PDA

View Full Version : "Melk is goed voor elk"... Of?



Ton
17-06-2005, 17:33
Ik drink dagelijks minstens 1 liter, meestal wel 2 liter melk. Om de eiwitten maar ook omdat ik het gewoon erg lekker vindt.
Maar nu kwam ik dit artikel tegen:
http://utopia.knoware.nl/users/wwitsel/main/artikelen/melk1.html

wat zeggen jullie er van?

Leon
17-06-2005, 20:47
Ik heb die link niet geklikt maar het schijnt dat melk volwasssen (lees volgroeiden) niet altijd goed doet.

Octavius
17-06-2005, 22:22
Kijk naar de dieren. Die drinken ook niet als ze volwassen zijn melk.

Er is onderzoek geweest en het schijnt dat melkeiwit juist het bot van mensen zwakker maakt.

stefan112
17-06-2005, 22:30
Over dit onderwerp was laatst ook iets op bij het consumentenprogramma Radar.

Kijk hier de uitzending (http://www2.trosradar.nl/mediaplayer/player.php?videoID=251&mode=uitzending)

Of hier voor het artikel (http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174)

Wat ze hier zeggen klink logisch...

Ossie
20-06-2005, 02:34
Wat ik er ook vaker over heb gehoord, is dat wanneer je veel melk drinkt, je op oudere leeftijd een stinkadem krijgt.....

Wie kan dit bevestigen of ontkrachten??

Het is toch ook zo dat yoghurt en kaas beter zijn dan melk?

Leon
20-06-2005, 08:58
Wat ik er ook vaker over heb gehoord, is dat wanneer je veel melk drinkt, je op oudere leeftijd een stinkadem krijgt.....

Wie kan dit bevestigen of ontkrachten??

Het is toch ook zo dat yoghurt en kaas beter zijn dan melk?

Ja dat vroeg ik me ook af, ik ben namelijk wel gek van kaas! :D

Octavius
20-06-2005, 11:31
Waar worden yoghurt en kaas van gemaakt????? Dus hetzelfde dus niet beter.

En wat betreft dat stinken. Een teveel aan (melk)eiwitten zorgen daarvoor.
Maakt niet uit hoe oud je bent.

Ossie
20-06-2005, 12:45
Waar worden yoghurt en kaas van gemaakt????? Dus hetzelfde dus niet beter.


Kun je dat wel zo zien? In kaas en yoghurt zitten toch ook andere bacterien die melk niet bevat......

Is het niet zo dat er door het bewerkingsproces sommige bacterien verloren gaan en andere ontstaan???

Octavius
20-06-2005, 15:20
Waar worden yoghurt en kaas van gemaakt????? Dus hetzelfde dus niet beter.


Kun je dat wel zo zien? In kaas en yoghurt zitten toch ook andere bacterien die melk niet bevat......

Is het niet zo dat er door het bewerkingsproces sommige bacterien verloren gaan en andere ontstaan???

Waarom heb je het over bacterien. Het gaat om de melkeiwit die erin zit.

Virus
21-06-2005, 03:13
Zal allemaal best...

Is niks mis met pap met melk, magere kaas en Yoghurt of kwark...

Eten die hap!

A-team
02-07-2005, 01:44
Zal allemaal best...

Is niks mis met pap met melk, magere kaas en Yoghurt of kwark...

Eten die hap!

helemaal mee eeens!

Octavius
02-07-2005, 11:18
Zal allemaal best...

Is niks mis met pap met melk, magere kaas en Yoghurt of kwark...

Eten die hap!

helemaal mee eeens!

Leg het dan eens uit waarom.

Intoxico
03-07-2005, 03:17
bekijk alle gegevens eens objectief

* amerikanen zijn een groot voorstander van voedingsuplementen

* in het westen word meer melk geconsumeerd dan in azie

* geargumenteerd, de eiwitten in melk zouden schadelijk zijn, echter dit was niet bewezen

* in het westen meer 'welvaartsziekten' dan in azie en 3e wereld landen

* in het westen worden mensen steeds groter

* in melk zitten groeihormonen

* in al onze vleesproducten zitten restanten van de groeihormonen die we aan slachtvee geven

* in het westen licht elke vorm van voedingsconsumptie hoger

* nederlandse deskundigen verwerpen de theorie, omdat er niets word aangetoond

* in het westen is een overschot aan voedsel, word meer gegeten, en licht de consumptie van fast food zeer hoog

* in melk zitten bewezen gezonde stoffen voor de mens

als je deze uit het artikel gehaalde gegevens goed bekijkt zul je zelf snel zien waarom het eigenlijk alleen maar een poging is om de melk consumptie van westerlingen te verkleinen, en het gebruik an supplementen te stimuleren.

de onderzoekers uit de vs zeggen alleen maar dat ze aangetoont hebben dat in het westen meer welvaartsziekten zijn dan in 3e wereld landen (namelijk alle ' ziektes' die ze noemden zijn welvaarts ziekten) en da in het westen de consumptie van melk veel groter is dan in de 3e wereld en azie.

deze conclusie kan een 14 jarige middelbare scholier met een ardrijkskunde boek nog maken. in het westen ligt de consumptie van alles hoger, de lucht is er meer vervuild en mensen bewegen relatief weinig. we leven onder constante druk en stress. drugs alcohol en sigaretten worden veel gebruikt dus deze dragen ook bij aan onze slechte gezondheids statistieken. in azie en de 3e wereld is voeding schaars, en bestaand de voeding meestal uit rijst groenten en een beetje vlees. tevens moeten mensen daar harder werken, en meestal fysieke arbeid verrichten. logisch dat deze mensen een gezonder lichaam hebben

ook word in de 3e wereld minder drugs sigaretten en alcohol gebruikt omdat deze simpelweg niet aanwezig zijn, of betaalbaar. waardoor mensen noodgedwongen gezonder leven.

het is dus debiel om te zeggen dat omdat wij meer melk drinken dan aziaten , en meer welvaartsziekten hebben, dat we door de melk hieraan komen, we vreten alles meer dan aziaten, en we zuipen in de regel meer en ga zo maar door, ook bewegen we minder (de rechterhand op kantoor als je patience speeld uit verveling telt niet ) dus is onze cardiovasculaire conditie minder, wat welvaartsziekten bevordert een beetje dom dus om alles aan melk, een winstgeven europees product, af te schuiven

we kunnen de volgende kop anders ook even aanhalen

ondervoed leven in ethiopie verkleind de kans op overgewicht, wetenschappers hebben aangetoond dat de voedingsloze levenswijze van veel ethiopiers bevorderlijk is in het voorkomen van overgewicht. men raad dan ook aan om de ethiopische levenswijze van onthouding van voedsel over te nemen, met als resultaat 100% succes in het voorkomen van overgewicht tijdens het volgen van het voedingsloze zgn. armoede oorlog en honger voedingspatroon

toch leuk om half 3 's nachts nog effe zoiets uit typen

groeten

michel