PDA

View Full Version : Pijn in je bicep



marster
24-04-2005, 19:42
Ik heb laats iets zwaars getild en en viel toen bijna uit mijn handen.
Omdat ik mijn krachten :wink: niet ken, heb ik denk ik mijn bicep, mijn vraag is dan zal/kan ik nog trainen (kickbox) als ik mijn arm zwachtel of moet ik toch laten rusten.
Heeft iemand anders ook 1 x zoiets meegemaakt en hoe ben je er mee omgegaan.

ashi76
24-04-2005, 19:48
Klinkt als een scheurtje in je spier.

Meestal voel je zelf het best aan of je met een bepaalde blessure kan trainen of niet..

marster
24-04-2005, 19:53
Genees zoiets snel, en als er 1 scheurtje is kan ik het beste denk ik dan gewoon laten rusten

karate
16-07-2005, 11:07
Genees zoiets snel, en als er 1 scheurtje is kan ik het beste denk ik dan gewoon laten rusten ik zou hem even laten rusten

Muay Thai Elite
16-07-2005, 17:09
Gewoon doortrainen... Zweet je alles er lekker uit, en je arm geneest toch wel.

dokter flinstone
18-07-2005, 15:11
Ik zou zeker niet vol traien met een scheurtje in mijn spier.
Neem gewoon even rust met die arm. Dsenoods bind je hem vast achter je rug zodat je niet de neiging hebt hem te gebruiken.
Vroeger riep men wel vaker dat je gewoon moest doortrainen maar daar is men echt van terug gekomen.

ALS je een scheurtje hebt dan is je weefsel daar beschadigd. Er ontstaan meteen een soort ontstekings proces waarbij je lichaam probeert de kapotte spiercellen op te ruimen. Train je door dan wordt het scheurtje mogelijk groter, doet het pijn en betsaat de kans op een serieuze ontsteking en dan ben je verder van huis

Marco
22-07-2005, 09:57
Gewoon doortrainen... Zweet je alles er lekker uit, en je arm geneest toch wel.

wat zweet je eruit de scheur in je bicep ?

Muay Thai Elite
22-07-2005, 13:28
Gewoon doortrainen... Zweet je alles er lekker uit, en je arm geneest toch wel.

wat zweet je eruit de scheur in je bicep ?

Uit die scheur komen dan kleine aliens die de scheur hebben gemaakt. Deze worden vernietigd als zij in aanraking komen met zweet. Ook ontstaat er bij contact met de buitenlucht een organisme uit de eitjes van de aliens en deze organismen zorgen ervoor dat de scheur gerepareerd wordt.

Owja, en voor de foodgirl:

Zweten heeft een functie. Het zorgt er namelijk voor dat de inwendige temperatuur niet te hoog oploopt. Het lichaam kan zich zo aanpassen aan externe schommelingen in temperatuur en de eigen temperatuur constant houden rond de 37°C. Daarnaast speelt zweet een rol bij het verwijderen van bepaalde afvalstoffen uit het lichaam. Dat de ene mens overvloediger lichaamsgeur verspreidt dan de ander, hangt samen met de zuurgraad van de huid, de hoeveelheid aanwezige micro-organismen en de hoeveelheid zweetklieren.

(www.gezondheidsnet.nl)

Ronny
22-07-2005, 14:32
mte=full of shit

Ossie
22-07-2005, 15:43
mte=full of shit

Absolutely

Marco
22-07-2005, 18:47
MTE is erg duidelijk ik snap het nu helemaal, bedankt voor deze kundige uitleg, je studeert toch niet toevallig medicijnen ofzo ? :thumbs:

Muay Thai Elite
23-07-2005, 16:37
MTE is erg duidelijk ik snap het nu helemaal, bedankt voor deze kundige uitleg, je studeert toch niet toevallig medicijnen ofzo ? :thumbs:

Ik ben apotheker met een licensie

Marco
23-07-2005, 21:08
MTE is erg duidelijk ik snap het nu helemaal, bedankt voor deze kundige uitleg, je studeert toch niet toevallig medicijnen ofzo ? :thumbs:

Ik ben apotheker met een licensie

goed man

Intoxico
26-07-2005, 03:57
wat verkoop je dan in je apotheek wiet coke en heroine ??

:twak:

sorry hoor maar je moet imho nooit doortrainen met een blessure ik heb dat 1x met een jumperknee gedaan en heeft me een jaar herstel gekost

gewoon naar je lichaam luisteren en rustig aan doen

verder is het met een beetje rust in een week of 2 over, waar je anders nog maanden niet fatsoenlijk kunt trainen omdat het maar door blijft zeuren

verder gaan via zweet idd ook afvalstoffen uit je lichaam.

Jay Hoov
02-08-2005, 11:08
Rusten is altijd goed!

Jeroen
02-08-2005, 11:24
Luister naar je lichaam en leer echte pijn herkennen. Op een gegeven moment krijg je wel door met welke pijnen je wel of niet door kunt trainen.