PDA

View Full Version : W32 sober virus



Jarno
03-05-2005, 17:13
Ik heb net zon 3 uur zonder internet gezeten doordat casema mij af had gesloten omdat ik dus het W32 sober virus op mn com had zonder dat ik het wist .

Het is blijkbaar een mailingworm die zich mee zend als

- your password
-registration conformation
-your email is blocked
-mailing error

er is hier voor een patch op www.symantec.com te downloaden , even op floppy zetten en je com in veilige modus opstarten en dat ding er overheen gooien.

Als mensen dat ding via mijn emaillisting dit hebben ontvangen spijt het me, ik wist er niks vanaf .

Gr. J

ibbie
03-05-2005, 22:22
bedankt voor de info Voodoo Child ;)

LOCO
03-05-2005, 23:25
Had net in mijn junkmail inbox 7 berichten met bovengaande headers, allemal zip files. Ik heb ze dan ook natuurlijk direct verwijderd want vermoedde al dat het een virus of zo was. Rare was dat afzenders allemaal van providers leken te zijn. Ik ga toch voor zekerheid die patch eroverheen gooien.

Mack
04-05-2005, 00:02
Wel verstandig van Casema dat ze je dan even afsluiten. Hebben ze je zonder problemen weer online gezet?

micha
04-05-2005, 08:34
ik heb hetzelfde met demon gehad werd ik afgesloten omdat mijn computer continu spam verzond :cry:

xXRichardXx
04-05-2005, 10:52
Ik had net ook mn junkmailbox vol met 32 van dat soort mailtjes, zeer irritant want ze zijn vrij groot ook.

mama
04-05-2005, 10:54
yep ik had het ook of heb er ook last van
had gister 284 mailtjes met die shit. Maar ook van de kpn en de postbank.
zal ze idd ook wel naar andere versturen.

Jarno
04-05-2005, 16:06
Wel verstandig van Casema dat ze je dan even afsluiten. Hebben ze je zonder problemen weer online gezet?

Nope kreeg eerst (gelukkig) een soort gestapo verhoring of ik het er wel echt af had gehaald en of ik er Hitman Pro overheen had gegooid . Maar ja zei ik Hitman zal moeilijk gaan want daar heb ik verbinding voor nodig :lol: . Blijkbaar kan Casema toch op je computer kijken?? want ze hebben me naar een 15 minuten nadat ik gebeld had er toch weer opgelaten. Het verneukende is inderdaat net als wat Loco zegt dat ze ook gewoon van servers afkomen en niet alleen van de "bekende" spam verstuurders. Ik kreeg overigens wel het advies een email adres te maken met "nospam" erin dit schijnt ook wat te helpen .

Jarno
04-05-2005, 16:20
ff een korte uitleg voor mensen die het op dr com hebben zitten wat te doen.

Je moet het bestandje downloaden en dan b.v in mijn documenten neer zetten . dan moet je bij start rechts muisklikken op "deze computer" dan naar eigenschappen . Je systeem herstel uitschakelen op toepassen drukken. dan je com afsluiten . opnieuw opstarten tijdens het opstarten in de bios voordat hij windows opstart op f8 drukken dan naar veilige modus gaan . de com in veilige modus opstarten. dan dat progje laten draaien . duurt iets van een half uur . dan de zelfde procedure nog een keer doen. en dan is hij schoon. tis echt veel werk maar anders word je denk net als ik afgesloten .