PDA

View Full Version : Als die niks heeft gedaan waarom wordt die dan gearresteerd



Sjaak
04-05-2005, 14:49
Die gozer gooide een handgranaat naar de politie waardoor vier politiemensen gewond raakten en wordt verdacht van terroristische aktiviteiten en toch wordt die losgelaten :shock:

Als ik een appel naar de politie gooi wordt ik al opgepakt :evil:

Snap geen ruk meer van ons fucking rechtsysteem :x en heb er totaal geen vertrouwen meer in :cry:


Voorarrest Hofstadverdachte Jermaine W. opgeheven

De rechtbank in Rotterdam heeft woensdag de voorlopige hechtenis van Hofstadverdachte Jermaine W. opgeheven en zijn directe vrijlating bevolen. Dinsdag gaf het Openbaar Ministerie (OM) al aan zich hier niet tegen te verzetten, omdat er onvoldoende bewijs tegen Jermaine is.

De overige elf verdachten van de vermeende terreurorganisatie de Hofstadgroep blijven wel vastzitten, besloten de rechters. Jermaine, de broer van Jason W., blijft voorlopig nog wel verdachte.

Toch liet officier van justitie K. Plooy dinsdag al doorschemeren dat de zaak tegen Jermaine mogelijk niet rond te krijgen is en dat er later wellicht om vrijspraak wordt gevraagd. Hij is volgens de persrechter de enige die niet bij Mohammed B., die de moord op Theo van Gogh heeft bekend, thuis is gezien.

Acht verdachten

In totaal verschenen dinsdag tijdens een pro forma-zitting over de Hofstadgroep acht van de twaalf verdachten voor de rechter. Op de advocaten van Jason W. en Ismail A. na vroegen alle raadslieden om opheffing of schorsing van de voorlopige hechtenis van hun cliƫnten.

Ze menen dat het OM geen bewijs heeft dat de verdachten iets strafbaars hebben gedaan en vinden dat die vermeende leden van de Hofstadgroep ten onrechte al zes maanden vastzitten. Jason W. en Ismail A. gooiden bij hun arrestatie in de Haagse Antheunisstraat een handgranaat naar het arrestatieteam, waardoor vier politiemensen gewond raakten. Het OM beschuldigt alle verdachten van deelname aan een terroristische organisatie.

Dinsdag werd voor het eerst duidelijk dat de aanklagers Mohammed B. als een van de leidinggevende figuren van de Hofstadgroep beschouwen. Tot voor kort deelden de AIVD en justitie B. juist geen prominente rol binnen het netwerk toe. Het proces tegen de Hofstadgroep wordt op 27 juli voortgezet. De zaak wordt dan overigens nog niet inhoudelijk behandeld.

Anonymous
04-05-2005, 14:53
Jason gooide de granaat, Jermaine is z'n kleine broertje. Jason blijft zitten...

dokter flinstone
04-05-2005, 15:35
klopt,

jeremaine was op het moment van de granaat niet eens in denhaag.

Anonymous
04-05-2005, 15:43
Het staat er ook duidelijk: "Jason W. en Ismail A. gooiden bij hun arrestatie in de Haagse Antheunisstraat een handgranaat naar het arrestatieteam, waardoor vier politiemensen gewond raakten"

goed lezen valt ook niet mee.

Gulo gulo
04-05-2005, 17:54
Weer een gigantische flater van het OM, iemand oppakken terwijl het bewijs niet rond is.... :?

Justinian
04-05-2005, 20:49
Welterusten Sjaak :lol:

Sjaak
05-05-2005, 00:08
Welterusten Sjaak :lol:

OK vergeet die handgranaat dan maar, maar geef effe antwoord op me vraag :

Als die niks heeft gedaan waarom wordt die dan gearresteerd ?

Leon
05-05-2005, 08:50
Omdat hij een stoute man is :wink:

MadEd
05-05-2005, 10:11
Goh, hij werd misschien gearresteerd omdat die in eerste instantie verdacht was :roll: Dat gebeurt in elk land hoor :twak:

Sjaak
05-05-2005, 10:22
Goh, hij werd misschien gearresteerd omdat die in eerste instantie verdacht was :roll: Dat gebeurt in elk land hoor :twak:

Er zijn er al 35 gearresteerd van de Hofstad groep het laatste half jaar omdat ze "verdacht" waren en er zitten er nog slechts 12 dacht ik vast.

Goed vooronderzoek dan als ze zo "onschuldig" zijn :thumbs:

The Bulldog
05-05-2005, 11:25
@Sjaak... begrijpo wat je bedoeld , maar volgens mij is er ook een tijdje vanuituit angst, onwetendheid en paniek gehandeld door het OM toen ze erachter kwamen dat de AIVD geen benul had wat er zich in de achtertuin afspeelde..

Justinian
05-05-2005, 12:04
Welterusten Sjaak :lol:

OK vergeet die handgranaat dan maar, maar geef effe antwoord op me vraag :

Als die niks heeft gedaan waarom wordt die dan gearresteerd ?
Omdat er met betrekking tot Jermaine uit feiten en omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeide. Met andere woorden, het is dus niet zeker dat hij zich heeft schuldig gemaakt aan een strafbaar feit, maar er bestaan wel redenen om dit aan te nemen. (artikel 27 lid 1 WSv). Als uit het voorbereidend onderzoek blijkt dat de zaak om wat voor reden niet haalbaal is, dan kan alsnog worden besloten niet over te gaan tot verdere vervolging.

Justinian
05-05-2005, 12:06
Goh, hij werd misschien gearresteerd omdat die in eerste instantie verdacht was :roll: Dat gebeurt in elk land hoor :twak:

Er zijn er al 35 gearresteerd van de Hofstad groep het laatste half jaar omdat ze "verdacht" waren en er zitten er nog slechts 12 dacht ik vast.

Goed vooronderzoek dan als ze zo "onschuldig" zijn :thumbs:
Goed voorbereidend onderzoek inderdaad. Stel je voor dat ze voor de rechter zouden zijn gebracht en de rechter ze dus vrij zou hebben gesproken, dan zou het OM een zwaardere inschattingsfout hebben gemaakt.

Sjaak
05-05-2005, 12:28
Goh, hij werd misschien gearresteerd omdat die in eerste instantie verdacht was :roll: Dat gebeurt in elk land hoor :twak:

Er zijn er al 35 gearresteerd van de Hofstad groep het laatste half jaar omdat ze "verdacht" waren en er zitten er nog slechts 12 dacht ik vast.

Goed vooronderzoek dan als ze zo "onschuldig" zijn :thumbs:
Goed voorbereidend onderzoek inderdaad. Stel je voor dat ze voor de rechter zouden zijn gebracht en de rechter ze dus vrij zou hebben gesproken, dan zou het OM een zwaardere inschattingsfout hebben gemaakt.

Goh dan ben ik nou toch niet gewend van het OM :lol:

MadEd
05-05-2005, 12:30
Euj Sjaak in elk land worden fouten gemaakt. In Amerika is 1 op de 7 mensen die gedood worden dmv de doodstraf onschuldig....Als je het zelf beter kan ga maar bij de politie want kennelijk weet jij het allemaal veel beter :lol:

Sjaak
05-05-2005, 12:34
Euj Sjaak in elk land worden fouten gemaakt. In Amerika is 1 op de 7 mensen die gedood worden dmv de doodstraf onschuldig....

En in Nederland loopt 80 % van elke moordenaar weer na ongeveer 10 jaar los op straat :thumbs: (wegens goed gedrag :roll: )


Als je het zelf beter kan ga maar bij de politie want kennelijk weet jij het allemaal veel beter :lol:

Ik geef de politie al jaren les en meer kan je echt niet aan me gaan vragen hoor :lol: En ................duidelijk dat je familie bij de politie hebt, goede zaak, voor jou :!:

Jeroen
05-05-2005, 12:37
Ik geef de politie al jaren les en meer kan je echt niet aan me gaan vragen hoor :lol:

En dan vraag jij je nog af waarom de politie jou steeds moet hebben?

Sjaak
05-05-2005, 12:38
Ik geef de politie al jaren les en meer kan je echt niet aan me gaan vragen hoor :lol:

En dan vraag jij je nog af waarom de politie jou steeds moet hebben?

:D

Deuce
05-05-2005, 12:40
Geef jij daar een cursus koken en strijken Sjaak?

Sjaak
05-05-2005, 12:43
Geef jij daar een cursus koken en strijken Sjaak?

En voor gevorden Koreaans bloemstrikken :thumbs:

Octavius
05-05-2005, 12:43
Geef jij daar een cursus koken en strijken Sjaak?

Kata's lopen. :wink:

Jeroen
05-05-2005, 12:45
Volgens mij neem jij het fenomeen kata niet helemaal serieus Octavius?
Als het over kata gaat, ben ik altijd bloedserieus en ik stel het op prijs als ook jij een zekere mate van respect in acht neemt!

Sjaak
05-05-2005, 12:46
http://www.nos.nl/nieuws/achtergronden/theovangogh/hofstadgroep_leden_faq.html

Brave jongens :thumbs:

Octavius
05-05-2005, 12:47
Volgens mij neem jij het fenomeen kata niet helemaal serieus Octavius?
Als het over kata gaat, ben ik altijd bloedserieus en ik stel het op prijs als ook jij een zekere mate van respect in acht neemt!

Ik heb zelf jaren kata's gelopen en als top meegedaan aan NK voor de jeugd. Maar ik zette er ook een :wink: achter.

OSU