PDA

View Full Version : MMA Gloves



Ossie
08-05-2005, 21:56
Hey iedereen. Vorige keer had ik een topic gestart over bokshandschoenen, en die heb ik inmiddels aangeschaft (witte Fairtex met vlammen).
Maar omdat ik naast het thaiboksen ook wil gaan MMA-en heb ik nu dus ook MMA-handschoenen nodig. En omdat ik niet goed weet waar ik op moet letten bij deze handschoenen, vraag ik jullie nu om advies.
Wat zijn volgens jullie goede MMA handschoenen en waar moet ik allemaal op letten als ik deze wil aanschaffen?

Ik heb laatst bij Bangkok in den Haag die van Fairtex geprobeerd, en deze zaten echt heel lekker.
Verder weet ik eigenlijk weinig van wat er allemaal is....
dus barst maar los met jullie advies.....

The Bulldog
08-05-2005, 22:36
Ik heb ze van RONIN (edit:model met 3 stroken/ niet zoals hunter later in de topic beschrijft)...

Niet ideaal...

Ook aangeschaft toen ik net bezig was...

Denk dat je het best de Rings handschoenen kunt aanschaffen zodat je in de training de zelfde hebt als in het gevecht(bij de meeste bonden)

succes

Luka
08-05-2005, 22:59
ik doe nog geen wedstrijden moet eers afvallen :D maar dat lijkt me idd een goed plan.. dan heb je niet dat je het anders vind zitten of niet fijn vind vinden enzo.. lijkt me beste dat je goed gevoel de ring in gaat met je handschoenen en lekker tekeer kan gaan dat alles goed voelt

The Bulldog
08-05-2005, 23:33
ik doe nog geen wedstrijden moet eers afvallen :D maar dat lijkt me idd een goed plan.. dan heb je niet dat je het anders vind zitten of niet fijn vind vinden enzo.. lijkt me beste dat je goed gevoel de ring in gaat met je handschoenen en lekker tekeer kan gaan dat alles goed voelt

HOezo afvallen als de conditie oke is , gaan met die banaan. :twisted:

thrillseekah
08-05-2005, 23:43
je valt vanzelf wel af als je meer gaat trainen lijkt me zo :thumbs:
idd, gaan met die banaan! (hoor wie t zegt):D

btw ik heb rings gloves, bevallen best goed. vangen imo alleen zweet ni echt goed op

Ossie
09-05-2005, 00:03
Ja, daar heb ik zelf ook bij nagedacht aangezien ik ook wedstrijden wil gaan vechten in de toekomst. Maar van de andere kant heb ik zoiets van: als die Rings handschoenen niet fijn zitten heb ik liever andere die wel fijn zitten tijdens de training en dan de wedstrijden met Rings handschoenen.
Maar die handschoenen zitten dus wel okee?
En handschoenen van bijv. Pride of zo dan? Hoe zitten die? Of zijn die reteduur?

thrillseekah
09-05-2005, 00:47
als je weet waar je die kan krijgen had je daar een maand eerder mee moete zijn :twak:

Ossie
09-05-2005, 01:50
Nee, dat weet ik nog niet, maar zoek en gij zult vinden.
Die dingen moeten toch wel ergens te koop zijn?

Shytown
09-05-2005, 01:55
Volgens mij heeft Twins "Pride-style" handschoenen
Zelf heb ik ze van Super Pro, gekocht bij Benima voor € 35,-
Prima handschoen, werd/wordt ook gebruikt bij de ArenA.

Ossie
09-05-2005, 01:58
Heeft iemand ook nog links naar sites waar je goede MMA handschoenen kan krijgen en waar de prijs ook redelijk is?

Luka
09-05-2005, 12:28
ik heb ook de super pro handschoenen geen problemen mee

HUNTER
09-05-2005, 13:24
ik heb ronin en fairtex mma handschoenen. Die van Ronin lijken op die van Rings (ook van ronin), maar zijn net iets dunner. Er zit goede steun voor je pols in, iets wat ik nogal mis bij die van Fairtex. Die van Fairtex zijn sowieso erg dun, wat wel erg lekker is om te grapplen, maar om te slaan vind ik ze net te dun.
http://www.fairtexgear.com/images/products/0208_md.gif

http://www.aiki-budo.nl/nederlands/images/producten/groot/595.jpg

Leon
09-05-2005, 14:30
Martijn kan wel aan Pride handschoenen komen geloof ik (je kan ook nog aan Nicky vragen)

Ossie
09-05-2005, 16:44
Hey hoeven niet per se die van Pride of zo te zijn, maar ik vroeg me af of iemand daar ervaringen mee heeft. Als ze goed zijn zou ik die best willen aanschaffen.
Maar dat van Fairtex klopt idd. die zijn wel heel erg dun.

@ Leon (of anderen) die het weten.... Wat zijn de forumnamen van Martijn en Nicky, kan ik ze effe PMen.

Een andere goed maat van me (Fedor Emelianenko) kon ze ook wel stiekem meegappen, maar die zie ik de laatste zo weinig :lol:

Luka
09-05-2005, 18:03
http://www.martialartsstore.nl/images/products/twins/t0001.gif ik vond deze wel heel lijp eigenlijk... zijn die goed voor kickboxen???

Art. t0001 vanaf € 82.00
Details: Bestel
BGVF Flames Black, 10-16oz

dacht dat je 18 oz vaak moest hebben voor trainen.. wat zijn ze op wedstrijden?

ICON
09-05-2005, 18:10
http://www.martialartsstore.nl/images/products/twins/t0001.gif ik vond deze wel heel lijp eigenlijk... zijn die goed voor kickboxen???

Art. t0001 vanaf € 82.00
Details: Bestel
BGVF Flames Black, 10-16oz

dacht dat je 18 oz vaak moest hebben voor trainen.. wat zijn ze op wedstrijden?

18 oz is wel heel zwaar. meestal 16 oz en sommigen hebben 14.
wedstrijd is geloof ik 10 oz, maar heb ook weleens gehoord da ter met 8 oz gevochten werd

Ossie
10-05-2005, 01:15
@ Luka, zie voor info over bokshandschoenen mijn andere topic a.u.b. Daar staan ook tips van mensen m.b.t. bokshandschoenen.

Maar hoe is de binnenkant van de Rings handschoenen?
Is die ook helemaal vrij voor het grappling werk? Zoals bijv. die van Fairtex.

HUNTER
10-05-2005, 15:49
@ossie: je duim en vingers zitten in neoprene bandjes in die ronin handschoenen, dus een redelijk ideale pasvorm. Ik dacht eerst dat dat nooit echt duurzaam zou zijn, maar ze vallen me echt 100% mee! Enige probleem met grapplen is dat er zo'n dik (als je t vergelijkt met die fairtex gloves) 'kussen' op je knokkels zit. Maar ook dat is ff wennen.

thrillseekah
10-05-2005, 15:57
er had van mij ook wel zon kleine knik in het begin van de vingers mogen zitten (jaja miereneuker weet ik)

maar t zijn echt wel goeie handschoene. de binnekant is idd vrij

Ossie
16-05-2005, 13:20
Weet iemand toevallig meer over die Twins Pride style gloves? Over bijv. kwaliteit, pasvorm etc.
Die kan ik namelijk behoorlijk goedkoop regelen, maar dan moet ik wel weten of die goed zijn.

thrillseekah
17-05-2005, 19:44
post ff een foto of een link plz naar die pride dingen, misschien dak ze wel interressant vind (ligt eraan HOE goedkoop je ze kan krijge)

lunatic
05-06-2005, 22:30
de ima/2h2h gloves zijn :thumbs:

Anonymous
12-06-2005, 16:59
deze zijn ook wel chill

http://www.bytomic.com/search.asp?searchtext=grappling+gloves&match=and&od=product&action=Search

http://www.bytomic.com/detail.asp?c_urn=&urn=1618

thrillseekah
12-06-2005, 19:14
die gast was ik btw

bquiroga
13-06-2005, 09:23
Ik heb meerdere malen het vel boven m'n knokkels en vingerkootjes weggeschraapt dankzij die klote ronin handschoenen! Liever bare knuckle dan met die shit.. Zorg dat ze goed passen, bij mij zat er blijkbaar nog net wat speling tussen de handschoen en mijn hand waardoor er duidelijk wat *frictie* was..

Anonymous
13-06-2005, 16:56
Ik heb meerdere malen het vel boven m'n knokkels en vingerkootjes weggeschraapt dankzij die klote ronin handschoenen! Liever bare knuckle dan met die shit.. Zorg dat ze goed passen, bij mij zat er blijkbaar nog net wat speling tussen de handschoen en mijn hand waardoor er duidelijk wat *frictie* was..

Misschien als je bandage omdoet dat, je er dan geen last van hebt! Dan zitten de handschoenen iets strakker.

Aaronk
29-06-2005, 05:13
mma gloves zijn gewoon kut... Ik heb als ik mma wil sparren shooto gloves aan. en dan moet je elkaar rustig slaan anders haal je elkaar open of blesseerd elkaar.

Anonymous
30-06-2005, 22:54
dan moeten mma handschoene toch wel echt klote zijn volgens jou als je dat als alternatief pakt...of zie ik dit nou verkeerd

thrillseekah
07-07-2005, 01:48
binnenhandschoenen eronder helpen ook btw

Intoxico
07-07-2005, 21:22
ik heb nu nog steeds 4 mooie littekens op me rechter knokkels van die ronins ja

mma handschoenen zijn voor te trainen idd kut. met sparren sla je elkaar met gemak de kop kapot, en met technieken sla je je eigen hand in puin, wat ook niet zo goed is voor je trainings ritme (ga maar lekker trainen met korsten op je handen)

maar ja, dat is waarschijnlijk the price of the game

Jinx
29-07-2005, 12:08
ALs iemand aan roze mma gloves kan komen, wil je me dan een pm sturen. Ik weet dat ze gemaakt kunnen worden, want Irma heeft ze ook, maar waar??

Ronny
29-07-2005, 12:27
ga naar www.ronin.nl

en stuur ze een mailtje

Aaronk
02-08-2005, 17:08
gewoon sparren met bokshandschoenen aan

Anonymous
03-08-2005, 21:45
said it before and ill say it again
losse binnenhandschoenen (je weet wel, van die sokken met gaten erin)
werken echt goed, ik had eerst ook last bloedende knokkels, maar das nu dus afgelopen

die karate handschoene werken ook goed trouwens

Ossie
03-08-2005, 23:14
Ik heb ook al meerdere malen last gehad van bloedende knokkels (inmiddels zitten mijn knokkels onder de littekens).
Wel een goed plan om eens te gaan kijken naar die binnenhandschoenen....

thrillseekah
08-08-2005, 23:34
ok vandaag is bewezen dat t niet ALTIJD helpt, na een half uur bokszak is er toch weer wat vel losgegaan