl/r.raven1/