PDA

View Full Version : Azureus



Sjaak
13-05-2005, 20:12
Jongens, ik moet in mijn router een poort openen voor Azureus maar ik kom er niet uit, heb al veel geprobeerd, wie kan me helpen.

Hoe zet je een poort open in je router en waar doe je dat precies en ja ik heb al gezocht op google :wink:

Sjaak

NTT-FX
13-05-2005, 21:39
Azureus is dan ook niet de meest gebruiksvriendelijke client om je torrent handelingen mee te doen.
Download ABC anders even , geen rompslomp met overbodige instellingen enzo ;)

Een poort in je router opengooien is 1 , datzelfde op je modem doen is 2 ... :D

Vertel eens wat voor hardware je hebt staan bijvoorbeeld ; dat helpt al ;)

Sjaak
14-05-2005, 10:09
Azureus is dan ook niet de meest gebruiksvriendelijke client om je torrent handelingen mee te doen.
Download ABC anders even , geen rompslomp met overbodige instellingen enzo ;)

Een poort in je router opengooien is 1 , datzelfde op je modem doen is 2 ... :D

Vertel eens wat voor hardware je hebt staan bijvoorbeeld ; dat helpt al ;)

Pentium 4, Windows XP, Hitachi router

Weet alleen niet waar ik in de configuratie van de router de poort moet open gooien :?

NTT-FX
14-05-2005, 11:19
Weet alleen niet waar ik in de configuratie van de router de poort moet open gooien


Da's het probleem niet ; check even welk lokaal ip adres je hebt ( start , uitvoeren , ipconfig ) en dan in je browser hetzelfde getal invoeren maar dan het begin van de range ( 1 ) of het einde ( 255 ) ; dat wisselt per merk.

Voor zover ik kan zien maakt hitachi enkel gig routers voor datacenters dus het zal ongetwijfeld een draak zijn om te forwarden. :x
Wat voor modem heb je staan ?

Arjan
14-05-2005, 16:48
je kunt toch wel een poort forewarden in je router, dat is me simpel, beside, ik hoefde dat niet, je kunt toch ook gewoon een andere poort kiezen met azureus die niet geblocked wordt?

anders moet je even met het ip in je router ja

Sjaak
14-05-2005, 20:19
je kunt toch wel een poort forewarden in je router, dat is me simpel, beside, ik hoefde dat niet, je kunt toch ook gewoon een andere poort kiezen met azureus die niet geblocked wordt?

anders moet je even met het ip in je router ja

Jaja als het zo simpel was dan was ik er al lang mee klaar maar zoals NTT-FX is dat niet erg eenvoudig :roll:

Ik heb al een poort geopend in mijn router en ook die poort in Azureus benoemd, maar hij blijft maar met een NAT melding komen dus blijkbaar klopt er iets niet en er is ook niks meer te vinden over deze router :cry:

NTT-FX
14-05-2005, 20:25
Daarom is het handig als je verteld welk modem je hebt staan Sjaak :)

Die NAT melding komt van je modem af , kan je router weinig aan doen.
De port moet door beiden worden geforward ; als je dat alleen op je router doet schiet je er nog maar bar weinig mee op.

Sjaak
14-05-2005, 21:11
Daarom is het handig als je verteld welk modem je hebt staan Sjaak :)

Die NAT melding komt van je modem af , kan je router weinig aan doen.
De port moet door beiden worden geforward ; als je dat alleen op je router doet schiet je er nog maar bar weinig mee op.

Haha dat heb ik door want ik schiet geen ruk op :cry:

Ik heb een ADSL modem SPEEDTOUCH maar hoe kom je dan in die modem :?

Bedankt dat je effe wilt helpen :thumbs:

Anonymous
14-05-2005, 23:00
Je komt in je modem door dit in te tikken in je internet browser:

http://10.0.0.138/index.htm

Sjaak
16-05-2005, 00:07
Daarom is het handig als je verteld welk modem je hebt staan Sjaak :)

Die NAT melding komt van je modem af , kan je router weinig aan doen.
De port moet door beiden worden geforward ; als je dat alleen op je router doet schiet je er nog maar bar weinig mee op.

OEPS :oops:

Ik heb helemaal geen Hitachi router, ik heb een Wireless LAN Router Kit van Kobishi :lol:

Tja ................... het is wel lekker maar ................................ :lol:

Sjaak
16-05-2005, 00:20
Je komt in je modem door dit in te tikken in je internet browser:

http://10.0.0.138/index.htm

Dank je wel :thumbs:

Sjaak
19-05-2005, 18:05
Azureus is dan ook niet de meest gebruiksvriendelijke client om je torrent handelingen mee te doen.
Download ABC anders even , geen rompslomp met overbodige instellingen enzo ;)

Een poort in je router opengooien is 1 , datzelfde op je modem doen is 2 ... :D



ABC gedowload en er op gezet en nu krijg ik de boodschap "rejected by tracker" :shock: ....................... :evil:

NTT-FX
19-05-2005, 19:51
Dat kan ; sommige trackers willen dat je eerst member word zodat je IP adres bekend is.
Herkend een tracker een IP adres niet dan mag je ook niet downloaden.

Het kan ook zijn dat je verhouding downloaden/uploaden te scheef is , sommige sites/trackers eisen strakke verhoudingen van de users.
Dit kan zelfs een 1:1 verhouding zijn , wijk je daar te lang te ver van af dan word je toegang tot de tracker ontzegt.

Andere torrentsite zoeken lijkt me Sjaak ;)
Dan heb je een ABC echt een aanwinst :)