PDA

View Full Version : Nieuwsgroepen / payservers



Sjaak
08-06-2005, 12:51
Ik zit bij HCC-net en de niuwsgroepen van deze provider vallen onder het kopje SLECHT en dat betekent dat er met deze newsserver bijna niks compleet te downloaden is.

Wie kan mij een tip geven voor een payserver waar ik goede films en muziek kan downloaden en wat kost dit zo gemiddeld

Groetjes Sjaak

Wheelie
08-06-2005, 13:08
ik gebruik eweka en die kost 7,50 euro p/mnd
toegang tot alle nieuwsgroepen en downloaden met maximale snelheid
je betaalt per maand en je krijgt 14 dagen en 7 dagen voordat het verloopt een e-mail dat je maand abonnement verloopt.
betaal je niet dan kun je er niet meer op.
je zit dus nergens aan vast, probeer het een maandje zou ik zeggen.

B3 lik3 M3
08-06-2005, 14:01
Wheelie,

mag je dan ongelimiteerd downen?

Ik zit nu bij Virtualbox en dit kost me met alles max 49,95 per 3 maanden..

Wheelie
08-06-2005, 14:30
geen limiet :wink:

B3 lik3 M3
08-06-2005, 15:36
vette shit

mama
08-06-2005, 16:14
snap er alleen niets van
:cry:

NTT-FX
08-06-2005, 16:19
Als je qua DSL overstapt naar xs4all heb je en een goeie dsl verbinding en de zwaarste nieuwsgroepenserver van NL... ;)

harry
08-06-2005, 16:29
ik gebruik eweka en die kost 7,50 euro p/mnd

En voor de zuinige mensen (Sjaak :roll: ): pak met zijn 2-en 2 lijntjes en het kost je maar € 3,75 p/m.

Wheelie
08-06-2005, 16:46
ik gebruik eweka en die kost 7,50 euro p/mnd

En voor de zuinige mensen (Sjaak :roll: ): pak met zijn 2-en 2 lijntjes en het kost je maar € 3,75 p/m.

haha :shock:

Wheelie
08-06-2005, 16:50
snap er alleen niets van
:cry:

zoek eens een tutorial op het internet ;)
ik heb echt alles geprobeerd maar via nieuwsgroepen downloaden bevalt mij het beste.

mama
08-06-2005, 16:53
ja idd
het zal wel heel makkelijk zijn
had al vanalles geladen maar kon de film niet compleet maken omdat ik van alles miste

Wheelie
08-06-2005, 16:56
had al vanalles geladen maar kon de film niet compleet maken omdat ik van alles miste

die incomplete bestanden kun je repareren met quickpar, maar als je een payserver gebruikt (eweka bijv.) dan heb je daar bijna nooit last van en hoef je niks te repareren
welke provider heb je mama ?

Wheelie
08-06-2005, 16:57
http://home.planet.nl/~goose141/home.html

Wheelie
08-06-2005, 17:00
Als je qua DSL overstapt naar xs4all heb je en een goeie dsl verbinding en de zwaarste nieuwsgroepenserver van NL... ;)

weet niet of dit klopt


Xs4All newszilla.xs4all.nl (maximaal 50 KB/s per lijntje)

50 kb/s per lijntje ?

Deuce
08-06-2005, 17:03
50 kb/s

Welke munteenheid is dat? Anders kunnen we wel een dealtje maken...

mama
08-06-2005, 17:04
via EWEKA
maar snapte er al geen barst van waar ik de bestanden (of hoe je dat ook noemt) kon vinden..........

Wheelie
08-06-2005, 17:09
via EWEKA
maar snapte er al geen barst van waar ik de bestanden (of hoe je dat ook noemt) kon vinden..........

meld je eens aan op FTD dan kun je daar zien wat er gepost word en waar het gepost word
ik gebruik om te downloaden newsbin pro.

Wheelie
08-06-2005, 17:10
50 kb/s

Welke munteenheid is dat? Anders kunnen we wel een dealtje maken...

bel me maar :lol:

NTT-FX
08-06-2005, 18:32
Ik doe zelf dan wel niet in warez via nieuwsgroepen ( veiligheidsrisico ) maar ik weet uit ervaring dat de newsfeed van xs4all zeker sneller is dan 50 kb/s.

Op een 8mbit feed haalde ik regelmatig het tienvoudige en heb van horen zeggen dat het nog sneller kan.

Sjaak
08-06-2005, 18:45
ik gebruik eweka en die kost 7,50 euro p/mnd
toegang tot alle nieuwsgroepen en downloaden met maximale snelheid
je betaalt per maand en je krijgt 14 dagen en 7 dagen voordat het verloopt een e-mail dat je maand abonnement verloopt.
betaal je niet dan kun je er niet meer op.
je zit dus nergens aan vast, probeer het een maandje zou ik zeggen.

Top van je Kev :thumbs: gaan we zeker proberen :wink:

Groetjes Sjaak

Ronald
08-06-2005, 19:16
Ik doe zelf dan wel niet in warez via nieuwsgroepen ( veiligheidsrisico )...
Welke veiligheidsrisico's doel je op NTT?

Zelf gebruik ik ook Eweka (op aanraden van Kevin :D ) en ik vind het echt super. Af en toe valt m'n snelheid wel eens terug maar over het algemeen download ik met zo'n 800 kb/s.

Overigens, op www.binaries4all.nl vind je alles wat je weten wilt over nieuwsgroepen, bestanden, ftd, enz. Het wordt begrijpelijk en op beginnersniveau uitgelegd. Als je www.binaries4all.nl van A t/m Z doorneemt weet je in principe alles wat je weten moet.

Anonymous
08-06-2005, 22:22
Ik doe het zelf via Giganews, dat is qua stabiliteit snelheid en retentie 1 van de beste zoniet de beste.

Ronald
08-06-2005, 22:46
Ik doe het zelf via Giganews, dat is qua stabiliteit snelheid en retentie 1 van de beste zoniet de beste.
Hmm... bij Eweka heb je een DVD sneller binnen dan je 'm kijken kunt (max. 10 Mbit/s), een retentie van 4 weken voor de binaire groepen, geen financiële verplichtingen, geen datalimiet, en dat voor slechts € 7,50.
Giganews kost € 20,44. Wat biedt Giganews dan meer dat die 15 euro per maand extra rechtvaardigd?

Sjaak
08-06-2005, 22:51
Ik doe het zelf via Giganews, dat is qua stabiliteit snelheid en retentie 1 van de beste zoniet de beste.
Hmm... bij Eweka heb je een DVD sneller binnen dan je 'm kijken kunt (max. 10 Mbit/s), een retentie van 4 weken voor de binaire groepen, geen financiële verplichtingen, geen datalimiet, en dat voor slechts € 7,50.
Giganews kost € 20,44. Wat biedt Giganews dan meer dat die 15 euro per maand extra rechtvaardigd?

Goed zo Ronald ga door :thumbs: want dat wil ik ook wel is weten :lol:

Anonymous
09-06-2005, 00:17
Hmm... bij Eweka heb je een DVD sneller binnen dan je 'm kijken kunt (max. 10 Mbit/s), een retentie van 4 weken voor de binaire groepen, geen financiële verplichtingen, geen datalimiet, en dat voor slechts € 7,50.
Giganews kost € 20,44. Wat biedt Giganews dan meer dat die 15 euro per maand extra rechtvaardigd?

Hmm ja toen ik een paar maanden geleden eweka uitprobeerde was het kommer en kwel. Ik heb gehoord dat ze de laatste maanden goed vooruit zijn gegaan. Toch denk ik dat je die 4 weken voorlopig met een korreltje zout moet nemen en volgens mij zijn er nog geregeld storingen en allerhande problemen.

Ja best leuk hoor, maar nee geen giganews in ieder geval voorlopig nog niet. Als je goed leest zie je ook dat ik enkel hint dat giganews de beste is, niet dat giganews de goedkoopste is.

Ronald
09-06-2005, 08:18
Hmm ja toen ik een paar maanden geleden eweka uitprobeerde was het kommer en kwel. Ik heb gehoord dat ze de laatste maanden goed vooruit zijn gegaan. Toch denk ik dat je die 4 weken voorlopig met een korreltje zout moet nemen en volgens mij zijn er nog geregeld storingen en allerhande problemen.

Ja best leuk hoor, maar nee geen giganews in ieder geval voorlopig nog niet. Als je goed leest zie je ook dat ik enkel hint dat giganews de beste is, niet dat giganews de goedkoopste is.
Zo af en toe heb je bij Eweka idd last van storingen. Wel moet ik zeggen dat ze dat meestal snel oplossen. Wat dat in praktijk betekend is dat je soms je bestanden dus iets langzamer binnenkrijgt. Persoonlijk heb ik daar echter niet zo'n last van omdat ik meestal toch download als ik niet thuis ben. Als ik een cijfer voor stabiliteit zou moeten geven gaf ik een 6. Krap voldoende dus. Maar zoals gezegd, hoeveel last heb je er van...

Wheelie
09-06-2005, 09:16
ik heb weinig last van storingen, wat ik wil downloaden krijg ik ook binnen.
die retentie van 4 weken klopt niet echt ben ik achter gekomen :wink: , maar ik vind 2 tot 3 weken ook ruim voldoende
giga news heeft waarschijnlijk wel een langere retentie maar daar betaal je dan ook voor, ik zou dus kiezen voor eweka

Wheelie
09-06-2005, 09:18
Ik doe zelf dan wel niet in warez via nieuwsgroepen ( veiligheidsrisico ) maar ik weet uit ervaring dat de newsfeed van xs4all zeker sneller is dan 50 kb/s.
.

uiteraard is de totale snelheid sneller, maar hoeveel lijntjes mag je gebruiken ?
bij eweka mag je maximaal 4 lijntjes gebruiken maar wel met volledige snelheid 8)