PDA

View Full Version : Lowkick.....been breken....?



Deuce
21-05-2005, 18:47
Even naar aanleiding van de docu in het MMF over cagerage...waar een jongen een lowkick geeft en zijn been breekt....vervolgens terugstapt op dat been en er dus misselijkmakend in doorzakt...

Nu vroeg ik me af, het lijkt vrij voor de hand liggend waarom hij zijn been breekt. Maar wat zou de voornaamste reden zijn dat zijn scheenbeen plus kuitbeen doormidden gebroken zijn...

Beetje rare vraag mischien maar ik zag het ook al in een filmpje met Loyd van dams...

Iemand een verklaring hiervoor? Of zou t te maken hebben dat sommige mensen minder sterke botten hebben? ofzo?

lil´kickboxer
22-05-2005, 11:41
Waarschijnlijk had hij al microscheurtjes in zijn bot opgelopen bij trainingen of eerdere partijen.

phranq
22-05-2005, 14:28
Als je kijkt onder welke hoek de lowkicks worden geblokt zou dat misschien een verklaring kunnen zijn.

someone
22-05-2005, 15:25
ze blokken die lowkicks met het onderste puntje van de knie (hoogste punt van je scheenbeen), dat punt is zo hard, als je die blokt heeft die andere mega veel pijn in zijn been en kan inderdaad leiden tot een breuk.
Want het scheenbeen op zich is niet ZO hard als dat puntje waar ze hem mee blokken.

Anonymous
22-05-2005, 17:40
Daarbij speelt waarschijnlijk ook het fenomeen "stressfractuur" zijn rol mee. Door regelmatig overbelasten van dat deel van het bot krijg je (zoals lil'kickboxer ook al zei) microtrauma/microscheurtjes in het bot. Dan is het wachten op het moment dat het inderdaad fout gaat. Een heel bekende hierin is de zogenaamde "mars-fraktuur" in het leger. Door het vele marsen/lopen komt er na een tijd een stressfractuur in een van de voetbeenderen. Een ander voorbeeld wat je mischien nog wel kent: Die sporter een aantal jaren terug die net voor de olympische spelen met verspringen of hinkstapsprong spontaan zijn onderbeen brak.

Anonymous
22-05-2005, 17:40
was LOCO (niet ingelogd) hierboven :roll:

xXRichardXx
22-05-2005, 20:04
Hoe groot achten jullie de kans dat zoiets gebeurd? En mocht zoiets je overkomen, kan je dan ooit nog wel lopen? Het enige dat dan je voet nog aan je been houdt, is huid en spier.

LOCO
22-05-2005, 23:46
Is dan normaal gesproken niks wat een operatie en een pin (+paar platen? ;) ) niet kan verhelpen. Afhankelijk van hoe en wat natuurlijk, toevallig afgelopen week stukje op tv over (semi?)profvoetballer die dat had gehad door overtreding in wedstrijd en nu nog steeds niet goed kan lopen (en nooit meer voetbal) maar die had wel vrij extreem als ik het zo goed zag. Normaal gesproken pin en platen/schroeven, revalideren, en dan afwachten, na jaar pin eruit (meestal) en dan verder kijken. In principe training wel weer hervatten (in overleg met orthopeed) en wedstrijden is dan beetje de vraag, maar is niet onmogelijk.

Octavius
23-05-2005, 00:48
Je orthopeed vragen om "amino-zuren" :wink:

Deuce
23-05-2005, 00:52
Wat zijn zowiezo goede suplementne voor sterke botten etc? Ik weet dat je tot je 25 je bot zo sterk mogelijk kunt maken en dat het daarna bergafwaarts gaat..(osteoporose kindathing toch?)

Octavius
23-05-2005, 01:47
Stanozolol

Fr3ddy
25-05-2005, 14:55
Stanozolol
Waar kan je dat krijgen?

Het is trouwens echt een van de ergste blessures die je kan overkomen lijkt mij. Terugkomen is nog moeilijker!

Najim
Soekhai
Moet je wel sterk zijn om daarna terug te komen.

Menno Dijkstra had na zijn partij tegen Rink toch ook een scheurtje in zijn scheenbeen?

Octavius
25-05-2005, 16:05
Stanozolol
Waar kan je dat krijgen?


Bij de apotheek gewoon. Maar ja het valt onder de anabolica. Dus moet je een recept hebben. Of viavia :wink:


Stanozolol is een anabool steroïden en verkrijgbaar in tabletvorm. Evenals nandrolon, wordt het gebruikt bij de behandeling van osteoporose. Het stimuleert het de aanmaak van botmassa en gaat het de afbraak ervan tegen. Bij de behandeling van botontkalking wordt het dan ook wel gebruikt. Echter, de arts zal gewoonlijk eerst aan bepaalde andere middelen de voorkeur geven en stanozolol pas gebruiken wanneer deze niet (meer) werken. Het is verkrijgbaar onder de merknaam Stromba

Deuce
25-05-2005, 17:04
Waarom valt het onder anabolica? En is het slecht als je het neemt als je gezond bent?

Octavius
25-05-2005, 18:13
Het is een variant van het mannelijkse geslachtshormoon. Het kan geen schade toebrengen voor een gezond persoon mits je het onder (dokters) begeleiding neemt.
Het verhoord tevens de hematocriet waarde in je bloed, maakt je stuk(je) sterker en je rust sneller.

Ik spoor niemand aan tot het gebruik hiervan.

Hans
26-05-2005, 13:24
Ik denk dat ik toch maar meer calcium tot mij ga nemen...

Menno
26-05-2005, 20:01
Van krachttraining krijg je volgens mij ook sterkere botten, maar ja niet zoveel als met krachttraining + Winstrol natuurlijk.

Octavius
27-05-2005, 15:17
Van krachttraining krijg je volgens mij ook sterkere botten, maar ja niet zoveel als met krachttraining + Winstrol natuurlijk.

Ervaring??

Menno
28-05-2005, 22:13
Met Winstrol heb ik geen ervaring, wel heb ik een kuur S1+ gedaan, wat bij mij goede resultaten gaf in kracht en spiermassa. Ik ben wel geinteresseerd in 'echte' aas, daardoor lees ik er over op de bodybuilding/krachttraining fora.

En jij, wel ervaring met Winstrol?

Octavius
29-05-2005, 00:15
BB en MMA is niet met elkaar te vergelijken. Ik heb in de fitness waar ik werkte de raarste verhalen gehoord.

dokter flinstone
30-05-2005, 16:56
Je kan je botten zelf en makkelijk steviger/harder maken.

Bij elke trap tegen een hard iets met je scheenbeem ontstaat er een stress op het bot. Je bot/lichaam reageerd hierop door meer bot aan te maken op die plaats. Veel trainen en moedwillig rustig schoppen tegen de onderkant van de zak doet wonderen. Voel maar eens de scheenbeen van meeste vechters. Echt niet een mooi egaal bot maar een knolleveld. Die hobbels zijn het extra bot. De deuken zijn geen ingedeukte scheenbenen

Maar dat zorgt er niet voor dat je je been niet breekt. Als je je bot precies in het midden belast dan is de kans veel groter op een breuk. Als voorbeeld het bekende verhaal dat een knikker tegen eem hoek van het raam geen schade veroorzaakt maar precies in het midden (zelfs op de mm) dan gaat de ruit echt in. een ander voorbeeld is het breken van een stok. Hij breekt bijna altijd in het midden. Raak je dus met je scheenbeen precies in het midden een anders knie dan kan hij knak zeggen.

Meestal is er sprake dan van haarscheurtjes in je bot. Maar dat zal elke thai-boxer wel hebben.

Gewoon pure pech dus!!

Deuce
30-05-2005, 17:04
Top info dok! :thumbs: