PDA

View Full Version : Protest tegen nummer Watskeburt



phranq
17-06-2005, 16:41
:roll:

De Bond tegen het vloeken heeft diverse muziekstations een brief geschreven het verzoek het nummer 'Watskeburt?!' van de Amsterdamse rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig niet meer ongecensureerd uit te zenden. In het nummer, dat momenteel op plek één in de hitparade staat, komt onder meer veelvuldig het woord 'kanker' voor.

De Bond schrijft in de brief, die verstuurd werd naar onder andere TMF, MTV, The Box, Radio 538, Radio Veronica en Yorin FM: ''Jaarlijks krijgen 72.000 Nederlanders de diagnose kanker te horen. Dat is per dag bijna 200 nieuwe patiënten. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te beseffen hoe pijnlijk het alleen al voor deze mensen is om te horen hoe lichtvaardig de naam van de ziekte als stopwoord wordt gebruikt. Ook vrienden en familieleden van patiënten zal een dergelijk gebruik van het woord onaangenaam treffen. Afgezien daarvan zullen ook veel andere Nederlanders het ongepast, onbeschaafd en respectloos vinden dat er op een dergelijke manier de taal 'verziekt' wordt.''

De Bond tegen het vloeken wijst erop dat veel jongeren tegenwoordig rondlopen met polsbandjes waarop de tekst 'Respect 2 all' staat. ''Dat is ook een boodschap die de De Jeugd van Tegenwoordig zich aan zou kunnen trekken.''

Enkele zinnen uit de nummer één hit:
...kankermoer watskeburt...

Watser, watser, watser, watser
Watser met jou ouwe? kænker
kanker je staat te spacen
Serieus gek wat praat je met mij man keeeeenker
Je praat maar je weet niet eens watser met jou
Je weet niet eens watser met mij maar watser met jou ouwe
Keenker keenker
...
Dus ik zeg: Fuck jou man ik verkoop dr crack stomme slet
Kanker kanker kanker junkies op het centraal...

Nickuraba
17-06-2005, 16:47
haal maar lekker van de radio, of geef ze de ziekte cadeau. Als je zo onbenullig met dat woord aan de haal gaat ben je na mijn mening een onwetende domme hond (honden in dit geval)

Ronny
17-06-2005, 17:05
zoals ik al zei...het zijn sukkeltjes

ashi76
17-06-2005, 17:15
Nummer staat trouwens wel op 1 :shock:

Muay Thai Elite
17-06-2005, 17:55
Nummer staat trouwens wel op 1 :shock:

Indd. Zoveel mensen lijken er dus niet mee te zitten???

Wheelie
17-06-2005, 17:56
vet nummer

Justinian
17-06-2005, 17:56
Watskeburt dan? :lol:

mama
17-06-2005, 19:34
geen idee :wink: :roll:

Justinian
17-06-2005, 20:28
geen idee :wink: :roll:
Je bent een sjembek dat zeurt
Maar je weet niet watskeburt
;)

xXRichardXx
17-06-2005, 22:38
Top nummer hoor, en mensen moeten niet zo zeuren over taalgebruik.


(Wel typisch dat kanker etc. niet gebliept/weggehaald of whatever wordt (zelfs overdag niet), terwijl zelfs als ik om 3 uur s'nachts mtv kijk de woorden pistol en blood wegge-whateverd worden)

Mickey
17-06-2005, 22:44
I agree.. Ik ben 4 familieleden kwijt geraakt aan Kanker.
Ik voel me absoluut niet gekwetst door dit soort uitspraken.

Voelt iemand zich beledigd als ik zeg: Longontsteking!
Antwoord: Neen.

Ergo: Quit Bitchin

Justinian
17-06-2005, 22:45
I agree.. Ik ben 4 familieleden kwijt geraakt aan Kanker.
Ik voel me absoluut niet gekwetst door dit soort uitspraken.

Voelt iemand zich beledigd als ik zeg: Longontsteking!
Antwoord: Neen.

Ergo: Quit Bitchin
Mickmeister = correct. Ik kan me er in dit kader ook niet echt aan storen.

xXRichardXx
17-06-2005, 22:51
I agree.. Ik ben 4 familieleden kwijt geraakt aan Kanker.
Ik voel me absoluut niet gekwetst door dit soort uitspraken.

Voelt iemand zich beledigd als ik zeg: Longontsteking!
Antwoord: Neen.

Ergo: Quit Bitchin

Geldt voor mij ook.. Mickey heeft groot gelijk!

phranq
18-06-2005, 02:22
Psies, het gaat om de context...loop voor de grap 's door het centrum van Den Haag....

Leon
18-06-2005, 03:36
Psies, het gaat om de context...loop voor de grap 's door het centrum van Den Haag....

Precies, daar is het kanker dit en kanker dit.
Ik ben ook iets van 5 familieleden kwijtgeraakt
aan kanker, toch kan ik me er totaal niet aan storen
als iemand dat loopt te bleren of het in een nummer gebruikt.

Ossie
18-06-2005, 09:28
Is gewoon een leuk lied.
En aan dat gekanker kan ik me ook echt niet storen of zo.
Die mensen moeten gewoon ophouden te kankeren.

Anonymous
18-06-2005, 09:33
totdat je vader of moeder er door dood gaat, dan gaat het denk ik wel een beetje storen ja.

Justinian
18-06-2005, 09:36
totdat je vader of moeder er door dood gaat, dan gaat het denk ik wel een beetje storen ja.
Ik denk van niet, maar dan spreek ik voor mezelf.

Anonymous
18-06-2005, 09:40
gelukkig weet ik dat ook niet. Maar ik vond het trouwens al een boutnummer en nu lees ik dan dat er ook nog kanker in het nummer voorkomt. Ik versta nix in dat hele nummer niet. tsssss, zeggen ze dat limboos niet nl's kunnen lullen. :lol: :wink:

Justinian
18-06-2005, 09:52
gelukkig weet ik dat ook niet. Maar ik vond het trouwens al een boutnummer en nu lees ik dan dat er ook nog kanker in het nummer voorkomt. Ik versta nix in dat hele nummer niet. tsssss, zeggen ze dat limboos niet nl's kunnen lullen. :lol: :wink:
Hahaha jullie zijn soms ook wel lastig te verstaan, maar dat zeggen ze ook over mensen uit ‘het oosten des landsch‘ :wink:

Leon
18-06-2005, 10:53
gelukkig weet ik dat ook niet. Maar ik vond het trouwens al een boutnummer en nu lees ik dan dat er ook nog kanker in het nummer voorkomt. Ik versta nix in dat hele nummer niet. tsssss, zeggen ze dat limboos niet nl's kunnen lullen. :lol: :wink:
Hahaha jullie zijn soms ook wel lastig te verstaan, maar dat zeggen ze ook over mensen uit ‘het oosten des landsch‘ :wink:

In het westen denken ze altijd dat wij in het oosten achterlijk zijn en alleen maar plat praten :lol:

Oohja en heel belangrijk: Ze vragen me altijd hoeveel koeien ik heb als ik zeg dat ik uit het oosten kom :twak:

Mickey
18-06-2005, 11:22
gelukkig weet ik dat ook niet. Maar ik vond het trouwens al een boutnummer en nu lees ik dan dat er ook nog kanker in het nummer voorkomt. Ik versta nix in dat hele nummer niet. tsssss, zeggen ze dat limboos niet nl's kunnen lullen. :lol: :wink:
Hahaha jullie zijn soms ook wel lastig te verstaan, maar dat zeggen ze ook over mensen uit ‘het oosten des landsch‘ :wink:

Hol mahr op, schie mahr uut.. :twak:
Reserver Duutsr's bin't

ashi76
18-06-2005, 11:54
In het westen denken ze altijd dat wij in het oosten achterlijk zijn en alleen maar plat praten :lol:

Oohja en heel belangrijk: Ze vragen me altijd hoeveel koeien ik heb als ik zeg dat ik uit het oosten kom :twak:

Wou je soms beweren dat dat niet waar is dan ???? :twak:


En hoe veel koeien heb je eigenlijk ?

Leon
18-06-2005, 12:04
In het westen denken ze altijd dat wij in het oosten achterlijk zijn en alleen maar plat praten :lol:

Oohja en heel belangrijk: Ze vragen me altijd hoeveel koeien ik heb als ik zeg dat ik uit het oosten kom :twak:

Wou je soms beweren dat dat niet waar is dan ???? :twak:


En hoe veel koeien heb je eigenlijk ?

:lol:

Ronny
18-06-2005, 18:17
ik irriteer me er wel aan.

Biiyen
18-06-2005, 19:11
gelukkig weet ik dat ook niet. Maar ik vond het trouwens al een boutnummer en nu lees ik dan dat er ook nog kanker in het nummer voorkomt. Ik versta nix in dat hele nummer niet. tsssss, zeggen ze dat limboos niet nl's kunnen lullen. :lol: :wink:
Hahaha jullie zijn soms ook wel lastig te verstaan, maar dat zeggen ze ook over mensen uit ‘het oosten des landsch‘ :wink:

Hol mahr op, schie mahr uut.. :twak:
Reserver Duutsr's bin't

Onzin! Limburgers zijn prima te verstaan....

Reserve Duutser.... :twak:

Limburgers hebben schedlwoorden waar een Nederlander niet op zou komen:

bv. Du Sjtom buüt - Jij domme badkuip :lol:

Blief ummer plat kalle en haod de sjproach in ieëre

Leon
18-06-2005, 20:05
gelukkig weet ik dat ook niet. Maar ik vond het trouwens al een boutnummer en nu lees ik dan dat er ook nog kanker in het nummer voorkomt. Ik versta nix in dat hele nummer niet. tsssss, zeggen ze dat limboos niet nl's kunnen lullen. :lol: :wink:
Hahaha jullie zijn soms ook wel lastig te verstaan, maar dat zeggen ze ook over mensen uit ‘het oosten des landsch‘ :wink:

Hol mahr op, schie mahr uut.. :twak:
Reserver Duutsr's bin't

Onzin! Limburgers zijn prima te verstaan....

Reserve Duutser.... :twak:

Limburgers hebben schedlwoorden waar een Nederlander niet op zou komen:

bv. Du Sjtom buüt - Jij domme badkuip :lol:

Blief ummer plat kalle en haod de sjproach in ieëre

Serieus? :shock:
Zo erg hebben we dat in Twente nog niet eens als we echt plat praten :wink:

Silat
18-06-2005, 20:47
Ik was woensdag op het concert van Snoop Dogg en daar werd "de jeugd van tegenwoordig" van het podium weggejaagd door het publiek.

Aan het eind van hun optreden zeiden ze: ach krijg toch allemaal de ***ker

Echt sneu, maar Snoop was echt heeeel vet, allemaal classics :thumbs:

Anonymous
19-06-2005, 19:04
gelukkig weet ik dat ook niet. Maar ik vond het trouwens al een boutnummer en nu lees ik dan dat er ook nog kanker in het nummer voorkomt. Ik versta nix in dat hele nummer niet. tsssss, zeggen ze dat limboos niet nl's kunnen lullen. :lol: :wink:
Hahaha jullie zijn soms ook wel lastig te verstaan, maar dat zeggen ze ook over mensen uit ‘het oosten des landsch‘ :wink:

Hol mahr op, schie mahr uut.. :twak:
Reserver Duutsr's bin't

ik ook van jou, neptafelvoetballer van me:lol:

Anonymous
19-06-2005, 19:08
‘ :wink:

Hol mahr op, schie mahr uut.. :twak:
Reserver Duutsr's bin't[/quote]

Onzin! Limburgers zijn prima te verstaan....

Reserve Duutser.... :twak:

Limburgers hebben schedlwoorden waar een Nederlander niet op zou komen:

bv. Du Sjtom buüt - Jij domme badkuip :lol:

[b]Blief ummer plat kalle en haod de sjproach in ieëre[/quote]

stelletje votpoppers, noemen ger os godverdommese nep pruusen?

Anonymous
19-06-2005, 19:09
‘ :wink:

Hol mahr op, schie mahr uut.. :twak:
Reserver Duutsr's bin't

Onzin! Limburgers zijn prima te verstaan....

Reserve Duutser.... :twak:

Limburgers hebben schedlwoorden waar een Nederlander niet op zou komen:

bv. Du Sjtom buüt - Jij domme badkuip :lol:

[b]Blief ummer plat kalle en haod de sjproach in ieëre[/quote]

stelletje votpoppers, noemen ger os godverdommese nep pruusen?

Anonymous
19-06-2005, 19:10
gvd, de alcohol doet zijn werk goed.

Jeru
19-06-2005, 23:58
gvd, de alcohol doet zijn werk goed.

:mrgreen:

Iwan
20-06-2005, 09:40
Zal nu misschien een lading kritiek krijgen maar ik heb nooit zo'n probleem met het woord kanker.
Het is een verschrikkelijke ziekte maar ik denk niet dat als iemand scheld of vloekt dat hij daarbij aan die ziekte denkt.
Als je tegen iemand zegt 'ben je blind ofzo' dan schop je toch ook niet alle blinden tegen het zere been, hoewel blind zijn ook verschrikkelijk is...
En hoe vaak word er niet gezegd 'heb je poleo ofzo' maar daar word ook niet moeilijk om gedaan.

Ik denk dat het belangrijk is om te luisteren naar wat iemand probeert te zeggen in plaats van de vorm waarin hij/zij het verpakt.

Iwan
20-06-2005, 10:31
Tja, als je het over de opvoedkundige waarde gaat hebben wat een nummer als dit betreft dan geef ik je volkomen gelijk.
Maar ja, waar ga je de lijn trekken? Dan kunnen we de halve top 40 wel gaan bannen denk ik, en alle tv-shows die gewoon terwijl kinderen nog op zijn.

Iwan
20-06-2005, 10:48
LOL @ Rik!

Biiyen
20-06-2005, 11:54
Je druk maken om een liedje met een scheldwoord is best hypocriet.... Op de TV zender waarop het lied draait wordt 24/7 gefucked, geniggerd en the fucking whore gesmacked terwijl de zanger een half naakte vrouw aan de tieten likt die hij doodleuk een bitch noemt. :roll: ik bedoel waar heb je het over?

Leon verafgod zo'n dwaas zelfs! Het is zijn grootste droom om een bitch te smacken!

Leon
20-06-2005, 13:00
Je druk maken om een liedje met een scheldwoord is best hypocriet.... Op de TV zender waarop het lied draait wordt 24/7 gefucked, geniggerd en the fucking whore gesmacked terwijl de zanger een half naakte vrouw aan de tieten likt die hij doodleuk een bitch noemt. :roll: ik bedoel waar heb je het over?

Leon verafgod zo'n dwaas zelfs! Het is zijn grootste droom om een bitch te smacken!

Nah niet echt :?
Ik ben netjes, dat kan je best aan meisjes navragen

Jochem
20-06-2005, 14:49
ja bij meisjes ben je wel netjes, vraag me af of je rappergayvriendjes dat ok vinden.

Leon
20-06-2005, 14:55
ja bij meisjes ben je wel netjes, vraag me af of je rappergayvriendjes dat ok vinden.

Heb jij toevallig iets tegen:

Rappers?

Homo's?

Vriendjes?

Ik niet...... maar ik begrijp best dat jij je als slecht geïntegreerd iemand
(tjonge dat ik dat nog tegen een echte nederlander moet zeggen) aan dat
soort dingen stoort. Goedemorgen Jochem we leven multi- cultureel/seksueel.

Ronny
20-06-2005, 17:39
confessions of leon.


in een andere topic was ie ook al bezig...
anaal (deze keer mag ik) :D

Leon
20-06-2005, 18:13
confessions of leon.


in een andere topic was ie ook al bezig...
anaal (deze keer mag ik) :D

Je kan goed qouten stomme crackdealer :roll:

Remco
22-06-2005, 09:49
En hoe vaak word er niet gezegd 'heb je poleo ofzo' maar daar word ook niet moeilijk om gedaan.

Nou ehh...

Ik vind het in dit geval persoonlijk niet storend en natuurlijk ken ik ook privé de kankergevallen. Punt is wel, en dat werd al goed aangestipt, dat TMF, MTV en TheBox jongerenzenders zijn. Met dergelijke teksten wordt uitgedragen dat het oke en zelfs cool is dergelijke woorden te gebruiken.

Dit geldt nog eens in veel sterkere mate voor al het gedroogneuk, het gooien met geld in de kruizen van bitches, de oneindige collonne van limosines en zwembaden en het stoere gedrag van de 'zangers'.

Ik ben werkelijk van mening dat deze 'muziekzenders' een verklootte generatie gaat opleveren die:
- niet anders kan dan denken dat ALLES om uiterlijk gaat;
- zich alleen geslaagd voelt wanneer er net zoveel materieel bezit is verworven als SnoopDogg;
- vindt dat vrouwen niet meer dan decor en gebruiksobjecten zijn;
- zich spiegelt aan nonchalant en stoer gedrag van rappers;
- denkt dat het uiten van lust iets alledaags is;
- nog meer de nadruk op negatieve elementen in conversaties zal leggen (zie: keeeenker!);

Wie kent hier die clip van dat dance nummer: "follow me", met dat fitnessklasje? Wij volwassenen zouden zoiets nog eventueel stimulerend kunnen vinden, maar dat daar dagelijks 100.000-en kinderen naar kijken maakt mij verdrietig.

Wie signaleert met mij dat het woord 'Pimp' inmiddels als een compliment dient te worden opgevat?

Wie stoort zich ook aan de aggressieve manier waarop kinderen (en OOK MEISJES) met elkaar praten? (Althans, ik vind het ook in Amsterdam niet normaal dat kinderen van zes dingen roepen als: Je kankermoer WAT DOE JE!!!)

Het is in mijn ogen één grote negatieve eenheidsworst aan het worden. Kappen!

Leon
22-06-2005, 10:29
wow zo had ik het nog niet bekeken :shock:
Moet ook zeggen dat ik het nooit zo heb ervaren, ik merk overigens niet zoveel van
dit soort drastisch veranderend gedrag (of komt dat omdat ik ermee ben opgegroeid? :shock:)

Nickuraba
22-06-2005, 10:57
opzich heeft remco wel gelijk, alle normen en waarden lijken toch langzaam weg te vagen, vroeger had men respect voor elkaar, iig meer.

Als ik nu over straat loop (ik ben 20) en ik zie een jochie van 10, dan moet je ff langer kijken en je krijgt zoiets te horen als wat kijk je kankerlijker? Dan heb je ook zo iets van oke hallo, tis te zien van wat voor soort allooi jij af komt...

maar t gaat wel de fijne kant op..

Leon
22-06-2005, 21:00
opzich heeft remco wel gelijk, alle normen en waarden lijken toch langzaam weg te vagen, vroeger had men respect voor elkaar, iig meer.

Als ik nu over straat loop (ik ben 20) en ik zie een jochie van 10, dan moet je ff langer kijken en je krijgt zoiets te horen als wat kijk je kankerlijker? Dan heb je ook zo iets van oke hallo, tis te zien van wat voor soort allooi jij af komt...

maar t gaat wel de fijne kant op.

Dit merk ik ook, ik wist wel dat ik als 10 jarige altijd stijf me kaken op elkaar
hield als er een 17/18 jarige voorbij kwam die pissig keek, tegenwoordig word
je als 30 jarige nog uitgescholden door gastjes van 12..... rare wereld toch ook? :?