PDA

View Full Version : Straks bij Peter R de Vries: KLPD’ers bestelen parkeergara



Wheelie
09-06-2005, 18:38
Korpsleiding wist van gesjoemel met kaartjes

KLPD’ers bestelen parkeergarage

door Bert Huisjes


ZOETERMEER, donderdag
Agenten van de landelijke politie hebben tijdenlang gesjoemeld met betaald parkeren.
Een fors deel van de werknemers van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) in Zoetermeer heeft een nabij gelegen parkeergarage zo voor vele tonnen benadeeld. Volgens de politiebond NPB heeft de korpsleiding van het KLPD de fraude oogluikend toegestaan.
De KLPD’ers lichtten jarenlang de hand met het betalen van parkeerkaartjes. De agenten parkeerden altijd voor niks, door een trucje dat zij elkaar leerden.
Omdat de garage de eerste drie uur gratis is, werden telkens alle auto’s even eruit en erin gereden. Ook trokken agenten kaartjes voor collega’s, door meermalen de slagboom half te passeren. Dat kost de exploitant voor elke fraudeur 10 euro per dag, zo’n 2400 euro per jaar. Ook agenten van het nabijgelegen politiebureau Wegstapelplein, onderdeel van het korps Haaglanden, leerden de truc.
Het gesjoemel werd vorige week vastgelegd door Peter R. de Vries, die verborgen camera’s ophing. De beelden worden vanavond uitgezonden door SBS6.


„Verbijsterend�, zegt de Telegraaf- columnist. „Het komt erop neer dat deze agenten elke dag eendrachtig een exploitant bestelen. Wat een enorme normvervaging.�
Uit de opnames blijkt dat de KLPD’ers elke drie uur massaal het kantoor uitstromen, om de truc te herhalen. Enkele weken geleden is het personeel hierover nog door de korpsleiding aangesproken. Met weinig resultaat, want de filmbeelden werden ruim erna gemaakt.
De gang van zaken is extra pijnlijk omdat het korps onlangs nog is bijgepraat over ethiek. Alle agenten en medewerkers kregen het boekje, ’Toon mij uw ware gezicht’, op last van korpschef Peter van Zunderd. Die kwam vorig jaar in het nieuws omdat hij zich niks aantrok van parkeerverboden en zijn dienstauto demonstratief op de stoep zette.

Hollandpride
09-06-2005, 20:46
stakkers zeg!!!

Jeru
09-06-2005, 22:24
Het is nu op tv.... ongelovelijk wat een zooitje :evil:

Biiyen
09-06-2005, 22:34
LOL de naam van die parkeergarage "De Belgiëlaan" man man man comedycapers. Moest er wel om lachen eigenlijk, je bent Nederlander of niet he. :lol:

Deuce
09-06-2005, 22:38
Lol ik zag net nog een tekening van Brian L Anjoe

Octavius
09-06-2005, 23:22
Tja net of alleen de KLPD dit doe. Een echte Nederlander doet dat gewoon ook.
Typisch voor Peter om daar druk over te maken. Net of die zelf zo koser is.

Anonymous
10-06-2005, 01:37
Ja maar die mongolen van de politie moeten wel het goede voorbeeld geven

Jay Hoov
10-06-2005, 09:19
Maar Rik, als jij het doet heb je een boete aan je reet!

Wheelie
10-06-2005, 09:28
Maar Rik, als jij het doet heb je een boete aan je reet!

ik vraag me af of het strafbaar is

Sjaak
10-06-2005, 09:34
Wat een ophef over niks, ik doe dat ook :lol:

Jay Hoov
10-06-2005, 09:36
Maar even voor de duidelijkheid Jay, ik snap wel wat je bedoelt natuurlijk, voor drie km/u naaien ze je, maar zelf zijn ze ook niet zo netjes....
'do as I say, don't do as I do' heet dat geloof ik.
Je hebt gelijk, maar ik kan me toch zooooo goed voorstellen dat als ik bij de politie werkte ik dit ook zo zou doen.

Zit ook weer wat in!

Anonymous
10-06-2005, 12:49
@rappe rik, dat valt dus wel te bewijzen, want ze stonden daar met een videocamera. Die laffe honden van KLPD (want dat zijn ze) rijden na 3 uur gratis parkeren even de slagboom uit en weer erin en kunnen zo dus weer 3 uur gratis parkeren. Die tijd die ze daarvoor gebruiken betalen wij dus van de belastingcentjes en misschien kunnen ze ook nog wel de "parkeeronkosten" declareren.

En als ik gvd parkeer zoals het niet hoort dan heb ik weer minstens 45 eurie aan m'n broek hangen.

Jeru
10-06-2005, 13:10
Ze duperen wel die parkeergarage ondernemer voor duizenden euro's per jaar. Die moet maar een fikse schadeclaim indienen...

Sjeanef
10-06-2005, 13:45
Waar praten we nou over, fraude van 2400 eutjes per jaar waar t om ging (stond in de krant) Nou, wat een belastingcentjes...

Dennis
10-06-2005, 14:26
Ze duperen wel die parkeergarage ondernemer voor duizenden euro's per jaar. Die moet maar een fikse schadeclaim indienen...

De parkeergarage ondernemer dupeert zichzelf door dit soort prijs constructies te verzinnen. Er zijn volgens mij wel betere constructies te bedenken waarbij dit soort activiteiten geen zin hebben

Daniel
10-06-2005, 14:32
Waar praten we nou over, fraude van 2400 eutjes per jaar waar t om ging (stond in de krant) Nou, wat een belastingcentjes...

geen geld voor sjaantje hoor, onze rijke stinkerd met zijn studiebeurs :wink:

Tsuki
10-06-2005, 14:48
ik vind het ook maar een beetje gerommel in de marge, komkommertijd voor Peter R. de Vries zeker .........................

Octavius
10-06-2005, 15:44
Idd, wordt tijd dat er weer een geliquideerd wordt. :wink:

Het is makkelijk iemand op de vingers te tikken maar kijk ook naar je eigen.

En eigenlijk doen ze niks verkeerd. Je gaat binnen 3 uur naar buiten, neemt een nieuwe kaart. Als je de auto helemaal naar buiten rijdt en erweer inzet is er volgens mij niks aan de hand. Hoogstens dat ze het onder werktijd doen en eventueel de kosten declareren. Maar ga nu niet zeggen dat alleen de KLPD dit soort grappen doet. Ga maar een willekeurig bedrijf af. Bv al die bouwvakkers die in de vrije uurtjes bijklusssen maar daar de bedrijfswagen voor gebruiken.

Mensen in Nederland moeten zich eens met hun eigen bemoeien ipv kijken wat een ander allemaal fout doet.

Biiyen
10-06-2005, 17:11
Wat een onzin reacties zeg "als ik dat doe krijg ik een boete..." het is helemaal niet strafbaar om weg te rijden om er even later weer in te rijden. Het is hooguit asociaal.

en declareren....... om iets te kunnen declareren heb je een bonnetje nodig, en een zak bonnetjes met daarop 0,0 helpt niet echt mee.

De eigenaar moet zich maar eens achter zijn oren krabben en zijn parkeer beleid gaan wijzigen.

Octavius
10-06-2005, 18:40
Wat een onzin reacties zeg "als ik dat doe krijg ik een boete..." het is helemaal niet strafbaar om weg te rijden om er even later weer in te rijden. Het is hooguit asociaal.

en declareren....... om iets te kunnen declareren heb je een bonnetje nodig, en een zak bonnetjes met daarop 0,0 helpt niet echt mee.

De eigenaar moet zich maar eens achter zijn oren krabben en zijn parkeer beleid gaan wijzigen.

Paar paaltjes neerzetten en ze kunnen niet meer keren.

Eenmaal buiten en dan erweer in. Tja lijkt mij niet strafbaar, jammer voor de garagehouder.

Justinian
10-06-2005, 20:37
Mensen in Nederland moeten zich eens met hun eigen bemoeien ipv kijken wat een ander allemaal fout doet.
Juist!