PDA

View Full Version : Zeezout????



Anonymous
10-06-2005, 18:01
Als je op gewicht wilt blijven kun je beter
zoveel mogelijk zoutloos eten, ivm. het vasthouden van vocht.
Nu hoorde ik gisteren op de radio dat zeezout het vocht niet zou
vasthouden, weet iemand hier meer over.
Of is dit gewoon weer een onzin verhaal?

Anonymous
10-06-2005, 18:08
onzin, zout is zout.

Octavius
10-06-2005, 19:45
Als je weinig zout in je lichaam hebt krijg je kramp en kunnen je spieren niet optimaal functioneren. Dus leuk dat je dan op gewicht zit maar hebt er weining aan.

Anonymous
11-06-2005, 12:10
Zout zit al in meer voeding dan je denkt. Ik heb het over extra zout toevoegen.....

Octavius
11-06-2005, 12:13
Jij over zoutloos eten.

Intoxico
12-06-2005, 04:42
als je nou naast zoutloos eten ook gewoon helemaal nix meer drinkt, dan houd je nog minder vocht vast, en kom je vanzelf van al je vocht af, en daarna val je pas echt snel af :twak: :thumbs:

maar als je nou echt minder vocht vast wilt houden of vocht wilt verliezen is verse ananas heel gezond. daarnaast ontslakt ananas ook je lichaam, dus je hebt er dubbel profeit van. voor de verdere rest is het juist belangrijker om voldoende te blijven eten, dan om steeds jezelf uit te hongeren. je kunt ook eens proberen om hetzelfde te eten, maar dan over meer perioden op de dag, dus dat je 6x per dag eet ipv 3x.

verde zullen er hier nog genoeg voeding experts rondlopen die je hier meer over kunnen vertellen

groeten

michel

Octavius
12-06-2005, 11:09
Anders moet je maar eens opzoeken wat 'uitdroging' met je lichaam en je conditie doet.

Ik snap niet dat mensen op gewicht willen op met vocht. Dat kan net voor de weging en dan er weer eraan drinken maar niet tijdens trainen ofzo. Te laag vochtgehalte en zout gehalte heeft zeer grote gevolgen op je functioneren en conditie.

Ossie
13-06-2005, 19:05
Afvallen op vocht lijkt me sowieso niet echt haalbaar. Als je al wat drinkt heb je er alweer vocht bij. Vocht is een superbelnagrijk iets. Net zoals Octavius al zegt: ga maar eens trainen als je een laag vochtniveau hebt.

Toen ik nog aan fitness deed (jaar of 2 terug) was er zo'n gast die beweerde dat als je wilde afvallen je eerst heel gezout moet eten, en daarna juist zoutloos. Dan zou je volgens hem heel veel afvallen omdat je lichaam dat vocht dan niet meer kon vasthouden :?

Wat denken jullie hiervan? IMO is het bullshit.

Intoxico
14-06-2005, 00:16
als je 4 dagen lang helemaal nix drinkt moet je eens kijken hoe je afvalt, ben ja de week erop nog maar 1 kilo as en stof en draaien ze 2 platen voor je

afvallen doe je door iets minder calorieen in te nemen, dan dat je verbruikt. als je dan ook nog ervoor zorgd dat de calorieen die je wel binnen krijgt alleen maar goed zijn, gezonde vetten, proteinen eiwitten koolhydraten etc. dan zul je er sportief gezien ook geen last van hebben. tevens moet je juist misntens 2 tot 3 liter water zo drinken per dag om goed af te vallen zodat je lichaam alle afvalstoffen kwijt kan