PDA

View Full Version : Squaten



Anonymous
04-05-2005, 14:55
Ik heb een probleempje...
Als ik mijn benen train tijdens de krachttraining, krijg ik altijd kramp tijdens het squaten!! :evil: En ik train dan helemaal niet zwaar!!

Bij andere beenoefeningen heb ik geen problemen.. Alleen bij het squaten met stang...

Iemand tips/oplossing(en)?

Alvast bedankt

Knuckles
04-05-2005, 15:34
Ik heb een probleempje...
Als ik mijn benen train tijdens de krachttraining, krijg ik altijd kramp tijdens het squaten!! :evil: En ik train dan helemaal niet zwaar!!

Bij andere beenoefeningen heb ik geen problemen.. Alleen bij het squaten met stang...

Iemand tips/oplossing(en)?

Alvast bedankt


Eya

begin je met squaten ? als je er mee begint , raad ik je aan om met leg curl te beginnen ofzo , worden je knieen enzo sterk van

BLONDIE
04-05-2005, 16:22
Nee ik begin der nie mee... meestal zorg ik dat mijn benen al btje warm zijn d.m.v. leg extension of leg press, waar ik beide geen problemen heb..

Gister ging het al wel wat beter..

Nog meer suggesties???

Knuckles
04-05-2005, 17:19
Nee ik begin der nie mee... meestal zorg ik dat mijn benen al btje warm zijn d.m.v. leg extension of leg press, waar ik beide geen problemen heb..

Gister ging het al wel wat beter..

Nog meer suggesties???


iets minder doorzakken misschien ?

Octavius
04-05-2005, 17:24
Legpress na je squatten doen.

BLONDIE
04-05-2005, 19:44
Dus beginnen met Squaten??

Kan 't proberen... hopen dat het werkt...
En dat het resultaat er mag wezen!! 8)

Thanx... :)

Deuce
04-05-2005, 22:00
Goede cardio warming up helpt ook, ipv alleen maar kracht...

Eventueel wat supplementen die de bloedsomloop stimuleren en goed eten helpt altijd bij verkrampen...

Octavius
04-05-2005, 22:31
Magnesium bv

LOCO
05-05-2005, 00:13
Genoeg drinken, genoeg zout/magnesium, soms schijnt een beetje suikerwater te helpen. Daarbij zou ik squatten eerst doen, is eigenlijk de zwaarste oefening, dan evt legpress (hoewel ik het nut er niet echt van inzie naast de squat, zou ik dan toch liever gaan voor lunges) en dan leg-extension en leg curl (en kuiten natuurlijk ;) )

Verder is het een beetje afhankelijk van hoe je traint, hoeveel je benen al voorbelast zijn (voorvermoeid, door werk/andere sport, etc) hoeveel sets en reps je doet, etc etc etc

BLONDIE
05-05-2005, 12:11
THANX :)

Jinx
10-05-2005, 19:55
STRETCHEN!!!!!!

Unregistered
12-05-2005, 02:55
Wat zou stretchen voor invloed moeten hebben op blessuregevoeligheid of kramp? :?

Luka
12-05-2005, 11:52
met stretchen rek je alles uit zeg maar en neem je toch rust.. hierdoor worden je spieren losser en dus kun je weer door trainen lijkt mij.. ik heb altijd in begin dak zo goed als kramp krijg met kickboxen.. maar halverwege gaan we rekken en daarna kan ik weer volle back gaan.. misschien moet je dat idd proberen.. dus denk dat Jinx ook wel gelijk heeft

MJOKKIE
09-08-2005, 12:20
Rustig warming up doen, squat zonder stang, dan met stang, daarna wat meer gewicht op die stang. Wat je dan moet doen, op het moment dat je richting het kritieke punt komt, is juist diep gaan, maar daar blijven hangen, twee, drie sec, en dan weer omhoog. Niet op het kritieke punt (qua belasting) maar net daarvoor, bijvoorbeeld 35kg als 40 kritiek is. Waar heb je last, achterkanthamstrings onderaan je bil odf meer specifiek je liezen. Sta je smal of wijdbeens?

Aaronk
09-08-2005, 20:14
LMFAO sommige reacties..... ik vind echt dat sommige mensen geen advies moeten posten...

Jinx
11-10-2005, 13:54
Misschien is pyramide trainen wel wat voor je.
Eerst met alleen de stang 12x
Dan allebei aan beide kanten 2.5kg, 10x
En als laatst 5kg aan beide kanten, 8x

Zo'n gewichtsschijf onder je hielen helpt ook wel voor je balans, dan hou je ook de juiste houding en heb je zeker minder kans op kramp.

Suc6!!