PDA

View Full Version : Oplichters pesten, terugpakken ->uiteindelijk zelf oplich



Deuce
02-06-2005, 18:45
Zie: http://www.419eater.com

Voor de mensen die zich vervelen is er weer een leuk nieuw tijdsverdrijf bedacht: 'scambaiting' (=oplichtertje pesten).

Nigeria staat al een tijd bekend als land waar vele oplichtingspraktijken via internet vandaan komen. Je kent ze misschien wel: brieven (veelal vanuit Nigeria) met verhalen als "Mijn oom is overleden, heeft mij $10.000.000 dollar nagelaten alleen heb ik $5000 nodig om mijn jurist te belaten om het geld op te nemen. Als u me aan $5000 helpt krijg u 20% van die 10 miljoen mee". Ik las een tijdje geleden een verhaal in de telegraaf dat hier al heel wat goedgelovige mensen geld aan hadden verloren.

Maar nu is er dus 'scambaiting'. De sport is om te vissen naar dit soort oplichters (op de site staat hoe je dat moet doen) en als je eenmaal een brief hebt ontvangen ga je proberen de oplichter zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, rare, zelf bedachte vragenlijsten laten invullen (als zijnde 'officiele bankdocumenten'), rare foto's laten maken of zelfs geld afhandig proberen te maken. Op bovenstaande sites staan allerlei verhalen van mensen die hier de grootste lol mee hebben gehad (zie 'letters archive') en soms oplichters zelfs meerdere honderden dollars afhandig hebben gemaakt. Ook is er iemand bij die (o.a. met behulp van photoshop) een oplichter heeft doen laten geloven dat hij handje contantje $18.000 aan een handlanger van de oplichter heeft gegeven, waardoor deze 2 natuurlijk de grootste ruzie kregen. Geweldig, prachtig leesvoer op deze site voor de dooie uurtjes Enjoy.

Anonymous
03-06-2005, 08:12
thnx heb ik vandaag toch nog wat te doen op het werk!

Mickey
03-06-2005, 09:11
Ik zat er van de week te lezen!
Je moet die ene scambait lezen over the Church of the Dark One..
Geweldige Move van die gasten!

Deuce
03-06-2005, 10:09
Vond die how to earn 50 bucks ook wel goed :thumbs: