PDA

View Full Version : krachtraining naast MMA



Intoxico
09-06-2005, 22:33
hey

ff een vraagje, hoe denken jullie over kracht training te combineren met MMA.

ik train nu 5x per week MMA (2x grond 3x staand) maar ben erover aan het denken om ook kracht training erbij te doen

ik ben zelf zwaargewicht dus over aankomen hoef ik me niet echt zoveel zorgen te maken. maar vooral om me kracht te vergroten

zo ja wat raden jullie me dan aan, en hoevaak per week.

groeten

michel

The Bulldog
09-06-2005, 23:37
hey

ff een vraagje, hoe denken jullie over kracht training te combineren met MMA.

ik train nu 5x per week MMA (2x grond 3x staand) maar ben erover aan het denken om ook kracht training erbij te doen

ik ben zelf zwaargewicht dus over aankomen hoef ik me niet echt zoveel zorgen te maken. maar vooral om me kracht te vergroten

zo ja wat raden jullie me dan aan, en hoevaak per week.

groeten

michel

Kijk....we zitten in het zelfde ritme...

Ben ook zwaar gewicht en train wat betreft vechten hezelde als jij...

ik doe 2 keer keer per kracht training erbij....
Vooral basis oefeningen 2 oefeningen per spiergroep...

Octavius
10-06-2005, 00:19
Gewoon kuren heb je nergens last van. :wink:

Johan H
10-06-2005, 01:28
weet je wat je eens zou moeten proberen hele zware basisoefeningen.
zoals sqautten en deadliften,roeien en bankdrukken,schouderdrukken,leg extensions probeer dit een beetjuh in te delen in een schema met weinig herhalingen ,als je dit een tijd doet en je deelt het goed in kun je goed in vorm komen maar ik denk dat het nog belangrijker is dat je hier ook super sterk van wordt op de grond en dat je hier van op alle fronten je voordelen uit kunt halen. :thumbs:

Jay Hoov
10-06-2005, 13:18
Krachtrainen is altijd goed, als je maar NIET te zwaar traint, daar word je traag van!

Intoxico
10-06-2005, 13:53
kunne jullie me eens wat gerichtere tips geven

hoeveel reps, en wat wanneer, het liefste pak ik 2x per week kracht training erbij. als iemand daar een goed schema voor heeft hoor ik het graag (ook met reps erbij)

alvast bedankt voor jullie tips en advies

groeten

michel

Anonymous
10-06-2005, 15:11
Je traint nu 5 keer per week. Ik neem aan dat je ook nog gewoon werkt of naar school gaat. Als je er nog twee keer p/w krachttraining gaat doen wordt het eigenlijk te veel van het goede. Je lichaam kan het dan niet meer bijhouden, tenzij je "hulp" gebruikt. Als je tevreden bent over je kracht, zou ik die krachttraining laten zitten. Vijf keer p/w trainen is meer dan genoeg. Al het meerdere werkt alleen maar averechts.

Octavius
10-06-2005, 17:01
Krachtrainen is altijd goed, als je maar NIET te zwaar traint, daar word je traag van!

Dat is zwaar gelul.

The Bulldog
10-06-2005, 17:23
Krachtrainen is altijd goed, als je maar NIET te zwaar traint, daar word je traag van!

Dat is zwaar gelul.

octavius =correct..

Anonymous
10-06-2005, 18:08
Krachtrainen is altijd goed, als je maar NIET te zwaar traint, daar word je traag van!

Dat is zwaar gelul.

octavius =correct..

nou ja, indirect klopt het natuurlijk wel, als je zwaar traint (en goed eet) wordt je zwaarder en meer massa betekent in principe minder snelheid (uitzonderingen daargelaten).

Octavius
10-06-2005, 19:47
Krachtrainen is altijd goed, als je maar NIET te zwaar traint, daar word je traag van!

Dat is zwaar gelul.

octavius =correct..

nou ja, indirect klopt het natuurlijk wel, als je zwaar traint (en goed eet) wordt je zwaarder en meer massa betekent in principe minder snelheid (uitzonderingen daargelaten).

Van zwaar trainen hoef je niet eens van aantekomen. Snelheid is een erfelijk iets en je kunt het hoogstens wat trainen maar niet meer dan dat.

Jay Hoov
10-06-2005, 22:46
Je hebt er verstand van.....

Octavius
10-06-2005, 23:27
Je hebt er verstand van.....


Jij ook...

Intoxico
11-06-2005, 00:55
nou ja hoe je met een simpele vraag meteen weer een discussie kunt starten :lol:

maar goed, ik vroeg eigenlijk alleen om wat tips voor krachtraining, en dan meer inde zin van trainings schema's

over me snelheid ben ik tevreden, me lenigheid is ook goed (ik kan een split 8) en ja ik ben er trots op ook butt who cares :twak: )

anyway ik weet ook dat een anabole vleesbom van 130 kilo en 6% vet dan wel oersterk mag zijn, meestal zijn ze net zo snel als een amoebe en hebben ze de lenigheid van een betonnen pilaar. maar dat is ook niet waar ik naartoe wil.

gewoon als jullie kracht training doen naast de MMA of thai box trainingen, dan had ik graag geweten hoevaak en wat jullie doen, en natuurlijk ook hoe dat voor jullie uitpakt met betrekking tot de sport

alvast bedankt

michel

Octavius
11-06-2005, 01:04
Die BB trainen ook voor massa. Zijn kracht/Kg verhouding helemaal niet sterk.

Schema;s is moeilijk omdat je de persoon niet in levende lijve kent en ziet.

Chico
11-06-2005, 01:20
Zover ik weet is het belangrijk om snel uit te stoten en langzaam naar beneden te laten komen ipv allebei langzaam om de explosiviteit erin te houden...

just my 2 cents

LOCO
11-06-2005, 02:03
Er zijn op zich genoeg mogelijkheden om in je kracht etc wat te groeien, maar zoals Octavius al zegt, een "standaard" schema is moeilijk omdat je de persoon niet in levende lijve kent/ziet. Het zal denk ik niet slecht zijn om dan een tijdje 1 of 2 mma trainingen te laten vallen en daarvoor krachttraining te gaan doen.

Aaronk
21-06-2005, 03:43
Krachtrainen is altijd goed, als je maar NIET te zwaar traint, daar word je traag van!

:?

Het jaar 1900 belde me net en wil zijn informatie terug

Aaronk
21-06-2005, 03:49
tot 6 weken voor je partij probeer dit eens

gespeten over zo veel dagen als je wilt. minimaal 2

1 Squaten
4x4 Reps

2 Deadlift 4x4 Reps

3 Bench met dumbells
4x4

4 Clean and press
4x4

plus optrekken
2 maal maximaal reps, als je over de 10 zit gewicht aan je halter riem hangen.

erna een roeimachine pakken. en weer 2 maal max. gewicht naar schouder hoogte.

Nu een andere trek machine waar je het gewicht of de bar naar je buik moet trekken 2 maal max...

basis off season powerlift programma. met wat aanpassingen. KOmt van een brits powerlift kampioen af. Die veeel vechters zowel boxers en als free fighters traint.

The Bulldog
24-07-2005, 21:38
BEdankt man... Ik zat al een tijdje te kijken hoe ik mijn kracht schema zou aanpassen.

Trainde laatse jaar erg all round kracht.
2 oefeningen per spiergroep.

Hoe meer info hoe beter om een goed schema te maken.