PDA

View Full Version : Amerikanen in Bagram sloegen gevangenen tot pulp



king
20-05-2005, 14:26
Amerikanen in Bagram sloegen gevangenen tot pulp
NEW YORK - In een tot nog toe geheim gehouden rapport van het Amerikaanse leger doen onderzoekers tot in detail uit de doeken hoe Amerikaanse militairen in het Afghaanse Bagram twee gevangenen door langdurige mishandeling van het leven hebben beroofd. The New York Times, die de hand op de studie wist te leggen, meldde vrijdag dat ondervragers en bewakers de twee bijna letterlijk tot pulp hadden geslagen.


In het 2000 pagina's tellende rapport over mishandelingen in Afghanistan door "jonge slecht opgeleide soldaten" wordt uitgebreid stilgestaan bij de gebeurtenissen rond de dood van de Afghanen Dilawar en Habibullah. Beiden vonden de dood in december 2002, nadat ze bloot hadden gestaan aan langdurige extreme mishandeling.

Pathologisch onderzoek wees uit dat de militairen Dilawar zo langdurig en zo hard hadden geslagen dat het weefsel in zijn benen "in wezen tot pulp was geslagen", aldus een van de lijkschouwers die het lichaam onderzocht. Het hoofd van de militaire lijkschouwersdienst, luitenant-kolonel Elizabeth Rouse, onderschreef later de erbarmelijke staat waarin Dilawar zich bevond ten tijde van zijn dood. "Ik heb soortgelijke kwetsuren gezien bij iemand die door een bus was overreden."

De bevindingen van de pathologen weerhielden volgens The New York Times militaire woordvoerders er niet van nog twee maanden na de lijkschouwing vol te houden dat de twee een natuurlijke dood waren gestorven. Ook de toenmalige bevelhebber in Afghanistan, luitenant-generaal McNeill, verklaarde nog geruime tijd na afronding van de pathologische onderzoeken dat er geen aanwijzingen waren dat mishandeling door militairen aan de dood van de twee had bijgedragen.

Verklaringen die militairen, ondervragers en gedetineerden op de basis, ongeveer 40 kilometer ten noorden van Kabul, ten tijde van de moorden aflegden, wijzen echter de andere kant op. Gevangenen werden routinematig gestompt, geslagen, geschopt, vernederd, dagen aan hun polsen opgehangen aan het plafond van hun cel en uit hun slaap gehouden. Ook werden ze gedwongen gedurende lange perioden ongemakkelijke poses aan te nemen. Soms werd de mishandeling volgens het onderzoeksrapport ingegeven door pogingen informatie los te krijgen, soms was ze een strafmaatregel door bewakers en soms werd ze slechts ingegeven door verveling of wreedheid of beide.

Tekenend voor de situatie op de basis was dat de gewelddadige 'ondervragingen' van Dilawar doorgingen terwijl "de meesten van ons ervan overtuigd waren dat de gevangene onschuldig was", zei een ondervrager die actief was geweest in Bagram en uit eigen beweging naar de onderzoekscommissie was gestapt.

Damn, wat een zieke gasten :shock:

Kim
20-05-2005, 14:40
nee iemands kop eraf snijden is menselijk. tering mensen zijn echt ziek.

Octavius
20-05-2005, 14:49
nee iemands kop eraf snijden is menselijk. tering mensen zijn echt ziek.

Is nog geen rede om zelf zo te zijn.

Als je vrienden op tafel schijten doe je dat dan thuis ook? :wink:

ibbie
20-05-2005, 15:22
achterlijken

Leon
20-05-2005, 15:25
nee iemands kop eraf snijden is menselijk. tering mensen zijn echt ziek.

Dat was ook het werk van de Amerikanen, USA weg ermee.

Sjaak
20-05-2005, 19:43
nee iemands kop eraf snijden is menselijk. tering mensen zijn echt ziek.

Dat was ook het werk van de Amerikanen, USA weg ermee.

huh :shock:

Leon
21-05-2005, 11:49
Er is genoeg bewijs dat erop duidt dat Amerikan Nick Berg onthoofd hebben.
feit is dat het in de .... gevangenis is gebeurt, die destijds in bezit van USA
was. En ik denk niet dat Terroristen een gevangenis insluipen en daar doodleuk
een Amerikaan gaan onthoofden terwijl er elk moment een US Soldaat langs kan komen.
Verder zie je in het filmpje dat Nick Berg (het slachtoffer) een oranje overall
aan had, dat zijn amerikaanse gevangenis pakken. Ook deze keer denk ik
niet dat Terroristen hun nek gaan riskeren om aan een paar van die pakken te komen.
Er zijn nog veel meer dingen die erop duiden dat mogelijk Amerika een eigen landgenoot
hebben onthoofd en deze zal ik dan ook wel een keer allemaal opsommen.

Octavius
21-05-2005, 11:56
Het zou me niet verbazen dat het zo is.

Leon
21-05-2005, 12:05
Nick leek me ook al vrij dood, aangezien hij de 'terroristen' hun gang liet gaan.
Hij kon natuurlijk ook verdoofd zijn maar omdat er ook weinig tot geen bloed
vrijkwam twijfel ik of hij nog enigzins in leven was.

Judas
21-05-2005, 13:05
Er zijn er wel meer onthoofd in zo'n oranje pak.....of is dat ook allemaal de schuld van de amerikanen? :roll:

Sjaak
21-05-2005, 13:17
Alle aanslagen en onthoofdingen is het werk van Amerika toch :?

Octavius
21-05-2005, 13:58
Het schijnt dat Nick Berg hetzelfde type gevangenis overal droeg als de gevangen in de abu ghraib zaten/zitten. Tevens werd er verzwegen dat hij daar voor werkte. Over de andere onthoofdingen hebben ze het niet gehad. Alleen speciefiek die van Nick Berg.

Tevens wordt er gezegd dat het geluid later erbij is gemonteerd en dat de tijd en datum in het beeld meerdere malen verschillend is. Terwijl de positie waar Nick Berg zit hetzelfde blijft.

Octavius
21-05-2005, 14:08
Wat ze als bewijs geven:

http://homepage.eircom.net/~aidsmyth/images/berg-lynndie-white-chair.jpg
http://www.sfimc.net/news/2004/05/1693809_comment.php
http://intelwire.egoplex.com/2004_05_20_exclusives.html

Of het waar? Ik weet het niet.

Sjaak
21-05-2005, 15:33
Heb je het "nieuwe" bewijs over 9-11 al gezien en gehoord van die Amerikaanse miljonair, waar of niet waar :?

Sorry maar ik geloof er niets van :!:

Mike
21-05-2005, 15:45
leon en octavius jullie zouden samen boeken moeten gaan schrijven. Wat een fantasie zeg !

Van t geld wat jullie daarmee verdienen kunnen jullie dan verhuizen naar zo'n prachtig land in het midden-oosten. Zo'n land met een mooie cultuur en waar de mensen, jullie idiote nergens op gebaseerde, anti amerikaanse denkbeelden met jullie delen. Dan kunnen jullie iedere dag (werken doen ze daar niet) met zn alle amerikaanse vlaggen verbranden op straat en bomaanslagen plegen op onschuldige burgers.

Jullie hebben echt kijk op de zaak , amerika is het kwaad van de wereld en extremistische moslims zijn hun slachtoffers ...................

zo is het toch in jullie idiote wereldje ? :lol:

en helemaal lol @ leon die zn avatar en signature in de G-unit stijl heeft maar ondertussen roept weg met amerika .......... 8) zou je grote held 2kwartjes het daar ook mee eens zijn ?

Leon
21-05-2005, 15:52
Het schijnt dat Nick Berg hetzelfde type gevangenis overal droeg als de gevangen in de abu ghraib zaten/zitten. Tevens werd er verzwegen dat hij daar voor werkte. Over de andere onthoofdingen hebben ze het niet gehad. Alleen speciefiek die van Nick Berg.

Tevens wordt er gezegd dat het geluid later erbij is gemonteerd en dat de tijd en datum in het beeld meerdere malen verschillend is. Terwijl de positie waar Nick Berg zit hetzelfde blijft.

Klopt wat je zegt Octavius, ze zeggen dat het beeld meerdere malen
verschillend was omdat er een amerikaanse soldaat voorlangs liep tijdens het
openemen. Verder zijn het relatief goed gevoede mannen, sommigen zijn op
z'n zachts gezegt stevig (dat vond ik ook al verdacht aangezien ze in Irak
echt niets te vreten krijgen). Verder was Nick Berg al eerder opgepakt en
gevangen gehouden door Amerikanen maar werd toen onder bevel vrijgelaten.
Diezelfde dag heeft hij nog zijn familie gebeld dat hij naar huis zo komen
en binnenkort het vliegtuig zou pakken, de volgende dag werd hij 'ontvoerd',
meegenomen (naar de gevangenis dus) en onthoofd. De familie werd via
e-mail ingelicht dat Nick Berg gevangen zou zijn genomen door Amerikaanse
Krijgsmacht maar later werd deze e-mail afgedaan als 'foutje'.
Verder zie je als je het filmpje erbij pakt dat een van de mannen witte
tennisschoenen aan heeft, de man die voorleest maar 2 papiertjes vast heeft
die hij aan het eind van het filmpje ondertussen al wel 10 keer alles zou
hebben kunnen voorgelezen, dit gaat gepaart met wat Octavius hierboven
zei... dat de videobeelden niet kloppen met de audio dat doorkomt.
Ook zit Nick soms op een witte plastic stoel... inderdaad, dezelfde als waar
de martelpraktijken op de Irakezen werd toegepast. Al met al vind ik dat er
genoeg op wijst dat de Amerikan mogelijk de daders zijn. Het allervreemdst
wat ik toch wel kon vinden is toch het pak dat hij aanheeft, een Amerikaans
gevangenispak dat gevangenen krijgen als ze opgepakt worden door
Amerikanen tijdens oorlogen. En het zou me ook niet verbazen als USA
ook achter de rest van de onthoofdingen zaten om de haat tegen Irak en
alle moslims te vergroten. Ik heb mijn zegje gedaan.... ik weet niet hoe
andere mensen hierover denken maar ik hoor het graag!

Justinian
21-05-2005, 15:56
Verder zijn het relatief goed gevoede mannen, sommigen zijn op z'n zachts gezegt stevig (dat vond ik ook al verdacht aangezien ze in Irak echt niets te vreten krijgen).
Kijk voor de gein ff naar de foto's die zijn gemaakt in de Abu
Ghraib gevangenis waar Irakese gevangenen werden mishandeld door Amerikanen. Niet bepaald kleine jongens.

Leon
21-05-2005, 16:03
Verder zijn het relatief goed gevoede mannen, sommigen zijn op z'n zachts gezegt stevig (dat vond ik ook al verdacht aangezien ze in Irak echt niets te vreten krijgen).
Kijk voor de gein ff naar de foto's die zijn gemaakt in de Abu
Ghraib gevangenis waar Irakese gevangenen werden mishandeld door Amerikanen. Niet bepaald kleine jongens.

Ik had het ook over de Irakezen Justi, die hebben nooit veel te eten.
En die zijn al helemaal niet zo gezet als de mannen in het filmpje.

Sjaak
21-05-2005, 16:08
'Niets is wat het lijkt' en de 'waarheid' ligt vaak ergens in het midden maar om nu Amerika overal de schuld van te geven gaat me 3 bruggen te ver :shock:

Die terroristen zijn niet uitgevonden door Amerika en geloof me of niet maar ik hebben horen vertellen dat ze "echt' bestaan en dat het geen Amerikanen zijn :roll:

Guru
21-05-2005, 16:11
Ik kan er niet van wakker liggen, de meeste inwoners van Afghanistan zijn geen mensen.

Leon
21-05-2005, 16:16
'Niets is wat het lijkt' en de 'waarheid' ligt vaak ergens in het midden maar om nu Amerika overal de schuld van te geven gaat me 3 bruggen te ver :shock:

Die terroristen zijn niet uitgevonden door Amerika en geloof me of niet maar ik hebben horen vertellen dat ze "echt' bestaan en dat het geen Amerikanen zijn :roll:

De waarheid ligt zeker in het midden-oosten, vergis je niet in Amerika Sjaak.
Die jongens zijn soms net zo ziek als de mensen in het midden-oosten. Zo was
er een keer in de eerste golfoorlog een journaliste vastgehouden door Amerikanen,
zij moest ook vrijgelaten worden van de rechter. Ze is meteen in een auto
gestapt om het land uit te rijden, toen ze onderweg een Amerikaans
Checkpoint tegenkwamen is die hele auto (inclusief inzittenden)
doorzeeft met ik weet niet hoeveel kogels.

Leon
21-05-2005, 16:17
Ik kan er niet van wakker liggen, de meeste inwoners van Afghanistan zijn geen mensen.

Ook daar zitten gewone mensen die daar uit die troep wegwillen en een gewoon leven verlangen.

Sjaak
21-05-2005, 16:18
Ik kan er niet van wakker liggen, de meeste inwoners van Afghanistan zijn geen mensen.

Ik weet het niet maar volgens mij sla je nu een beetje door :shock: OK er zitten wat "vreemde" lui tussen maar dit vindt ik verwerpelijke uitspraken :!:

Octavius
21-05-2005, 16:19
@ mike. Ik laat alleen wat zien en ik zeg niet dat het zo is. Ik zei dat het me niet zou verbazen dat het gebeurt zou zijn. Oorlog is politiek voeren met bloed.

Leon
21-05-2005, 16:26
En ik ben echt niet degene die zegt dat Irak en al de omringende landen
onschuldig zijn, ik zeg alleen dat ik het niet eens ben met de gedachtengangen
van de Amerikaanse overheid. Kijk eens naar de statistieken... wie is de
grootmacht in de wereld? Welk land vind zichzelf perfect en zien zichzelf
als voorbeeld voor de rest van de wereld? Die lui draven door met hun gedrag.
Amerika had ook verteld NL aan te vallen als we een paar soldaten van ze
niet vrijlieten, nou is daar natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar die
jongens trekken dan ook echt alles uit de kast om het voor elkaar te krijgen.
Maak die instabiele Bush een keer flink pissig en hij drukt op het knopje en je
mooie landje is weg. Ik draaf misschien door maar het zou me niet verbazen
als soort gelijk iets nog eens plaats zal vinden.

migyur
21-05-2005, 16:55
Sorry hoor, maar ik vind het iets te simpel als het door de amerikanen gedaan zou zijn.

Stel het zou zo zijn. Dan zou amerika koste wat het kost,hun volk er niet achter laten komen dat zij het gedaan hebben. En aangezien ze nogal machtig en rijk zijn, hebben ze de benodigheden.
Dus dat personen achter hun pctje dat kunnen achter halen, vind ik wel iets te gemakkelijk gaan.

Leon
21-05-2005, 20:10
Hier is uitgebreid onderzoek naar gedaan. Ik heb dit uiteraard niet allemaal zelf onderzocht.

mossad
21-05-2005, 20:18
Ik kan er niet van wakker liggen, de meeste inwoners van Afghanistan zijn geen mensen.

Probeer je met die uitspraken van je soms op die peroxide-pipo uit je sig te lijken?

Als dit verhaal waar is, dan laat het maar weer eens zien waartoe mensen in staat zijn in een oorlog. Niet best dit.

Hollandpride
22-05-2005, 19:53
Leon heeft er kijk op, hij heeft helemaal gelijk.

migyur
23-05-2005, 14:22
Hier is uitgebreid onderzoek naar gedaan. Ik heb dit uiteraard niet allemaal zelf onderzocht.

Dit is dus wel voornamelijk een "internet gerucht", beetje hetzelfde idee dat amerikanen 9-11 ook zelf hebben gedaan of isreal.

Mike
23-05-2005, 16:45
@ Mike, ik weet je standpunt, maar als iemand kritiek heeft op het beleid en de vreemde uitwassen in de gevangenissen daar, betekend niet automatisch dat iemand gelijk een blinde aanval op het vrije westen opent. Als je dit soort dingen niet veroordeelt (mag veroordelen?) of aankaart, zijn we toch eigenlijk net zo ver als Irak onder Saddam Hoessein.


klopt , daar heb je gelijk in . Maar ik kon t nie laten erop te reageren

Ik laat hen die mening ook hebben maar ik vond het wel nodig om even aan te geven hoe achterlijk ik die mening vind. Je mening over amerika puur baseren op antiamerikaanse websites met de meest vergezochte complottheorien vind ik echt zielig.

Maar goed ik snap je punt, het mooie aan het westen is idd dat iedereen recht heeft op zijn of haar mening, mits deze niet in strijd is met de grondwet.

Mike
23-05-2005, 16:50
Hier is uitgebreid onderzoek naar gedaan. Ik heb dit uiteraard niet allemaal zelf onderzocht.

Dit is dus wel voornamelijk een "internet gerucht", beetje hetzelfde idee dat amerikanen 9-11 ook zelf hebben gedaan of isreal.

geruchten ? Het zijn gewoon leugens

leugens gebracht door trieste idioten op nog triestere websites.......... die maar 1 doel hebben en dat is amerika ondermijnen.

tis vergelijkbaar met de idioten die beweren dat de holocaust nooit bestaan heeft.

Anonymous
23-05-2005, 16:53
Mike, jij geloofd ook zeker nog dat Irak massavernietigingswapens had en dat Irak voor de 11 september-aanslagen verantwoordelijk is?

Mike
23-05-2005, 17:01
Mike, jij geloofd ook zeker nog dat Irak massavernietigingswapens had en dat Irak voor de 11 september-aanslagen verantwoordelijk is?

wat een vreemde vragen ? Wat heeft dat hier mee te maken ?

Ik weet niet of er wmd's waren en to be honest i dont care

en ik weet niet of irak de terroristen heeft gefinancieerd of onderdak heeft geboden maar tis wel zeer waarschijnlijk.

Welk punt wil je maken met deze vragen?

Al heeft Amerika over de wmd's gelogen en al heeft irak niks te maken gehad met 9-11, wil dat dan zeggen dat Amerika de dingen heeft gedaan die Leon en Octavius in deze topic stellen?!

Octavius
23-05-2005, 18:38
Mike ik zeg niet dat ze het wel of niet gedaan hebben. Ik laat wat mogelijk bewijs zien wat ze als bewijs geven dan. Dan mag je zelf beoordelen van mij. Dus loop dan niet de heletijd te roepen dat ik zeg dat ze het gedaan hebben.

Even over wie het hardst roepen dat de amerikanen het gedaan hebben zijn amerikanen zelf.

ibbie
23-05-2005, 19:17
Leon heeft er kijk op, hij heeft helemaal gelijk.
niets aan toe te voegen inderdaad

A-team
23-05-2005, 21:17
Ik kan er niet van wakker liggen, de meeste inwoners van Afghanistan zijn geen mensen.

Jij bent ook een beetje ziek he!

Ossie
23-05-2005, 22:32
Ik kan er niet van wakker liggen, de meeste inwoners van Afghanistan zijn geen mensen.


Wat ben jij een ongelooflijk dom mannetje zeg.....
Hoezo zijn het geen mensen dan? Waar baseer jij je belachelijke meningen op?? Je bent net zo kortzichtig en dom als die flikker met zijn toupet in je sig.

En maar volhouden dat je niet racistisch bent.
Kerel verdedigt Hitler, maakt hele volkeren uit voor 'onmensen'.
Als je in het woordenboek kijkt naar het woord 'racist' dan vind je er een foto van Guru bij.

Waarom post je hier nog? Ga lekker onzinnige reacties geven op sites als www.stormfront.org of zo.

Mike
24-05-2005, 18:04
Even over wie het hardst roepen dat de amerikanen het gedaan hebben zijn amerikanen zelf.

das zeker de uitkomst van een onderzoek van website www.fuckamerica.com. of www.ihategeorgebush.com of soortgelijke trieste anti amerika sites.

Je moet ook echt op zoek naar andere bronnen man , dit is weer een mooi voorbeeld van ONZIN.

migyur
24-05-2005, 18:22
Nou...de meeste conspiracy verhalen zijn amerikaans en over amerika..
Dat hele cover ups enzo das echt amerikaans..

Mike
24-05-2005, 18:39
Nou...de meeste conspiracy verhalen zijn amerikaans en over amerika..
Dat hele cover ups enzo das echt amerikaans..

eens te meer blijkt dat in de bioscoop en op de tv je niet een juist beeld van Amerika en de Amerikaanse bevolking krijgt...........

Ik kan je verzekeren dat minimaal 90 % van de Amerikanen de complottheorien niet geloven. Laat staan dat ze zelf complottheorien verzinnen en verspreiden.

Ik vraag me af waar je je uitspraak op baseert? Op al die amerikaanse films met complot theorien waarschijnlijk............