PDA

View Full Version : Aanhoudingen bij wedstrijd Nigeria-Marokko



Wheelie
29-06-2005, 11:28
Aanhoudingen bij wedstrijd Nigeria-Marokko
KERKRADE - In Kerkrade zaten woensdagmorgen nog negen verdachten vast na de rellen die dinsdagavond uitbraken tijdens en na de voetbalwedstrijd Marokko - Nigeria. Vier van hen zouden een benzinestation in Heerlen hebben geplunderd. De anderen zijn opgepakt voor openlijk geweld en andere vergrijpen. Een woordvoerder van de politie heeft dat bekendgemaakt.

De vlam sloeg in de pan na het derde Nigeriaanse doelpunt. Aanhangers van Marokko gingen het veld op, gooiden met flessen en vernielden een groot aantal stoeltjes. In het stadion en later in het tankstation hield de politie 25 verdachten aan, vrijwel allemaal Marokkanen. De ME moest eraan te pas komen om de rust te herstellen.

Bij de politie zijn woensdagmorgen ook meerdere aangiftes binnengekomen van vernielde auto's, die geparkeerd stonden in de omgeving van het voetbalstadion in Kerkrade.

Marco
29-06-2005, 11:51
heel apart is vast een incident.

Biiyen
29-06-2005, 11:51
Ik was nog nooit zo voor Nigeria dan gisteravond. Damn, dat mooie stadion zo afbreken.

Marocco heeft zichzelf gister geen dienst bewezen, ze hebben bij een heleboel mensen de vooroordelen maar weer eens omgezet in "zie je wel, kutvolk". In Kerkrade en omstreken is de anti sfeer sowieso heel erg groot en na het afbreken van Kerkraads trots hebben ze helemaal afgedaan. :twak:

blazin.arr0w::::
29-06-2005, 12:04
De commentator zei het gisteren best mooi.


"Ze gaan heel ver in hun vreugde en nu heel ver in hun verdriet."

Slechte verliezers, maar om nu de hele boel maar weer eens over één kam te scheren...jammer.

Biiyen
29-06-2005, 12:07
De commentator zei het gisteren best mooi.


"Ze gaan heel ver in hun vreugde en nu heel ver in hun verdriet."

Slechte verliezers, maar om nu de hele boel maar weer eens over één kam te scheren...jammer.

hoeveel kammen heb je nog nodig? met al die kammen die we tegenwoordig moeten gebruiken om alle Marokannen individueel te kammen heb je voor 6 miljard aan kammen in je schuur liggen.

blazin.arr0w::::
29-06-2005, 12:10
Geen een dus...

Anonymous
29-06-2005, 13:54
losers (letterlijk en figuurlijk)!!!!

Jay Hoov
29-06-2005, 14:03
Tja......

KO TKO
29-06-2005, 15:34
losers (letterlijk en figuurlijk)!!!!

Ze zijn in de WK voetbal onder 20 verder gekomen dan Nederland.

Mike
29-06-2005, 15:36
goh wat een verrassing :lol:

dat had ik nou nooit achter ze gezocht..........

KO TKO
29-06-2005, 15:37
Ik was nog nooit zo voor Nigeria dan gisteravond. Damn, dat mooie stadion zo afbreken.

Marocco heeft zichzelf gister geen dienst bewezen, ze hebben bij een heleboel mensen de vooroordelen maar weer eens omgezet in "zie je wel, kutvolk". In Kerkrade en omstreken is de anti sfeer sowieso heel erg groot en na het afbreken van Kerkraads trots hebben ze helemaal afgedaan. :twak:

Als Nederlandse hooligans treinen slopen. Dan denken ze niet die kanker Nederlanders. Maar als groep Marokkanen iets doen. Dan wordt er weer een drama van gemaakt.

Anonymous
29-06-2005, 15:40
Ik was nog nooit zo voor Nigeria dan gisteravond. Damn, dat mooie stadion zo afbreken.

Marocco heeft zichzelf gister geen dienst bewezen, ze hebben bij een heleboel mensen de vooroordelen maar weer eens omgezet in "zie je wel, kutvolk". In Kerkrade en omstreken is de anti sfeer sowieso heel erg groot en na het afbreken van Kerkraads trots hebben ze helemaal afgedaan. :twak:

Als Nederlandse hooligans treinen slopen. Dan denken ze niet die kanker Nederlanders. Maar als groep Marokkanen iets doen. Dan wordt er weer een drama van gemaakt.

waar jij over praat zijn clubsupporters. hier gaat het om een interland en nog wel -20! dan ga je toch niet de boel vernielen als je land een wedstrijd verliest? :twak:

Anonymous
29-06-2005, 15:44
Wat is het verschil tussen een land en club supporter, waarom zou een club supporter wel mogen rellen, een een land supporter niet. Trouwens, zij zijn niet de enigste hoor, kijk maar naar de engelse holligans op het ek 2000, en toen was england nog niet eens uitgeschakeld.

KO TKO
29-06-2005, 15:47
Ik was nog nooit zo voor Nigeria dan gisteravond. Damn, dat mooie stadion zo afbreken.

Marocco heeft zichzelf gister geen dienst bewezen, ze hebben bij een heleboel mensen de vooroordelen maar weer eens omgezet in "zie je wel, kutvolk". In Kerkrade en omstreken is de anti sfeer sowieso heel erg groot en na het afbreken van Kerkraads trots hebben ze helemaal afgedaan. :twak:

Als Nederlandse hooligans treinen slopen. Dan denken ze niet die kanker Nederlanders. Maar als groep Marokkanen iets doen. Dan wordt er weer een drama van gemaakt.

waar jij over praat zijn clubsupporters. hier gaat het om een interland en nog wel -20! dan ga je toch niet de boel vernielen als je land een wedstrijd verliest? :twak:

Als Engelse hooligans op een WK aan het rellen zijn. Dan denken jullie niet, wat kutvolk hebben die Engelse. Maar ja als Marokkanen iets. Dan wordt gelijk er een drama van gemaakt. Dan word er het geloof en opvoeding. En allemaal andere dingen bij gehaalt. :twak:

Anonymous
29-06-2005, 15:52
Ik was nog nooit zo voor Nigeria dan gisteravond. Damn, dat mooie stadion zo afbreken.

Marocco heeft zichzelf gister geen dienst bewezen, ze hebben bij een heleboel mensen de vooroordelen maar weer eens omgezet in "zie je wel, kutvolk". In Kerkrade en omstreken is de anti sfeer sowieso heel erg groot en na het afbreken van Kerkraads trots hebben ze helemaal afgedaan. :twak:

Als Nederlandse hooligans treinen slopen. Dan denken ze niet die kanker Nederlanders. Maar als groep Marokkanen iets doen. Dan wordt er weer een drama van gemaakt.

waar jij over praat zijn clubsupporters. hier gaat het om een interland en nog wel -20! dan ga je toch niet de boel vernielen als je land een wedstrijd verliest? :twak:

Als Engelse hooligans op een WK aan het rellen zijn. Dan denken jullie niet, wat kutvolk hebben die Engelse. Maar ja als Marokkanen iets. Dan wordt gelijk er een drama van gemaakt. Dan word er het geloof en opvoeding. En allemaal andere dingen bij gehaalt. :twak:

denk eens even na bij wat je goedpraat! :roll: die gastjes hebben zowel tijdens de wedstrijd als erna de boel zwaar verziekt. de suppoosten werden met flesjes bekogeld en zelfs de keeper is tijdens de wedstrijd aangevallen. of het nu marokanen of engelsen zijn, het zijn trieste losers.

Sjaak
29-06-2005, 20:32
Ik was nog nooit zo voor Nigeria dan gisteravond. Damn, dat mooie stadion zo afbreken.

Marocco heeft zichzelf gister geen dienst bewezen, ze hebben bij een heleboel mensen de vooroordelen maar weer eens omgezet in "zie je wel, kutvolk". In Kerkrade en omstreken is de anti sfeer sowieso heel erg groot en na het afbreken van Kerkraads trots hebben ze helemaal afgedaan. :twak:

Als Nederlandse hooligans treinen slopen. Dan denken ze niet die kanker Nederlanders. Maar als groep Marokkanen iets doen. Dan wordt er weer een drama van gemaakt.

waar jij over praat zijn clubsupporters. hier gaat het om een interland en nog wel -20! dan ga je toch niet de boel vernielen als je land een wedstrijd verliest? :twak:

Als Engelse hooligans op een WK aan het rellen zijn. Dan denken jullie niet, wat kutvolk hebben die Engelse. Maar ja als Marokkanen iets. Dan wordt gelijk er een drama van gemaakt. Dan word er het geloof en opvoeding. En allemaal andere dingen bij gehaalt. :twak:

Dat is waar is gewoon een incidentje zoals Marco al, meer niet :roll:

Justinian
29-06-2005, 20:39
Ik was nog nooit zo voor Nigeria dan gisteravond. Damn, dat mooie stadion zo afbreken.

Marocco heeft zichzelf gister geen dienst bewezen, ze hebben bij een heleboel mensen de vooroordelen maar weer eens omgezet in "zie je wel, kutvolk". In Kerkrade en omstreken is de anti sfeer sowieso heel erg groot en na het afbreken van Kerkraads trots hebben ze helemaal afgedaan. :twak:

Als Nederlandse hooligans treinen slopen. Dan denken ze niet die kanker Nederlanders. Maar als groep Marokkanen iets doen. Dan wordt er weer een drama van gemaakt.

waar jij over praat zijn clubsupporters. hier gaat het om een interland en nog wel -20! dan ga je toch niet de boel vernielen als je land een wedstrijd verliest? :twak:

Als Engelse hooligans op een WK aan het rellen zijn. Dan denken jullie niet, wat kutvolk hebben die Engelse. Maar ja als Marokkanen iets. Dan wordt gelijk er een drama van gemaakt. Dan word er het geloof en opvoeding. En allemaal andere dingen bij gehaalt. :twak:

denk eens even na bij wat je goedpraat! :roll: die gastjes hebben zowel tijdens de wedstrijd als erna de boel zwaar verziekt. de suppoosten werden met flesjes bekogeld en zelfs de keeper is tijdens de wedstrijd aangevallen. of het nu marokanen of engelsen zijn, het zijn trieste losers.
Guest is correct, of het nu gaat om de Marokkanen of om de Engelsen het zijn gewoon een stelletje losers. Echt supertriest!

Biiyen
29-06-2005, 22:31
Hier zijn 2 filmpjes van L1:

Cursus tankstation plunderen:

http://rapidshare.de/files/2688163/Chaos_bij_tankstations.wmv.html

en hier staat de cursus stadion slopen:

http://www.xs4all.nl/~monno/mpg/


Wat ik erg vreemd vind is dat de Neerlandse televisie er weinig over bericht terwijl de schade toch echt groot is. Nu staat er helemaal niets over. Nee, het is nog erger, de verslaggever had het over "kleine incidenten"..... Supporters van 010 en 020 kregen zelfs meer dan 30 minuten prime time op TV Vandaag en Opsporing verzocht.

ashi76
30-06-2005, 11:12
Zielig man.

Had ik nou nooit achter die aardige jongens gezocht.

Octavius
30-06-2005, 11:40
Dat je een slecht verliezer bent en zo stoeltjes gaat gooien oke dat komt meer voor. Maar wat ik zo triest vind is dat sommige dat als vrijbrief zien om effe te shoppen zondet te betalen. :twak:

Als ze videobeelden hebben. Laat ze maar zien zoals bij Opsporing Verzocht.

MB667
30-06-2005, 11:53
Dat ze het Roda stadion verneuken vind ik erg..... maar dat ze Shell verneuken. Nee, i dont give a fuck.

Tis idd echt zielig voor Shell.Wat zullen zij een verlies hier door gaan leiden dit jaar.........Duh.

Anonymous
30-06-2005, 11:56
Dat je een slecht verliezer bent en zo stoeltjes gaat gooien oke dat komt meer voor. Maar wat ik zo triest vind is dat sommige dat als vrijbrief zien om effe te shoppen zondet te betalen. :twak:

Als ze videobeelden hebben. Laat ze maar zien zoals bij Opsporing Verzocht.

Niet alleen slechte verliezers, maar ook niet al te beste winnaars..

Quote van Fok..


na de match tussen Marokko en Italië bleken honderden stadionstoeltjes in puin getrapt. Schade 50.000 euro. Ook de spelers van Marokko zorgden voor schade. Na de gewonnen wedstrijd tegen Italië spoten ze zoveel cola en champagne door de kleedkamer, dat alle wanden en het plafond moesten worden geschilderd.

Galgenwaard-directeur Ronald Roelofs: ''De vernielingen zijn nu al groter dan gedurende een heel seizoen van FC Utrecht. En dat is dus inclusief de risicowedstrijden.'' Hij is bovendien bang dat de harde kern FC Utrechts-fans het niet zullen pikken als het stadion opnieuw door Marokkaanse fans gesloopt wordt.

Biiyen
30-06-2005, 12:17
Dat ze het Roda stadion verneuken vind ik erg..... maar dat ze Shell verneuken. Nee, i dont give a fuck.

Tis idd echt zielig voor Shell.Wat zullen zij een verlies hier door gaan leiden dit jaar.........Duh.

Tankstations zijn tegenwoordig op Franchise basis. Shell krijgt zijn geld hoe dan ook. Het probleem is voor de uitbater van het station. Dus ik vind het wel degelijk rot voor die man.

Anonymous
30-06-2005, 12:26
Waarom hoor je dan in het journaal stukje dat Shell geld probeert terug te krijgen voor de geleden schade? Niet omdat ze het zo te doen hebben met de franchiser lijkt mij.

Hidman
30-06-2005, 12:43
FIFA overweegt troostfinale te schrappen

30/6/2005 12:24

De werelvoetbalbond FIFA overweegt de troostfinale van het WK onder 20, komende zaterdag tussen Marokko en Brazilië, te schrappen. Oorzaak zijn vooral de ongeregeldheden veroorzaakt door Marokkaanse relschoppers tijdens en na afloop van de halve finale-wedstrijd Nigeria-Marokko (3-0).
Al tijdens de wedtrijd richtten de Marokkaanse fans vernielingen aan in het Parkstad Limburg Stadion en na afloop gingen ze daar buiten het stadion mee verder: auto's werden vernield en tankstations beroofd. Utrecht, waar zaterdag in de Galgenwaard zowel de finale als de troostfinale wordt gespeeld, is beducht voor dergelijke toestanden.

Omdat zowel de FIFA als de Nederlandse organisatie van het evenement, dat verder vlekkeloos verlopen is, verder geen escalaties meer wil, wordt het schrappen van de kleine finale als één van de opties gezien, schrijft De Telegraaf.

Octavius
30-06-2005, 12:44
Waarom hoor je dan in het journaal stukje dat Shell geld probeert terug te krijgen voor de geleden schade? Niet omdat ze het zo te doen hebben met de franchiser lijkt mij.

*zucht*

Dus je mag gewoon bij shell gaan jatten omdat ze toch genoeg winst maken. Zo kan ik wel bij elke winkel gratis gaan shoppen.

Anonymous
30-06-2005, 13:53
Dus je mag gewoon bij shell gaan jatten omdat ze toch genoeg winst maken. Zo kan ik wel bij elke winkel gratis gaan shoppen.

Heb ik het over elke winkel? Ik heb het over Shell. Die elk jaar weer zoveel miljard meer verdient, door ons te bestelen door de prijzen duurder te maken.
Hetzelde als een verzekeringsmaatschappij. Die verdienen ook miljoenen per jaar aan ons, maar doen ook heel erg moeilijk om je iets te geven als het er op aankomt. Dus mij zou het nix maken als iemand de verzekeirng oplicht, want de verzekerigsmaatschappijen lichten ons ook op.


Dat je een slecht verliezer bent en zo stoeltjes gaat gooien oke dat komt meer voor.

Wat valt hier dan aan goed te praten, dan keur je het dus ook goed als er ongeregeldheden voorkomen op een gala, want blijkbaar mogen de fans van de verliezende vechters volgens jou van alles gaan slopen, omdat het toch vaker voorkomt.

Octavius
30-06-2005, 14:16
Dus je mag gewoon bij shell gaan jatten omdat ze toch genoeg winst maken. Zo kan ik wel bij elke winkel gratis gaan shoppen.

Heb ik het over elke winkel? Ik heb het over Shell. Die elk jaar weer zoveel miljard meer verdient, door ons te bestelen door de prijzen duurder te maken.
Hetzelde als een verzekeringsmaatschappij. Die verdienen ook miljoenen per jaar aan ons, maar doen ook heel erg moeilijk om je iets te geven als het er op aankomt. Dus mij zou het nix maken als iemand de verzekeirng oplicht, want de verzekerigsmaatschappijen lichten ons ook op.


Dat je een slecht verliezer bent en zo stoeltjes gaat gooien oke dat komt meer voor.

Wat valt hier dan aan goed te praten, dan keur je het dus ook goed als er ongeregeldheden voorkomen op een gala, want blijkbaar mogen de fans van de verliezende vechters volgens jou van alles gaan slopen, omdat het toch vaker voorkomt.

Ik wil zeggen dat het gooien van stoelen bij elke bevolkingsgroep tegen komt ook Nederlandes Duitsters Engelsen enz.

Wat betreft Shell. Wie heeft al die olie nodig. Wij ja. Waarom wordt de prijs duurder omdat wij meer willen en er gewoon minder is. Dat ze geld verdienen is normaal want dat doet elke bedrijf. Ga naar de supermarkt en vergelijk de prijs van aardappelen en groente is met wat de boer er voor krijgt.

Ik denk dat je een probleem heb dat je zelf niet rijk wordt door wat je doet. Maar ja geluk bestaat niet dat dwing je af.

Biiyen
30-06-2005, 14:37
zeg maar wat je wilt......

In 4 westrijden meer schade aanrichtte dan de supporters van Utrecht en Roda samen voor elkaar krijgen in één seizoen eredivie inclusief risico wedstrijden vind ik een geweldige prestatie, aangezien de beide supporters groepen ook wel van wanten weten.

Anonymous
30-06-2005, 14:39
Wat betreft Shell. Wie heeft al die olie nodig. Wij ja. Waarom wordt de prijs duurder omdat wij meer willen en er gewoon minder is. Dat ze geld verdienen is normaal want dat doet elke bedrijf. Ga naar de supermarkt en vergelijk de prijs van aardappelen en groente is met wat de boer er voor krijgt.


Denk je nou werkelijk dat Shell de prijzen omhoog duwen, omdat ze niet anders kunnen......


Ik denk dat je een probleem heb dat je zelf niet rijk wordt door wat je doet. Maar ja geluk bestaat niet dat dwing je af.

Goh pinokio, je hebt helemaal gelijk.

Anonymous
30-06-2005, 14:40
Wat betreft Shell. Wie heeft al die olie nodig. Wij ja. Waarom wordt de prijs duurder omdat wij meer willen en er gewoon minder is. Dat ze geld verdienen is normaal want dat doet elke bedrijf. Ga naar de supermarkt en vergelijk de prijs van aardappelen en groente is met wat de boer er voor krijgt.


Denk je nou werkelijk dat Shell de prijzen omhoog duwen, omdat ze niet anders kunnen......


Ik denk dat je een probleem heb dat je zelf niet rijk wordt door wat je doet. Maar ja geluk bestaat niet dat dwing je af.

Goh pinokio, je hebt helemaal gelijk.

Octavius
30-06-2005, 15:25
Wat betreft Shell. Wie heeft al die olie nodig. Wij ja. Waarom wordt de prijs duurder omdat wij meer willen en er gewoon minder is. Dat ze geld verdienen is normaal want dat doet elke bedrijf. Ga naar de supermarkt en vergelijk de prijs van aardappelen en groente is met wat de boer er voor krijgt.


Denk je nou werkelijk dat Shell de prijzen omhoog duwen, omdat ze niet anders kunnen......


Ik denk dat je een probleem heb dat je zelf niet rijk wordt door wat je doet. Maar ja geluk bestaat niet dat dwing je af.

Goh pinokio, je hebt helemaal gelijk.

Wie gooit de prijzen nu niet omhoog. Kijk maar naar de horeca.
En mendo no hard feelings.

Anonymous
01-07-2005, 10:34
Excuses van Marokkanen
AMSTERDAM - De aanvoerder van het Marokkaanse voetbalelftal tot 20 jaar zal morgen publiekelijk excuses maken voor het wangedrag van vele tientallen Marokkaanse supporters.


Na de verloren halve finale tegen Nigeria dinsdag sloopten teleurgestelde fans duizend stoeltjes, pleegden een overval op een tankstation en molesteerden en beroofden suppoosten. Voetbalbond FIFA onderzoekt de zaak. De troostfinale van Marokko tegen Brazilië morgen gaat wel door.

A.F.
01-07-2005, 10:56
Excuses van Marokkanen
AMSTERDAM - De aanvoerder van het Marokkaanse voetbalelftal tot 20 jaar zal morgen publiekelijk excuses maken voor het wangedrag van vele tientallen Marokkaanse supporters.


Na de verloren halve finale tegen Nigeria dinsdag sloopten teleurgestelde fans duizend stoeltjes, pleegden een overval op een tankstation en molesteerden en beroofden suppoosten. Voetbalbond FIFA onderzoekt de zaak. De troostfinale van Marokko tegen Brazilië morgen gaat wel door.

laat ze lekker de tering krijgen!

stelletje geitenneuqers

en wat doet iedereen weer... ga er maar weer met de mantel der liefde overheen hoor! en stop het maar snel in de doofpot...politiek Den Haag...

wat denken jullie allemaal nou??? waarom is er niets op TV geweest ???

omdat de politiek dat beter vond!!! om de kloof nog niet groter te maken tussen autochtone en all0chtone nederlanders! Veel groter kan ie toch al niet worden!

STELLETJE HYPOCRIETE HONDEN

want oow oww stel je voor zeg...

:!: ik heb gesproken... :!:

Sjaak
01-07-2005, 11:04
Excuses van Marokkanen
AMSTERDAM - De aanvoerder van het Marokkaanse voetbalelftal tot 20 jaar zal morgen publiekelijk excuses maken voor het wangedrag van vele tientallen Marokkaanse supporters.


Mooi gebaar van de aanvoerder van het elftal maar daar schiet je niks mee op en die jongens kunnen er ook niks aan doen.

Je moet die inbecielen gewoon keihard aanpakken en ook is op de TV vertonen zoals werd gedaan met de Feijenoord en Ajax supporters, gelijk monikken gelijke kappen, maar ik denk dat dit niet zal gebeuren. Waarom ? Vul zelf maar in .............................

Hooligans zijn hooligans en tuig blijft tuig, maakt niet uit wat voor kleur :x