PDA

View Full Version : verdediging/aanval voorwaartsetrap



Luka
18-05-2005, 21:22
ik heb een probleem met het verdedigen van een trap naar voren die richting de buik gaat.. ik ben zelf kickboxer en vooral met de handen te boxen.. maar ik kan niet bij iemand bijv... in de beurt komen die taibokst en mij zo op afstand houd..

Wat vinden jullie beste manier om hier op te anticiperen ofzo?? of om te ontwijken en direct in de aanval te gaan???

jojo
18-05-2005, 23:43
ik denk dat je moet proberen of die trap te blokken met je ellebogen of langs die trap stappen ( als diegene met links trapt dat je rechts ervoorbij stapt)

Steve-o
18-05-2005, 23:51
precies met de ellebogen opvangen dan doet hij die duw trap geen 2e keer :wink: ...... of je stapt acheruit en je gooit zen been door en volgt gelijk met een lowkick op dat been....ik kan het nie zo goed uitleggen....vraag eens aan je trainer...maar met elleboog op vangen is een goeie...

Highline
19-05-2005, 00:16
als hij met rechts trapt, met je linker arm zijn been afkappen en instappen met die hap

Luka
19-05-2005, 00:34
heej ik zou het is proberen met trainen morgen :D :D kijken of het helpt hehe..

Nickuraba
19-05-2005, 11:56
dat 'wegdouwen' met de juiste hand (rechts been linker hand en andresom geloof ik) werkt prima, kan je heel hard inkomen met een stoot ofzow...werkt fine, of gewoon lowkick jah

someone
19-05-2005, 16:48
ik vind het het prettigst, als hij/zij met links trapt ook met links af te weren, als hij/ zij met rechts trapt, met rechts af weren, want die persoon staat dan met zijn zij bij jou, jij kan slaan en trappen, maar die persoon kan niet trappen, en aangezien de back fist bij bijna elke bond niet meer mag, kan die persoon ook niet slaan, hij heeft jou dan even uit zicht.

Als je hem met links afweert als hij/ zij met rechts trapt, dan heeft hij/ zij zijn handen bij het hoofd om wat te doen, en jij op dat moment niet, omdat je met je linkerhand afweet, dus kan de tegenstander stoten, met een hand kun je niet je gehele hoofd bedekken (of je moet zulke grote handschoenen hebben :-) )

ICON
19-05-2005, 18:08
ik vind het het prettigst, als hij/zij met links trapt ook met links af te weren, als hij/ zij met rechts trapt, met rechts af weren, want die persoon staat dan met zijn zij bij jou, jij kan slaan en trappen, maar die persoon kan niet trappen, en aangezien de back fist bij bijna elke bond niet meer mag, kan die persoon ook niet slaan, hij heeft jou dan even uit zicht.

Als je hem met links afweert als hij/ zij met rechts trapt, dan heeft hij/ zij zijn handen bij het hoofd om wat te doen, en jij op dat moment niet, omdat je met je linkerhand afweet, dus kan de tegenstander stoten, met een hand kun je niet je gehele hoofd bedekken (of je moet zulke grote handschoenen hebben :-) )

idd. ik vond t ook al vreemd linkse trap met rechts pareren

Nickuraba
19-05-2005, 22:33
dat probleem heb je niet als je hem goed zijwaarts instapt, dan neutraliseer je zijn stoten, terwijl je zelf met een goede cross in kan komen!

Wix
19-05-2005, 22:33
ik vind het het prettigst, als hij/zij met links trapt ook met links af te weren, als hij/ zij met rechts trapt, met rechts af weren, want die persoon staat dan met zijn zij bij jou, jij kan slaan en trappen, maar die persoon kan niet trappen, en aangezien de back fist bij bijna elke bond niet meer mag, kan die persoon ook niet slaan, hij heeft jou dan even uit zicht.

Als je hem met links afweert als hij/ zij met rechts trapt, dan heeft hij/ zij zijn handen bij het hoofd om wat te doen, en jij op dat moment niet, omdat je met je linkerhand afweet, dus kan de tegenstander stoten, met een hand kun je niet je gehele hoofd bedekken (of je moet zulke grote handschoenen hebben :-) )

idd. ik vond t ook al vreemd linkse trap met rechts pareren

Ja, dat is de beste manier. Je zal maar een tegenstander hebben die goed lenig is en een schijnbeweging maakt-->lowkick--> doorzwaaien naar het hoofd, dan zit hij lekker op je kop. In het karate zie je dat veel. Glaube Feitosa is zo iemand die dat mooi kan.