PDA

View Full Version : Open dag Gilze Rijen



Highline
18-06-2005, 19:19
ik heb vandaag heel de dag op luchtmachbasis gilze rijen rondgelopen. erg warm in de zon en ben ook heel erg verbrand :( . zijn er nog meer mensen geweest vandaag?

Arjan
19-06-2005, 16:47
ik ben daar vorig jaar geweest toen kwam er een wereld beroemd stunt team, was echt ZOOOO VET

dat zie je echt never again... vond dat echt 10000x vetter dan de red bull air race (op tv gezien) ... ookal is zelf beleven vetter.. maar zeker vet daar dus als je er nog niet geweest ben zeker gaan volgend jaar

Nickuraba
19-06-2005, 16:55
we zijn er al meerdere keren geweest (arjan en ik) maar dit jaar niet. Wel gaaf al die vliegtuigen, a10, migs, su's, echt wreed. En de choppers waarmee ze rondvliegen weetje hoe gaaf! meestal geven ze een show met wat apache's tanks en chinooks, waarmee ze mariniers droppen das gaaf. Wij hebben inderdaad dat vliegteam gezien, dat was inderdaad uniek, de flying arrows heten ze arjan!

http://www.rafmarham.co.uk/relations/stories/fam2004/fam04-photos/airshow/gcd-154fam04-120x.jpg

das echt zoiets van 1x, nooit meer. Geluk hadden we toen!

Highline
19-06-2005, 18:32
ik ben nu al 7 keer op een vliegshow geweest en de red arrows zijn er altijd hoor ;). net als gisteren, zal er straks een foto van posten :)

Highline
19-06-2005, 18:37
http://img216.echo.cx/img216/9812/redarrows5qs.jpg

Highline
19-06-2005, 18:40
http://img216.echo.cx/img216/3386/redarrows23qr.jpg

Arjan
19-06-2005, 18:51
oh wist ik niet ik dacht dat ze gewoon de hele wereld rondgingen doen ze ook wel maargoed... we zijn een keer eerder gegaan en toen waren ze er niet ... zo mooi als ze echt met n meter ofzo langs elkaar heen scheren, gaaaaf!

Nickuraba
19-06-2005, 19:17
hmmzz, we zijn in totaal denk ik 4x geweest ofzo, vorig jaar de eerste x dat we ze zagen, meestal zijn ze er iig wel maar 1 dag, daar werd verteld dat het iig uniek was dat ze er waren. ze wilde het i guess wat spannender maken. We hadden het toen wel gefilmd, ongelofelijk wat die lui doen

xXRichardXx
19-06-2005, 20:16
Ik ben een paar jaar geleden bij een vliegshow in Belgie (Kleine Breugel) geweest, op de pers-dag. Amper bezoekers, maar wel alle shows en nog meer vliegtuigen dan op de echte dagen zelf. Cool om t verschil te zien tussen de Russische en Amerikaanse luchtmacht. Die Amerikanen landden toen bijna boven op mij en mn vader, en stapten heel macho uit hun Apache Longbow met een dikke zonnebril op en een duur horloge. De Russen daarentegen stapten in vieze bruin/blauwe overalls uit hun Hind. Heb toen ook overal zowat in gezeten, zeeer vet was dat! Alles was er toen gewoon, van B-25's tot B-52's, alles!

Nickuraba
19-06-2005, 20:27
sowieso vink de russen veel wreder, de Su-27s en migs zijn toffer dan dat amerikaanse spul. Staat ook altijd wat meer russisch spul heb ik zo de indruk!

Highline
19-06-2005, 21:17
sowieso vink de russen veel wreder, de Su-27s en migs zijn toffer dan dat amerikaanse spul. Staat ook altijd wat meer russisch spul heb ik zo de indruk!

helaas stond er gisteren vrij weinig :(. de saab dragon gaf ook weer een demo, dat was weer genieten :thumbs:

xXRichardXx
19-06-2005, 23:07
sowieso vink de russen veel wreder, de Su-27s en migs zijn toffer dan dat amerikaanse spul. Staat ook altijd wat meer russisch spul heb ik zo de indruk!

De Amerikanen zijn zeker te druk met oorlogje spelen. Heb toen in een MiG 29 (oude versie) gezeten, man wat een oude troep, leek wel op een spitfire van binnen :)

PigDog
21-06-2005, 00:45
De Amerikanen zijn zeker te druk met oorlogje spelen. Heb toen in een MiG 29 (oude versie) gezeten, man wat een oude troep, leek wel op een spitfire van binnen :)

Ik heb in een Fulcrum gevlogen (ook een demovlucht op een open dag in Kecskemét, Hongarije) en ik kan je verzekeren dat uiterlijk niet alles is. De Mig-29 is een zeer vette kist, waar een f-16 gewoon veel moeite mee zou hebben in een dogfight. Sterker nog, afgezien van de actie-radius is de Mig op bijna alle fronten beter.

Ook in een Hind gevlogen, maar die is ten opzichte van de apache wel zeer verouderd........

Laat je echter niet bedotten door flashy vliegerpakjes en mooie vliegtuigen: Het gaat erom wie er het eerste neergeschoten wordt in het eggie.....
Of je nou in een khaki overall vliegt of in een vaalbruine, daar heb je dan effe weinig aan........

Vergeet Top Gun films........

PigDog
21-06-2005, 00:47
Trouwens Highline: je bent toch wel bij ons standje geweest?
Ik weet zeker dat de EOD ook aanwezig was!

Nickuraba
21-06-2005, 10:41
De Amerikanen zijn zeker te druk met oorlogje spelen. Heb toen in een MiG 29 (oude versie) gezeten, man wat een oude troep, leek wel op een spitfire van binnen :)

Ik heb in een Fulcrum gevlogen (ook een demovlucht op een open dag in Kecskemét, Hongarije) en ik kan je verzekeren dat uiterlijk niet alles is. De Mig-29 is een zeer vette kist, waar een f-16 gewoon veel moeite mee zou hebben in een dogfight. Sterker nog, afgezien van de actie-radius is de Mig op bijna alle fronten beter.

Ook in een Hind gevlogen, maar die is ten opzichte van de apache wel zeer verouderd........

Laat je echter niet bedotten door flashy vliegerpakjes en mooie vliegtuigen: Het gaat erom wie er het eerste neergeschoten wordt in het eggie.....
Of je nou in een khaki overall vliegt of in een vaalbruine, daar heb je dan effe weinig aan........

Vergeet Top Gun films........

precies, in die films zit een tomcat achter een mig aan en als je dan de beelden ziet zie je kats geen mig maar bijv een mirage vliegen. Vieze nepshit, alleen had rusland geloof ik een probleem met fatsoenlijke piloten op te leiden, maar t spul was indeed zeer goed

micha
21-06-2005, 11:40
Ben zaterdag voor heteerst geweest en ik vond het te gek :thumbs:

xXRichardXx
21-06-2005, 12:51
De Amerikanen zijn zeker te druk met oorlogje spelen. Heb toen in een MiG 29 (oude versie) gezeten, man wat een oude troep, leek wel op een spitfire van binnen :)

Ik heb in een Fulcrum gevlogen (ook een demovlucht op een open dag in Kecskemét, Hongarije) en ik kan je verzekeren dat uiterlijk niet alles is. De Mig-29 is een zeer vette kist, waar een f-16 gewoon veel moeite mee zou hebben in een dogfight. Sterker nog, afgezien van de actie-radius is de Mig op bijna alle fronten beter.

Ook in een Hind gevlogen, maar die is ten opzichte van de apache wel zeer verouderd........

Laat je echter niet bedotten door flashy vliegerpakjes en mooie vliegtuigen: Het gaat erom wie er het eerste neergeschoten wordt in het eggie.....
Of je nou in een khaki overall vliegt of in een vaalbruine, daar heb je dan effe weinig aan........

Vergeet Top Gun films........

precies, in die films zit een tomcat achter een mig aan en als je dan de beelden ziet zie je kats geen mig maar bijv een mirage vliegen. Vieze nepshit, alleen had rusland geloof ik een probleem met fatsoenlijke piloten op te leiden, maar t spul was indeed zeer goed


Wat kan ik me daar idd aan ergeren zeg, mirages die migs spelen (of in Hot shots bijv. f-5's die migs moeten voorstellen.), om nog maar niet te spreken van de lucht-lucht raketten die helemaal wit zijn met wat rode ringetjes en vuurpijlen nog gevaarlijker lijken.

Ik ben ook zeker op de hoogte van de prestaties van de MiG's en Sukhoi's. De oude generatie MiG 29 was vooral heel mechanisch (in tegenstelling tot de fly by wire van o.a. de F-16), maar de nieuwe generatie 29 (is dat de M?) heeft dat niet meer. Ik las laatst ook dat in een grote oefening in Pakistan dacht ik, de Amerikanen in hun F-15's helemaal naar de klote geholpen zijn door de MiG 21 en 29's van de Pakistaanse luchtmacht. :thumbs: