PDA

View Full Version : Een extra zwevende rip



Silat
18-06-2005, 18:46
Zo van de week een lekker potje sparren, alles wel.
Tot ik tegen die ene vent van 1,95 en 105 kg moest...

loop ik tegen een snoeiharde achterwaardse draaitrap. (lomperik)
Helaas niet op mijn buik maar vol op mijn ribbenkast.

m'n 6e of 7e rib is uit het kraakbeen aan de voorkant gevlogen. Ziekenhuis, fotojes, geen breuk gelukkig, aan de andere kant.. misschien was dat beter geweest. Bot op bot wordt steviger als bot in kraakbeen.

Het is iig weer een echte kutblessure. Je kan echt weinig met zo'n rib. Niet niezen, hoesten, hikken en lachen. 6 weken rust.

Misschien weet ik nu hoe rampage zich voelde.

Iemand ervaring met zoiets hier??

Ronald
18-06-2005, 18:59
Iemand ervaring met zoiets hier??
Ik heb een keer 2 ribben gebroken. Is idd echt geen pretje. Ik heb zelfs een aantal nachten zittend geslapen omdat ik niet meer liggen kon.

Biiyen
18-06-2005, 19:30
ai ai daar ga je wel een aantal weken flink last van hebben. Een maat van me kreeg een keer tijdens het sparren vol een knie in zijn ribben. Hij heeft daar een tijdje goed last van gehad, wat je zelf al aangaf met lachen en sommige bewegingen zoals opdrukken ed. Hij heeft er gewoon mee doorgetrained in ieder geval, maar ja ik heb het wel over een mafkees pur sang. :lol:

Steve-o
18-06-2005, 21:07
Mijn trainer kreeg ook een keer een knie vol op zn ribbenkast.
Hij hard er toen echt verschrikkelijk veel last van. De avond na de training moest hij niezen. Knak voelde hij in eens geen pijn meer dus die rib was gewoon er iets uit. Das pas geluk hebben of niet ? 8)

Wix
18-06-2005, 22:08
Ik kan heb ook wel tijdens sparren een flinke klap (of trap, weet niet meer) gehad. Wel last van gehad maar nooit iets mee gedaan omdat ik dacht dat het toch wel over zou gaan (dat ging het ook)
Het enige dat ik zie als ik op me rug lig is dat mn onderste rechter rib een beetje uitsteekt....

Jay Hoov
20-06-2005, 21:13
2 jaar gelden had ik 2 ribben gekneusd met sparren(volle knie erop), en dit deed zeer......Echt pijnlijk!!

En 3 maanden gelden, ja hoor...Ben je lekker aan het sparren, krijg ik weer een knie erop, en dit keer was ie gebroken.Ik heb de training gewoon voortgezet, ik dacht, valt wel mee.Volgende dag voelde ik dat er iets niet klopte.

Ik moet wel zeggen, je kan hem beter breken, want knuezen doet ECHT zeer!

Veel rusten..Binnen 6 a 8 weken is het weet Muay Thai all the way!!!!

A.F.
20-06-2005, 21:42
ik heb in december me ribben met een soortgelijk geval gekneusd...

ff rust gehad...

daarna weer trainen... en het is verdomme nog een gevoelige plek!

6 a 7 maanden verder!

A.F.
20-06-2005, 21:43
Ik kan heb ook wel tijdens sparren een flinke klap (of trap, weet niet meer) gehad. Wel last van gehad maar nooit iets mee gedaan omdat ik dacht dat het toch wel over zou gaan (dat ging het ook)
Het enige dat ik zie als ik op me rug lig is dat mn onderste rechter rib een beetje uitsteekt....

dat probleem heb ik dus ook!!!

onder rechts steekt er iets uit... en links heeft dat niet :? :?

Wix
21-06-2005, 00:10
Ik kan heb ook wel tijdens sparren een flinke klap (of trap, weet niet meer) gehad. Wel last van gehad maar nooit iets mee gedaan omdat ik dacht dat het toch wel over zou gaan (dat ging het ook)
Het enige dat ik zie als ik op me rug lig is dat mn onderste rechter rib een beetje uitsteekt....

dat probleem heb ik dus ook!!!

onder rechts steekt er iets uit... en links heeft dat niet :? :?

Blijft vaag he :wink:

Aaronk
21-06-2005, 03:34
Silat, hoe kan het dat je altijd geblesseerd raakt (geen grap op respectloos) knieen naar de klote nu je rib. Sparren jullie als gekken ofzo?

ik lees altijd over blessures van mensen.. ik raak 1 tot 2 keer in het jaar licht geblesseerd. heb nog nooit wat gebroken, verzwikt etc. Alleenj lichte kneuzingen.

Iwan
21-06-2005, 11:43
Ik spar zelden tot nooit met jongens die veel zwaarder als mij zijn. Ik leer d'r niks van, en je loopt inderdaad veel makkelijker blessures op!

A.F.
21-06-2005, 11:51
Ik kan heb ook wel tijdens sparren een flinke klap (of trap, weet niet meer) gehad. Wel last van gehad maar nooit iets mee gedaan omdat ik dacht dat het toch wel over zou gaan (dat ging het ook)
Het enige dat ik zie als ik op me rug lig is dat mn onderste rechter rib een beetje uitsteekt....

dat probleem heb ik dus ook!!!

onder rechts steekt er iets uit... en links heeft dat niet :? :?

Blijft vaag he :wink:

jah.. :roll: en gevoelig :x

Iwan
21-06-2005, 11:56
Ik spar zelden tot nooit met jongens die veel zwaarder als mij zijn. Ik leer d'r niks van, en je loopt inderdaad veel makkelijker blessures op!

Geldt ook voor nieuwelingen vind ik. Bij maai-trappen en stoten blesseer je je het snelst, iemand van 100+ die controle heeft over wat hij doet is minder gevaarlijk dan iemand van 70+ die in het wilde weg loopt te maaien.

Correct!

Tsuki
21-06-2005, 12:18
ik heb 2 keer een rib gebroken en 1 keer 1 gekneusd , beide geen pretje en het duurt fokking lang voordat het weg is en rudt is de enige oplossing helaas ..................

A.F.
21-06-2005, 12:30
Ik spar zelden tot nooit met jongens die veel zwaarder als mij zijn. Ik leer d'r niks van, en je loopt inderdaad veel makkelijker blessures op!

Geldt ook voor nieuwelingen vind ik. Bij maai-trappen en stoten blesseer je je het snelst, iemand van 100+ die controle heeft over wat hij doet is minder gevaarlijk dan iemand van 70+ die in het wilde weg loopt te maaien.

Correct!

x2

phranq
21-06-2005, 12:55
Mijn zwevende rib is operatief verwijderd en een stuk van 2 bovenliggende ribben weggezaagd.......kon 5 weken geen scheet meer laten....leuke bijkomstigheid was dat ik tijdens de operatie m'n kont had verbrand op de operatietafel (water was te heet gestookt geloof ik) waardoor ik 5 weken opgevouwen op m'n rug heb moeten liggen....fijne toestand!

phranq
21-06-2005, 13:09
Mijn zwevende rib is operatief verwijderd en een stuk van 2 bovenliggende ribben weggezaagd.......kon 5 weken geen scheet meer laten....leuke bijkomstigheid was dat ik tijdens de operatie m'n kont had verbrand op de operatietafel (water was te heet gestookt geloof ik) waardoor ik 5 weken opgevouwen op m'n rug heb moeten liggen....fijne toestand!

Dus jij kan jezelf pijpen Phranq?


Helaas rik, zwevende rib heb ik rechts nog wel....

phranq
21-06-2005, 13:22
Mijn zwevende rib is operatief verwijderd en een stuk van 2 bovenliggende ribben weggezaagd.......kon 5 weken geen scheet meer laten....leuke bijkomstigheid was dat ik tijdens de operatie m'n kont had verbrand op de operatietafel (water was te heet gestookt geloof ik) waardoor ik 5 weken opgevouwen op m'n rug heb moeten liggen....fijne toestand!

Dus jij kan jezelf pijpen Phranq?


Helaas rik, zwevende rib heb ik rechts nog wel....

Damn, man, dat is balen, kan je niet vragen of ze het even afmaken?

Ik kom nix tekort rik... 8)

Iwan
21-06-2005, 13:23
Mijn zwevende rib is operatief verwijderd en een stuk van 2 bovenliggende ribben weggezaagd.......kon 5 weken geen scheet meer laten....leuke bijkomstigheid was dat ik tijdens de operatie m'n kont had verbrand op de operatietafel (water was te heet gestookt geloof ik) waardoor ik 5 weken opgevouwen op m'n rug heb moeten liggen....fijne toestand!

Dus jij kan jezelf pijpen Phranq?


Helaas rik, zwevende rib heb ik rechts nog wel....

Damn, man, dat is balen, kan je niet vragen of ze het even afmaken?

Ik kom nix tekort rik... 8)

Aha! Je pik is dus gewoon gruwelijk lang? Hehehe!

phranq
21-06-2005, 13:26
haha, dat ook nog ja!

Iwan
21-06-2005, 13:27
haha, dat ook nog ja!

LOL, ook deze topic draait met een sick twist weer op ranzigheid uit!

phranq
21-06-2005, 13:35
haha, dat ook nog ja!

LOL, ook deze topic draait met een sick twist weer op ranzigheid uit!

It wasn't me.... 8)

Iwan
21-06-2005, 13:54
Tja, die rib is kut iig!
Silat is een pechvogel!

B3 lik3 M3
21-06-2005, 14:46
On topic graag!

Silat
21-06-2005, 16:09
Geldt ook voor nieuwelingen vind ik. Bij maai-trappen en stoten blesseer je je het snelst, iemand van 100+ die controle heeft over wat hij doet is minder gevaarlijk dan iemand van 70+ die in het wilde weg loopt te maaien.

Iemand van 100+ met 25 jaar karate achter de rug en geen benul heeft van z'n eigenkracht is netzo gevaarlijk :wink:

Ach ik kan weer een beetje normaal mijn bed uitkomen :lol: Ik kan nu van de zon genieten.

Maar die rib blijft uitsteken hoor.. als ik op mij rug lig met mijn armen omhoog en diep inadem is de bult helemaal weg, maarals ik opsta is ie er weer.

Moet ik dan continu zo blijven liggen??

Ik ben wel mega stijf in mijn benen geworden van het niks doen.

@phranq 5 weken???? :shock:

@Karels: ik ben echt gewoon een pechvogel. En dit keer kon ik er zelf niet eens wat aan doen. een voordeel: ik ben nu niet kwaad op mezelf en dat scheelt een hoop.

Ik zeg elke keer tegen mezelf: als ik een jaar lang blessure vrij kan trainen ga ik de ring in, schiet niet op zo :?

phranq
21-06-2005, 16:15
@phranq 5 weken???? :shock:

Volgens mij was het een botte zaag... 3 weken écht plat op bed gelegen in het ziekenhuis, kon er niet eens uit komen...daarna heb ik er nog zeker een week of 2-3 echt last van gehad....

Over die bult hoef je je denk ik geen zorgen te maken...ik heb sinds die operatie zeker een keer of 7-8 m'n ribben gebroken bij het sporten en dan kon ik ze over elkaar schuiven...die bult trekt wel weer weg....

Silat
21-06-2005, 18:01
phoe dat klinkt erg geruststellend phranq :wink:

ik probeer alweer wat te schaduwboxen en fietsen.

Aaronk
21-06-2005, 18:10
Ik spar zelden tot nooit met jongens die veel zwaarder als mij zijn. Ik leer d'r niks van, en je loopt inderdaad veel makkelijker blessures op!

Geldt ook voor nieuwelingen vind ik. Bij maai-trappen en stoten blesseer je je het snelst, iemand van 100+ die controle heeft over wat hij doet is minder gevaarlijk dan iemand van 70+ die in het wilde weg loopt te maaien.

Correct!

x2


x 3

Jay Hoov
21-06-2005, 20:30
Ik spar zelden tot nooit met jongens die veel zwaarder als mij zijn. Ik leer d'r niks van, en je loopt inderdaad veel makkelijker blessures op!

Geldt ook voor nieuwelingen vind ik. Bij maai-trappen en stoten blesseer je je het snelst, iemand van 100+ die controle heeft over wat hij doet is minder gevaarlijk dan iemand van 70+ die in het wilde weg loopt te maaien.

Correct!

x2


x 3

x4

Jay Hoov
21-06-2005, 20:32
Ik zeg elke keer tegen mezelf: als ik een jaar lang blessure vrij kan trainen ga ik de ring in, schiet niet op zo



Same here :?

Aaronk
22-06-2005, 14:22
Ik zeg elke keer tegen mezelf: als ik een jaar lang blessure vrij kan trainen ga ik de ring in, schiet niet op zo



Same here :?

ik heb gevochten met een verneukte hand. kon me klauw niet eens sluiten.

Tot 2 maal toe.


Ik neem een partij aan 10 kilo onder me loop gewicht.

DIt is het verschil tussen een man zijn en wat jij ook bent

Jay Hoov
22-06-2005, 14:49
Ach, jij bent onze pro, met al je ervaring, jij zal het weten.....

Nickuraba
22-06-2005, 18:21
als crocop arrogant was wat is dat dan pfftt? Als pro vechter zal het je misschien wel sieren wat minder op te scheppen, maarjah zal wel weer getrol zijn denk ik

Aaronk
22-06-2005, 23:49
luister eens nick. de meeste vechters staan met blessures in de ring. en de meeste trainen met blessures.

als je wil kan je vechten. klaar uit

Steve-o
23-06-2005, 01:08
Ik heb weleens een partij aangenomen in de kleedkamer na mn partij die partij was ttoen 2 weken later ik heb hem toen wel aangenomen omdat ik al ingedeeld was in de line up. Terwijl ik behoorlijk gehavend uit het gevecht kwam misschien niet slim want die partij die ik aan nam draaide niet echt lekker.....maar ik zeg iedere partij is een ervaring rijker voor later....

Biiyen
23-06-2005, 01:31
luister eens nick. de meeste vechters staan met blessures in de ring. en de meeste trainen met blessures.

als je wil kan je vechten. klaar uit

precies! Train with the will to die!

Anonymous
28-06-2005, 16:48
een rib-blessure is erg vervelend en het blijft lange tijd erg gevoelig. een wedstrijd draaien met een gekneusde rib lijkt me dan ook niet erg verstandig. een goede tik erop en de wedstrijd is voorbij (tenzij je karels heet natuurlijk :lol: ).

Silat
28-06-2005, 23:36
2 weken verder en het voelt gigantish klote iig.

Die bult zit er nog steeds, ik heb het idee dat het scheef is aangegroeid.
Ik voel niks meer bewegen zoals in het begin maar die rib steekt dus nog steeds uit.

Morgen die rontgenfoto's ophalen die ik nooit heb gezien en dan ermee naar de dokter.

we'll see...

Aaronk
29-06-2005, 05:11
6 weken wedstrijd training doorstaan. en een gevecht en geen blessures... :D

Marco
29-06-2005, 12:56
silat sterkte met deze ellende, damn.

tha_wolfie_15
05-07-2005, 12:53
bij mij steekt ook 1 rib uit linker kant en rechts niet
http://img2.imageweb.info/viewimage.php?file=/img2/ref57315.jpg

tha_wolfie_15
05-07-2005, 12:54
bij mij steekt ook 1 rib uit linker kant en rechts niet


http://img2.imageweb.info/viewimage.php?file=/img2/ref57315.jpg

Silat
14-07-2005, 01:05
Van mij ziet er ongeveer hetzelfde uit..

Ik hoorde een verhaal van iemand dat er een vrouw op een stoel was gevallen. Die had 6 ribben gebroken waarvan 1 in haar long was geboord.

Ze heeft maanden aan de morfine gezeten en kickt nu af met methadon :shock: ze is half junk geworden.