PDA

View Full Version : Bloedneuzen



ExarKun
19-04-2005, 17:54
Hey,

Iedereen heeft ze wel eens denk ik, maar ik kan niet meer BJJ-en of Judo-en zonder een bloedneus op te lopen. Het is vaak niet eens door een tik op m'n neus maar gewoon omdat ik me erg inspan. Ik heb de afgelopen tijd 2 keer m'n neus dicht laten schroeien maar het heeft niks geholpen. Ik heb vanmiddag (weer) een afspraak gemaakt met de KNO-arts maar die is pas op 3 april.

Point being, ik voel me nu bestwel kut want ik heb al een poos niet meer kunnen trainen en zal dat ook nog tot in ieder geval tot 3 april niet kunnen. Ik heb me laten vertellen dat er mensen zijn die door deze rede moesten stoppen met vechtsporten en dat zie ik totaal niet zitten en ik zit er bestwel mee.

Dus om mezelf een beetje gerust te stellen (of niet), weten iemand of en welke alternatieven er zijn voor dichtschroeien?

bvd,

Nick

P.S. Bloeddruk is perfect (als ik ontspannen ben) en vasseline haalt niks uit.

a.s.c.
19-04-2005, 18:06
minder snuiven misschien? 8) neej, geintje hebben ze al verder gekeken wat het zou kunnen zijn of hebben ze alleen maar gezegd ooooh dichtlazeren die hap?

ExarKun
19-04-2005, 18:11
hij zei dat er een bloedvaatje dicht bij de opervlakte zat

Deuce
20-04-2005, 00:41
Ik heb dat ook heel snel, zelfs als ik op hoge hoogte ben bijvoorbeeld op een berg (die we niet hebben in Nederland) maar door de druk begint t dan al te lopen.

Inderdaad minder snuiven en was je neus na het snuiven met een water zoutoplossing, scheelt een hoop... :D

HUNTER
20-04-2005, 12:54
ik heb er ook heeel lang last van gehad....

en net zoals jij zei, al meerdere keren dicht laten schroeien. Ik had ook het idee dat het helemaal niets hielp, totdat ik na de 7e keer er echt geen last meer van had. Heeft te maken met aan de oppervlakte liggende bloedvaten, die niet altijd in zn gehaal dichtgeschroeid kunnen worden.

Ik raad je dus aan het schroeien gewoon door te zetten, het heeft mij uiteindelijk wel van mn bloedneuzen afgeholpen.

succes er mee

Fr3ddy
20-04-2005, 19:25
Je moet bij mij echt mijn hoofd verbouwen voor ik een bloedneus krijg.. ik heb ook (bijna) nooit last van blauwe ogen of iets dergelijks.

You unlucky bastards!!! :mrgreen:

ExarKun
20-04-2005, 19:27
oke thnx, daar kan ik wat mee

maar met zoutwater spoelen heeft toch alleen zin als je korsten hebt? het reinigt toch alleen maar?

Muay Thai Elite
20-04-2005, 19:28
Je moet bij mij echt mijn hoofd verbouwen voor ik een bloedneus krijg.. ik heb ook (bijna) nooit last van blauwe ogen of iets dergelijks.

Hier nog zo 1.. Daarentegen heb ik wel vaak last van blessures aan mn benen .. Ach iedereen heeft wel wat.

ExarKun
20-04-2005, 21:21
Ik ben totaal niet snel aangeslagen door wat dan ook wat dat aan gaat. Het is nu zo erg alleen dat ik niet kan trainen, ik had me gister voorgenomen om BJJ en Judo even te laten voor wat het was tot me neus beter was en door te gaan met TKD... Me neus was letterlijk nog niet aangeraakt of het sprong al weer open dus ik doe nu niks.

j-m
21-04-2005, 14:22
He, Ik heb er de laatste tijd ook last van. Dus heb ik een afspraak gemaakt bij de dokter. Maar hoe gaat dat dichtschroeien?

jojo
21-04-2005, 14:37
Je moet bij mij echt mijn hoofd verbouwen voor ik een bloedneus krijg.. ik heb ook (bijna) nooit last van blauwe ogen of iets dergelijks.

You unlucky bastards!!! :mrgreen:

hij heeft niet eens tijd om een bloedneus te krijgen ligt altijd meteen na 1 klap :D

ExarKun
21-04-2005, 14:37
Klinkt veel enger dan dat het is, je krijgt een watje in je neus wat de boel steriel maakt en daarna stippen ze de bloedvaatjes aan en hoor je het een beetje schroeien. Je voelt er niks of nauwelijk iets van... Zo ging het bij mij maar er zijn verschilende manieren geloof ik.

ICON
21-04-2005, 18:02
Je moet bij mij echt mijn hoofd verbouwen voor ik een bloedneus krijg.. ik heb ook (bijna) nooit last van blauwe ogen of iets dergelijks.

You unlucky bastards!!! :mrgreen:

same here heb bijna nooit n bloedneus zlefs toen ik mn neus brak viel t mee