PDA

View Full Version : scheen blessures



Intoxico
07-06-2005, 01:39
hey

vanavond gesparred met trainen, maak ik een mawashi en trap ik vol in zijn elleboog. nu heb ik er tijdens het sparren niet veel van gevoeld, maar 20 min later na het douchen zat er een ei op me scheen van ongeveer 7 bij 4 cm

heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad, en zo ja, hoelang heb je hier ongeveer last van, en wat doen jullie om dit zo snel mogelijk te laten genezen

kheb toen ik het zag al meteen gekoeld, en ga ook zometeen slapen met een coldpack eromheen gebonden

ik hoor het graag van jullie

groeten

michel

Ossie
07-06-2005, 01:50
Niet met een coldpack eromheen slapen!!!!!!
Dat is veel te lang!!
Zorg dat je m 3 keer per dag ongveer 10 a 15 minuten koelt. Voor de rest, geef je scheen veel rust. Zal wel een weekje of 3, 4 kunnen duren voor ie volledig hersteld is.
En niet snel weer gaan gebruiken, zo van hij is hersteld. Daarmee zorg je alleen dat het geneesproces langer duurt!!

Steve-o
07-06-2005, 02:40
Ossie = Correct

En als je gaat trainen doe dan bijv. geen benen erbij of doe dubbele scheenbeschermers om.

Intoxico
07-06-2005, 08:19
ja oke dat zal ik zeker doen

alvast bedankt voor jullie tips

groeten

michel

Muay Thai Elite
07-06-2005, 14:40
Ossie = Correct

En als je gaat trainen doe dan bijv. geen benen erbij of doe dubbele scheenbeschermers om.

Trainen zonder je benen gebruiken..... Noem jij dat trainen dan?

Intoxico
07-06-2005, 15:08
hij bedoelt zonder met dat been te trappen

je kunt nog altidj met je andere been trappen, je kunt alle conditie trainingen meedoen, je kunt een hele maand aan je boxtechnieken werken etc

tuurlijk kun je ook trainen zonder een been te grebruiken, want er zijn altijd wel andere dingen van jezelf die je in die periode kunt verbeteren, terwijl je toch je been rust gunt

en sqauds push ups en situps zijn ook trainingen ;)

groeten

michel

Meiyo
07-06-2005, 20:12
Probeer het sauna principe toe te passen.Oftewel bij de botsing met de elleboog van je sparrings maatje is er trauma ontstaan aan je scheen.Hierbij zijn er een hoop afval stoffen aan gemaakt.Je lichaam gaat namelijk het hele boeltje weer herstellen.Om die afval stoffen uit je lichaam,beter nog je scheen te krijgen kun je deze er plaatselijk uit zweten.Dit doe je om er een homeopatisch middel (arniflor) op te smeren en hem daarna in te pakken met
plastic folie.Laat het een nacht zitten en leg je been hoog.De dag erna bij het ontwaken het plastic eraf halen en opnieuw ligt insmeren.Geen plastic meer omdoen en de rest er door gewoon normaal te gebruiken uit lopen.Let tijdens de training er wel op dat je je been ontziet.Het mag dan minder gevoelig zijn maar onder de huid is het weefsel nog steeds stuk en moet het nog verder herstellen.Het zal niet gelijk verdwijnen maar herhaal het anders een aantal maal.Zelf doe ik het ook zo na tip van een fysiotherapeut die ook aan alternatieve geneeswijze doet.Wel heb ik bijna nooit meer last van sinds ik 2 scheenbeschermers en soms wel drie draag.Ik hoop dat je iets aan mijn tip zult hebben.

Steve-o
08-06-2005, 01:01
Precies en zo heel slecht is dat nog niet ik vind zelf het bokswerk moeilijker dan de trappen. Dus een beetje extra aandacht door alleen je bokswerk goed te oefenen is nooit verkeerd...

Intoxico
08-06-2005, 02:16
jazeker man, ik ga dat met het uitzweten eens proberen ja, lijkt me wel een goede, en verder ga ik idd komende week wat meer aan me boxwerk doen, aangezien ik nu toch met trappen ontzien word

misschien ook toch nog grapling erbij doen, maar dan constant met een stoffen scheenplaat eromheen ofzo eens kijken hoe het gaat

groeten

michel