PDA

View Full Version : Hoe groot is de kans......



Leon
13-06-2005, 11:59
Dat je tegenwoordig als NL'se Marinier het loodje legt op het slagveld?
Ik ben benieuwd of iemand hier enigzins een antwoord op kan geven
uit statistieken of iets dergelijks? De kans dat je word uitgezonden is
natuurlijk hardstikke groot!

Fr3ddy
13-06-2005, 12:08
die kans is dus net zo groot als onder een auto lopen etc.
Die kans is toch wat groten lijkt mij.. Nederlandse mariniers hebben nog nooit een slagveld gezien. Houden zo, dacht ik.

Leon
13-06-2005, 12:14
NL'se Mariniers nog nooit een slagveld gezien?
Dan ben ik wel even verkeerd ingelicht door die mensen?

Tsuki
13-06-2005, 14:06
NL'se Mariniers nog nooit een slagveld gezien?
Dan ben ik wel even verkeerd ingelicht door die mensen?

De laatste generaties hebben iig nog nooit echt actief mee moeten vechten, denk dat freddy dat bedoeld.

ik heb altijd het idee dat er achter de schermen wel iets meer gebeurd dan dat wij te horen/zien krijgen ................

Jochem
13-06-2005, 14:10
ik denk indd dat er achter de schermen meer wordt gezopen dan ze toegeven ja...

Dennis
13-06-2005, 14:43
NL'se Mariniers nog nooit een slagveld gezien?
Dan ben ik wel even verkeerd ingelicht door die mensen?

Zover ik weet hebben ze vroeger in Irak, Bosniƫ en Cambodja gezeten
Afganistan weet ik niet.

Tsuki
13-06-2005, 14:56
volgens mij zit de man van mijn nicht op dit moment in afghanistan .......

ICON
13-06-2005, 16:07
volgens mij zit de man van mijn nicht op dit moment in afghanistan .......

een vriend van me ook hij zit bij de kct. en geloof me dr gebeurt echt wel meer

RNLMC
13-06-2005, 16:08
denken jullie nou echt dat ze het gewone volk eventjes in gaan lichten waar ze mee bezig, qua geheime missies, irak is geen geheim maar geloof me ze doen veel meer dan je denkt hoor.

Ossie
13-06-2005, 17:54
Ze gaan er voornamelijk heen als vredestroepen. Ze vechten niet actief aan het front, maar hebben een functie als 'bewaker'. Kijk maar naar Irak. Zo was het ook in Bosnie.

Ik weet niet of ik het moet geloven dat ze meer doen dan wij denken. Stel je voor dat dat zo zou zijn, en er valt bij een van die missies een dode. Dan wordt dat toch bekend gemaakt (sowieso aan familie) en komt het toch in het nieuws.
Aangezien er in het afgelopen decennium maar 2 doden zijn gevallen moeten ze dan behoorlijk succesvol zijn geweest met die missies.

LJ Silver
13-06-2005, 18:36
Ik heb die mariniers persoonlijk meegemaakt in Aruba. Elke avond zuipen in de Paddock, en er werden ook de nodige kilo's 'poedersuiker' weggesnoven.

Ossie
13-06-2005, 18:50
Maar dat gebeurt hier ook hoor.
Een maat van me zit ook in het leger. Die lui kunnen voor een zeer lage prijs elke avond zuipen in de kazerne.
Als je kijkt naar hoe sommigen zich daar gedragen (of beter: misdragen). Lui elke avond zuipen en coke snuiven tot ze erbij neervallen.

Je zou bijna het leger inwillen :lol:

Fr3ddy
13-06-2005, 20:38
denken jullie nou echt dat ze het gewone volk eventjes in gaan lichten waar ze mee bezig, qua geheime missies, irak is geen geheim maar geloof me ze doen veel meer dan je denkt hoor.
Broodje aap

Leon
14-06-2005, 07:52
Het klopt wel dat er echt wel meer speelt dan dat wij weten, dat weet ik haast zeker.
Maar dat poedersuiker snuiven geeft me wel goede indruk van mijn toekomstige beroep :lol:

Ronny
14-06-2005, 07:58
hahaha het moet niet gekker worden.....leon de marinier!!!!


hahahaha bend over bitch!!

Iwan
14-06-2005, 09:17
NL'se Mariniers nog nooit een slagveld gezien?
Dan ben ik wel even verkeerd ingelicht door die mensen?

De laatste generaties hebben iig nog nooit echt actief mee moeten vechten, denk dat freddy dat bedoeld.

ik heb altijd het idee dat er achter de schermen wel iets meer gebeurd dan dat wij te horen/zien krijgen ................

Tsuki is correct...
En ik spreek uit ervaring, ben zelf ex-marinier.

Iwan
14-06-2005, 09:23
Een officier staat zelden in het veld, maar zit meestal achter een burootje...

Iwan
14-06-2005, 09:27
Oh, maar ik geloof je ook wel dat hij je dat verteld heeft hoor.
Ik heb echter mijn redenen om Tsuki's statement te ondersteunen.

Leon
14-06-2005, 14:14
Iwan heb je het weleens benauwd gehad of ben je nooit uitgezonden?

Ronny
14-06-2005, 18:30
ok...nog niemand shocked over het feit dat Leon het over de marine heeft?????

Hollandpride
15-06-2005, 00:14
Dat je tegenwoordig als NL'se Marinier het loodje legt op het slagveld?
Ik ben benieuwd of iemand hier enigzins een antwoord op kan geven
uit statistieken of iets dergelijks? De kans dat je word uitgezonden is
natuurlijk hardstikke groot!

Moet je eens aan SNS REAAL verzekeringen vragen (check reclame).

:D

Ronny
16-06-2005, 00:15
ok...nog niemand shocked over het feit dat Leon het over de marine heeft?????

hij heeft het niet over de marine, hij heeft het over de mariniers......

je hebt gelijk...maar....dat is nog veel erger!

ach ja...

Robbie
21-06-2005, 22:34
die kans is dus net zo groot als onder een auto lopen etc.
Die kans is toch wat groten lijkt mij.. Nederlandse mariniers hebben nog nooit een slagveld gezien. Houden zo, dacht ik.

Toch een beetje beter je huiswerk doen Kerel :roll:

Jij zegt nooit wat denk je dan van De 10 Mariniers die een heel bataljon moffen tegen houden in Rotterdam 1940

Of van de Mariniers die in indonesie als helden hebben gevochten tegen de Jappen.

Fr3ddy
21-06-2005, 23:14
die kans is dus net zo groot als onder een auto lopen etc.
Die kans is toch wat groten lijkt mij.. Nederlandse mariniers hebben nog nooit een slagveld gezien. Houden zo, dacht ik.

Toch een beetje beter je huiswerk doen Kerel :roll:

Jij zegt nooit wat denk je dan van De 10 Mariniers die een heel bataljon moffen tegen houden in Rotterdam 1940

Of van de Mariniers die in indonesie als helden hebben gevochten tegen de Jappen.
Ja ok je hebt gelijk.. maar kijkend op de laatste 20 jaar..

Deuce
21-06-2005, 23:49
Als Leon bij het korps mariniers komt dan geef ik hem een krat bier...als hij er niet bijkomt dat krijg ik er eentje......

En bij de marinies komen bedoel ik opleiding afmaken...

Afvallen noem ik ook bij het 1e gesprek afgewezen worden, po1 of po 2... :wink:

PigDog
22-06-2005, 00:19
Wel leuk, veel mensen bazelen erover maar snappen er weinig van, of komen met een mening die slaat als een lul op een drumstel.

Even voor de feiten: er zijn veel meer mariniers omgekomen in de laatste decennia. Ook door auto-ongevallen (denk aan de omgevallen vrachtwagen in Noorwegen tijdens een oefening) of door training (de door koudeletsel gestorven marinier tijdens de kikkertraining)

De vredesmissies zijn misschien wel geen oorlog in die zin van het woord, maar speelt zich wel af in een hoger geweldsspectrum. (Irak is misschien niet meer in oorlog, maar nog wel zeer gevaarlijk, qua terrorisme)

Niet alle missies verschijnen in de media, zelfs niet als er gewonden of doden bij vallen. Dat lijkt me ook normaal, als men spreekt van een geheime missie, dat niet aan iemands zoon wordt gelekt.

Hoewel ik geen hoge pet op heb van de nederlandse mariniers, geloof ik ook niet dat Leon zoals wij hem hier kennen, het ook maar 3 maanden uithoud bij een legeronderdeel anders administratie of keukengroep.
Trek een jurk aan en zoek een ander beroep.....
:wink:

Octavius
22-06-2005, 01:12
die kans is dus net zo groot als onder een auto lopen etc.
Die kans is toch wat groten lijkt mij.. Nederlandse mariniers hebben nog nooit een slagveld gezien. Houden zo, dacht ik.

Toch een beetje beter je huiswerk doen Kerel :roll:

Jij zegt nooit wat denk je dan van De 10 Mariniers die een heel bataljon moffen tegen houden in Rotterdam 1940

Of van de Mariniers die in indonesie als helden hebben gevochten tegen de Jappen.

En de treinkapingen zoals bij de punt.

Leon
22-06-2005, 08:36
Ik moet natuurlijik eerst nog voor de keuring..... en jullie zouden me ook gewoon succes kunnen wensen? :?

Robbie
22-06-2005, 14:14
Wel leuk, veel mensen bazelen erover maar snappen er weinig van, of komen met een mening die slaat als een lul op een drumstel.

Even voor de feiten: er zijn veel meer mariniers omgekomen in de laatste decennia. Ook door auto-ongevallen (denk aan de omgevallen vrachtwagen in Noorwegen tijdens een oefening) of door training (de door koudeletsel gestorven marinier tijdens de kikkertraining)

De vredesmissies zijn misschien wel geen oorlog in die zin van het woord, maar speelt zich wel af in een hoger geweldsspectrum. (Irak is misschien niet meer in oorlog, maar nog wel zeer gevaarlijk, qua terrorisme)

Niet alle missies verschijnen in de media, zelfs niet als er gewonden of doden bij vallen. Dat lijkt me ook normaal, als men spreekt van een geheime missie, dat niet aan iemands zoon wordt gelekt.

Hoewel ik geen hoge pet op heb van de nederlandse mariniers, geloof ik ook niet dat Leon zoals wij hem hier kennen, het ook maar 3 maanden uithoud bij een legeronderdeel anders administratie of keukengroep.
Trek een jurk aan en zoek een ander beroep.....
:wink:

Reactie Hierop: die omgevallen vrachtauto was van de Lucht mobiele brigadeen die omgekomen kikvorsman wat jij zegt was een korporaal in opleiding en geen kikvorsman.

En waar bazeer jij het op dat je geen hoge pet op hebt van het korps mariniers??????

Want veel kennis heb je blijkbaar niet van ons

Robbie
22-06-2005, 14:15
Ik moet natuurlijik eerst nog voor de keuring..... en jullie zouden me ook gewoon succes kunnen wensen? :?

Succes hoor leon, als je wat tips wilt hebben mail even naar [email protected] zal ik je wat dingen uitleggen

groeten

Leon
22-06-2005, 20:46
Ik moet natuurlijik eerst nog voor de keuring..... en jullie zouden me ook gewoon succes kunnen wensen? :?

Succes hoor leon, als je wat tips wilt hebben mail even naar [email protected] zal ik je wat dingen uitleggen

groeten

Thanks, ben je zelf ook oud-Marinier?

Robbie
23-06-2005, 09:28
Ik moet natuurlijik eerst nog voor de keuring..... en jullie zouden me ook gewoon succes kunnen wensen? :?

Succes hoor leon, als je wat tips wilt hebben mail even naar [email protected] zal ik je wat dingen uitleggen

groeten

Thanks, ben je zelf ook oud-Marinier?

Ik ben er nou 9 maanden uit, ben 8 jaar marinier geweest

Groeten